To ze izolator nie je prasknuty nevies, kym ju nerozkrajas laserom alebo vodou a nepresvietis uv svetlom za pomoci vodiciek hladajucich praskliny
. Ked sviecka nepali tak je to preto, lebo ide vyboj inakade nez cez iskriste zamyslane vyrobcom alebo nejde vobec. To, zeby sa vo vnutri izolatoru roztrhlo jadro sviecky nehra rolu, iskra skoci aj ked mas v ceste vysokeho napatia 1cm medzeru, zvysnych 20 a viac kV staci na zapalenie zmesi pri beznej prevadzke. Ja som mal vytiahnuty kabel z rozdelovaca a motor isiel v pohode. Len pri akceleracii sa nahol tak, ze sa kabel polozeny na ostatnych trochu poodsunul a to uz bolo vela. Kym bol na cca 1 az 2cm od kolika na rozdelovaci, tak iskra presla vzduchom tak motor isiel a pravidelne. Ale ak izolator praskol niekde kde iskra skoci radsej nez v iskristi, tak iskra preskoci tade a zmes sa nezapali. To co pise richard je podla mna nezmysel, pretoze pri jednobodakoch nevies kam je otoceny kontakt a aj tak motor ide. Rozvirena zmes je natolko homogenna, ze staci ze vyboj prebehne a na 99.XX% zmes zapali inak by vybusne motory z vnutornym spalovanim proste nefungovali. Preto je aj zbytocne skusat specialne tvary sviecok, kym vyboj prebehne v iskristi tak je sviecka vyhovujuca. A ak by kvoli vzdialenosti kontaktov napatie preferovalo len jeden z kontaktov tak by sa prevadzkou proste opalil, zvacsil a iskra by po 50tkm napriklad zacala skakat inde. V pripade jednobodaku sa zase kontakt opali a iskra uz skakat nebude, pretoze si najde lahsiu cestu nez Xmm v nepriatelskych podmienkach (vysoky tlak, silne virenie palivovej zmesi a samotna palivova zmes). Takze jednobodaky maju relativne malu zivotnost cca 30tkm ale pri dedkovskom style jazdy kludne aj 100tkm
. Problem je ale v izolatore. Ten je trvdy a krehky a ked praskne tak aj sviecka s iridiovoplatinovouranovohovnovymi kontaktami bude na vyhodenie. Prasklina moze byt kdekovlek, kludne v hlboko v tele sviecky a moze byt mikrospopicka. Dostanu sa tam uhlikove splodiny, ktore ulahcia cestu vyboju a je hotovo.
Ale samozrejem mozem sa mylit. Lenze opal tych sviecok nevyzera tak, zeby branil preskoku iskre, nie su tam ziadne hrube nanosy braniace preskoku iskry, takze pre mna je zatial jedinym logickym vysvetlenim, ze iskra isla inakade nez mala. Aj ked mozno je pravda na oboch stranach. Krivo vyhotoveny izolator a teda viac namahany tepelne roztaznym jadrom (neviem nakolko sa keramika izloatoru roztahuje podobne ako vodive jadro) proste praskol a sviecka umrela.
V motoroch netreba hladat ziadnu raketovu technologiu, volakedy sa zapalovali rozzeravenou tyckou a isli, proste ked iskra skoci tam kde ma, tak motor bezi v poriadku, ked neskoci tam kde ma alebo neskoci vobec, tak je zle.