Cruze - zapalovaci svicky
Moderátor: Blue Lanos
Cruze - zapalovaci svicky
Zdravim panove,
chtel bych se zeptat nekoho z vas, jestli nema zkusenosti s tim jake svicky koupit do Cruze 1.8 ... at hledam na netu jak hledam, tak nikde nemuzu najit nejakou blizsi specifikaci. Chtel bych koupit Denso iridium, ale nevim ktery typ a jaky odtrh, bohuzel to nevi ani vyhradni dovozce do CR, Chevrolet Cruze proste neni v zadnem katalogu.
Neobjednaval nebo nemenil nekdo z vas uz v cruzovi svicky? Stacila by mi specifikace normalnich, podle toho by se dalo dohledat Densa. Pokud nikdo neporadi, tak mi holt zbyde jen to rozdelat a jednu vytahnout a podivat ... ale s myma levyma rukama to muze dopadnout spatne
Diky za radu!
p.s. prosim zadny flame ze jsou to vyhozene penize, apod. ... to vite, nekdy i doktori predepisi placebo a clovek je hned spokojeny
chtel bych se zeptat nekoho z vas, jestli nema zkusenosti s tim jake svicky koupit do Cruze 1.8 ... at hledam na netu jak hledam, tak nikde nemuzu najit nejakou blizsi specifikaci. Chtel bych koupit Denso iridium, ale nevim ktery typ a jaky odtrh, bohuzel to nevi ani vyhradni dovozce do CR, Chevrolet Cruze proste neni v zadnem katalogu.
Neobjednaval nebo nemenil nekdo z vas uz v cruzovi svicky? Stacila by mi specifikace normalnich, podle toho by se dalo dohledat Densa. Pokud nikdo neporadi, tak mi holt zbyde jen to rozdelat a jednu vytahnout a podivat ... ale s myma levyma rukama to muze dopadnout spatne
Diky za radu!
p.s. prosim zadny flame ze jsou to vyhozene penize, apod. ... to vite, nekdy i doktori predepisi placebo a clovek je hned spokojeny
Chevrolet Cruze LS+ 1.8l, K&N Filtr, šedofialová Smoky
- Reklama
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Ahoj, dej si prosím do profilu odkud jseš pro lepší orientaci.
Skus tyhle, snad budeš spokojený http://tuning-individual.cz/eshop/sport ... 17983.html
Skus tyhle, snad budeš spokojený http://tuning-individual.cz/eshop/sport ... 17983.html
Carthell Prg
Re: Cruze - zapalovaci svicky
jj, tyto stranky znam ... ale jde o to, ze tam neni nic specifikovano. Denso Iridium je vice druhu a ty jsou dle rozmeru, delky apod. a toto info bohuzel neznam.
Na teto strance je sice napsano, ze ma clovek uvest typ auta atd., ale kdyz jsem poslal dotaz tak prisla docela neprijemna odpoved ze to mi teda nereknou, ze mam objednat a kdyz budu chtit tak tu specifikaci budu mit na fakture. Kdyz jsem odpovedel, at mi daji vedet kdy je muzou poslat tak se uz nikdo neozval ... pravda, neni to zase az tak dlouho. Ale i tak me to chovani moc nepresvedcilo a kupovat zajice v pytli se mi moc nechce, nerad bych aby mi prisla nejaka napodobenina nebo nizsi kategorie Densa.
Chapu ze se asi boji o know-how, ale moc profesionalne se nezachovali a ani dovozce tyto informace nema, tak by me zajimalo odkud je cerpa. Pokud by mi tu informaci dal, tak rad od nej koupim, jsem loajalni, ale takhle tezko ...
Ted me napadlo, neni tento motor totozny s nekterym oplackym nebo starsim daewoo ci chevrolet? Pokud ano, tak pote by se uz dalo tyto informace dohledat.
Diky za help!
Na teto strance je sice napsano, ze ma clovek uvest typ auta atd., ale kdyz jsem poslal dotaz tak prisla docela neprijemna odpoved ze to mi teda nereknou, ze mam objednat a kdyz budu chtit tak tu specifikaci budu mit na fakture. Kdyz jsem odpovedel, at mi daji vedet kdy je muzou poslat tak se uz nikdo neozval ... pravda, neni to zase az tak dlouho. Ale i tak me to chovani moc nepresvedcilo a kupovat zajice v pytli se mi moc nechce, nerad bych aby mi prisla nejaka napodobenina nebo nizsi kategorie Densa.
Chapu ze se asi boji o know-how, ale moc profesionalne se nezachovali a ani dovozce tyto informace nema, tak by me zajimalo odkud je cerpa. Pokud by mi tu informaci dal, tak rad od nej koupim, jsem loajalni, ale takhle tezko ...
Ted me napadlo, neni tento motor totozny s nekterym oplackym nebo starsim daewoo ci chevrolet? Pokud ano, tak pote by se uz dalo tyto informace dohledat.
Diky za help!
Chevrolet Cruze LS+ 1.8l, K&N Filtr, šedofialová Smoky
Re: Cruze - zapalovaci svicky
A ptal jsi se u prodejce v servise ? Možná by ti poradil jejich mechanik.
Carthell Prg
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Neptal ... nechtel jsem vzbudit podezreni , ale jelikoz jsem docela levy tak to asi bude schudnejsi cesta nez svicku vyndat.
Jak budu neco vedet tak hodim info.
Jak budu neco vedet tak hodim info.
Chevrolet Cruze LS+ 1.8l, K&N Filtr, šedofialová Smoky
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Tak jsem svicky nejak poresil ...
Standardne se do Cruze davaji NGK ZFR6U coz jsou OEM svicky, ktere se standardne neprodavaji, stejne parametry ma pry NGK ZFR6F. Jedna se o normalni svicky jen od kvalitniho vyrobce NGK, ktery dodava GM.
Pokud by chtel nekdo nejkvalitnejsi Iridiove, tak do Cruze pasuji Denso IK20 s odtrhem 0,8mm.
Standardne se do Cruze davaji NGK ZFR6U coz jsou OEM svicky, ktere se standardne neprodavaji, stejne parametry ma pry NGK ZFR6F. Jedna se o normalni svicky jen od kvalitniho vyrobce NGK, ktery dodava GM.
Pokud by chtel nekdo nejkvalitnejsi Iridiove, tak do Cruze pasuji Denso IK20 s odtrhem 0,8mm.
Chevrolet Cruze LS+ 1.8l, K&N Filtr, šedofialová Smoky
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Aky je to rozdiel ked tam mas tieto a ked tam mas tie GM?
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Densa jeste nemam ... ted jsou na ceste a potom menim.
Dle infa co jsem cetl na nemeckem cruze foru a i vseobecne o iridiovych svickach, tak motor je kultivovanejsi, jde lepe do otacek i v nizkych otackach a i ve vyssich je zivejsi. Volnobeh by mel byt tissi a startovani lepsi (ne ze bych s nim mel problem)
Jde o to, ze u iridiovych svicek se smes lepe spali nez se standardni svickou a tim padem by mela lehce vzrust i ucinnost. Diky mensi elektrode je i energeticka narocnost nepatrne nizsi a jeste jednu dobrou vlastnost maji ... maji delsi zivotnost nez normalni svicky. I kdyz z tech horsich vlastnosti je vyssi cena.
Dalsi vlastnosti ktere jsou zminovany jsou i nizsi spotreba paliva, ale to je myslim docela kontroverzni tema, takze to neresim ... spis mi jde o to, ze bych ocenil kdyby u Cruze byl lepsi nastup uz od nizsich otacek a sel by lepe i ve vyssich.
Ale to uvidime jak prijdou ... mozna to bude jen placebo efekt, ale i ten by mel stacit
Dle infa co jsem cetl na nemeckem cruze foru a i vseobecne o iridiovych svickach, tak motor je kultivovanejsi, jde lepe do otacek i v nizkych otackach a i ve vyssich je zivejsi. Volnobeh by mel byt tissi a startovani lepsi (ne ze bych s nim mel problem)
Jde o to, ze u iridiovych svicek se smes lepe spali nez se standardni svickou a tim padem by mela lehce vzrust i ucinnost. Diky mensi elektrode je i energeticka narocnost nepatrne nizsi a jeste jednu dobrou vlastnost maji ... maji delsi zivotnost nez normalni svicky. I kdyz z tech horsich vlastnosti je vyssi cena.
Dalsi vlastnosti ktere jsou zminovany jsou i nizsi spotreba paliva, ale to je myslim docela kontroverzni tema, takze to neresim ... spis mi jde o to, ze bych ocenil kdyby u Cruze byl lepsi nastup uz od nizsich otacek a sel by lepe i ve vyssich.
Ale to uvidime jak prijdou ... mozna to bude jen placebo efekt, ale i ten by mel stacit
Chevrolet Cruze LS+ 1.8l, K&N Filtr, šedofialová Smoky
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Hledal jsem dnes skoro celé dopoledne na internetu zapalovací svíčky pro Cruze a kromě Brisku se fakt nedá nic najít. Je zajímavé, že na stránkách NGK nebo Bosch není vůbec Cruze v nabídce.
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Zkus zdepekrtek píše:Hledal jsem dnes skoro celé dopoledne na internetu zapalovací svíčky pro Cruze a kromě Brisku se fakt nedá nic najít. Je zajímavé, že na stránkách NGK nebo Bosch není vůbec Cruze v nabídce.
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Tam jsem byl také. Je tam taková "všehochuť". Tepelná hodnota by sice u všech souhlasila, ale u jedné vzdálenost 1,1, u dalších 0,7.
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Oživim trochu tuto tému,
ak by chcel niekto v buducnosti dohľadať informácie.
Mám Orlando 1,8 16 V a je tam ten isty motor ako v Cruze
sviečky som vymenil za NGK Iridium kod: ZFR6FIX-11
Suhlasim s tým,čo bolo písané vyššie, kvalitnejšia iskra a dlhšia životnosť,
avšak nie každý motor ,myslim tým podľa výrobcu, bude dobre pracovať
so sviečkami,ktoré boli uspešné v inom motore.
Konkretne DENSO je určené pre motory Grupy VW a teda aj ŠKODA
NGK použiva zase GM-Chevrolet, ale aj mnohí iní vyrobcovia
ešte taká skusenosť,že najlepši odtrh /vzdialenosť medzi elektrodami/ je 0,7 -0,8 mm
z toho dovodu,že na preskočenie iskry to stačí a pri väčšej vzdialenosti elektrod je motor výrazne hlučnejší vo všetkých otáčkach.
ak by chcel niekto v buducnosti dohľadať informácie.
Mám Orlando 1,8 16 V a je tam ten isty motor ako v Cruze
sviečky som vymenil za NGK Iridium kod: ZFR6FIX-11
Suhlasim s tým,čo bolo písané vyššie, kvalitnejšia iskra a dlhšia životnosť,
avšak nie každý motor ,myslim tým podľa výrobcu, bude dobre pracovať
so sviečkami,ktoré boli uspešné v inom motore.
Konkretne DENSO je určené pre motory Grupy VW a teda aj ŠKODA
NGK použiva zase GM-Chevrolet, ale aj mnohí iní vyrobcovia
ešte taká skusenosť,že najlepši odtrh /vzdialenosť medzi elektrodami/ je 0,7 -0,8 mm
z toho dovodu,že na preskočenie iskry to stačí a pri väčšej vzdialenosti elektrod je motor výrazne hlučnejší vo všetkých otáčkach.
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Ten odtrh jsi nechal 1,1 nebo zmenšil? Zkoušel jsem Denso Iridium s odtrhem 1,1 a ještě týž den jsem je vyhodil. Nechtěl jsem už s ničím laborovat a tak jsem v Drafelu koupil svíčky GM a co mě překvapilo, že na nich nebyl odtrh 1,1, ale 0,9 už výroby. Prošel jsem si fora o Cruze US i Kanada a dá se říci, že zapalovací svíčky jsou velmi diskutované. Mám pocit, že v kanadském manuálu na Cruze je předepsán odtrh 0,7. Jen pro info: píši o motoru o obsahu 1,8 - 141 HP.
Já jsem těch 0,9 ponechal. Vycházel jsem z toho, že stejný odtrh je předepsán i pro Insignii, i když s tepelnou hodnotu o číslo vyšší.
Já jsem těch 0,9 ponechal. Vycházel jsem z toho, že stejný odtrh je předepsán i pro Insignii, i když s tepelnou hodnotu o číslo vyšší.
Re: Cruze - zapalovaci svicky
TO: odtrh elektrod,
ked vychádzame z poznatkov o starších zapaľovacích sústavach v starších motoroch,tak sa dozvieme,že stačil odtrh 0,5-0,6 mm
keďže zapaľovacie sústavy v nových motoroch su predsa len výkonnejšie a teoreticky zvládnu vyrobiť napätie aby preskočila iskra aj vo vzdialenosti elektrod 1,1 mm je to kontraproduktívne a odtrh 1,1 mm
sposobuje,že motor pracuje veľmi hlučnym sposobom,
s toho dovodu som svojimi skusenosťami na motoroch Daewoo odvodil poznatok,že najidealnejši odtrh je 0,7 mm vtedy motor pracuje najtichšie,pričom jeho výkonové parametre ostanú zachované,
predsa výkon motora je priamo umerny od toho v ktorom okamihu zdvihu piesta preskočí iskra a od toho je tu motormanažment,teda RJ,
kvalita iskry nezaleží až tak veľmi od vzdialenosti medzi elektrodami ako od konštrukcie samotnej zapaľovacej sviečky a od materialov s ktorých sú vyrobené jej elektrody,
preto elektroda z platiny zabezpečí konštantnu kvalitu iskry a aj dlhu životnosť zap.sviečky
pretože pri el.výbojoch dochádza k erozii materialu elektrod /ubytku materialu/
je treba každých cca 15 000 km odtrh zoštelovať jemným prihnutím bočnej elektrody a kontrolou nožovou mierkou
ked vychádzame z poznatkov o starších zapaľovacích sústavach v starších motoroch,tak sa dozvieme,že stačil odtrh 0,5-0,6 mm
keďže zapaľovacie sústavy v nových motoroch su predsa len výkonnejšie a teoreticky zvládnu vyrobiť napätie aby preskočila iskra aj vo vzdialenosti elektrod 1,1 mm je to kontraproduktívne a odtrh 1,1 mm
sposobuje,že motor pracuje veľmi hlučnym sposobom,
s toho dovodu som svojimi skusenosťami na motoroch Daewoo odvodil poznatok,že najidealnejši odtrh je 0,7 mm vtedy motor pracuje najtichšie,pričom jeho výkonové parametre ostanú zachované,
predsa výkon motora je priamo umerny od toho v ktorom okamihu zdvihu piesta preskočí iskra a od toho je tu motormanažment,teda RJ,
kvalita iskry nezaleží až tak veľmi od vzdialenosti medzi elektrodami ako od konštrukcie samotnej zapaľovacej sviečky a od materialov s ktorých sú vyrobené jej elektrody,
preto elektroda z platiny zabezpečí konštantnu kvalitu iskry a aj dlhu životnosť zap.sviečky
pretože pri el.výbojoch dochádza k erozii materialu elektrod /ubytku materialu/
je treba každých cca 15 000 km odtrh zoštelovať jemným prihnutím bočnej elektrody a kontrolou nožovou mierkou
Re: Cruze - zapalovaci svicky
Laco71: popsal si to velice správně. V podstatě vždy platilo, že větší vzdálenost jak 1,0 mm je zbytečná. Odpověz mi ale na otázku: když jsi dal nové iridiové svíčky NGK, nechal si tam 1,1 nebo zmenšil - případně na jakou hodnotu.
Ď.
Ď.