2.0

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

jo tak to fakt nevím, cruze je moje první auto s palubákem a tak nemám zkušenosti,v návodu se jen píše, že můžeš průměrnou spotřebu vynulovat, tak jsem to pochopil tak, že to počítá od začátku až do té doby než to vynuluju... :?:
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: 2.0

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

To asi nie. Ak máš klasický palubách Chevroeltu, teda ak je aj v Cruzovi tak tam je napr. 7,6/100km a teda by to mal byť priemer za 100km... a vynulovať sa dá ale to je dobré asi len na jednu vec a to na nič :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Uživatelský avatar
xsoftx
Příspěvky: 335
Registrován: čtv lis 19, 2009 19:43
Bydliště: Praha

Re: 2.0

Příspěvek od xsoftx »

Palubní počítač cruze ukazuje jak momentální spotřebu tak i průměrnou, která jde skutečně vynulovat a počítá se znovu....
současnost: Chevrolet Cruze LT 2.0 VCDi
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

Po 1100 km je průměrná spotřeba mého cruze 6,5 l/100 km, i když jsem to začal více točit. Je pravdou, že ráno jak jedu do práce, tak prvních 5 km jedu z kopce (prakticky skoro za "0"), pak 10 km po rovině a pak 15 km kopečky nahoru dolů. Zpátky je to naopak, domů přijíždím do kopce (za nějakých 8-15-někdy až 25 l okamžité spotřeby). Na rovině a přímých úsecích používám tempomat vč. přidávání plynu "kolečkem" a nejezdím brzda-plyn. To je asi tak všecko, co dělám, abych snížil spotřebu, prodejce mi říkal, že kdybych nejezdil na tempomat, tak spotřeba by ještě klesla, ale to si nemyslím, protože tempomat používám jen tam, kde to má smysl - když před sebou vidím stoupání, tak si přidám plyn ještě dokud jsem na rovině a nečekám na tempomat, který ještě před kopcem brzdí a pak se najednou probudí. Možná mám výhodu, že jsem hodně najezdil se Š120 a Š100, kde jsem opravdu musel přidávat plyn zavčas, abych vůbec někam v nějakém čase dojel :-)
Ono u té průměrné spotřeby na palubáku bude v okamžiku, kdy budu mít více najeto, celkem jedno, z čeho se počítá. Když jsem opouštěl autosalón, tak byla průměrná spotřeba 8,1 l/100 km, po 1100 km je 6,5, možná, kdybych ji vynuloval, tak by teď byla 6,4 nebo 6,3, ale až budu mít najeto třeba 10000 km, tak už žádnou roli ta vyšší spotřeba na začátku mít nebude :-) Zatím jsem se spotřebou maximálně spokojený, doufám, že to vydrží. Vím, že kolegyně z práce, která má oktávku II 1,9 TDI kombi v automatu, jezdí v průměru za 5 až 5,5 l, ale cruze má větší objem i výkon a tak jsem s vyšší spotřebou počítal a počítám.
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

po 1500 km spotřeba klesla na 6,4 l/100 km, zkusím se ještě zaregistrovat i na ten spritmonitor a uvidím, co to spočítá. Včera jsem měřil tlak v pneumatikách a byl už z výroby přednastavený na 2,7 atm, takže "EKO", myslím, že s tlakem 2,2 atm (komfort) bych takovou spotřebu asi neměl.
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Kjub
Příspěvky: 1975
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:50

Re: 2.0

Příspěvek od Kjub »

Davajte do dieslov Super Additiv Diesel. Vzdy trochu prilem pred tankovanim a rozdiel je dost poznat. Lepsie spotreba, vykon a chod motora.
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

Pomocí rady od PeS-a se mi podařilo dát sem i tu ikonku průměrné spotřeby ze spritmonitoru a tak můžu říct, že po najetých 1765 km mám průměrnou spotřebu 6,7 l (počítaná ze spritmonitoru), palubní počítač mi ukazuje 6,4 l.

Pokud bude za zimních dlouhých večerů čas, tak sem dám návod v češtině i pro ostatní, co by třeba chtěli být zaregistrovaní na spritmonitoru.de
Jinak máte-li lištu google, tak to překládá samo.

můj odkaz:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/416772.html

zdravím všechny
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

Po 2000 km ukazuje počítač průměrnou spotřebu 6,3 l/100 km
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

Po 3300 km ukazuje palubní počítač průměrnou spotřebu 6,2 l / 100 km, vypočítaná spotřeba přes www.spritmonitor.de je 6,7 l / 100 km.
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: 2.0

Příspěvek od chrudoš »

To je parada, ale jak vidim, taky palubak ukazuje jine cislo nez realita, bohuzel az o pul litra mene, to je trosku moc velky rozdil. Mam to asi o 3 decky, ale stejne, neni to prece tezke nastavit presne
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

Je to zajímavé, už v době, kdy mi počítač ukazoval spotřebu 6,4 byla vypočítaná spotřeba 6,7 takže rozdíl 3 deci a teď je rozdíl půl litru a skutečná vypočítaná spotřeba zůstává - no, jako, nevadí mi to, mít spotřebu 6,7 l je podle mě super a jestli mi počítač říká, že spotřeba je pořád a pořád nižší, tak třeba bude klesat i ta vypočítaná :-)

Všimnul jsem si, že když natankuju plnou nádrž, že u druhé nádrže byl dojezd pod 900, u třetí mírně nad 900, u čtvrté asi 950 a posledně u páté nádrže to ukazovalo poprvé dojezd nad 1000 km (1006). I když všichni víme, že ten počítač není přesný, stejně je zajímavé, že teď, co mám z té poslední 5 nádrže odjeto už 300 km, dojezd je pořád nad 700 (takže celkově nad 1000). Ale už jsem si všimnul, že takový optimistický odhad dojezdu ten počítač ukazuje do doby, co je v nádrži aspoň 1/4. Jak je míň, tak to rychle začne padat a najednou je z celkového dojezdu 1000 hned jen 900. Možná je to tím, že vždy aspoň jednou za nádrž se spustí to čištění toho filtru, nebo co to je (žádná ikonka nesvítí, ale spotřeba je najednou 3 násobná a není nulová ani při dojezdech se zařazenou rychlostí) - trvá to vždy tak 5 - 10 minut. Už jsem o tom četl někde jinde tady na fóru. Ale i tak, když to i přes to čištění filtru vyjde dohromady na těch 6,7, tak je to aspoň podle mě perfektní spotřeba.

Jinak zatím jsem s autem ještě nebyl na dálnici, takže jezdím většinou na 3 a na 4, 5 řadím během 30 km úseku do práce jen jednou asi na 3 km a musím přitom jet 110 a překračovat tak povolenou rychlost, snažím se jezdit kolem 2000 otáček (asi od 1600 do 2600), pod 1500 nejdu, hned řadím ze 3 na dvojku, i když musím zpomalit aby to necuklo, při rozjíždění, řazení na vyšší stupně a předjíždění jsem někdy i dost daleko za 3000, s autem jsem zatím maximálně spokojený, to předjíždění je zábava a ten tempomat (který jsem předtím nikdy v autě neměl) je luxusní :-) Ta 6 mi teď už fakt vůbec nechybí, pomaličku jsem si na to dlouhé řazení u svého šemíka zvyknul.
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: 2.0

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

K tomu DPF. Kontrolka svieti len pri štarte ako všetky je to tá ktorá vyzerá ako kontrolka žhavenia ale má pod sebou ešte také jak kolajničku alebo čo to je :D a ona ti bude svietiť až ked je filter kriticky zanesený a nedokončíš cyklus. Inak aj ked prerušíš vypalovací cyklus nič sa nedeje bude vypalovať znovu hneď pri ďaľšom štarte resp. chvílku po nom. Teraz skúšam variantu že pri každej nádrži nulujem spotrebu na palubáku takže za 2-3 nádže si to prepočítam a hned budem múdrejší či to skutočne počítač ukazuje zle :) toť vsio... Cruze hatchback is my dream :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Uživatelský avatar
shindys
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 01, 2010 14:58

Re: 2.0

Příspěvek od shindys »

Po 4570 km ukazuje počítač spotřebu 6,1 l / 100 km. Vypočítaná přes spritmonitor je stále 6,7 l. Jsem zvědav, kam to půjde dál :-) Ten počítač fakticky docela mate :-) Mi to připadá, že buď počítá tu spotřebu jen z toho, když auto jede a ukazuje nějaké číslo okamžité spotřeby(0,0 -> 40) a nezapočítává tam stání s nastartovaným motorem (u semaforů atd.), kdy je na displeji jen (----) nebo fakt nevím, jak si to vysvětlit :-) Tím pádem, vzhledem k tomu, že jsem tu průměrnou spotřebu nenuloval, se ten rozdíl bude stále zvětšovat... Nebo to prostě jen korejští inženýři nějak nedomysleli :-)
Cruze 2.0 VCDi 110 kW, tažné zařízení A50-X, zástěrky, boční lišty, svítící prahy
Obrázek
martuska2
Příspěvky: 33
Registrován: sob dub 03, 2010 12:49
Bydliště: Moldava nad Bodvou, okr. KE

Re: 2.0

Příspěvek od martuska2 »

Ako dlho sa vypaluje ten DPF filter? Ked raz budem mat taketo auticko, a budem jazdit rano 45 km do prace a poobede 45 km spat. Stihne sa ten filter vypalit? V salone mi povedali, ze nie a ze mi to potom moze robit problemy. A rano sa diesel zahreje skoro? Rocne urcite najazdim 40 tisic km, takze diesel je asi lepsia volba ako 1,8 benzin, ci ani nie??
Lacetti 1,4l, 2005 LPG
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: 2.0

Příspěvek od Hanzy »

Vem si priklad z brachy a dej si tam LPG a mas nejlepsi reseni a jeste levnejsi provoz podstatne a nebudes rano uklepanym dieslem budit sousedy :D
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Odpovědět

Zpět na „Diesel“