ohrev skrtiacej klapke
Moderátor: Blue Lanos
ohrev skrtiacej klapke
Chcem sa opytat..dnes som chcel vycistit skrtiacu klapku pretoze sa mi nezda chod motora a hlavne na volnobehu mi dost skacu otacky..ale ked som ju rozobral bola cista ale mokra..a kedze je ohrievana tak je tam asi niekde prasklinka a unika mi tam voda..aj v sani bolo viditelne mokro..chcem sa opytat ci by vadilo keby jednoducho obijdem skrtiacu klapku a tie hadice len prepojim..je nutne ju ohrievat?dakujem za rady..
Naposledy upravil(a) tn-majky dne čtv led 06, 2011 19:22, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: chladenie na skrtiacej klapke
Skritiaca klapka nie je chladena ale praveze vyhrievana. Cez leto to potrebne nie je. V zime netusim. Mozes skusit hadice prepojit ale je tu iste riziko, ze v zime by mohla klapka zamrznut. Predsa len cez nu idu spaliny z klukovky, ktora mozu skondenzovat pri styku so studenym vzduchom a kym je motor studeny mozu az zamrznut. Aj ked nie je to az take riziko ako bolo na karburatoroch, ktore dokazali zamrznut aj vdaka obycajnemu benzinu odparovanemu v tryskach. Inac voda tam moze byt prave z motora a nie z chladenia.
Re: chladenie na skrtiacej klapke
ahaa..ale voda s motora?a kade by sa tam dostala?dakujem!!
Re: chladenie na skrtiacej klapke
Pod vodou z motora som myslel zo spalin co prenikaju do klukovky. A isto to bola voda a nie olej?
Re: chladenie na skrtiacej klapke
olej to neni urcite..bola to taka mastnejsia voda...a voda sa mi aj jemne straca...ved s toho odvetrania by nemala ist voda nie?sak tam nema byt odkial..odtial ked tak by siel olej podla mna..ale od oleja to tam nemam..len fakt taky jemny mastny povlak..
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
Re: ohrev skrtiacej klapke
Caute.Ak chodíš krátke vzdialenosti tak sa voda môže nakondenzovať na klukovej skríni a steká do oleja ,pri zohriati sa voda vyparuje a môže sa usadiť aj na klapke a v hadici do sania,no je tu aj tá možnosť že máš poškodené tesnenie pod hlavou malého rozsahu/zatial/ a prejavuje sa to tak ako píšeš.Ak chceš vylúčiť prasknuttie telesa klapky tak tie hadice prepoj a poprehánaj motor alebo otlakuj klapku a vieš na čom si.
Re: ohrev skrtiacej klapke
sak to som chcel vedet ze ci sa nieco stane ked to len prepojim...tak to teda skusim len prepojit tie hadice a uvidim..podla mna to bude prasknute lebo keby to len kondenzovala tam ta voda tak by jej tam bolo len tak malo..ale ja ked som vopchal prst do sania tak bol mokry..a voda sa mi jemne aj straca.dakujem za radu
Re: ohrev skrtiacej klapke
Keby si sa pozrel do trubky čo odvetráva klukovku a ide do veka ventilov bol by si prekvapený kolko vody je tam.
Re: ohrev skrtiacej klapke
ved to som mal dole ale tam praveze nebola voda
Re: ohrev skrtiacej klapke
Ešte sa chcem spýtať. Na volnobehu mi nedrží stále otáčky. Neviem, či to má niečo spoločné s tou vodou v sání, čo podľa mňa asi nie, ale akonáhle vyradím, tak otáčky si robia čo chcú. Raz sa zastavia na 1800, potom 1200 a občas padnú až tak, že mi auto zdochne počas jazdy. Ale mám taký pocit, že to zdochne vtedy, keď zatočím, čomu tiež nechápem. Ale robí to len volnobeh. Počas jazdy so zaradenou rýchlosťou ide auto bez problémov. Robí to aj na benzíne, aj na plyne.
Re: ohrev skrtiacej klapke
mne to robilo ked mi odišiel snímač polohy klapky ale može to byť aj krokový alebo podtlaky
Re: ohrev skrtiacej klapke
myslim ze to bude asi ten krokovy pretoze ked som aj odpojil snimac natocenia skrtiacej klapky tak bolo pocut zmenu..ten si myslim ze je dobry ale kedze to robi len na volnobehu tak to bude asi ten krokovy..oplati sa to kupovat pouzivane?
Re: ohrev skrtiacej klapke
v žiadnom prípade.
Re: ohrev skrtiacej klapke
ok tak skusim ho niekde zohnat novy..dik
Re: ohrev skrtiacej klapke
Najlacnejsi krokac zozenies asi z popradskeho autoelektronika obchodu. Cistit ho nema vyznam pretoze problem vraj byva v nom v podobe uschnutej vazeliny a rozobraty som ho videl akurat na nete sam som si na to zatial netrufol. A dovod dvihnutych otacok je najlepsie hladat cez notebook. Samotna RJ si dviha otacky ked uzna ze by to bolo vhodne. Napriklad aj ked ma male napatie v sieti alebo ak sa automobil pohybuje, kvoli ulahceniu radenia, alebo ked je motor studeny alebo ktovie kedy este.