nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Matusak »

auto je cca mesiac po oprave rozbitych rozvodov, predtym auto stalo cca pol roka...

teraz cca tyzden mi hapruje startovanie. kluc dam do polohy ked sa mi rozsvietia kontrolky a nabehne benzin do motora, ale ked dam do dalsej polohy ked startujem tak mi zhasnu kontrolky a starter netoci... najprv som si myslel ze mam zlu svorku na baterke na + (ona nedrzi poriadne, neda sa mi dotiahnut a skace tam, samozrejme ju musim vymenit)... tak som to riesil tak ze som vybral +ko znova dal na baterku a nastartoval... alebo za pomoci styroch ruk... jeden drzal plusko na baterke a druhy startoval

len teraz mi ledva naskocia kontrolky a ked naskocia tak "blikaju" teda lepsie povedane, svietia silnejsie, potom slabsie, neni tam dobry kontakt s baterkou, a ked chcem nastartovat tak zhasnu, alebo prinajlepsom starter len cukne a kontrolky zhasnu... ked to skusim znova tak nenabehnu kontrolky vobec... a teraz mi uz vobec nenabehnu. bateria je nova (teraz sa aspon potvrdilo ze za vysoke ot.volnobehu minule roky sposobovala ona pri kolisavom napati)
... este chcem otestovat ten starter ze skusim nastartovat cez startovacie kable, tak vlastne zistim ci je starter v poriadku, ze?
btw. co stoji starter cca na Nubiru II 1.6, nasiel som rozne cenove kategorie od 160e - 220e (na co momentalne nemam) ale v jednom ceskom e-shope v prepocte za cca 124e... popripade neviete nahodou co by stala oprava startera ??


vcera sa mi stalo ze som nastartoval, ale motor skapinal, nvm ci primrzol krokovy motorcek, klapka alebo co, ale proste ako som nastartoval tak som musel mat nohu na plyne lebo ked som pustil tak to chciplo, ale po chvili si to uz udrzalo otacky.


neviete co moze byt za problem znova ???
ja sa priklanam k nazoru ze za vsetko moze tato tuha zima, nemam garaz, auto parkuje vonku a tu v petrzalke celkom slusne fuka, cize ako zaparkujem auto tak celu noc na neho fuka a cele je zamrznute (o zamrznutych zamkoch ani nehovorim)


auto mi zere olej, po najazdeni cca 1200km mi to zozralo vsetok olej, tak som skocil do servisu a mi povedal ze mi klesli pruzky na piestoch za ten cas co auto stalo (alebo ako sa to vola) a ze to nevraca olej do vane ale do vyfuku ci do palivovej sustavy ci kam neviem...povedal mi nech nabeham dalsich 1000, nech na tom jazdim a jazdim, od opravy auta som nabehal cca 3000km, vsetko v meste az na 300km co som na dialnici nabehal (kde ma oplieskalo o zvodidla, ked som nabehol na sneh :cry: ) zatial to zere stale olej... cize dalsia bude vymena tych kruzkov.. neviete co to moze stat? teda konkretne ten kurzok na piest... je mi jasne ze najdrahsie bude rozobratie a poskladanie, kedze tam musi dat dole vsetko znova (rozvody,tesnenia,atd) - treba menit aj tesnenia znova?
Obrázek
Obrázek

to je asi tak vsetko... Dakujem Vam za rady :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Matusak »

skusal som startovat za pomoci kablov, avsak efekt ten isty, kontrolky sa niekedy zasvietia, niekedy nie... ked sa zasvietia, nesvietia rovnomerne stale, ale niekedy silnejsie, niekedy slabsie... cize teraz neviem ci je v riti starter, alebo ci len nejake kable mam prehnite, alebo nieco v elektrike... :?
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od kesko »

Kúp v carmaxe nové kontakty a poriadne skontroluj ukostrenie baterky aj motora. Tiež parkujem vonku a žiadny problém so štartovaním nemám.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
durii
Příspěvky: 29
Registrován: úte zář 28, 2010 16:02

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od durii »

Podla toho co pises usudzujem, ze sa v tom az tak nevyznas.
Na tvojom mieste by som to nechal na niekoho, kto ma v tom aspon trochu jasno. ;) hlavne neurob viac skody ako je nutne.
V prvom rade si skontroluj baterku, teda hladinu destilky a daj na nejaku inteligentnu nabijacku. (ja taku nemam, takze priebezne merakom kontrolujem napätie do 14,9V pri nabijani a potom odpojim)
Za cas co sa bude nabijat, prehod svorky na kabloch a hlavne skontroluj ukostrenie - pripojenie kabla o kostru vozidla. (toto je casty dovod roznych problemov s elektrikou.)
Nerozumiem :"tak som skocil do servisu a mi povedal ze mi klesli kruzky na piestoch za ten cas co auto stalo (alebo ako sa to vola) a ze to nevraca olej do vane ale do vyfuku ci do palivovej sustavy ci kam neviem...povedal mi nech nabeham dalsich 1000, nech na tom jazdim a jazdim" to je co za servis??? klesli kruzky za ten cas co auto stalo??? Hlavne skus iny servis!!!!
Ked to zerie olej tak ho jednoznacne treba pochovat dalsimi 1000km??
Odstav a daj prekruzkovat. (samozrejme ze aj tesnenia budu treba nove, novy olej, filter) ale to uz bude vediet SERIOZNY servisak. (servisak myslim niekoho, kto vie co s tym ma robit a ma k tomu vztah.
Zima a fukanie studneho vetra je normalna vec v tomto obdobi a mne moja nuba I aj skodovka 120 startuje bez vahania.
Drzim palce, nech sa ti zadari -i
Naposledy upravil(a) durii dne ned pro 19, 2010 21:28, celkem upraveno 1 x.
Nubira I 172000km :) olej MaxLife 10W-40
Uživatelský avatar
Peterek
Příspěvky: 112
Registrován: čtv led 15, 2009 10:30
Bydliště: Ostrava Poruba

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Peterek »

To co popisuješ ohledně zhasínání kontrolek při startování a kontaktu na baterce odpovídá velkému přechodovému odporu a tím ztrátě napětí.

1.) Řádně očisti kontakty baterie a svorky. Ty musí být na baterii pevně utaženy.

2.) Zkontroluj a očisti i upevnění svorky kostřícího kabelu na karosérii.

Mě se tak chovala baterka při startu na staré Octávii a poočištění viz bod 2 jsem nemusel "ani startovat motor - jelo to i na startér". Mezi okem kabelu a plechem blatníku byla zoxidovaná vrstva. Celý problém se slabou baterií.
stará Škoda OCTAVIE, 2xMB W123, manželka Š100, Olcit (děs a hrůza), Opel Kadet combi, Toyota Yaris (automat), nyní náhodně Leganza přezdívaná "Legolanza" tmavá modrozelená metalíza
durii
Příspěvky: 29
Registrován: úte zář 28, 2010 16:02

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od durii »

to Peterek: a tie "spadnute kruzy" :lol: ten servisak bol asi pekar
je smutne ze sa clovek moze s takymto niecim este stretnut v servise. Ked sa nevyzna, tak mu kludne nauctuju aj vymenu halogenu v ziarovkach.
Nubira I 172000km :) olej MaxLife 10W-40
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od kesko »

Možno nemyslel klesnuté, ale kusnuté - zapečené, ale to sa nestane keď auto stojí. Ale ak je to tak, bude potrebné to rozobrať , vyčistiť a vymeniť krúžky. pri rozoberaní dobre skontroluj aj ojničné ložiská. Ale to je len môj názor. Máme tu odborníkov ktorí určite poradia čo treba. V prvom rade urob tú elektriku a premeraj kompresiu a budeš múdrejší. Veľa zdaru.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Matusak »

durii : no ja sa v tom vobec nevyznam :) preto sa pytam, bateria je nova, bezudrzbova, ziadne problemy s nou neboli od opravy auta...

Peterek : vyskusam, len nvm kedy sa k tomu dostanem lebo momentalne som chory :x


este dufam ze tam volaco viac nepokazim lebo do takychto veci sa vobec ale vobec nevyznam...

PS: cize vsetko ostatne by malo byt v poriadku hej ? ked sa mi starter nechcel rozbehnut ani po napojeni kablov z druheho auta...
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od kesko »

Keď kúpiš origo kontakty, nemáš čo pokaziť. A kostra je myslím prichytená očkom o držiak baterky. Tam to odmontuj, prečisti a namontuj späť. Skontroluj ešte kontakty na štartéri, či sú dotiahnuté a čisté. To by na začiatok mohlo stačiť a ďalej uvidíš.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od ppp »

tak ma napada ci nemoze byt podobny problem ako som ma ja. Proste bol niektory kontakt na starteri (bud niektore z kablovych ok alebo hlinikove priruby prevodovka-starter) prilis zoxidovany alebo solou rozozraty a starter len cvakol a nic. Po zlozeni ocisteni (vzdy vsetko ocistim pred zalozenim nazad) fungoval bez problemov, takze osm ho zamontoval anzad a jazdim odvtedy uz aspon rok. A stary starter, ktory teraz repasujem (loziska, uhliky) zase sice vrcal ale nevystavoval a pritom je pplne funkcny, len mal povolenu vystavovaciu cievku. Veselo sa hompalala na skrutkach a servisaci ktori mi ho menili (ja som na sidlisku v snehovej brecke nemohol) si to vobec nevsimli.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Serpico »

...to ppp připomněl jsi mi souseda přijel ze servisu v zimě a nestartuje prý po opravě startéru, inu maličkost nedotažené a povolené šrouby na přívodu elektřiny na silných drátech ke startéru......inu jaká " maličkost " mechanicco asi spěchal a nebo... a zhatí to celou opravu

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Matusak »

dnes som sa dostal nachvilku von, skocil som do Nubirky ci nahodou nenastartuje, bo uz stoji celkom dlho... kontrolky sa rozsvietili na prvy krat, skusil som nastartovat kontrolky zhasli, starter nic, ale nejaky mechanicky pohyb som pocul alebo co to bolo, alebo rele alebo co, tak som vratil spat do polohy a zase svietili kontrolky.... ale pod kapotu som uz nevladal pozerat lebo ten vietor by ma zabil alebo by som primrzol k autu :D
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od ppp »

Treba poskat kym bude krajsie a skusit startovat s otvorenymi dverami a kapotou. Ak to cvakne ale starter sa neroztoci tak tipujem na zoxidovany a/alebo uvolneny kontakt. On ten starter ma dost slusny odber aj pri zlom kontakte ale roztocit motorm nezvladne. Ved po chvilke startovania su kable ku starteru horuce. Takze ak sa niekde vyskytne prechodovy odpor hoci aj pol ohmu, tak si uz starter nezavrci.
Alebo ked som skusal zatalcit v cievke na starteri vystupok kontaktov tak usiel celkom ztuha. Po preistriekani silikonovym olejom uz isiel lahko. Mozno je to podobny problem, proste cievka nezvladne zopnut konkakty.
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od Matusak »

a mozem sa spytat ze kde sa nachadza starter ? :roll: je treba mat auto na dvihaku alebo na jame aby sa k nemu dalo nejako normalne dostat ???
lebo ak hej tak to bude asi vacsi problem odtiahnut auto 13km cez BA k znamemu.... :?
(stacilo mi ako ma tahal citroen jumper cca 3km ked som mal prasknute rozvody, pri kazdom brzdeni som sa videl naburany v tom aute... :shock: )
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky

Příspěvek od ppp »

Starter je za motorm, teda medzi motorm a kabinou. Zhora dost mizerne pristupny, snad len horna matica so steftom a napajanie od akumulatora, ale ku spodnej jedine zdola. Zdola sa da dostat ku vstekym trom maticiam, ktore starter drzia. Ja nemam jamu ani zdvihak (ak neratam taky maly na vymenu kolies) ale dam auto na tehly a potom sa pod auto supnem. Ale v takomto pocasi by sa mi pod auto nechelo pchat. Chelo by to aspon daku sopu alebo halu alebo sklad, kde nefuka vietor a je tam sucho na zemi. Idealne priestrannu garaz.
Netreba tahat, staci roztiahnut. A samozrejme mat so sebou roztahovaca celou cestou keby nieco.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“