Je jasne, ze ked su svorky zahryznute len zubkami vystrihnutymi v plechu svorky do kabla a to niekedy len cez izolaciu ( aj take som videl) tak je to nadraka, ale ak je to zalisovane poriadne tak zalisovanie staci. Priznam sa tiez mam radsej letovany spoj, ale 35mm2 lanko som sa do 10mm ocka neodvazil skusat letovat
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Nemam na to letovacku :/
Problem byvaju este aj samotne akusvorky. To co davaju na lacne "startovacei" kable su akusvorky urcene pre nabijacky takze nanajvys pre prud 10 az 20A. Ony nezhoria sa tu chvilku startovania sa tolko neohreju ale prechodovy odpor na malickych zubkoch co maju je prilis velky. Ked ich porovnate s kostriacou svorkou pre zvaracku, ktora je "len" na 150A tak tam vidno poriadny rozdiel. To ze lacne zvaracky maju tiez podobne smejdove akusvorky na zemnenie je bohuzial fakt.
A k spominanemu odberu. 800W starter uz z novsich aut neviem co ma, nexie a espera a nubira maju 1.4kW (vykon udavany pri ostych otackach a napati) a ked musi pohnut v zime zamrznutym motorom tak si cucne kludne narazovo niekolko 100A. Ak ma odkial. Pri uvedenych 67A a napati 12V musia mat spolu oba kable aj so vsetkymi prechodmi nanajvys 180mOhm a kedze pri startovani napatei kludne klesne aj na 10V tak musia mat menej nez 150mOhm. Inak cez ne pri takom napati 67A nepretlacite. Takze na velkosti
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)
pardon na hrubke zalezi. Samozrejme ako som pisal tak sa to da riesit aj dobitim baterky par minut z ineho auta a potom startovat. Ale to uz nie su startovacei kable a na to staci to cudo co predavaju v lidli do zapalovacov
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, ked prepojite akumulatory kablikom a konektormi cez autozapalovace. Tam je dokonca tenky kablik nutnostou, pretoze tenkky kabel obmedzi maximalny prud tecici cez autozapalovace, ktore nie su stavane na velku zataz, takze nehrzoi zeby pri poksue o start cez takuto prasacinu zhorelo nieco v instalacii auta, napriklad poistka pre autozapalovac.