Potkávací světla
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
Re: Potkávací světla
Něco vyzkouším, ale foťák je na prd
Aktuálně: Škoda Superb Combi II 2.0 TDI Šedá Platin
Bylo: Cruze HB 2013 LTZ 1.8 16v Černá Carbon Flash :) :)
Bylo: Aveo Sedan 2007 1.2 8v Modrá Sport :( :(
Bylo: Cruze HB 2013 LTZ 1.8 16v Černá Carbon Flash :) :)
Bylo: Aveo Sedan 2007 1.2 8v Modrá Sport :( :(
- Reklama
Re: Potkávací světla
Nevíte někdo jak našteluju světla na Aveu? jedno mě svítí nahoru a oslňuje, nemyslím štelování v kabině , ale přímo na lampě
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Re: Potkávací světla
zo zadnej casti svetla mas take dva kovove sroby s takou zvlastnou podlozkou.vysku stelujes s tym ktory je tazsie pristupny a mam taky dojem ze sa nachadza na strane jak su blinkre.treba ktomu kratky srobovacik pripadne kluc cislo tusim 10.ja som si sam nastavil svetla aj do vysky a aj do boku a vidim vsetko a protiiduce auta vobec neblikaju.ladinek píše:Nevíte někdo jak našteluju světla na Aveu? jedno mě svítí nahoru a oslňuje, nemyslím štelování v kabině , ale přímo na lampě
Nissan NV200 1,6 81kw
Mazda 3 2,0 benzin 121kw r.v.2014
Kia Pregio 2,7 D
Chevrolet Aveo 1,4 74 kW r.v.2008+LPG
Honda Shadow vt 750 c6
člen AVEO Fanclubu
Mazda 3 2,0 benzin 121kw r.v.2014
Kia Pregio 2,7 D
Chevrolet Aveo 1,4 74 kW r.v.2008+LPG
Honda Shadow vt 750 c6
člen AVEO Fanclubu
- jarkovic
- Příspěvky: 185
- Registrován: stř zář 16, 2009 15:18
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potkávací světla
Eugo píše:zo zadnej casti svetla mas take dva kovove sroby s takou zvlastnou podlozkou.vysku stelujes s tym ktory je tazsie pristupny a mam taky dojem ze sa nachadza na strane jak su blinkre.treba ktomu kratky srobovacik pripadne kluc cislo tusim 10.ja som si sam nastavil svetla aj do vysky a aj do boku a vidim vsetko a protiiduce auta vobec neblikaju.ladinek píše:Nevíte někdo jak našteluju světla na Aveu? jedno mě svítí nahoru a oslňuje, nemyslím štelování v kabině , ale přímo na lampě
a podla coho si ich nastavoval ja som tiez nad tym rozmslal ale neviem podla coho ich nastavit
Chevrolet Aveo 1,4 16v, komfort, cervena farba, r.v.2009*****AVEO is the BEST
[color=#BF0000]http://pictureup.cz/pict ... pg[/color]
[color=#BF0000]http://pictureup.cz/pict ... pg[/color]
Re: Potkávací světla
Na jiným foru jsem našel tenhle návod:
Světlomety se seřizují při tlumených světlech. Jelikož správně nastavené světlomety jsou významným prvkem bezpečnosti jízdy, je tento úkon předmětem předpisu vyhlášky (FMD č. 41/84 Sb.). Technické hodnoty s předepsaným nastavením světlometů jsou uvedeny dále. Nejjednodušší přesnou pomůckou k seřízení světel je stěna kolmá k podkladu, na kterém stojí kontrolovaný automobil. Na stěnu je třeba nanést čáry podle skicy na obr. dole. Automobil, zatížený pouze řidičem, se správně nahuštěnými pneumatikami přistavíme tak, aby byly oba světlomety vzdáleny 5m od zmíněné stěny. Vyhláška uvádí toleranci sklonu světelného paprsku od roviny vodorovné procházející osou světlometů, v rozmezí 1 až 1,5%. Při využití plného rozsahu dovoleného zatížení vozu je povolen sklon světelného paprsku v rozmezí od 0,5% do 2,5%. Pro ujasnění: skloníme li světelný paprsek o 1% tak na vzdálenosti 5metrů, protne světelný paprsek stěnu o 5 cm níže. Čili - jmenovitá hodnota průsečíku světelného paprsku tlumeného světla ve vzdálenosti 60 mm pod rovinnou vodorovnou odpovídá sklonu 1,2 %.
Příprava se sestává z překreslení schématu obrázku na stěnu. Odměříme si vzdálenost středu světlometů od země (cool.gif, tuto čáru © naneseme na stěnu, 60mm pod ní nakreslíme čáru (d). Dále nakreslíme středovou čáru (a) a na každou stranu odměříme 505mm protínající se čáry nám dají 4 body (dálkové, tlumené).
Popis kontrolní stěny:
a - podélná osa vozu
b - rovina na které stojí vůz
c - vodorovná osa světlometů
d - rozhraní světla a stínu tlumených světlometů
A - rozteč svislých os světlometů (1010mm)
B - vzdálenost vodorovné osy světlometů od roviny, na které stojí automobil
C - střed světlometu
D - bod, ve kterém se lomí rozhraní světla a stínu při světle tlumených světlometů pod úhlem 15 stupňů
Ale jednoduší by asi bylo zajet na STK a za pár kaček ti to seřídí.
Světlomety se seřizují při tlumených světlech. Jelikož správně nastavené světlomety jsou významným prvkem bezpečnosti jízdy, je tento úkon předmětem předpisu vyhlášky (FMD č. 41/84 Sb.). Technické hodnoty s předepsaným nastavením světlometů jsou uvedeny dále. Nejjednodušší přesnou pomůckou k seřízení světel je stěna kolmá k podkladu, na kterém stojí kontrolovaný automobil. Na stěnu je třeba nanést čáry podle skicy na obr. dole. Automobil, zatížený pouze řidičem, se správně nahuštěnými pneumatikami přistavíme tak, aby byly oba světlomety vzdáleny 5m od zmíněné stěny. Vyhláška uvádí toleranci sklonu světelného paprsku od roviny vodorovné procházející osou světlometů, v rozmezí 1 až 1,5%. Při využití plného rozsahu dovoleného zatížení vozu je povolen sklon světelného paprsku v rozmezí od 0,5% do 2,5%. Pro ujasnění: skloníme li světelný paprsek o 1% tak na vzdálenosti 5metrů, protne světelný paprsek stěnu o 5 cm níže. Čili - jmenovitá hodnota průsečíku světelného paprsku tlumeného světla ve vzdálenosti 60 mm pod rovinnou vodorovnou odpovídá sklonu 1,2 %.
Příprava se sestává z překreslení schématu obrázku na stěnu. Odměříme si vzdálenost středu světlometů od země (cool.gif, tuto čáru © naneseme na stěnu, 60mm pod ní nakreslíme čáru (d). Dále nakreslíme středovou čáru (a) a na každou stranu odměříme 505mm protínající se čáry nám dají 4 body (dálkové, tlumené).
Popis kontrolní stěny:
a - podélná osa vozu
b - rovina na které stojí vůz
c - vodorovná osa světlometů
d - rozhraní světla a stínu tlumených světlometů
A - rozteč svislých os světlometů (1010mm)
B - vzdálenost vodorovné osy světlometů od roviny, na které stojí automobil
C - střed světlometu
D - bod, ve kterém se lomí rozhraní světla a stínu při světle tlumených světlometů pod úhlem 15 stupňů
Ale jednoduší by asi bylo zajet na STK a za pár kaček ti to seřídí.
Hyundai Bayon 1.2DPi 58kW - 2024
Bylo:
Captiva 2,2VCDi LTZ 135kW - 2012 (4x4 - 7míst)
Chevrolet Aveo 1,4 74kW - 2010
Hyundai Santamo 2,0i 102kW - 1999 (4x4 - 7míst)
Bylo:
Captiva 2,2VCDi LTZ 135kW - 2012 (4x4 - 7míst)
Chevrolet Aveo 1,4 74kW - 2010
Hyundai Santamo 2,0i 102kW - 1999 (4x4 - 7míst)
Re: Potkávací světla
Perfektně vysvětleno, ty šroubky jsem ve světlech viděl, až bude trochu teplo tak to pošteluju to jedno svítí moc navrch a oslňuje, teď jsem světla sklopil dolů tak to snad nebude protijedoucím tak vadit, jeden na mě právě blikal tak jsem si toho všiml
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Re: Potkávací světla
Ládinku když na tebe blikal,nestáli náhodou ve vedlejší vesnici policajti?
Škoda 120
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg
Re: Potkávací světla
Nee, díval jsem se včera oslňuje to
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Re: Potkávací světla
OK tak to pak jo
Škoda 120
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg