problem so startovanim za studena
Moderátor: Blue Lanos
problem so startovanim za studena
Zdravim vsetkych
Mam espero 1.5 l DOHC+LPG 66kW r.v.1996
Problem mam so startovanim,ked je studeny motor.Motor dlho toci ,niekedy aj sklbne.Po narocnom nastartovani je motor roztraseny a ide ako keby na 3 valce.Po miernom pridavani plynu sa motor dostane do otacok a potom je to uz OK.Nieje tam ziadny znizeny vykon ani ziadne trhanie resp.nepravidelny chod motora.Po opatovnom nastartovani motor chyti hned ,a hned ma aj pravidelny chod.Viem,ze na tuto temu sa tu uz pisalo,ale menil som tam komplet palivovu sustavu.
Palivove cerpadlo-OK,palivovy filter-OK,spatny a pretlakovy ventil-OK,regulator tlaku paliva-OK,vstrekovacie trysky-OK.
Tlak paliva(rozpojenie trubky nad alternatorom),-OK.
Krokovy motorcek-OK,snimac natocenia klapky v nasavani-OK,cistota sania-OK,
Akumulator-OK,Alternator OK,Sviecky a kable-OK,rozdelovac-OK,ostava uz iba indukcna cievka,ale neviem aky moze mat vplyv na start za studena,ked potom to uz bezi v poriadku.
Tento problem sa vyskytuje uz asi mesiac,ale posledne dva dni mi to uz nechyti vobec,ba dokonca uz ani pri roztahovani lanom mi to chyti az po cca 50 m(viem,ze sa to nesmie,ale cez startovacie kable to uz nechyti vobec).Po naskoceni motora je zase vsetko OK a pri opatovnom nastartovani to takisto bezi OK.
Nenapada mi ziaden postup,kde by som mal zacat,resp.od coho by som sa mal odrazit,dochadzaju mi napady.
Dakujem za radu
S pozdravom
Mam espero 1.5 l DOHC+LPG 66kW r.v.1996
Problem mam so startovanim,ked je studeny motor.Motor dlho toci ,niekedy aj sklbne.Po narocnom nastartovani je motor roztraseny a ide ako keby na 3 valce.Po miernom pridavani plynu sa motor dostane do otacok a potom je to uz OK.Nieje tam ziadny znizeny vykon ani ziadne trhanie resp.nepravidelny chod motora.Po opatovnom nastartovani motor chyti hned ,a hned ma aj pravidelny chod.Viem,ze na tuto temu sa tu uz pisalo,ale menil som tam komplet palivovu sustavu.
Palivove cerpadlo-OK,palivovy filter-OK,spatny a pretlakovy ventil-OK,regulator tlaku paliva-OK,vstrekovacie trysky-OK.
Tlak paliva(rozpojenie trubky nad alternatorom),-OK.
Krokovy motorcek-OK,snimac natocenia klapky v nasavani-OK,cistota sania-OK,
Akumulator-OK,Alternator OK,Sviecky a kable-OK,rozdelovac-OK,ostava uz iba indukcna cievka,ale neviem aky moze mat vplyv na start za studena,ked potom to uz bezi v poriadku.
Tento problem sa vyskytuje uz asi mesiac,ale posledne dva dni mi to uz nechyti vobec,ba dokonca uz ani pri roztahovani lanom mi to chyti az po cca 50 m(viem,ze sa to nesmie,ale cez startovacie kable to uz nechyti vobec).Po naskoceni motora je zase vsetko OK a pri opatovnom nastartovani to takisto bezi OK.
Nenapada mi ziaden postup,kde by som mal zacat,resp.od coho by som sa mal odrazit,dochadzaju mi napady.
Dakujem za radu
S pozdravom
- Reklama
Re: problem so startovanim za studena
startujes na benzin? kedy si naposledy tankoval benzin ?
Re: problem so startovanim za studena
Na LPG mi to ako tak chyti,ale na benzin to nechce chytit vobec.
Benzin som tankoval naposledy asi pred 2 tyzdnami.
Benzin som tankoval naposledy asi pred 2 tyzdnami.
Re: problem so startovanim za studena
tak potom uz netusim, vsetko mas ok a predsa to nejde
a s tym roztahovanim nie je pravda ze sa to nesmie, len sa to musi vediet
problem s palivom preveris jednoducho, ak to blbne len na benzin a na lpg nie, tak je problem v dodavke paliva, ak na obe, tak pravdepodobne zapalovanie
pri starte na lpg treba chvilu tocit, kym sa natiahne lpg zo splynovaca az do motora pripadne ak sa to uchlasta tak kym sa sanie trosku odvetra
ozaj a skrtiacu klapku si cistil ? pripadne ci nemas roztrhnute gumene koleno sania, aj ked mne auto startovalo na benzin bez problemov aj s dierou v sani.
ked to nejde na benzin nastartovat, smrdi z vyfuku nespaleny benzin?
a s tym roztahovanim nie je pravda ze sa to nesmie, len sa to musi vediet
problem s palivom preveris jednoducho, ak to blbne len na benzin a na lpg nie, tak je problem v dodavke paliva, ak na obe, tak pravdepodobne zapalovanie
pri starte na lpg treba chvilu tocit, kym sa natiahne lpg zo splynovaca az do motora pripadne ak sa to uchlasta tak kym sa sanie trosku odvetra
ozaj a skrtiacu klapku si cistil ? pripadne ci nemas roztrhnute gumene koleno sania, aj ked mne auto startovalo na benzin bez problemov aj s dierou v sani.
ked to nejde na benzin nastartovat, smrdi z vyfuku nespaleny benzin?
Re: problem so startovanim za studena
Dakujem za radu
ano,skrtiacu klapku som cistil je OK.
Gumene koleno sania a ostatne casti su takisto OK.
Pri startovani je citit z vyfuku naspaleny benzin.
Momentalne startujem uz len na LPG,pretoze sa bojim,aby ma nemuseli zase roztahovat a po 12 hodinovej sichte to nieje moc prijemne.
Dnes mi,ale zacala svietit uz aj kontrolka motora a pocas jazdy som citil trhanie,ba dokonca pri podradovani mi pocas jazdy "zdochynal" motor (vyplo servo,posilovac na brdy ......)este stastie,ze som bol rozbehnuty a po zaradeni rychlosti mi motor naskocil.Na LPG mi to trhalo viac ako na benzin,takze budem musiet skontrolovat komplet zapalovanie,aj ked som to nedavno robil.
ano,skrtiacu klapku som cistil je OK.
Gumene koleno sania a ostatne casti su takisto OK.
Pri startovani je citit z vyfuku naspaleny benzin.
Momentalne startujem uz len na LPG,pretoze sa bojim,aby ma nemuseli zase roztahovat a po 12 hodinovej sichte to nieje moc prijemne.
Dnes mi,ale zacala svietit uz aj kontrolka motora a pocas jazdy som citil trhanie,ba dokonca pri podradovani mi pocas jazdy "zdochynal" motor (vyplo servo,posilovac na brdy ......)este stastie,ze som bol rozbehnuty a po zaradeni rychlosti mi motor naskocil.Na LPG mi to trhalo viac ako na benzin,takze budem musiet skontrolovat komplet zapalovanie,aj ked som to nedavno robil.
Re: problem so startovanim za studena
Komplet zapalovanie som skontroloval - OK
Vyzera to,ze som prisiel na pricinu problemu.
Zistil som netesnost na hadicke d4mm (kolienko) k snimaci tlaku v nasavani.
Pri nastartovanom motore som pocul taky cudny "sykot"a isiel som za nim.
Po pretesneni uniku sa otacky stabilizovali a kontrolka motora po par sekundach prestala svietit.
Presiel som okolo 120 km a vsetko bolo OK,uvidim ci aj ten start za studena bude zajtra rano OK.
Vyzera to,ze som prisiel na pricinu problemu.
Zistil som netesnost na hadicke d4mm (kolienko) k snimaci tlaku v nasavani.
Pri nastartovanom motore som pocul taky cudny "sykot"a isiel som za nim.
Po pretesneni uniku sa otacky stabilizovali a kontrolka motora po par sekundach prestala svietit.
Presiel som okolo 120 km a vsetko bolo OK,uvidim ci aj ten start za studena bude zajtra rano OK.
Re: problem so startovanim za studena
Pri starte za studena problem pretrvava.Horsie na tom je ,ze uz ani na LPG to nejde natocit.
Po roztiahnuti (za lanom) je vsetko OK.
Uz neviem.
Po roztiahnuti (za lanom) je vsetko OK.
Uz neviem.
Re: problem so startovanim za studena
Po odstatom motore cca 12 hod.som isiel nastartovat motor s tym,ze vyskusam ako mi hadze iskru ,ked je motor studeny.
Kamarat mi tocil klucom a iskry (odpojil som kabel od sviecky a prilozil ku kostre) boli OK.
Kable som zasunul spat a skusil natocit motor.Samozrejme uz bol prechlastany,cize zalozna baterka ,kable a na 6-ty pokus to ako tak chytlo a aj to iba na LPG.
Ked motor bezal,uz bol v pohode ,ziadny divny zvuk,resp.nepravidelny chod ,nic.Zacal som pocas chodu motora odpajat kable od sviecok.
1.sviecka-pri odpojeni,otacky poklesli,ale riadiaca jednotka to hned dorovnala-cize OK
2.sviecka-pri odpojeni som nezaznamenal ziadny rozdiel ani pokles otacok nic-cize NOK
3.sviecka-pri odpojeni,otacky poklesli,ale riadiaca jednotka to hned dorovnala-cize OK
4.sviecka-pri odpojeni,otacky poklesli,ale riadiaca jednotka to hned dorovnala-cize OK
Sadol som do auta,mierne som popridaval ,a vsetko zopakoval.
2.sviecka uz bola OK.
Vymenil som tu sviecku(nechapem mam ju tam novu a ma asi cca 1000 km),nakolko aj po chode motora cca 10 min.bola cierna.
Ostatne boli OK-sive(nove cca 1000 km)
Stav je momentalne taky,ze vyzera to,ze som startoval na 3 valce,co mohlo byt pricinou,ze motor nechcel naskocit,hlavne za studena.Potom ked to bolo zohriate uz to chytalo bez problemov.
Odvtedy som studeny start zopakoval 7 krat a normalne mi to chyta aj na LPG,aj na benzin.
Kamarat mi tocil klucom a iskry (odpojil som kabel od sviecky a prilozil ku kostre) boli OK.
Kable som zasunul spat a skusil natocit motor.Samozrejme uz bol prechlastany,cize zalozna baterka ,kable a na 6-ty pokus to ako tak chytlo a aj to iba na LPG.
Ked motor bezal,uz bol v pohode ,ziadny divny zvuk,resp.nepravidelny chod ,nic.Zacal som pocas chodu motora odpajat kable od sviecok.
1.sviecka-pri odpojeni,otacky poklesli,ale riadiaca jednotka to hned dorovnala-cize OK
2.sviecka-pri odpojeni som nezaznamenal ziadny rozdiel ani pokles otacok nic-cize NOK
3.sviecka-pri odpojeni,otacky poklesli,ale riadiaca jednotka to hned dorovnala-cize OK
4.sviecka-pri odpojeni,otacky poklesli,ale riadiaca jednotka to hned dorovnala-cize OK
Sadol som do auta,mierne som popridaval ,a vsetko zopakoval.
2.sviecka uz bola OK.
Vymenil som tu sviecku(nechapem mam ju tam novu a ma asi cca 1000 km),nakolko aj po chode motora cca 10 min.bola cierna.
Ostatne boli OK-sive(nove cca 1000 km)
Stav je momentalne taky,ze vyzera to,ze som startoval na 3 valce,co mohlo byt pricinou,ze motor nechcel naskocit,hlavne za studena.Potom ked to bolo zohriate uz to chytalo bez problemov.
Odvtedy som studeny start zopakoval 7 krat a normalne mi to chyta aj na LPG,aj na benzin.
Re: problem so startovanim za studena
VSTRIKOVAC proteka skrz nej benzin a je to ulite
ale samozrejme pokud to nechtelo chytit jsou v haji vsecky.
a jeste kouknout na egr ventil pokud ho tam mas
ale samozrejme pokud to nechtelo chytit jsou v haji vsecky.
a jeste kouknout na egr ventil pokud ho tam mas
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: problem so startovanim za studena
Dik za radu
Po vymene tej sviecky,resp.vsetkych styroch je to uz OK (2 tyzdne)
Po vymene tej sviecky,resp.vsetkych styroch je to uz OK (2 tyzdne)