Nesviety mi kontrolka baterie.

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od Dark69 »

ppp píše:Takze alternator bol skutocne novy a nie repasovany. Aspon sa mi nezda zeby to co prislo bolo repasovane. Akurat bol len 75A, povodny vraj 85A, ale nikde som udaj o maximalnom prude na starom nenasiel. Mozno po ocisteni nieco najdem. Ten novy je tiez delco remy, takze ziadna cina ale kanada alebo kde to ti kanadania vyrabaju. Po vymene pretestovane kolko tlaci a tu su vysledky:
1. naprazdno, zvyseny volnobeh (studeny motor a tak) 14.8V
2. stretavacei svetla 14.6V
3. stretavacie svetla a ventilator na 4. stupi 14.5V
4. stretavacie svetla, ventilator na 4 stupni, vyhrievanie spatnych zrkadiel a zadneho okna, pustene radio a vystrazne smerovky 14.1 az 14.2V podla smeroviek.
5. zahriaty motor aj s alternatorom bez svetiel 14.1V, so svetlami 13.8V cie tak ako volakedy stary alternator ked bol este v poriadku.
Takze sa nebojim, zeby mi to nedobijalo :).

Uz len rozobrat ten stary a pozriet co s nim je.
Mimochodom nema niekto zvysny vnutorny torx? Alebakosatovola. Novy mal normalne krizove skrutky s polgulatou hlavou, len ten stary ma 6alebokokocipu hviezdu JRCko tusim pisal ze je to torx. Snad ho bude dostat.
Pri rozoberani alternatora som pouzil namiesto torxa z normalnej mini gola sady orech 6mm, nastavec do srubovaka.. Krasne vosiel na tu srubku, stacilo silnejsie pritlacit a povolil som vsetky 3 sruby v pohode. Nemusel som kupovat ziadny drahy vnutorny torx..
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od ppp »

Tiez som to tak riesil, tie nove nastrckove kluce maju vo vrcholoch 6uholnika vyfrezovane valce aby nestrhli hrany na matici a vdaka tomu sa nimi daju celkom slusne povolit aj torxy, len ich uz nebudem davat nazad, radsej som si kupil imbusove skrutky.
Inac perfektnu sadu torxov aj s imbusami som nasiel za 66eur, cize pre automechanika nutnost, mne ako kutilovi je to pridraha vec na 2 pouzitia. Samotny torx sa da kupit za asi 1.69eura tusim v Trakoviciach.

Teraz uz riesim len ci zhanat uhliky presne aj s nalisovanymi spravnymi ockami alebo mozem preletovat uhliky co maju ine ocka. Cin aj olovanty 150stC prezije, bezolovnaty aj 200 tak snad by nemal zmaknut natolko aby sa v alternatore roztiekol.
A este neviem ci dozadu ale aj dopredu pouzit lozisko v gume alebo v plechu.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od Dark69 »

Cina sa v alternatore neroztecie..Boze ved original uhliky su tam pripajkovane cinou o regulator.. Ja som mal odtrhnuty v strede medeny drotik co ide od uhlika.. Tak som roztrhnute konce spojil, stlacil do plieska a ten plieok zalial cinou.. Sice by sa to nikdy tak nemalo robit, ale uz pol roka jazdim bez problemov.. Spojil som to a zacinoval kvalitne... Vyrobil a pouzil som mini pliesok z koncovky na kable
Loziska som kupil tie iste ake tam boli...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od ppp »

Original lanka su v plechovych kontaktoch nalisovane a mozno aj privarene, teda asi by sa malo vraviet pripajkovane, ale nie cinom ale len roztavenou medou, aspon v starteri su privarene.
Ale ked pises ze mas kabliky letovane cinom a neroztiekli sa tak to skusim, ked to prezilo u teba, tak to snad bude pravidlo. Je fakt, ze keby alternator dosiahol taku teplotu tak by sa uz tavila izolacia na medenom drote, ale bal som sa ze prechodom prudu by sa mohlo lanko v cinovanom spoji tak nahriat, ze sa cin roztavi. V mojej domacej nabijacke sa mi napriklad odletuje bocnik z ampermetra vzdy ked pustim do baterky vacsi prud nez 10A, ale to je moja chyba, pouzil som ampermeter , ktory nie je stavany na stalu zataz.

Co sa tyka lozisk, rad by som dal najma to zadne nieco kvalitnejsie, pretoze velmi rado odchadza. A rozdiel medzi smejdom a kvalitou je nanjvyc 2 eura. A 2 eura dat za spolahlivost sa oplati. Najma ak to moze zachranit nielen lozisko ale aj uhliky a kontaktne kruzky, ktore v mojom alternatore umreli podla mna vdaka kaput lozisku. Zajtra idem do startexu zhanat aj nejake diely na starter (loziska, uhliky) tak uvidim co tam maju.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od Dark69 »

V pohode to pripajkuj cinou... A lozisko ci som mal kupene za 38 sk 90sk alebo 150 sk vzdy vyzeralo ako original, nikde som tam neriesil ci je guma alebo nie....Vsetky sa lisili len kvalitou materialu a zhotovenia...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od ppp »

zacal som to uz skladat a ked som naklepal zadne lozisko napadlo ma ze kua ako velmi som ho mal naklepat. Ja som ho proste namlatil co to slo takze hriadel z neho trci asi 3mm. Asi som to dokafral, takze ak je to vela tak lozisko pojde von flexou ako povodne, lebo inak sa stiahnut neda. Zajtra to skusim ohmatat na novom alternatore a potom omerat voci uhlikom, dnes uz mam toho dost.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od Dark69 »

Ja som moje lozisko tiez velmi naklepol na hriadel, ale nechal som ho tak... Kedze polovica loziska bola vo vnutry puzdra a druha polka trcala vonku, tak som to dalej neriesil, pol roka slape aj to lozisko aj ten cinovany kablik...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Nesviety mi kontrolka baterie.

Příspěvek od ppp »

Alternator zmontovany, zajtra ho este skusim nejako otestovat, len neviem ci najdem vhodny pohon a skoda ze nemam konektor, ale mali by nan ist nasadit fastony.
Zadne lozisko som nechal narazene tak ako bolo, je z 2/3 v pruznom plechovom vymedzovacom pliesku v zadnom veku, takze sa on nebojim. Ale predne velke tak to vymenit tak to je fakt nieco.
A este stary kryci plast som samozrejme slabo narazil takze znovu rozobrat narazit, rozletovat kolik, uz bez zarazok, a zmontovat nazad.
Cley alternator je teraz taky pokus :). Nove uhliky su dvakrat take dlhe ale maju polovicnu pruzinku :). Loziska su nove len predne velke som musel zalepit, kedze som mu vysmirgloval v hlinikovom vymedzovacom kruzku taky otvor, ze som ho dokazal vlozit prstami. A este zadne, kedze je trosku utopene, skusil som zakryt nejakou gumenou zaslepkou nech nan nejde bordel, len neviem ci ta zaslepka nevypadne, je trosku mensia nez by sa zislo.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“