prevodovka
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
prevodovka
Zdravím , majiteľov Nubír. Ako je známe stal som sa majiteľom Daewa Nubira, r.v. 2000 1,6, 16 ventil. Mám problém, ktorý som nenašiel nikde a je pre mňa akútny. Z prevodovky z hornej časti mi začal pri jazde striekať olej. jedná sa o malý otvor, v blízkosti je kulisa. Môžem zaslepiť túto dierku? nebude problém napríklad z odfukom pretlaku v prevodovke? Počul som aj takýto názor, že spomenutý otvor musí byť, nakoľko sa jedná o technický otvor na odstránenie pretlaku v prevodovke. Ďakujem za rady a názory. Zdravím.
- Reklama
Re: prevodovka
Kludne ho zaslep. Pretlak sa vyrovnava cez horny otvor, cez ktory sa nalieva olej. Ak teda mas na mysli otvor na boku z tej istej strany ako vchadza do vrchliku prevodovky aj tiahlo radenia. Tento bocny otvor je sice technicky otvor ale sluzi len na nastavenie paky radenia ked rozpojis pod autom spoj tiahla radenia iduci od kulisy s klukopakom ktory prenasa pohyb tiahla od kulisy na tiahlo v prevodovke. Ma sice divnu zaslepku, ktora vyzera ako keby islo o pretlakovy otvor a netusim preco je ta zaslepka plastova (alebo len tak stvrdla ?) ale to je proti zdravemu rozumu aby odvetravanie bolo nasmerovane nadol. Navyse zatka nalievacieho otvoru sluzi ako odvetravanie (aspon na espere) tak naco by robili dalsi taky otvor.
Re: prevodovka
Ahojík, nebyla by fotka, podle toho co popisuješ nevim přesně kde tu dirku máš. S převodovkou jsem jeden čas docela laboroval a všecko jsem si fotil, třeba by ti mohla nějaká z mejch fotek pomoct.
Re: prevodovka
ja som popisoval otvor, ktory je tu na obrazku pod vstupom tiahla radenia do vrchlika prevodovky, vidno tu aj zaslepku trciacu z toho otvoru
Re: prevodovka
jj pravda, tenhle špuntík mi taky vyskakoval při měnění převodovky, teda jestli myslel toto
Re: prevodovka
Zdravím, páni ďakujem zatiaľ vaše názory, zajtra odfotím a dodám foto, na fotke od ppp neviem určiť ten otvor. Nalievanie oleja do prevodovky som robil cez náhon na tachometer z boku. Zajtra odfotím a dodám fotky. Samozrejme budem čakať na ďalšie názory a rady. Ďakujem ešte raz.
Re: prevodovka
tak teraz zase netusim ja o akej zaslepke a otvore je tu rec, pretoze to co je na obrazku zacervenene je kus hliniku, ktory je neodelitelnou (snad okrem flexy) sucastou vrchliku prevodovky. Aspon na espere ak si dobre pamtam tam nic nebolo len hlinik bez otvoru. Jedine vstupy do vrchliku su cez gufero kade ide tiahlo radenia, otvor pre aretacnu skrutku pre nastavenie radiacej paky, otvor pre nalievania oleja a potom na vrchu zaslepeny otvor zatkou, ktoru by asi musel niekto zamerne vyrazit zvnutra ani neviem ci to vobec ide, pretoze ta "zatka"tusim tvori zaroven lozisko pre hraidel radenia ktory toci vyztavovacou pakou, ktora je vo vrchliku prevodovky. Neviem to lepsie popisat. Vrchlik ma este tusim dalsie dva otvory na prirube ale to kvoli tomu, ze na prevodovke su zase koliky na ktore ma vrchlik tymito otvormi sadnut aby istejsie drzal nez ho mechanik nepriskrutkuje. Ale tam co si zacervenil ziaden otvor nie je, akurat tesne vedla pre tiahlo radenia.
Re: prevodovka
Zdravím, ppp ja to odfotím a hodím na internet. Ako som pozeral na ten obrázok, tak mi to vychádzalo na tento otvor. Zajtra to spravím a dúfam, že príde nejaká rada a pomoc. Vopred ďakujem.
Re: prevodovka
to je presne ten otvor o ktorom som pisal. Sluzi len na aretaciu vidlicky v prevodovke kvoli nastavovaniu radiacej paky (ta ma v kulise tiez aretaciu) ked je potrebne znovu spojit spoj medzi tiahlom iducim z kulisy v interieri a tiahlami pri prevodovke v motorovom priestore. Treba to zaslepit, cimkolvek co sa tam udrzi a utesni to.
Re: prevodovka
ppp ďakujem veľmi pekne za informáciu. Ako som písal zaslepené to je, ale koľko problémov som s tým zažil, skoro ma šľak trafil. Ešte raz veľká vďaka.
Re: prevodovka
A umy si prevodovku, fuj ta vyzera pomaly horsie ako moja a to ti ani netecie simering tiahla radenia, takze ti bud tecie spod veka ventilov alebo si mal/mas derave koleno odvetravania klukovky do veka ventilov. Alebo ti to tecie/tieklo odinakial?