Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od Richard »

Ahoj všichni, mám dotaz týkající se zprovoznění vozu, když baterka sice něco dává, třeba svítí atd., ale díky mrazu a stáří s motorem neotočí a autí nechytne.........
Trochu si odpovím sám :
možnost 1 - použiju pomoc někoho v okolí a nastartuju pomocí starovacích kabelů, jednoduché, funguje to, ale musí být ještě
někdo k dispozici a ochotný pomoci.....
možnost 2 - roztažení vozu, ev. rozjezd s kopce a nasledně nastartovat přes kola a tady bych se chtěl trochu pozastavit. V návodu se tato možnost přímo zakazuje s tím že hrozí poškození katalyzátoru a ev. přeskočení rozvodů, ale motoru je přece jedno, jestli s ním zatočí startér, nebo se rozběhne od kol přes spojku, nebo se pletu? Existuje nějaký bezpečný způsob jak nastartovat a nepoškodit motor? Já osobně si myslím že pokud pojedu cca 20km rychlostí, zapnu zapalování, zařadím 4 nebo max. 3 rychlost a jemně spouštím spojku, aby to neškublo, domnívám se že by toto nemělo motoru nijak ublížit.......

Prosím o vyjádření hlavně odborníků - Palikxe, Pehu, JRD Je mi jasné že pokud rozjedu auto na 20 a dám tam za 1 a spustím spojku jak chleba asi se to motoru a rozvodům moc líbit nebude...... ale Nubi nemá hydraulický napínák rozvodů tak by měl být přece řemen našponovaný vždy.......
Možná by tohle zajímalo v nadcházejícím zimním období víc lidí..... protože je ti vždy připravení dojedou :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Reklama
 

Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:Ahoj všichni, mám dotaz týkající se zprovoznění vozu, když baterka sice něco dává, třeba svítí atd., ale díky mrazu a stáří s motorem neotočí a autí nechytne.........
Trochu si odpovím sám :
možnost 1 - použiju pomoc někoho v okolí a nastartuju pomocí starovacích kabelů, jednoduché, funguje to, ale musí být ještě
někdo k dispozici a ochotný pomoci.....
možnost 2 - roztažení vozu, ev. rozjezd s kopce a nasledně nastartovat přes kola a tady bych se chtěl trochu pozastavit. V návodu se tato možnost přímo zakazuje s tím že hrozí poškození katalyzátoru a ev. přeskočení rozvodů, ale motoru je přece jedno, jestli s ním zatočí startér, nebo se rozběhne od kol přes spojku, nebo se pletu? Existuje nějaký bezpečný způsob jak nastartovat a nepoškodit motor? Já osobně si myslím že pokud pojedu cca 20km rychlostí, zapnu zapalování, zařadím 4 nebo max. 3 rychlost a jemně spouštím spojku, aby to neškublo, domnívám se že by toto nemělo motoru nijak ublížit.......

Prosím o vyjádření hlavně odborníků - Palikxe, Pehu, JRD Je mi jasné že pokud rozjedu auto na 20 a dám tam za 1 a spustím spojku jak chleba asi se to motoru a rozvodům moc líbit nebude...... ale Nubi nemá hydraulický napínák rozvodů tak by měl být přece řemen našponovaný vždy.......
Možná by tohle zajímalo v nadcházejícím zimním období víc lidí..... protože je ti vždy připravení dojedou :D
Já bych koupil novou baterku. :lol:
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od Hanzy »

Startovaci kabely nebo nova baterka roztahovat je rysk obvzlast kdyz je motor studeny a ztuhly...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od -peha- »

Riško odpovedi tu už máš takže roztiahnutie alebo púštanie z kopca no ako velká núdzovka sa to dá ale 5-4 toť vše a len fakt pokud to inak nepôjde no pri stuhlom motore je to fakt velký risk a tak ako poradili kolegovia - nová baterka a do zálohy káble :D
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od palikx »

urcite neroztahovat.jelikoz se nikdy nepovede dokonale roztocit motor a raz ktery dostane rozvodovy remen je vetsinou ten posledni.
samozrejme kabely -ale silne ne ty z obi a podobne ty sou na nic.
a pak nabijecka a nechat aspon pul hodiny ozivit.(pokud teda je nekde nejaky proud)
jo a k tomu roztahovani nekdy se doporucuje nejdriv zacit startovat a pak teprve pustit spojku a v tu chvili neni naraz tak velky.ale ted sem to zkousel a pokud je maly kopec tak auto nema dost energie aby se motor roztocil i se starterem v zaberu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od ppp »

To si robite srandu s tym roztahovanim? Alebo to myslite nechat rozbehnut auto na 40km/h z poriadneho kopca a kopnut tam 1 a pustit prudko spojku? Pretoze ked sa roztahovanie robi rozumne nie je sanca roztrhnut remen, ktory je v poriadku. Ked som mal na espere este dovrzane lpg (vdaka "odbornym" lpg servisom) tak som aj na dialnici (100 a viac km/h) X krat "roztahoval" skapaty motor a remenu pri vymene okrem staroby nic nebolo. Staroba = popraskana guma poctivo medzi kazdym zubom a guma vylestena od kolies do zrkadlova, ale latkova vystuz bez viditelneho poskodenia. A katalyzator sa s trochou odpareneho benzinu, nez motor nechytne, vie bez problemov vysporiadat tak ako sa bezne vie vysporiadat s prebytkom benzinu pri akceleracii.
Nechapem ako moze skuseny praktik podlahnut ludovym poveram. U ludi co si davaju auto aj kvoli vymene stieracov do servisu chapem ze zhltnu taku somarinu od servisaka. Je mi jasne ze oficialne vyjadrenie vyrobcu je: neroztahovat, pretoze predpoklada ze uzivatel (nie vodic) auta je blbec a v 99% pripadov ma pravdu a ten spravi skutocne to co pisem na zaciatku mojej reakcie.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od Habron »

Pretrzenej rozvodak pri roztahovani jsem sice videl jen jednou, ale videl. Taky jsem jednou videl auto, kde se vznitilo nespaleny palivo v katalyzatoru pri pokusu roztahnout. Nakonec to chytlo ....
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od ppp »

To nevylucuje to co som napisal. Tiez je tu kopa uzivatelov, ktori isli ustalenou rychlostou po rovnej ceste a rozvodovy remen im praskol. A co to dokazuje? Len to, ze su aj smejdove remene a ze menit rozvodak az po 100tkm a 13rokoch sa neoplati. Palivo v katalyzatore hori furt ked je katalyzator dostatocne zahriaty a nejake palivo mu dodavate. Na to ho do auta montuju. Co sa napriklad pri akceleracii deje bezne a v slusnom mnozstve. Ked je vsak katalyzator studeny tak benzin cezen preleti bez povsimnutia a potom aj moderne automobily smrdia na krizovatkach ako stare skodovky. Len nie tomu elementu co tomu studenemu motoru sliape na krk.
Ale zaujimalo by ma ako to vyzera ked "sa v katalyzatore vznieti palivo". Ako sa to da spoznat. Ja nemam co hovorit, ja mam katalyzator nefunkcny, neviem ci su vzacne kovy na keramike otravene niecim z oleja, lpg alebo benzinu, takze mne skor z vyfuku streli ak to lpg nezvladne a nejake sa do vyfuku dostane (hlavne prip podradovani z vyssej

Kym je rozvodovy remen v poriadku a neroztahuje to somar tak nie je ziaden dovod aby praskol. Co sa tyka razov, tak na to je tam zotrvacnik aby ich tlmil a pri podradovani su rovnake razy ako pi rotahovani a to nik neriesi. Proste niekomu praskne 20rocny remen pri roztahovani a to zivi povery o praskani remenov pri roztahovani.
Ale mne je to fuk. Nabuduce ked tu niekto napise ze 55A alternator nenabije 100Ah akumulator uz ani nepipnem, verte si comu chcete, kludne aj tomu ze politici chcu vase dobro (aj ked toto je vlastne pravda, oni vam chcu zobrat vase dobro a uzivat si ho sami).
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......

Příspěvek od palikx »

bohuzel s roztahovanim je to pravda a za tim si stojim.jelikoz vetsina lidi startovat roztazenim NEUMI a ne vzdy jsou idealni podminky.nemusi vzdycky prasknout remen to uz musi byt skutecna smula ale naprosto bezne remen preskoci obvzlaste u motoru s automatickou napinaci kladkou.a po poslednich zkusenostech uz preskakuje pri rotahovani i RETEZ.
ale asi sem podlehnul lidovym poveram.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“