Pelovy filter
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pelovy filter
Prečo nepoužiješ uhlíkový a ten sa dá zohnať všade, Já som si ho robil z kusu čo je do digestoru v kuchyni a celý kus stojí asi tak od 2 - 4 € a z neho zrobíš minimálne 5 kusov na ten tvoj nasávač No inak má dobrú predišnosť nenasává vlhko a čiastočne zadržuje pachy Já ho používám ako doplnok k palubnému filtru ktorý je papierový a síce sa dá kúpiť originál uhlíkový tak táto pomôcka je ovela lacnejšia a vcelku je to to isté
- Přílohy
-
- DSC00520.jpg (94.83 KiB) Zobrazeno 2413 x
-
- DSC00013.jpg (86.55 KiB) Zobrazeno 2413 x
- Reklama
Re: Pelovy filter
peha -> to co popisujes je podobne motorovemu filtru k vysavacu. Ma sice relativne dobru priedusnost, ale aj toho menej zachyti sice piesok a listie zadrzi bezpecne, ale rychlo sa zapcha a oproti skladanym kabinovym filtrom ma slabu priedusnost. A jeho uhlikova zlozka je zahltena velmi rychlo. Netreba kupovat priamo filtre do digestorov,daju sa kupit aj filtracne materialy na metraz a aktivne uhlie na kilaz a potom si sikovny clovek vyrobi filter aky chce, ale stale je to o tom, ze nie su skladane, takze maju malu plochu a tomu slabemu vetraku v aute kladu privelky odpor. A treba ich casto menit. Ved napriklad skladany filter pre nubiru odporucaju menit po 15tkm maximalne co je castejsie ako vzduchovy pre motor, ktory staci menit po 30tkm, pritom ma cca rovnkau plochu.
Ale inak ako pises a ako tu uviedol Dark odkaz, je to najjednoduchsia a najrychlejsia cesta k filtru na espere. Staci vystrihnut obdlznik a napchat ho medzi gumene tesnenie a ventilator a pred vymenou vysat listie z klapky vnutorneho okruhu. Netreba ani vymyslat s drotom ako pri silonke, len ho tam napchat a gumene tesnenie si ho uz podrzi.
Kedze mam rad co najviac bezudrzbove riesenia vymyslam ako dostat nejaky lacny skutocny kabinovy filter do auta, v ktorom na take nieco ani nepomysleli. Skladany vydrzi o dost dlhsie nez zacne klast odpor ako maju penovite neskladane filtre.
Pre tych, ktori pojdu cestou jednoduchsieho filtra, tak nasavac ma 29x9cm, takze pri kupe filtracneho materialu treba ratat aj s nejakymi presahmi na utesnenie a dost blbo sa to tesni a kruhove tesnenie pred vetrakom ma cca 19cm priemer, takze na navlecenie treba ratat s trochu vacsim stvorcom, a pod gumenym tesnenim by problem udrzat filter tesny nemal byt problem.
Ale inak ako pises a ako tu uviedol Dark odkaz, je to najjednoduchsia a najrychlejsia cesta k filtru na espere. Staci vystrihnut obdlznik a napchat ho medzi gumene tesnenie a ventilator a pred vymenou vysat listie z klapky vnutorneho okruhu. Netreba ani vymyslat s drotom ako pri silonke, len ho tam napchat a gumene tesnenie si ho uz podrzi.
Kedze mam rad co najviac bezudrzbove riesenia vymyslam ako dostat nejaky lacny skutocny kabinovy filter do auta, v ktorom na take nieco ani nepomysleli. Skladany vydrzi o dost dlhsie nez zacne klast odpor ako maju penovite neskladane filtre.
Pre tych, ktori pojdu cestou jednoduchsieho filtra, tak nasavac ma 29x9cm, takze pri kupe filtracneho materialu treba ratat aj s nejakymi presahmi na utesnenie a dost blbo sa to tesni a kruhove tesnenie pred vetrakom ma cca 19cm priemer, takze na navlecenie treba ratat s trochu vacsim stvorcom, a pod gumenym tesnenim by problem udrzat filter tesny nemal byt problem.
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pelovy filter
No Já už ho tam mám rok a zatial je uplne čistý a tie 3 sú už pripravené na dalšie výmeny Zrobil som to z pôvodného kabínového papieráku tak že som papier vytrhol a nahradil mriežkou ktorá je z reprákou zo zadu z Espera A funguje to bez proiblémou a hlavne je to lacné
- Přílohy
-
- DSC00352.jpg (140.27 KiB) Zobrazeno 2409 x
Re: Pelovy filter
Ja rozmyslam ze kupim normalny skladany vzduchovy filter taky isty co ide do sania...
Roztiahnem ho aby bol rovny, vystrihnem z neho kruho a vlozim medzi ventilator a jeho tesnenie
Roztiahnem ho aby bol rovny, vystrihnem z neho kruho a vlozim medzi ventilator a jeho tesnenie
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: Pelovy filter
takze si ho dal za origo papierak?
Inac toho uhlika v tomto nie je vela, tazko povedat ako dlho vydrzi, pretoze aktivny uhlik vraj pohlcuje len niektore plyny, tusim oxidy siry a neviem ci aj nie oxid uholnaty, takze v digestore vydrzi mozno prve pripalene jedlo v aute si ale tychto svincikov uzijeme celkom dost takze neviem ci ten uhlik ma velku zivotnost. Monzo by bolo lepsie si kupit kilo aktivneho uhlia za 6eur a nasypat ho do vetracky , akurat za taketo uhlie treba potom este jemny filter ktory zachyteniu uhlikoveho prachu, ktory sa z aktivneho uhlia behom prevadzky uholnuje, najma pri vibraciach ake su v aute.
Pred nejakym casom som trochu patral po metrazach filtracnych medii a aktivnom uhli, kvoli domovemu centralnemu vetraniu ale kvoli financiam musi vetracka este rok pockat, takze nemam po ruke ani uhlie ani filtracne media, len par motorovych filtrov do vysavaca, ktore som povodne chcel pouzit do PC ale ked sa ukazalo ze ma privysoky odpor, tak som z toho na skusku spravil filter do auta, lenze po asi dvoch mesiacoch je z bieleho filtra cierny (uhlikovy ) a uz od novoty vetrak na prvom stupni ledva fukal. Pri tom filtri, ktory som sem dal na fotkach, to fuka tak ako ked som mal na nasavani klimy natiahnutu silonku v jednej vrstve, akurat to uz konecne zachytava aj nieco mensie nez hruby piesok a listie.
Mimochdom to aktivne uhlie na vetranie v rodinnom dome je podla par uzivatelov uplne super, susedia mozu kludne kurit drevom a vobec to necitit, akurat je potrebne si spravit vlastny filter, pretoze na tovarensky robenych by clovek skrachoval.
Inac toho uhlika v tomto nie je vela, tazko povedat ako dlho vydrzi, pretoze aktivny uhlik vraj pohlcuje len niektore plyny, tusim oxidy siry a neviem ci aj nie oxid uholnaty, takze v digestore vydrzi mozno prve pripalene jedlo v aute si ale tychto svincikov uzijeme celkom dost takze neviem ci ten uhlik ma velku zivotnost. Monzo by bolo lepsie si kupit kilo aktivneho uhlia za 6eur a nasypat ho do vetracky , akurat za taketo uhlie treba potom este jemny filter ktory zachyteniu uhlikoveho prachu, ktory sa z aktivneho uhlia behom prevadzky uholnuje, najma pri vibraciach ake su v aute.
Pred nejakym casom som trochu patral po metrazach filtracnych medii a aktivnom uhli, kvoli domovemu centralnemu vetraniu ale kvoli financiam musi vetracka este rok pockat, takze nemam po ruke ani uhlie ani filtracne media, len par motorovych filtrov do vysavaca, ktore som povodne chcel pouzit do PC ale ked sa ukazalo ze ma privysoky odpor, tak som z toho na skusku spravil filter do auta, lenze po asi dvoch mesiacoch je z bieleho filtra cierny (uhlikovy ) a uz od novoty vetrak na prvom stupni ledva fukal. Pri tom filtri, ktory som sem dal na fotkach, to fuka tak ako ked som mal na nasavani klimy natiahnutu silonku v jednej vrstve, akurat to uz konecne zachytava aj nieco mensie nez hruby piesok a listie.
Mimochdom to aktivne uhlie na vetranie v rodinnom dome je podla par uzivatelov uplne super, susedia mozu kludne kurit drevom a vobec to necitit, akurat je potrebne si spravit vlastny filter, pretoze na tovarensky robenych by clovek skrachoval.
Re: Pelovy filter
Podla mna to nie je dobry napad. Bude to mat este vacsi odpor nez to co pisal peha alebo co som mal pred tymto filtrom. Radsej si zozen filter ako pisal peha ak nezozenies , tak podobne filtre maju aj vysavace, len bez uhlikaDark69 píše:Ja rozmyslam ze kupim normalny skladany vzduchovy filter taky isty co ide do sania...
Roztiahnem ho aby bol rovny, vystrihnem z neho kruho a vlozim medzi ventilator a jeho tesnenie
Re: Pelovy filter
Tak tam dam tu pancuchu aspon kvoli tomu prachu... Palubovku po vycisteni mam za 2 dni zaprasenu naspät.....
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..