Tak dneska jsem ho dovezl a zaparkoval v garáži
LT+, bordo metaliza, 163PS. Udělal jsem na něm dneska skoro 100km a je to příjemné vozidlo.
Více dám sem, až to trochu projedu. Spotřeba se nedá prvních 100km řešit. Tah motoru taky ne.
Jednoznačně poměr cena výkon je dobrý.
Sháním více informací o motoru. Ale je to BlackBox. Jediný co jsem vystopoval, je to, že základ pochází z Italského VM Motori. Litinový blok, sání i výfuk na jedné straně. Tlak vstřiků 1800 barů, vtřikovače Denso.
Proč jsem do auta šel, byly především tyto informace. VM Motori - jedna z nejlepších motoráren na diesely
www.vmmotori.it - dělají/dělali motory pro toyoty, kia, hyundai, ford, alfa romeo, fiat...
Litinový blok - těžší, ale trvanlivější než hliník. Nevýhoda , vzhledem k charakteristice materiálu nelze opracovat tak, aby se daly použít prodloužené intervaly výměny oleje. To ale v zásadě nevadí. je tu jen riziko vyšší spotřeby oleje. Bude potřeba to kontrolovat.
Sání a výfuk na jedné straně bude mít horší charakteristiky vyplachování spalovacího prostoru. Ale zase umožní posunutí morotu blíže ke kokpitu a tím zlepšení polohy těžiště. Tlak vstřiků 1800 barů není dneska žádná olympiáda, ale dá se s tím žít.
Podle všech těchto info půjde v jádru o starý motor, klasické dřevní koncepce, vybavený CR technologií. To má ale svoje výhody - jednoduchý, robustní držák, s vyšší spotřebou jak nafty tak oleje.
Proto budu rád, když dáte vědět jakékoliv informace, rozkresy a pod. o tomto motoru. Slabší motor v Orlandu je naprosto identický, se sníženým výkonem.