Po prečítaní tohoto článku je pre mňa téma spotreby uzavretá. Citujem:
"Bohužiaľ nezmyselné masírovanie mozgov a zníženej spotrebe dosiahlo mieru kedy je potrebné na túto tému podať jednoduché vysvetlenie. Spotrebu vozidla smerom dole je len veľmi ťažké dostať dole. Na tomto probléme pracujú cele tými odborníkov pri vývoji aby pripravili vozidlo kt. má čo najnižšiu normovanú spotrebu a tým aj emisie CO, dnes tak veľmi sledované. Bojujú o každé deci a o každý gram a majú nato všetky prostriedky. Je preto až komické ak Vám niekto sľubuje zníženie spotreby o 15% jednoduchou úpravou softvéru alebo pridaním nejakej škatuľky. Stačí len poznať základy fyziky, aby ste pochopili, že na zníženie spotreby vozidla potrebujete znížiť straty, trenie alebo zvýšiť účinnosť stroja. A to sa pridaním množstva paliva nedá. Zníženie spotreby je možné len využitím nového potenciálu auta, práve tak ako to robíme ak chceme dosiahnuť nízku spotrebu. To znamená vhodné radenie rýchlosti, nízke otáčky motora, pomalá akcelerácia a brzdiť čo najmenej. Ani zvýšenie spotreby pri dieselových motoroch však nehrozí. Platí jednoduché pravidlo, že ten istý stroj za rovnakých podmienok potrebuje na prekonanie všetkých svojich odporov rovnaké množstvo energie. To jednoducho znamená, že ten istý motor či bude mať 100 alebo 130 koní sa pri jazde po diaľnici ustálenou rýchlosťou 120km/hod, bude mať identickú spotrebu.
Samozrejme pri využívaní nového potenciálu bude spotreba úmerne vyššia , čim auto rýchlejšie dosiahne požadovanú rýchlosť alebo dosiahne vyššiu rýchlosť, potrebuje na to logicky viac paliva. Takže úplná logika. Bohužiaľ niektoré firmy fungujú na základe logiky "
dajme do pece menej dreva a bude nám teplejšie ... "
Takže otázka viery je každého individuálna vec, ale je dobré používať aj obyčajný sedliacky rozum.