V nadrzi nema vzduch co hladat, prave kvoli riziku explozie. Sice benzinove vypary horia len pri istom rozsahu pomeru benzin:kyslik ale riziko by tu bolo. V nadrzi ak ju neotvaras dvakrat denne je len benzin kvapalny a benzin plynny. Zvysky vzduchu, ktore motor neodsal cez pretlakovu hadicku nehraju rolu.jece píše:Ano, vybusna je zmes benzinovych par s kyslikom. Ale v nadrzi je okrem paliva aj vzduch. Co ine by tam malo byt. A ten vzduch je taky isty ako vzduch nasavany do valcov. A vzduch kyslik obsahuje.ppp píše: Benzinove pary vybusne nie su ani keby si sa ako snazil. Vybusna je len zmes benzinovych par s kyslikom. Bez toho by akosio ani benzinove motory nepracovali. A kyslik v podobe O2 sa v nadrzi akosi nenachadza. Teda kym nejazdis s otvorenym deklom nadrze alebo ju nemas niekde na vrchu prezratu (aj take sa stava). Pokles tlaku nie v palivovej ale v mazacej sustave motora skluzi na odpojenie benzinoveho cerpadla kvoli pripadnej havarii, ked je auto na srot a z pretrhnuteho benzinoveho vedenia by striekal benzin na rozpalene vyfukove zvody ak by benzinove cerpadlo pokles tlaku v mazacej sustave po zastaveni motora neodpojil.
Ked som vlastnil Fiat Ritmo 1.5 i.e. tak ten si kontroloval tlak paliva v palivovej sustave. Pokial bol nedostatocny, snimac tlaku odpojil rele, cez kontakty ktoreho bolo napajane palivove cerpadlo. Rele uz neslo nahodit ani po natankovani plnej nadrze. Take auto sa normalne ma odtiahnut do servisu, kde servisny technik po overeni dostatocneho mnozstva paliva v nadrzi cez servisny konektor schovany za poistkovou skrinkou zapoji palivove cerpadlo na + 12V a natlakuje palivovy system. Potom uz je auto pojazdne. To iste mali benzinove Peugeoty. A mozno az do dnesnych dni. V Peugeote ked dosiel benzin, tak len odtah do servisu. Doplnenie nadrze nikdy nepomohlo.
To co pises o fiate mozno bolo kvoli ochrane benzinoveho cerpadla, aby majitel neznicil benzinove cerpadlo pokusom o start motora alebo pocas odtahu so zaradenou rychlostou (kvoli posilovacu brzd). Alebo kvoli jazde na lpg bez benzinu v nadrzi, ktore bolo a je v taliansku podstatne rozsirenejsie ako na slovensku alebo v korei. Aj espero ma servisny konektor na natiahnutie benzinu po zavzdusneni palivovej sustavy ked dojde benzin, je to sice len pohodeny kus kabla nad prevodovkou ale ma . Ale asi uznali za zbytocne davat ochranu cerpadla pred znicenim trvalou pracou nasucho, kedze take nieco sa stava skor vynimocne a istia sa pred takymi pripadmi aj poznamkou v uzivatelskom manuali. Cize verim ze niektore znacky montuju aj takuto ochranu pred neinformovanymi majitelmi ale urcite to nie je ako ochrana pred exploziou zvnutra nadrze. Ako ochrana pred exploziou alebo skor podpaleniu benzinu pri havarii sluzi v aute predovsetkym, urcite su na to aj normy, cidlo, ktore po zastaveni motora odpoji dodavku benzinu. Pri havarii ak auto ostalo na kolesach motor obvykle skape ak ostalo na streche tak aj tak strati tlak oleja a spinac tlaku oleja obvykle staci na taketo pripady. Mozno niektore modernejsie auta odpojuju cerpadlo aj po explozii airbagov, a renaulty vraj tiez nieco odpoja aj po mensom stuchanci, s tym ze spinac je niekde ukryty pred zrakom bezneho uzivatela. Ono po buracke nehrozi riziko len od benzinu ale aj od elektickych kablov, ktore auto spolahlivo zapalia ak sa im prerusi izolacia a nemaju poistku, co kabel ku starteru a od alternatora nemaju.