Zase žárovky, možná jsem na stopě

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Zase žárovky, možná jsem na stopě

Příspěvek od Krtek »

Asi znáte moje problémy s žárovkama na mym jinak bezporuchovym autě. Pro upřesnění minulej tejden jsem měnil 15. (slovy patnáctou !!!) žárovku v předních světlech. Většinou praskaj potkávačky, občas obrysovky. Jiná žárovka mi zatim neodešla. A nedavno jsem si všimnul zajímavý věci. Musel jsem ráno po pár ujetejch km dolejt vodu do ostřikovačů (světla byly v pohodě) a najednou z ničeho nic se mi jakoby rozsvítily znatelně víc. Asi tak o 20-30 % jasnější světlo. Tak víc sleduju, jak mi to svítí a už jsem to zpozoroval asi 3x ale dost nepravidelně. A nikdy tam, kde bych moh multimetrem změřit napětí. Tušíte někdo, kde může bejt problém ? Chci na to upozornit při příští servisce a pochybuju, že to udělá zrovny, když tam přijedu. Dík za nápady.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Reklama
 

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

To by mohl dělat regulátor napětí v alternátoru tohle by nic jiného nemělo způsobovat . Děje se to že se ti zvýší napětí a první a nejměně chráněné proti přepětí jsou právě žárovky a proto odejdou jako první :roll:
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Zkusil bych nejakou dobu jezdit s multimetrem pripojenym treba do zapalovace, pak by to melo byt videt.
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

To je dobrej nápad je potřeba neustále sledovat napětí a když bude chvílema velké tak je problém v regulátoru
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Už mam objednaný udělátko do zapalovače. Oranž ledka = míň než 14V, zelen LEDka = 14-15V a červená LEDka = víc jak 15V. Tak uvidim až to přijde.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

To by mělo stačit jen jestli ty napěťové výkyvy nejsou jen krátkodobé,ale časté.uvidíš.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Včetra jsem kupoval svojí 17. H7ku žárovku. Tak nějak jsem podebatoval s prodavačem o kvalitě žárovek a vypadla z něj zajímavá myšlenka. Prej když u novejch aut odejde žárovka tak do druhýho světla pustí větší napětí aby to líp svítilo kvůli bezpečnosti. Proto pak taky ty druhý žárovky brzo odcházej, když se jezdí jenom s jednou. Je sice fakt že já nepoznam na svícení když mi jedna odejde (Nubira svítí parádně i na jedinou potkávačku) ale nevěřim tomu. Co vy na to ? Podle mně blbost.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak možná u BMW M3, ale u Daewa asi těžko.

Na svojí Nexii taky poznám, že mi svítí jen jedna potkávačka, až když zajedu do garáže a svítím proti zdi.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Samozrejmě že je to blbost. Ještě vydrž na ten měřak a pak se snad uvidí.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Krátkej pulz nezničí žárovku.

Kdysi dávno se jako stabilizátory používaly právě žárovky, protože tomu vláknu trvá poměrně dlouho, než se nažhaví a proto vychytá rychlé změny.
Pokud je zničení žárovky způsobeno přepětím, tak to musíš odchytit pomocí měřáku, protože to tam bude delší dobu. Vytáhni si ten indikátor tak, abys na něj dobře viděl a uvidíš ;)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Krtek píše:Včetra jsem kupoval svojí 17. H7ku žárovku. Tak nějak jsem podebatoval s prodavačem o kvalitě žárovek a vypadla z něj zajímavá myšlenka. Prej když u novejch aut odejde žárovka tak do druhýho světla pustí větší napětí aby to líp svítilo kvůli bezpečnosti. Proto pak taky ty druhý žárovky brzo odcházej, když se jezdí jenom s jednou. Je sice fakt že já nepoznam na svícení když mi jedna odejde (Nubira svítí parádně i na jedinou potkávačku) ale nevěřim tomu. Co vy na to ? Podle mně blbost.
Já bych tomu nevěřil!! Kde by auto vyšší napětí vzalo???? :idea: Jedině může blbnout regulátor. :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Tak bych řek že blbne asi ten regulátor, nebo spíš neblbne ale je blbě nastavenej. Dal jsem si do auta 3diodovej měřák. Žlutá svítí pod 12V, zelená 12-14,5V a červená nad 14,5V. Je to zkalibrovaný na regulovatelnym zdroji. Celej víkend jsem to testoval. Po nastartování a volnoběhu svítí zelená. Stačí tuknout na plyn a je tam červerná (14,5+). Když mam zaplý rádio a svítim potkávačkama tak stačí 1500ot a napětí je nad 14,5V travale. Když jsem zkoušel co všechno musim zapnout abych dostal nepětí pod 14,5V tak musí bejt vyhřejvání zadního okna a alespoň jedny mlhovky. Taky blinkry způsoběj zakolísání napětí. Odhaduju že na volnoběh mam napětí tak 14,4V. Takže otázka zní: dá se nějak nastavit na alternátoru, jaký chci výstupní napětí ?
Chvála bohu za letní čas, ušetřím 200 kč měsíčně.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Ja mam teplomer, ktory zaroven ukazuje u aktualne napatie. A ked idem i so svetlami, tak je tam hodnota 14,2V. Jo a je to na Nexii.
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Pro krtka nejde nastavit výstup napětí.Pouze výměna regulátoru.Ale jestli máš možnost pujčit si někde digi měřák tak to změříš i na místě.V motoru si přidáš plyn a bude to jasné.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Digi měřákem jsem to už měřil dávno. 14,5V at mam zaplý cokoliv na volnoběh, jakmile přidam nad 1500ot, drží to trvale 14,7V. Asi ještě rok a půl počkam až projde záruka a švihnu na světla diody
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“