Zdravím noví přátelé. Jsem tu dnes poprvé a jako většina z Vás hledám radu, či nějaký nápad. Koupil jsem Nubiru 1,6, RV99, hatchback.
LPG:¨
1) BRC (jestli jsem dobře viděl) , toroid nádrž
2) Diodový, originál z Itálie před řadící pákou - toho času neukazuje stav paliva:-(
3) ztráta výkonu silná
4) papá to hodně. Přes 11 určitě, v tom nepočítám benzín!!!
5) cca 17Kč/lgp , 34.10/natural 95
Při koupi jízda na LPG takřka nemožná, ale zvítězila cena. Při převozu (ustálená, svižná jízda po dálnici) auto jelo slušně, jen netáhlo na plyn.
Toho času najeto cca 2000km a chod motoru je horší a horší i na benál. Často při couvání se motor udusí (nemyslím, že nemám cit na spojce, jen motor je na volnoběh netáhlo). Celková odezva na pedál při LPG je špatná, jako by se plyn sfoukával nebo co, otáčky padají. Při větším sešlápnutí, než cca 1/3 se motor dusí zcela (může být špatná bohatost směsi?) . Na benzín to už není o moc lepší, konstantně zrychlovat moc nejde. Motor zatáhne až při cca 6000ot, což je opravdu hodně. Mé předešlé auto bylo Fávo v plynu a to si nechalo líbit víc, pokud jde o tah.
Vzduchový filtr jsem už vyměnil, změna žádná, skoro spíš horší. Chystám se na svíčky, ale obávám se...¨
Zkusím ještě zevrubně zkontrolovat případné netěsnosti a ty svíčky, snad se to umoudří. Taky asi i plynové filtry.
Jinak Engine Check se rozsvítí po lehkém zahřátí motoru a už nezhasne.
Moc Vám děkuji za rady, triky a vůbec za vše.
PS: Podařilo se mi zlomit kliku zvenku u řidiče, nemáte někdo nějakou za pár peněz? Jsem z Frýdku-Místku
Nubira - Cukání na LPG i benzín, mizerný tah LPG
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned led 02, 2011 16:12
- Reklama
- Jura
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
- Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou
Re: Nubira - Cukání na LPG i benzín, mizerný tah LPG
1/ vyměnit kabely a svíčky (pouze za originální, nejspíš NGK) - hlavně žádný "LPG" svíčky.
2/ především je pravděpodobně zralá na výměnu lambda sonda- tomu odpovídá rozsvícení checku po mírném zahřátí a zhoršení vlastností na benzín i LPG, chcípání v malých otáčkách a v plném tahu. Nejlíp by bylo asi udělat diagnostiku, ale podle mě je to na 99% lambáda.
2/ především je pravděpodobně zralá na výměnu lambda sonda- tomu odpovídá rozsvícení checku po mírném zahřátí a zhoršení vlastností na benzín i LPG, chcípání v malých otáčkách a v plném tahu. Nejlíp by bylo asi udělat diagnostiku, ale podle mě je to na 99% lambáda.
Re: Nubira - Cukání na LPG i benzín, mizerný tah LPG
No mrkni i na další topic kde jsem si vylil srdéčko já, zatím jsem pouze vizuálně zkouknul svíčky a zdají se ok VŠECHNY MAJÍ STENOU BARVU nejsou opálené, či žádné pecky..... Taky se zabývám myšlenkou na lambda sondu.... protože to cukání se projeví až po ohřátí..... a to je v podstatě jediné čidlo závislé na teplotě....... a navíc se to projevuje na LPG i na benzín.
To že ti svítí kontrolka CHECK při provozu na LPG dělá mě taky a aby to nedělalo je potřeba emulace lambda sondy, na LPG dává totiž jiné hodnoty a proto svítí, když přepneš na benzín skoro ihned zhasne....
Tady je odkaz na ten topic: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=13&t=16917
To že ti svítí kontrolka CHECK při provozu na LPG dělá mě taky a aby to nedělalo je potřeba emulace lambda sondy, na LPG dává totiž jiné hodnoty a proto svítí, když přepneš na benzín skoro ihned zhasne....
Tady je odkaz na ten topic: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=13&t=16917
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Nubira - Cukání na LPG i benzín, mizerný tah LPG
Najprv to treba dat dokopy na benzin az potom sa treba zamyslat nad lpg. Toto je problem vacsiny novopecenych majitelov ojazdenych aut. Predosly majitel sa o to vacsinou nestaral a zbavil sa auta bud preto lebo uz nebol ochotny akceptovat ze to auto bez udrzby nejazdi ako nove alebo planoval kupit ine a tak akekolvek problemy ignoroval, ved o chvilu uz bude ine. Takze reba skotrolovat a vymenit najma rozvody a poptiom aj vysokonaptove spotrebne casti zapalovania - sviecky, kable. Lambdu by som aspon testoval, bud odpojenim alebo diagnostikou, ale nie v servise, tam nic nezistia kym nie je uplne mrtva. A ak svieti check tak to sa da vyblikat, postup tu uz je popisany milionkrat take ho lahko najdes.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned led 02, 2011 16:12
Re: Nubira - Cukání na LPG i benzín, mizerný tah LPG
Zdravím Vás pánové a děkuji tímto za cenné rady. S plynovými svíčkami nemám moc dobré zkušenosti ani z Fáva, takže do nich opravdu nepůjdu. Chci se ještě zeptat, zda by pomohlo třeba lepší palivo kvůli pročištění? Mám na mysli nějaký 98-100 oktanový benzín? Když byl levný, pár litrů jsem vzal, ale rozdíl se mi nezdál žádný.
Co jsem četl různé příspěvky, dost tam byl zmiňován nějaký "ERG" (nebo tak nějak) ventil, respektive jeho zaslepení. To je ten ventil, přes který jdou spaliny zpět na opětovné spalování? Nebo to má až Euro 3? Bavil jsem se s člověkem, který má Lacetti a o nějakém takovém ventilu mluvil v souvislosti s tím, že musí být sem tam vyčištěn.
Ještě jednou moc děkuji za rady, zkusím se jimi řídit.
Přeji nejen Vám krásný a úspěšný rok 2011
Co jsem četl různé příspěvky, dost tam byl zmiňován nějaký "ERG" (nebo tak nějak) ventil, respektive jeho zaslepení. To je ten ventil, přes který jdou spaliny zpět na opětovné spalování? Nebo to má až Euro 3? Bavil jsem se s člověkem, který má Lacetti a o nějakém takovém ventilu mluvil v souvislosti s tím, že musí být sem tam vyčištěn.
Ještě jednou moc děkuji za rady, zkusím se jimi řídit.
Přeji nejen Vám krásný a úspěšný rok 2011
Re: Nubira - Cukání na LPG i benzín, mizerný tah LPG
Neviem ktore euro to splna ale ma napriklad len nevyhrievanu lambdu. Ma to sice egr ventil (to je ten ventil sluziaci na recirkulaciu spalin) ale jazdi dobre aj bez neho. Kvoli emisiam na stk ho kludne mozno zaslepit, egr je kvoli NOx a to sa meria len pri schvalovani auta v danej zemi a este je tam vraj kvoli zvyseniu ucinnosti a znizeniu spotreby ale to je celkom otazne nakolko to pomaha.
Este ma premenlive sanie kvoli zvyseniu vykonu.
Inak je to celkom jednoduchy motor s velmi jednoduchym riadenim motoru. Vlasten RJ ide podla lambdy ak lambda dava pouzitelne vysledky, alebo aspon kym si to RJ mysli. Ak lambda nedava pouzitelne vysledky, tak Rj ide cisto podla tlakoveho a teplotneho cidla. Vlastne sa to od motora 1.5l 16V v esperach a nexiach takmer nelisi. Nubira ma akurat cidlo klepania a namiesto rodelovaca ma cidlo polohy klukovky. Takze zapalovanie ma vlastne rovnake ako ma felicia a teda palia dva valce naraz. To nemusi znamenat ze nedokaze vynechavat len jeden valec (napriklad zvod VN po sviecke).
Plynove sviecky do tohoto motora od brisku mozu kludne ist, najazdil som asi 15tkm na espere s nimi, kolko predosly majitel netusim, ale je to zbytocne. Su drahsie nez obycajne od brisku a stoja tusim tolko co trojbodove, ktore tiez funguju. Najoblubenejsie u uzivatelov su obycajne od NGK, to kvoli tomu ze boli pouzite v prvovyrobe, ale tie su este drahsie a brisky za menej nez polovicnu cenu spravia rovnaku sluzbu.
A este tak ako na favorite, ak chces jazdit aj na benzin, tak udrzovat benzin cerstvy. A nie ako ja, ked jazdim cisto na lpg a potom sa divim ze mi auto na rocny benzin nechce ist .
Este ma premenlive sanie kvoli zvyseniu vykonu.
Inak je to celkom jednoduchy motor s velmi jednoduchym riadenim motoru. Vlasten RJ ide podla lambdy ak lambda dava pouzitelne vysledky, alebo aspon kym si to RJ mysli. Ak lambda nedava pouzitelne vysledky, tak Rj ide cisto podla tlakoveho a teplotneho cidla. Vlastne sa to od motora 1.5l 16V v esperach a nexiach takmer nelisi. Nubira ma akurat cidlo klepania a namiesto rodelovaca ma cidlo polohy klukovky. Takze zapalovanie ma vlastne rovnake ako ma felicia a teda palia dva valce naraz. To nemusi znamenat ze nedokaze vynechavat len jeden valec (napriklad zvod VN po sviecke).
Plynove sviecky do tohoto motora od brisku mozu kludne ist, najazdil som asi 15tkm na espere s nimi, kolko predosly majitel netusim, ale je to zbytocne. Su drahsie nez obycajne od brisku a stoja tusim tolko co trojbodove, ktore tiez funguju. Najoblubenejsie u uzivatelov su obycajne od NGK, to kvoli tomu ze boli pouzite v prvovyrobe, ale tie su este drahsie a brisky za menej nez polovicnu cenu spravia rovnaku sluzbu.
A este tak ako na favorite, ak chces jazdit aj na benzin, tak udrzovat benzin cerstvy. A nie ako ja, ked jazdim cisto na lpg a potom sa divim ze mi auto na rocny benzin nechce ist .