Benzin vs. diesel :)
Moderátor: Blue Lanos
- Dimco Nubira 97
- Příspěvky: 903
- Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
- Bydliště: Trnava
Re: Benzin vs. diesel :)
eee... keby to bolo TSI alebo benzín ktorý veľa nežerie tak poviem pravda. Ale teraz si predstav že výkon diesela atmosférou nahradší len velkým objemom a aj tak nenahradíš točivý moment. Z toho jasne vyplíva jedna vec že omnoho lacnejšie ťa vyjde palivo do diesela ktorý bude papať 6l ako atmosféra s veľkým obsahom ktorá bude papať 9-10l a najazdíš omnoho menej
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
- Reklama
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6270
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: Benzin vs. diesel :)
Tak fakt pěkné čtení a je vidět, že s energii co jste měli na začátku už pomaloučku jste vyčerpali :lol:Tak podle toho co tu je je jasné a bylo už i na začátku jasné , že Diesel pro obyčejnou jízdu se nevyplatí a jen a pouze benzín a při dnešních novinkách nejraději Turbo benzín Říkám to správně "chrudoši"
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
- Dimco Nubira 97
- Příspěvky: 903
- Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
- Bydliště: Trnava
Re: Benzin vs. diesel :)
Počkaj počkaj si sa omýlil máš tam menšiu chybu :
Diesel je LEPŠÍ ako benzín v bežnom "provoze" a turbo benzín sa mu vyrovná iba v prípade že je to TSI od VW
Diesel je LEPŠÍ ako benzín v bežnom "provoze" a turbo benzín sa mu vyrovná iba v prípade že je to TSI od VW
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Re: Benzin vs. diesel :)
mě stačí klasická atmosféra nejlépe 1,6 8V a chrochtám blahem,tady ta 1,4 16Vod chevy v aveu není špatná,ale někdy ji dojde v kopci dech
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6270
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: Benzin vs. diesel :)
..ale zas jak se rozjede tak převálcuje vše Jinak též bych bral to co se prodává na Ukrajině 1.6
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: Benzin vs. diesel :)
Ale ja lepsi prubeh kroutaku atd nafte neupiram, jen jsme tu jaksi prisli na to, ze vetsina z vas dieselaku si koupi naftu kvuli spotrebe, a charakteristika motoru je pro vas prijemny bonus, hlavne jde ale o tu spotrebu.
No a taky jsme rychle prisli na to, ze nafta se normalnimu cloveku nemuze vyplatit, je to proste financne nerealne, leda za dlouhou dobu. Tzn v ramci Cruze je na tom diesel a benzin stejne, na nicem neusetris, tzn pokud Cruze, tak s klidme benzin, nafta ti vysype penezenku behem 7-8 let uplne stejne...ted to bude znit blbe, ale to nasere, co?
No a taky jsme rychle prisli na to, ze nafta se normalnimu cloveku nemuze vyplatit, je to proste financne nerealne, leda za dlouhou dobu. Tzn v ramci Cruze je na tom diesel a benzin stejne, na nicem neusetris, tzn pokud Cruze, tak s klidme benzin, nafta ti vysype penezenku behem 7-8 let uplne stejne...ted to bude znit blbe, ale to nasere, co?
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6270
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: Benzin vs. diesel :)
Tak sekera zakopána
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: Benzin vs. diesel :)
Tak záleží kolik normálně člověk ročně najezdí..
My za necelý rok máme 32000 pouze na Sparku, to nepočítám Nubiru kde jsme taky najeli okolo 8tis..
Nejsem zastánkyně dieslu, ale jelikož se Orlando nabízí pouze v dieslu s automatem, tak to je jasná volba, navíc ta 1.8 benzín se myslím nehodí pro Orlando, bude to líné a žrát jako tank..
My za necelý rok máme 32000 pouze na Sparku, to nepočítám Nubiru kde jsme taky najeli okolo 8tis..
Nejsem zastánkyně dieslu, ale jelikož se Orlando nabízí pouze v dieslu s automatem, tak to je jasná volba, navíc ta 1.8 benzín se myslím nehodí pro Orlando, bude to líné a žrát jako tank..
Volkswagen Polo Classic, tmavě zelená metla, 1.6 benzín
Ford Mondeo, 2.0 diesel
Ford Mondeo, 2.0 diesel
Re: Benzin vs. diesel :)
Jo, do Orlanda bych ten diesel bral taky, tam ta 1,8 uz bude podle me za hranou, to je jasne. A do takoveho auta automat, to je taky jasne, takze ani neni moc co resit
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Benzin vs. diesel :)
Tu je prdel furt naftaci tu naftu asi lopou a jsou z ni sjeti nebo uz je tady mraky argumentu ze jsou v pasti s propocty vsemi ruznymi smery je to omleto ale furt jak tupy naftovy traktor oraji tu brazdu bez ohledu na to co je okolo
Proste se nevyplati naftak ani nahodou diky drahsimu a jednou tak castejsimu servisu.
Navic co se to deje s cenama nafty a benzinu ted to ctu na netu a pry to trosku podrazuje a lame nake rekordy to jsou mi veci mi letos to neslo ani o 10 haleru nahoru
Jdem pojezdit 100km pro radost pred spanim?
Proste se nevyplati naftak ani nahodou diky drahsimu a jednou tak castejsimu servisu.
Navic co se to deje s cenama nafty a benzinu ted to ctu na netu a pry to trosku podrazuje a lame nake rekordy to jsou mi veci mi letos to neslo ani o 10 haleru nahoru
Jdem pojezdit 100km pro radost pred spanim?
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Re: Benzin vs. diesel :)
Naposledy boli nadrze odvetravane len tak volne do atmosfery este mozno na skodovkach 100vkach alebo este starsich (v zapadnej produkcii asi este davnejsie, pretoze europska komisia, alebo ako sa to volakedy volalo, dost tlacila na emisne a bezpecnostne limity). Kvoli emisnym limitom, pre schvalenie do prevadzky nesmie auto emitovat ani vela palivovych vyparov, takze uz skodovky 120cky mali tusim gulickove pretlakove ventily, ktore mali len vyrovnat tlak, ak by v nadrzi vznikol prilis tlak najma v lete, ale sluzil len na odpustenie prebytocnych vyparov do atmosfery. Uz na favoritoch tusim isli prebytocne benzinove vypary do motora a dnesne auta aby splnali narocne poziadavky na emisie musia mat vsetky nadrzku s aktivnym uhlim, do ktoreho ide odvetranie palivovej nadrze. To odvetranie je zase len kvoli pretlaku a nie podtlaku v nadrzi. Mierny podtlak ktory by mohol vzniknut spotrebou paliva sa rychlo zaplni dalsimi vyparmi paliva (kuri tam cerpadlo a cast benzinu sa vracia teply od motora takze je z coho odparovat). Len pretlak najma v lete od slniecka musi niekam uniknut. A tak unika do nadobky s aktivnym uhlim. Nadobka s aktivnym uhlim je dalej odvetravana do sania motora aby sa ziadne vypary nedostali len tak do atmosfery, ale aby boli z co najvacsej casti spalene v motore. Takze beziaci motor odsaje vypary z nadobky s aktivnym uhlim a ciastocne podtlakuje aj nadrz.
Pri tankovani sa do nadrze samozrejme nejaky vzduch dostane ale ten bude hned zriedeny vyparmi paliva takze aj tak bude tato zmes mimo zapalitelneho pomeru a spolu s vyparmi bude odvetrany cez nadobku s aktivnym uhlim do motora takze bude dalej zriedovany az prakticky ziaden vzduch v nadrzi neostane. Preto v nadrzi pri beznej prevadzke ak nie je nadrz derava nema sa odkial nabrat nejaky vzduch vdaka ktoremu by mohlo dojst k explozii palivovych par. Ved motorcek cerpadla ked ide nasucho velmi pekne iskri, kedze ma uhlikovy komutator, ale vdaka tomu ako je to vymyslene je to uplne bezpecne. Ale videl som aj nadrz ktora bola prezrata takze vetrana velmi ucinne len neviem ci to bol benzinak alebo dizlak, ale auto nevybuchlo ale je mozne ze to bol dizlak, pri benzine by to bolo asi dost citit.
Preto som pisal ze v nadrzi nie je ziaden vzduch, lebo to tak vymysleli a skonstruovali, preto sa netreba bat explozie kym nedojde k havarii.
Pri tankovani sa do nadrze samozrejme nejaky vzduch dostane ale ten bude hned zriedeny vyparmi paliva takze aj tak bude tato zmes mimo zapalitelneho pomeru a spolu s vyparmi bude odvetrany cez nadobku s aktivnym uhlim do motora takze bude dalej zriedovany az prakticky ziaden vzduch v nadrzi neostane. Preto v nadrzi pri beznej prevadzke ak nie je nadrz derava nema sa odkial nabrat nejaky vzduch vdaka ktoremu by mohlo dojst k explozii palivovych par. Ved motorcek cerpadla ked ide nasucho velmi pekne iskri, kedze ma uhlikovy komutator, ale vdaka tomu ako je to vymyslene je to uplne bezpecne. Ale videl som aj nadrz ktora bola prezrata takze vetrana velmi ucinne len neviem ci to bol benzinak alebo dizlak, ale auto nevybuchlo ale je mozne ze to bol dizlak, pri benzine by to bolo asi dost citit.
Preto som pisal ze v nadrzi nie je ziaden vzduch, lebo to tak vymysleli a skonstruovali, preto sa netreba bat explozie kym nedojde k havarii.
Re: Benzin vs. diesel :)
Cisto teoreticke uvazovanie. Neviem kde vsetci naberaju ze navratnost diesla je cca 8 rokov.
V mojom pripade, kde si absolutne nepotrpim na vybavu (ktora je v zaklade ok a uplne mi staci)
Cruze 1.6 Base - 10 950 eur
Cruze 2.0 vcdi 92kw Base - 12 950 samozrejme rozdiel kupi je 2000eur
Cena dieslu 1,31_Cena benzinu 1,41 samozrejme rozdiel 0,1 eur
Spotreba cca diesel (moja) 6L____ spotreba 1.6 ako tu citam je kludne 8L
Na 100km potrebujem nafty za 7,86eur
Na 100km pri vyssej spotrebe a drahsej nafte potrebujem 11,28
Analogicky pre ulahcenie-> na 10 000km potrebujem nafty pri spotrebe 6L za cenu 786 eur
na 10 000km potrebujem benzinu pri spotrebe 8L za cenu 1 128 eur
Cize na 10 tisic km usetrim 342 eur.
Na 60 tisic usetrim 2052 ---> a to je rozdiel ceny kupi naftaka a benzinaka.
V mojom pripade pri najazdeni 20 tisic km rocne sa mi auto vrati za 3 roky. Ale samozrejme kto najazdi za rok 6 500 km tak sa mu to nevrati ani za 8 rokov. Ale ja nemam auto nato aby som nanho pozeral.
Ak som tu niekde spravil chybu prosim opravte ma. Neviem ako niekto moze vypotit ze je navratnost 8 rokov, je to asi ten pripad co najazdi tych 7 tisic km rocne. Asi kazdy ma na mysli dat az raz za rok pri garancke o 30 eur viac pri naftaku aha nato som nemyslel
Bol by som hlupak ak by som takto naftaka nevyuzil. Ale u mna nejde ani tak o spotrebu a navratnost, ale o to ze mat auto z 300Nm a potrebujem obcas tahat vozik. A 92kw je lepsich nez 83kw cennikovy cruze. Kde moje toledo 1.6 16V bolo v koncoch, teraz cruze ide absolutne bez problemov.
Trebalo by sa zamysliet nad tym, ze preco je 80% kupenych aut vyssej strednej triedy kupene prave v nafte
Netvrdim ze naftaky su dokonale stroje a nemam ucel niekoho prehovarat, ale kazdy si kupi to co mu vyhovuje viac.
V mojom pripade, kde si absolutne nepotrpim na vybavu (ktora je v zaklade ok a uplne mi staci)
Cruze 1.6 Base - 10 950 eur
Cruze 2.0 vcdi 92kw Base - 12 950 samozrejme rozdiel kupi je 2000eur
Cena dieslu 1,31_Cena benzinu 1,41 samozrejme rozdiel 0,1 eur
Spotreba cca diesel (moja) 6L____ spotreba 1.6 ako tu citam je kludne 8L
Na 100km potrebujem nafty za 7,86eur
Na 100km pri vyssej spotrebe a drahsej nafte potrebujem 11,28
Analogicky pre ulahcenie-> na 10 000km potrebujem nafty pri spotrebe 6L za cenu 786 eur
na 10 000km potrebujem benzinu pri spotrebe 8L za cenu 1 128 eur
Cize na 10 tisic km usetrim 342 eur.
Na 60 tisic usetrim 2052 ---> a to je rozdiel ceny kupi naftaka a benzinaka.
V mojom pripade pri najazdeni 20 tisic km rocne sa mi auto vrati za 3 roky. Ale samozrejme kto najazdi za rok 6 500 km tak sa mu to nevrati ani za 8 rokov. Ale ja nemam auto nato aby som nanho pozeral.
Ak som tu niekde spravil chybu prosim opravte ma. Neviem ako niekto moze vypotit ze je navratnost 8 rokov, je to asi ten pripad co najazdi tych 7 tisic km rocne. Asi kazdy ma na mysli dat az raz za rok pri garancke o 30 eur viac pri naftaku aha nato som nemyslel
Bol by som hlupak ak by som takto naftaka nevyuzil. Ale u mna nejde ani tak o spotrebu a navratnost, ale o to ze mat auto z 300Nm a potrebujem obcas tahat vozik. A 92kw je lepsich nez 83kw cennikovy cruze. Kde moje toledo 1.6 16V bolo v koncoch, teraz cruze ide absolutne bez problemov.
Trebalo by sa zamysliet nad tym, ze preco je 80% kupenych aut vyssej strednej triedy kupene prave v nafte
Netvrdim ze naftaky su dokonale stroje a nemam ucel niekoho prehovarat, ale kazdy si kupi to co mu vyhovuje viac.
Cruze 2.0 92kW, Dezent RE, origo vzadu slnecne clony
Re: Benzin vs. diesel :)
Kupuju to preto, lebo nemaju na velkoobjemovy benzin.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: Benzin vs. diesel :)
Kubiak
.......a prosím ťa, kde robia garančky za 30 € ? Bavili sme sa o tom že musíš pri 30tkm ročne absolvovať o jednu garančku viac a to nebude za 30 euri. Potom ešte by som chcel vedieť čo si predstavuješ pod pojmom "sa mi auto vrati za 3 roky". To akože keď na ňom najazdíš mrte kilometrov, tak bude lepšie, novšie a dokonca ti začne zarábať? Mechanika a fyzika nepustí. Čo sa ti akože vráti Veď keď natočíš viac kilometrov = síce väčšia úspora na palive, ale = väčšie opotrebovanie mechanických častí vozidla a teda ich skoršia výmena= náklady navyše v čase keˇˇd ti to auto má "vrátiť". Vidím že si ďalší ktorý vidí iba jedinú mernú jednotku litre/100 km a všetko čo bolo napísané vyššie sa ti akosi rozplynulo v naftových výparoch.
V čom ale treba súhlasiť, je ten vozík. Moja 1.6 by asi s dobre naloženým vozíkom ťahala ako indická rikša. Aaaaale ja vozík neťahám takže
.......a prosím ťa, kde robia garančky za 30 € ? Bavili sme sa o tom že musíš pri 30tkm ročne absolvovať o jednu garančku viac a to nebude za 30 euri. Potom ešte by som chcel vedieť čo si predstavuješ pod pojmom "sa mi auto vrati za 3 roky". To akože keď na ňom najazdíš mrte kilometrov, tak bude lepšie, novšie a dokonca ti začne zarábať? Mechanika a fyzika nepustí. Čo sa ti akože vráti Veď keď natočíš viac kilometrov = síce väčšia úspora na palive, ale = väčšie opotrebovanie mechanických častí vozidla a teda ich skoršia výmena= náklady navyše v čase keˇˇd ti to auto má "vrátiť". Vidím že si ďalší ktorý vidí iba jedinú mernú jednotku litre/100 km a všetko čo bolo napísané vyššie sa ti akosi rozplynulo v naftových výparoch.
V čom ale treba súhlasiť, je ten vozík. Moja 1.6 by asi s dobre naloženým vozíkom ťahala ako indická rikša. Aaaaale ja vozík neťahám takže
Re: Benzin vs. diesel :)
To s tím vozíkem je mimo mísu. 1.6 motor má dost síly i na vozík. A pokud potřebuji něco převézt, tak to udělám a nepotřebuji závodit. Jiné by to snad bylo jen v případě, že bych chtěl tahat velký a těžký karavan. Pak má naftový motor svou charakteristikou výhodu. Ale nic víc.
Ta moje 1.8 utáhne vše...pokud bych tam dal tažné.
Ta moje 1.8 utáhne vše...pokud bych tam dal tažné.
Chevrolet Trax 1.4T LT Rock Orange
ChevroletCruze 1.8 16V LT 141 HP Moroccan Blue ex
Fiat Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic
ChevroletCruze 1.8 16V LT 141 HP Moroccan Blue ex
Fiat Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic