Espero - topení a teplota motoru
Moderátor: Blue Lanos
Espero - topení a teplota motoru
Zdravím všechny kdo mají zkušenosti s vozy Daewoo. Mám Espero naj.cca 145000km.
Za jízdy nemohu ohřát motor,ručička teploměru je stále na minimum a to můžu jet klidně přes celou republiku a to i v létě.V zácpě se teploměr na požadovanou hodnotu dostane,ale při jízdě opět rychle klesne.Měnil jsem termostat a je to stále to samé.Zkoušel jsem ho v hrnci s vodou a teploměrem a otevírat začal při 75°C,tak nevím proč to v motoru nefunguje.Také mě to vůbec netopí,topení mám stále na plno a fouká to jen velmi málo vlahé. Můžete mi někdo poradit co dělat a kde hledat závadu? Už jsem bezradný.Takto mě to jen více žere.Nevíte také,jak mají být při postavení proti zdi nastavená světla?Měnil jsem je po drobné nehodě a brýle,které světla drží mám deformované,takže světla nemám přesně jak byly původně.
Za případné rady velmi děkuji.
Za jízdy nemohu ohřát motor,ručička teploměru je stále na minimum a to můžu jet klidně přes celou republiku a to i v létě.V zácpě se teploměr na požadovanou hodnotu dostane,ale při jízdě opět rychle klesne.Měnil jsem termostat a je to stále to samé.Zkoušel jsem ho v hrnci s vodou a teploměrem a otevírat začal při 75°C,tak nevím proč to v motoru nefunguje.Také mě to vůbec netopí,topení mám stále na plno a fouká to jen velmi málo vlahé. Můžete mi někdo poradit co dělat a kde hledat závadu? Už jsem bezradný.Takto mě to jen více žere.Nevíte také,jak mají být při postavení proti zdi nastavená světla?Měnil jsem je po drobné nehodě a brýle,které světla drží mám deformované,takže světla nemám přesně jak byly původně.
Za případné rady velmi děkuji.
- Reklama
Re: Espero - topení a teplota motoru
S tou teplotou mám to samý, motor se neohřeje a ani netopí. Letos mám mezi chladičem klimy a motoru karton papíru. Mám vlastně zakryté 2/3 chladiče, v místě kde je větrák je kus nezakrytej, kdyby se spustil větrák, aby to mohlo táhnout vzduch. Musí to bejt termostatem, taky jsem ho zkoušel ve vodě na sporáku a taky fungoval. Chystám se na jeho výměnu. S tím zakrytým chladičem se mě motor ohřeje a i to dobře topí.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Espero - topení a teplota motoru
neviem, ale 75stupnov mi pripada malo, aj ked dovodov preco to nekuri moze byt viac, pri esperach casto upchaty radiator kurenia, da sa to preverit tak ze pri jazde niekde v klude na rovinke ked to nekuri skusite podradit a chvilku motor tocit vo vyssich otackach a ak to zacne kurit lepsie je na vine upchaty radiator.
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Espero - topení a teplota motoru
Espera obecne se nehrejou pokud tam je dostatek vody.Mel sem 3 a se vsemi co se tyce topeni byl problem, proste se to neda zavarit
mirne zlepseni udela fridex, chceto mene vody, namichej aspon na zimu 1:0,5, liter fridexu a 0,5 vody, cim hustejsi smes tim lip se to ohriva, jinak karton sem daval taky, ale daval sem ho prez celi chladic, jak pise conpet a i tak se mi to nepodarilo nikdy zahrat na teplotu ze by se spustil vetrak vylezlo to k pulce a tam se to celou dobu drzelo, a to jezdim po meste.
mirne zlepseni udela fridex, chceto mene vody, namichej aspon na zimu 1:0,5, liter fridexu a 0,5 vody, cim hustejsi smes tim lip se to ohriva, jinak karton sem daval taky, ale daval sem ho prez celi chladic, jak pise conpet a i tak se mi to nepodarilo nikdy zahrat na teplotu ze by se spustil vetrak vylezlo to k pulce a tam se to celou dobu drzelo, a to jezdim po meste.
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Re: Espero - topení a teplota motoru
Mam ten isty problem. Rucicka sa mi vysplha na 2 palicku a potom klesne asi 3 mm pod nu. A tan aj zostava.Slavek píše:Espera obecne se nehrejou pokud tam je dostatek vody.Mel sem 3 a se vsemi co se tyce topeni byl problem, proste se to neda zavarit
mirne zlepseni udela fridex, chceto mene vody, namichej aspon na zimu 1:0,5, liter fridexu a 0,5 vody, cim hustejsi smes tim lip se to ohriva, jinak karton sem daval taky, ale daval sem ho prez celi chladic, jak pise conpet a i tak se mi to nepodarilo nikdy zahrat na teplotu ze by se spustil vetrak vylezlo to k pulce a tam se to celou dobu drzelo, a to jezdim po meste.
Pred tyzdnom mi menili v servise termostat aj s tesneniami. Nepomohlo !
Fakt uz neviem cim to moze byt.
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
Re: Espero - topení a teplota motoru
Mne sa espero hreje medzi druhou a tretou palickou /pritom na tretiu neslo predtym nikdy, stale to bolo pri druhej, tak som dal vymenit termostat/.
Ale kurilo stale dobre, aj teraz dobre kuri...Minuly rok som menil radiator, lebo bol upchaty a preto nekurilo.
Teraz mi menili termostat a chladiacu kvapalinu a dali to aj na diagnostiku aku teplotu ma motor a islo to okolo 88 otvorilo termostat a pri 93-94 stupnov zapinalo ventilator. A mam taky pocit, ze sa teplota trocha ukludnila a uz nestupa az tak vysoko priamo na tretiu palicku.
Mozno by ste mali tiez pouzit diagnostiku, mozno je pokazeny teplomer na palubovke alebo iny problem.
Ale kurilo stale dobre, aj teraz dobre kuri...Minuly rok som menil radiator, lebo bol upchaty a preto nekurilo.
Teraz mi menili termostat a chladiacu kvapalinu a dali to aj na diagnostiku aku teplotu ma motor a islo to okolo 88 otvorilo termostat a pri 93-94 stupnov zapinalo ventilator. A mam taky pocit, ze sa teplota trocha ukludnila a uz nestupa az tak vysoko priamo na tretiu palicku.
Mozno by ste mali tiez pouzit diagnostiku, mozno je pokazeny teplomer na palubovke alebo iny problem.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
Re: Espero - topení a teplota motoru
PO výmene termostatu som mal pokoj asi pol roka a potom sa všetko vrátilo do zabehnutých kolají ručička klesla na druhú rysku a kúri poslabšie,znovu som vymenil termostat no márna námaha nič sa nezmenilo,kúri ale poslabšie.Akúrilo dobre!!!
Re: Espero - topení a teplota motoru
no kluci a kde ty termostaty berete?
uz jsem se s tim taky setkal ale nakonec jsem vzdy zjistil ze novy termostat je spatny.to ze otevira v 75st je myslim normalni.zalezi ale jestli v dobe kdy je zavren nepropousti .jedine jak zjistit je vlozit do hadice a fouknout.nesmi projit ani prd.jinak je na nic.
dalsi moznost jak to zjistit je sahnout na chladic po nastartovani.
k 1 prispevku tam je uplne jasny termostat i kdyz uz je menen.
uz jsem se s tim taky setkal ale nakonec jsem vzdy zjistil ze novy termostat je spatny.to ze otevira v 75st je myslim normalni.zalezi ale jestli v dobe kdy je zavren nepropousti .jedine jak zjistit je vlozit do hadice a fouknout.nesmi projit ani prd.jinak je na nic.
dalsi moznost jak to zjistit je sahnout na chladic po nastartovani.
k 1 prispevku tam je uplne jasny termostat i kdyz uz je menen.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Espero - topení a teplota motoru
mám podobný problém, mne to pomaly nevylezie ani na 1 dielik (viď. foto). Menili mi v servise termostat, ktorý údajne nedovieral za nový, ale problém je stále rovnaký. Auto kúri, ale vedel by som si to kúrenie predstaviť aj lepšie. Nevie niekto kde by mohol byť problém?
- Přílohy
-
- palivomer-espero.jpg (47.3 KiB) Zobrazeno 5043 x
-
- palivomer-espero.jpg
- (146.61 KiB) Staženo 489 x
Re: Espero - topení a teplota motoru
Ukazatel teploty motora mas v poriadku, aj mne to tak ukazovalo. Po vymene 87stC termostatu za 92stC sa rucicka umiestni presne na tej ciarek, o ktoru sa opiera. ALe s kurenim to nema vela spolocneho. Kurenie je bohuzial upchatym radiatorom, ktory ma velmi tenke rurky a tie sa rady upchaju. Moze pomoct preplach radiatora, ale mne vydrzalo kurit po preplachu vzdy len jednu sezonu a potom to uz zase nekurilo. Takze som radiator vymenil za iny s hrubymi rurkami a uvidim co bude v zime a dalsie zimy. Teraz v lete to kuri dobre ale neviem porovnat, neskusal so pred vymenou v lete kurit .
Re: Espero - topení a teplota motoru
U mýho exEspera teplota padala , když jsem vyjel z města a jel těch 90, tak už to skoro netopilo , ve městě to ještě stíhalo.
Byl to termostat.
Byl to termostat.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Espero - topení a teplota motoru
Práveže termostat som dal vymeniť za nový, ale tá ručička sa stále chová temer rovnako ako so starým termostatom, žiadny markantný rozdiel som nezaznamenal. Neviem či to štandardne takto ukazuje u týchto áut, alebo je tam niekde inde problém . Kúrenie ide v pohode, ale subjektívne sa mi zdalo že by to mohlo aj viac zatápať. Ja len teraz neviem či je tam stále nejaký problém, alebo je to štandardný stav.
Re: Espero - topení a teplota motoru
Ved pisem, ze poloha rucicky je u tychto aut normalna, "teplejsi" termostat ju posunie len zakryt najblizsiu ciarku na budiku. Ak to malo kuri je problem pravdepodobne v radiatore. Samozrejme ak je termostat zly tak to bude kurit menej, predsa len vymennik o teplote 70stC ohreje vzduch menej ako 90stC, ale to sa prejavi ja na budiku, 70stC bude niekde na zaciatku stupnice.
Mimochodom, ked auto stoji alebo ide pomaly v kolone a ma zapnuty motor, tak mi rucicka vystupa az takmer po cerveny dielik, otane este kusok pod poslednou bielou ciarkou a potom sa mi zapnu vetraky a teplota klesne nazad, tam kde sa zdrzuje ked auto ide.
Mimochodom, ked auto stoji alebo ide pomaly v kolone a ma zapnuty motor, tak mi rucicka vystupa az takmer po cerveny dielik, otane este kusok pod poslednou bielou ciarkou a potom sa mi zapnu vetraky a teplota klesne nazad, tam kde sa zdrzuje ked auto ide.
Re: Espero - topení a teplota motoru
sice je to staré téma, ale musím přihodit svoji zkušenost.
Zničehonic to v zimě na delší trasu přestalo topit. To že odjakživa trvalo dlouho než se to zahřeje jsem nikdy nepovažoval za nic divného nicméně pravda vyšla najevo
řekli mi termostat, tak jsem to rozdělal a tam nebyl žádný jen to prázdný železný koleno.
po zakoupení novýho paráda, teplíčko do tří minut
a jinak bych chtěl dodat že v KRČi nepěkně naceňovali, řekli si 550 kč a když jsem náhodou jel Hostivaří a zeptal se na to jen tak BTW tam v nějakým autodíl-shopu (ulice záběhlická) tak to bylo za 160 kč.
Zničehonic to v zimě na delší trasu přestalo topit. To že odjakživa trvalo dlouho než se to zahřeje jsem nikdy nepovažoval za nic divného nicméně pravda vyšla najevo
řekli mi termostat, tak jsem to rozdělal a tam nebyl žádný jen to prázdný železný koleno.
po zakoupení novýho paráda, teplíčko do tří minut
a jinak bych chtěl dodat že v KRČi nepěkně naceňovali, řekli si 550 kč a když jsem náhodou jel Hostivaří a zeptal se na to jen tak BTW tam v nějakým autodíl-shopu (ulice záběhlická) tak to bylo za 160 kč.
Naposledy upravil(a) massic dne ned pro 30, 2012 22:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Espero - topení a teplota motoru
...to massic ke zmrdům v Krči, je to především poněkud hloupé se takto vyjadřovat, svědčí to pak jenom o Tvém intelektu a to jsi nejspíš nechtěl..., nevím. Jinak po přečtení celé stati je tam dost hodně problémů právě z novými termostaty, jak Ti chodí ten drahý z Krče v tom bude právě ten rozdíl v ceně, na to jsem zvědavý.
Ještě v Krči dělí originály od levnější druhovýroby a tak víš co kupuješ. Originál z koreje musí být dražší, doprava, cla atd. Mám s touto prodejnou dobré zkušenosti včetně reklamace zboží i to se někdy stane a pak jde o serioznost prodavače, majitele a o tom to je taky.
Mějte se fajn
Ještě v Krči dělí originály od levnější druhovýroby a tak víš co kupuješ. Originál z koreje musí být dražší, doprava, cla atd. Mám s touto prodejnou dobré zkušenosti včetně reklamace zboží i to se někdy stane a pak jde o serioznost prodavače, majitele a o tom to je taky.
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico