unik klimatizace
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
unik klimatizace
Ahoj všichni mám potíže s klimatizací po naplnění a cca druhém zapnutí se ozve unik v oblasti kaslíku. Poté klima prázdná.
V autě nic necítím po částečném rozebrábí topení nic véžného nezjištěno. Kde to utíká nejčestěji. A musím demontovat přístrojovku nebo to jde demontovat jednodušeji? děkuji (je to NubiraJ150 2.0 CDX )
V autě nic necítím po částečném rozebrábí topení nic véžného nezjištěno. Kde to utíká nejčestěji. A musím demontovat přístrojovku nebo to jde demontovat jednodušeji? děkuji (je to NubiraJ150 2.0 CDX )
- Reklama
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: unik klimatizace
najčastejšie je to chladič klimatiku vpredu. Pomáha iba výmena , cena v Polsku cca 2500CZK
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
Re: unik klimatizace
presne tak
nebo taky novy chladic ode me za 2000
nebo taky novy chladic ode me za 2000
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Re: unik klimatizace
klimatizace ti může ujít všude, kde je nějaký spoj..nečekané že? Jestli únik slyšíš zevnitř auta, na chladič bych to netipl. Všechno je to spojovaný přes O-kroužky, které by měly být z materiálu HNBR (zelená guma), protože náplň obyč. kroužky naleptává a pak to netěsní...A jedna smutná zpráva před techn. vysvětlením problému: Pokud ti klima ušla, máš zhruba tak 90% šanci, že budeš muset vyměnit i sušič klimy před naplněním (a možná i expanzní ventil) který vlivem vlhkosti jde většínou do hajan..nechal bych to na kvalitním servisu, kde se o to postaraj a nenechával bych to zbytečně dokola plnit, jsou to jen vyhozené peníze...vlhkost v klimě je asi to nejhorší svinstvo, co může být, v zimě ti nesepne klima a celý auto se mlží a celá jízda je pak o tom nedýchat a plácat hadrem po okně a ventilaci mít naplno....nic příjemnýho
teĎ techn. koutek. V motoru když stojiš před autem tak nalevo vpředu dole je kompresor klimy, od něj vedou dvě trubky kovové... dole vlevo na trubce je ventil nízkotlaku, nahoře blíž k Phersonu je ventilek na vysokotlak. Pokud slyšíš únik, řekl bych že je to ve vysokotlaku. Protože sepne před vyprázdněním klimy kompresor, znamená to, že náplň tam je, je na správném tlaku (množství), a tlakový ventil funguje...tzn !!! že to nebude únik na chladiči klimy, protože by kompresor nesepnul, bo už by byla náplň tatam!!
Takže na kompresoru na jeho zadní straněw je pojistný přetlakový ventil, který ti pošle náplň pryč, pokud je KO. nebo je tam přetlak na vysokotlaku (tuším že na 30-40bar), nebo tesnění přímo na kompresoru pod těma kov. trubkama (buď je tam kovové těsnění s gumovým středem(asi 200 za jeden, jsou tam dva) nebo O-kroužky(asi 5kč za jeden...) Já to kovový nemohl sehnat, dal jsem kroužky a drží perfektně, žádný problém.
Jestli to není tam, hledal bych u výparníku (angl. evaporator), je od motor. prostoru zadělanej do prostoru palubní desky...
Každopádně pokud už ti plnili klimu, měla by být někde vidět stopa po úniku, protože mnoho plničů používá indikátory úniku (modře zbarvené), a podle toho to jde snadno dohledat..vetšinou je to oprava za pár korun ve formě o-kroužků z HNBR!!! a tisíců ve formě různých ventilů, susičů, chladičů atd... každopádně hodně štěstí...
teĎ techn. koutek. V motoru když stojiš před autem tak nalevo vpředu dole je kompresor klimy, od něj vedou dvě trubky kovové... dole vlevo na trubce je ventil nízkotlaku, nahoře blíž k Phersonu je ventilek na vysokotlak. Pokud slyšíš únik, řekl bych že je to ve vysokotlaku. Protože sepne před vyprázdněním klimy kompresor, znamená to, že náplň tam je, je na správném tlaku (množství), a tlakový ventil funguje...tzn !!! že to nebude únik na chladiči klimy, protože by kompresor nesepnul, bo už by byla náplň tatam!!
Takže na kompresoru na jeho zadní straněw je pojistný přetlakový ventil, který ti pošle náplň pryč, pokud je KO. nebo je tam přetlak na vysokotlaku (tuším že na 30-40bar), nebo tesnění přímo na kompresoru pod těma kov. trubkama (buď je tam kovové těsnění s gumovým středem(asi 200 za jeden, jsou tam dva) nebo O-kroužky(asi 5kč za jeden...) Já to kovový nemohl sehnat, dal jsem kroužky a drží perfektně, žádný problém.
Jestli to není tam, hledal bych u výparníku (angl. evaporator), je od motor. prostoru zadělanej do prostoru palubní desky...
Každopádně pokud už ti plnili klimu, měla by být někde vidět stopa po úniku, protože mnoho plničů používá indikátory úniku (modře zbarvené), a podle toho to jde snadno dohledat..vetšinou je to oprava za pár korun ve formě o-kroužků z HNBR!!! a tisíců ve formě různých ventilů, susičů, chladičů atd... každopádně hodně štěstí...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Re: unik klimatizace
to co ti syčí ev. bublá za kastlíkem není únik, ale málo chladiva v systému, ale ještě tolik, že se ti klima sepne (když není tlak, tak se klima nesepne)..... opravdu je většino KO chladič, někde je uhnilý a prý to dělají všechny Nubiry..... neoriginální chladič je z hlediska koroze lepší než origo....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: unik klimatizace
ja chci taky chladič klimy za 2000,- kde ho koupit?
zelená Nubira II Wagon 1,6 2002, LPG-BRC
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát lis 30, 2007 19:23
- Bydliště: Praha 9
Re: unik klimatizace
iskr píše:ja chci taky chladič klimy za 2000,- kde ho koupit?
No asi od Palikxe,když ho nabízel .Domluv se s ním....
DAEWOO NUBIRA SX 1.6,16V 1999 již prodaná...
Peugeot 406,combi,2.0 Hdi,80Kw,Full výbava
Peugeot 406,combi,2.0 Hdi,80Kw,Full výbava
Re: unik klimatizace
jo ale uz mam jen na nubi 1
na 2 uz je pryc.
ted ho mam za cca 2500
na 2 uz je pryc.
ted ho mam za cca 2500
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: unik klimatizace
Cez velku noc som sa torsku vrtal v otcovej nubire a zistil som, ze sa korejci sa od cias espera nepoucili. Na espere tiekol klimovy kondenzator/chladic tam kde korodoval vdaka pritomnosti zeleznych skrutiek medzi rebrami a na nubire spravili zelezne drziaky na bocniciach, ktore este priskrutkovaili skrutkami tiez prebitymi cez chladic medzi rebrami. Takze vpravo dole som nieco nasiel ale len slaby naznak niecoho so mohla byt roztecena muska svetluska alebo uv fosforeskujuce farbivo. Po vymontovani klimoveho chladica a odskrutkovani plechovych drziakov som uz nemusel pouzit ani uv svetlo aby som videl zelene farbivo natecene v slusnom mnozstve medzi rebrami. Novy chladic z allegra sice nema na sebe ziden ochranny lak, je to cisty hlinik, ale zato ma drziaky z hliniku privarene k bocnym rurkam chladica a az k tymto hlinikovym drziakom su priskrutkovane zelezne drziaky. Takze by mohol vydrzat aj nieco viac. Len pozor na vysusac, kupil som na allegre nejaky podozrivo lacny a ukazalo sa ze sice na chladic este pasoval v pohode, a rozmerovo pasoval aj na rurku v aute ale priruba rurky a otvory na kondenzatore boli k sebe o 90stupnov pootocene, takze som musel rurku naohbat do pekneho oblucika a nejako napasovat. Pomohlo docasne vymontovanie svetla kvoli pristupu.
Chladic ma stal 88.39eur, vysusac 12.53eur, ale keby som vedel co je zac a vedel by som ze iny je bezproblemovy tak radsej kupim dvakrat drahsi, ale istotu by som aj tak nemal. A este 2ks tesneni, medzi chladic a vysusac uz bolo tesnenie na chladici ale keby nebolo tak som mal pre istotu kupene nejake rezervne a je to rovnake tesnenei ako zvysne 3 v klimatizacnom okruhu.
A zajtra idem na naplnenie klimatizacie tak dufam ze to bol jediny unik a ze cena za naplnenie z 50eur spred dvoch rokov velmi/vobec nestupla.
Chladic ma stal 88.39eur, vysusac 12.53eur, ale keby som vedel co je zac a vedel by som ze iny je bezproblemovy tak radsej kupim dvakrat drahsi, ale istotu by som aj tak nemal. A este 2ks tesneni, medzi chladic a vysusac uz bolo tesnenie na chladici ale keby nebolo tak som mal pre istotu kupene nejake rezervne a je to rovnake tesnenei ako zvysne 3 v klimatizacnom okruhu.
A zajtra idem na naplnenie klimatizacie tak dufam ze to bol jediny unik a ze cena za naplnenie z 50eur spred dvoch rokov velmi/vobec nestupla.
Re: unik klimatizace
Jak je to s chladičema klimy u nubiry? Je rozdíl mezi J100 a J150 a případně 1,6 a 2,0? Já mám totiž taky díry kolem úchytů. Tak přemýšlím ,jestli můžu koupit starší z J100 1,6 nebo radš úpně novej?
Re: unik klimatizace
Eurosaturn.sk Nibira1 2700czk Nubira2 1900czk na moju zľavu keď teba tak pomôžem chladiče sú značkové.
Re: unik klimatizace
Ahoj emil, je mezi chladiči na Nubi 1 a Nubi 2 velký rozdíl? Potřeboval bych zjistit, jestli jsouo záměnné?
Re: unik klimatizace
Su ine rozmery.Nedaju sa len tak zameniť.Ale ak si kutil tak do toho
Re: unik klimatizace
Je to čtrnáct dní, co jsem měnil chladič (kondenzátor) klimatizace na Nubiře II J150, měl jsem únik na potrubí chladiče k sušáku, vyměnil jsem raději oba díly. Trochu jsem se toho bál, ale tady na stránkách byl návod i s foto (díky), opravdu na tom nic není. Chladič vody se nevypouští, jen odklopí. Podle fotek a výkresů u dodavatelů kondenzátorů je rozdíl mezi J100 a J150.
Vzal jsem od http://www.autodoplnkyrall.cz chladič 2923K8C1 za 1994,-Kč a sušič 2923KD-1 za 214,- Kč. Těsnící kroužky jsem pouze očistil a otočil. Vše perfektně pasovalo, jen šroub na připojení nového chladiče byl krátký, tak doporučuji použít původní, ja to zjistil až na konec a dost jsem se mordoval s jeho výměnou. Díly byly podle popisek vyrobeny v Korei. A do 12.6.2011 je akce kontroly klimatizace od servisů Auto Kelly za 590,- , tak mě nové naplnění vyšlo na 931,- Kč (590,- kontrola, 296,- za 750g R134a, 45,- za 250 ml oleje), to je někde jen kontrola klimatizace.
Doporučuji neoddalovat opravu klimatizace, protože známý výměnu kondenzátoru odložil o rok a pak i přes investice přes 10.000,- klimu již nikdy nezprovoznil.
Vzal jsem od http://www.autodoplnkyrall.cz chladič 2923K8C1 za 1994,-Kč a sušič 2923KD-1 za 214,- Kč. Těsnící kroužky jsem pouze očistil a otočil. Vše perfektně pasovalo, jen šroub na připojení nového chladiče byl krátký, tak doporučuji použít původní, ja to zjistil až na konec a dost jsem se mordoval s jeho výměnou. Díly byly podle popisek vyrobeny v Korei. A do 12.6.2011 je akce kontroly klimatizace od servisů Auto Kelly za 590,- , tak mě nové naplnění vyšlo na 931,- Kč (590,- kontrola, 296,- za 750g R134a, 45,- za 250 ml oleje), to je někde jen kontrola klimatizace.
Doporučuji neoddalovat opravu klimatizace, protože známý výměnu kondenzátoru odložil o rok a pak i přes investice přes 10.000,- klimu již nikdy nezprovoznil.
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
Re: unik klimatizace
Mně v servisu,kde jsem byl, nabízejí chladič made in poland za 1450,-- Kč, tak do toho asi půjdu. Ale taky se bojím, zda to zprovozním, protože auto jsme koupili na jaře s nefunkční klimou a netuším, jak dlouho je mimo provoz.