motor 1 500 DOHC
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
Chlapi neblázněte a zkuste trochu přemejšlet. Pravdu má Ivan.
Kompresní poměr se dá změnit jen zmenšením spalovacího prostoru = snížením hlavy. Něco jinýho je pak plnicí tlak motoru, ale copa má Nexie turbo? Ovládání ventilů je vačkou rozvodovým řemenem, tak s tím chiptuning asi taky moc nepořeší. Jediný co chip může udělat je, nastavit bohatost směsi v závislosti na otáčkách, popř zátěži motoru, respektive upravit charakteristiku křivky dávkování paliva.
U turbomotoru je to něco jinýho, tam to navíc řídí plnicí tlak turba ....
... no a turbo na to není stavěný a je po něm. Brzo. No a pak se tak kurví těsnění pod hlavou, ohejbaj ojnice, praská klika atd. Katastrof je dost, který můžou nastat.
Na Fiatu jsem měl sníženou hlavu o 0,35 mm, o 2 mm větší ventily, jinou vačku (jiný časování), větší sání, dvojitej karburátor Weber, jinej rozdělovač, svody pro každej válec vzlášť ... a výsledek = motor najel max 130 000 km, písty a kroužky na šrot, pokud tam nebyly kovaný Kolben-Schmidt. Takže je to něco za něco. Výkon za kilometry.
Kompresní poměr se dá změnit jen zmenšením spalovacího prostoru = snížením hlavy. Něco jinýho je pak plnicí tlak motoru, ale copa má Nexie turbo? Ovládání ventilů je vačkou rozvodovým řemenem, tak s tím chiptuning asi taky moc nepořeší. Jediný co chip může udělat je, nastavit bohatost směsi v závislosti na otáčkách, popř zátěži motoru, respektive upravit charakteristiku křivky dávkování paliva.
U turbomotoru je to něco jinýho, tam to navíc řídí plnicí tlak turba ....
... no a turbo na to není stavěný a je po něm. Brzo. No a pak se tak kurví těsnění pod hlavou, ohejbaj ojnice, praská klika atd. Katastrof je dost, který můžou nastat.
Na Fiatu jsem měl sníženou hlavu o 0,35 mm, o 2 mm větší ventily, jinou vačku (jiný časování), větší sání, dvojitej karburátor Weber, jinej rozdělovač, svody pro každej válec vzlášť ... a výsledek = motor najel max 130 000 km, písty a kroužky na šrot, pokud tam nebyly kovaný Kolben-Schmidt. Takže je to něco za něco. Výkon za kilometry.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no ved ja som nikde nepovedal ze sa da chipovani jednotky menit
kompresny pomer...
..akuart fcul zistujem ze som tam jak "anonym"...
moj dotaz sa tykal hlavne stale odchadzajucich piesntych kruzkov..
to co piseh ty je vsecko pravda...
ludia co sa snazia vydupat z "bezneho" motoru maximum...
uz akosi pociatju stym ze "to" dlhu zivotnost mat nebude..
...alebo stym aspon pocitat musia..
co ja viem tak pri Chiptunningu dost trpia aj vstreky...
jeden znami automechanik "tuner" zbrusil na skodovke hlavu o 1mm
a potom za divil ze ma na volnobehu teplotu 90 a ze mu stale klepocu ventily...
..zere mu to olej, cim dalej tym viac, a ze v karbutatore povymienal trysky zo 130-ny...a pod. kraviny..
....
proste tymy upravami ten motor akurat tak dobre doje***.....
..ale bol frajer, dokazal flekovat z miesta......chvilu...
kompresny pomer...
..akuart fcul zistujem ze som tam jak "anonym"...
moj dotaz sa tykal hlavne stale odchadzajucich piesntych kruzkov..
to co piseh ty je vsecko pravda...
ludia co sa snazia vydupat z "bezneho" motoru maximum...
uz akosi pociatju stym ze "to" dlhu zivotnost mat nebude..
...alebo stym aspon pocitat musia..
co ja viem tak pri Chiptunningu dost trpia aj vstreky...
jeden znami automechanik "tuner" zbrusil na skodovke hlavu o 1mm
a potom za divil ze ma na volnobehu teplotu 90 a ze mu stale klepocu ventily...
..zere mu to olej, cim dalej tym viac, a ze v karbutatore povymienal trysky zo 130-ny...a pod. kraviny..
....
proste tymy upravami ten motor akurat tak dobre doje***.....
..ale bol frajer, dokazal flekovat z miesta......chvilu...
-
- Příspěvky: 284
- Registrován: úte říj 05, 2004 21:13
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem si myslel že to není možný,ale viděl jsem to Má tam již 3 motor (jiny blok i hlava)Astalo se to zas Myslíme si že je to stylem jízdy ale to je asi b**ost.Musel by vydržet víc než 2000 km.p Bartoš tam má ř.jednotku z jednovačky.Ale jiné podobné auto tam ma origo a motor dopadl steně 2000 km a ko.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 284
- Registrován: úte říj 05, 2004 21:13
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Že by špatný servis ??? Co převodovka??? A te software nevím,nevím !!!palikx píše:Taky jsem si myslel že to není možný,ale viděl jsem to Má tam již 3 motor (jiny blok i hlava)Astalo se to zas Myslíme si že je to stylem jízdy ale to je asi b**ost.Musel by vydržet víc než 2000 km.p Bartoš tam má ř.jednotku z jednovačky.Ale jiné podobné auto tam ma origo a motor dopadl steně 2000 km a ko.
Jo to s tim servisem je to taky možné Ale on tam dostal motor z vrakáče na který nikdo nesáhl.Odešlo na něm těsnění hlavy po 3000km a po opravě(bez broušení)asi 500 km pak odešly svíčky. Jeli na 2 válce z brna do prahy.výměna svíček,pak to najelo jestě 1000km.Svíčky brisk DOR 15 lgs
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 284
- Registrován: úte říj 05, 2004 21:13
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
)palikx píše:Jo to s tim servisem je to taky možné Ale on tam dostal motor z vrakáče na který nikdo nesáhl.Odešlo na něm těsnění hlavy po 3000km a po opravě(bez broušení)asi 500 km pak odešly svíčky. Jeli na 2 válce z brna do prahy.výměna svíček,pak to najelo jestě 1000km.Svíčky brisk DOR 15 lgs
To vypadá jako by měli všechny motory pístní kroužky v prd..., ale to by se nepřehříval motor, naopak by byl chladnější. Jestli pes nebude zakopaný jinde a ten motor trpí v přenášení sil na spojku a kola !. A když ne, tak motor rozebrat a zgenerálkovat sami !!! dva dny max a vyjde to o polovinu levnější !!! Dělal jsem to na Škodovce a na nexii hlava není až tak složitá. Výměna pístů s válci není též komplikovaná (ještě lehčí než hlava !!!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No...
Dva dni hovorish...
a potom my vysvetli, jak si doma spravish napr. vybrus valca,
egalizaciu klukovky, zabrusenie ventilou, zfrezovanie hlavy ci bloku,
vymenu voditka ventilu, zafrezovanie sedla ventilu,
ked na to doma nemash potrebne naaaradie ..???
alebo co potom ty co byvaju v panelaaku..??
..uz ich vidim jak na parkovisku rozoberaju motor..
Dva dni hovorish...
a potom my vysvetli, jak si doma spravish napr. vybrus valca,
egalizaciu klukovky, zabrusenie ventilou, zfrezovanie hlavy ci bloku,
vymenu voditka ventilu, zafrezovanie sedla ventilu,
ked na to doma nemash potrebne naaaradie ..???
alebo co potom ty co byvaju v panelaaku..??
..uz ich vidim jak na parkovisku rozoberaju motor..
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no staalo by za to vedet teplotu motora...palikx píše:Jo to s tim servisem je to taky možné Ale on tam dostal motor z vrakáče na který nikdo nesáhl.Odešlo na něm těsnění hlavy po 3000km a po opravě(bez broušení)asi 500 km pak odešly svíčky. Jeli na 2 válce z brna do prahy.výměna svíček,pak to najelo jestě 1000km.Svíčky brisk DOR 15 lgs
tu by som uz potom pozrej chladiacu kvapalinu,asi..
cidlaa...
a co ja viem...co este...
mozno vstrek, ci to nahodou nezalieva valce,
..ten motor z vrakoviska menil komplet..??
alebo len "polomotor" ..?? teda sacie, vyfukove potrubie z prislusenstvom ostalo ....