chcípnutí při rozjezdu

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
tatřík
Příspěvky: 80
Registrován: pon dub 11, 2011 07:48
Bydliště: Heřmanův Městec, okr. Chrudim

chcípnutí při rozjezdu

Příspěvek od tatřík »

Objevil se nám malý (doufám, že malý) problém na nubi 2.0 98kW J150. Při prvním rozjezdu po studeném startu auto okamžitš jde z otáček a ikdyž okamžitě vyšlápnu spojku, chcípne. Ale stává se to skutečně jen po prvním raním studeném startu, jinak ne. Ten první start je naprosto v pořádku, chytne ihned, otáčky v pořádku, chod pravidelný. Ale jakmile po startu hned zařadím a chci se rozjet, zdechne. Když ji nechám po nastartování třeba 10 vteřin běžet na volnoběh, tak už pak při rozjezdu nezdechne. Napadá vás, kde mám začít pátrat?
Naposledy upravil(a) tatřík dne pon srp 22, 2011 07:36, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
soptík
Příspěvky: 9
Registrován: ned zář 13, 2009 20:49
Bydliště: Praha

Re: chcípnutí při rozjezdu

Příspěvek od soptík »

Ahoj,
u mě to bylo to samé, stačilo nechat vyměnit svíčky, před montáží zkontroluj vzdálenost elektrod (cca 0,6 - 0,7mm). Třeba to pomůže.
Dříve: Š 1000 MB, W 353 kombi, Š 120, Opel kadett E 1,3S, Škoda Felicia 1,3 LPG
Nyní: Nubira II wagon 1,6 16v, rv 2001
Uživatelský avatar
tatřík
Příspěvky: 80
Registrován: pon dub 11, 2011 07:48
Bydliště: Heřmanův Městec, okr. Chrudim

Re: chcípnutí při rozjezdu

Příspěvek od tatřík »

Já mám svíčky skoro funglovky. Jsou tam asi 3000 km... :(
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: chcípnutí při rozjezdu

Příspěvek od Jura »

Mám stejný problém na Lacceti 1.8 se sekvenčním LPG, auto má snahu chcípnout jen při větším (normálním) přidání plynu při prvním rozjezdu, tedy při studeném motoru. Když už se to zakucká, stačí včas vyšlápnout spojku, motor se hned sebere a lze začít opět opatrně rozjezd. Když ho nechám po nastartování aspoň 10 sekund blafat a pak veeelmi opatrně vyjedu, chová se vcelku normálně. Maximálně ještě po přeřazení na dvojku jakoby vteřinku-dvě jakoby míň táhlo a pak vyrazí vpřed, ale po cca 30-50 metrech (asi jakmile začne regulovat lambda?) jede úplně normálně, a to na plyn i na benzín. Volnoběh za studena i za tepla plynulý bez cukání či houpání, spotřeba OK, žádný čmoud, svíčky, palivový i vzduchový filtr nové, kabely měněné nedávno, olej ani vodu nežere, check nesvítí. Sorry, že to píšu jako reakci sem a ne do sekce Lacetti, protože mi chování studeného motoru přijde úplně stejné. Jiné značky aut mívají podobné problémy, ale nikde jsem se nedočetl, čím to vlastně může být. Nápad (možná hloupý): nemůže být ŘJ adaptovaná na hodnoty z lambdy z jízd na plyn a pak tyto parametry nemusí sedět na benzín, když ještě motor studený a nejede se ještě podle lambdy? A pokud je to možné, co s tím?
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Uživatelský avatar
tatřík
Příspěvky: 80
Registrován: pon dub 11, 2011 07:48
Bydliště: Heřmanův Městec, okr. Chrudim

Re: chcípnutí při rozjezdu

Příspěvek od tatřík »

U tebe by to Juro nějakou souvislost s plynem mít mohlo, idyž nevím, jestli zrovna přes tu lambdu, jak píšeš. Já plyn nemám a nikdy v tom autě ani nebyl. A ikdyž okamžitě vyšlápnu spojku, stejně to zdechne. Ani se to nepokusí sebrat. Jak to začne padat z otáček, už se to nezastaví a zdechne...
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“