zdravím všetkých,
dlho uvažujem o kúpe auta nakoniec som sa rozhodol pre daewoo vzhľadom na dobré recenzie a nízku cenu prevádzky, zaujimalo by ma už len pár detailov, niesom celkom rozhodnutý, či pôjde o espero, alebo o nexiu, takze by som poprosil i nejaké odporúčania...ale dizajn skôr hrá pre espero takže sa o espere chcem eštepár vecí dozvedieť
chcel by som sa spýtať, aká je zhruba spotreba pri pokojnej jazde cca 20% mesto 80% mimo mesto, ako je na tom s poruchovosťou (čítal som pár recenzií, kde majitelia vraveli, že čo sa týka motoricky je úplne bezproblémové ale kto sa viac pýta viac vie) ďalej som počul, že niektorý ľudia majú problémy prechádzať emisnými kontrolami, a neviem čo je na tom pravdy, na čo by som si mal dať pozor pri kúpe, na aké veci sa pri kúpe zamerať najviac, a ešte nikde som nezistil a to ma dosť zaujíma, či sa dajú na espere sklopiť zadné sedačky, tak aby bol spriestupnený kufor s kabínou (toto je hlavne kôli prespávaniu v aute), a potom ma už zaujímajú len jazdné vlastnosti a podvozok, či je ladený tvrdšie (mám rád trošku rýchlejšie prejazdy zákrutami), alebo je ladený skôr na komfort za odpovede všetkým veľmi pekne ďakujem
Tommynno
par otazok
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: par otazok
U Espera je spotřeba do 8l u všech motorů, ta 1.5ka 16V by mohla brát i míň, pokud bude v pořádku. Já měl 1.8ku a prošel jsem emisema bez problémů, záleží spíš na stavu motoru a lambdy.
Zadní sedadla sklopit nejdou, ale přespat nouzově tam jde, když sklopíš přední sedačky. Do kufru se dá taky vejít, ale je to spíš pro nepohodlné svědky
Podvozek je měkký, je to spíš taková pohodlná loď.
Jen Espera(i Nexie) trpí na korozi zadních lemů a spodků dveří a málokdy je funkční klima, jinak prohlídnout standartní věci, jako u ostatních aut.
Zadní sedadla sklopit nejdou, ale přespat nouzově tam jde, když sklopíš přední sedačky. Do kufru se dá taky vejít, ale je to spíš pro nepohodlné svědky
Podvozek je měkký, je to spíš taková pohodlná loď.
Jen Espera(i Nexie) trpí na korozi zadních lemů a spodků dveří a málokdy je funkční klima, jinak prohlídnout standartní věci, jako u ostatních aut.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: par otazok
no tych sedaciek je skoda...uff no tu spotrebu som pocital o dost menej...asi si to este necham prejst riadne hlavou...zatial dakujem...
Re: par otazok
Mě spotřeba připadá rozumná na auto, co měří přes 4,6 metru. Myslím, že srovnatelně velká auta z té doby nebudou mít menší, max. nafťák a to je v tomhle věku poměrně riziková záležitost.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: par otazok
Nuz spotrebu mam napriklad na lpg cca 9l (10l v zime) pri 50% mesto (BA, SC) a 50% medzimesto cize 60% dialnica a 30% rozbite okresky. Kolega na naftovom 1.9l tusim 89kw superb ma na tej istej trase 7L nafty. Ale je fakt, ze po meste si espero 1.5l cucne pekne. Samozrejme zavisi to od toho ako to kto nahana. Podla popisu pytajuceho sa to tipujem cez 10l benzinu . A espero nie je vhodne na prasiacku jazdu. Je super na pokojnu jazdu po nasich rozbitych cestach a dialniciach. CEz nerovnosti sa prenesie s hojdanim. Vymenou tlmicov za tvrde neziskate takmer ziadny pocit stability naviac ale zato stratite vacsinu z pohodlia. TO neznamena, ze by espero nebolo stabilne v zakrutach, ale naklana sa slusne aj ked ma predne tycky stabilizatoru v poriadku, piska pneumatikami a je kus pretacave ale aspon varuje ze to uz prehanate. Espero je vhodne pre ludi co maju radi pohodlie a pokoj a nemaju kopec penazi na auta vyssej triedy. Inac co sa tyka pohodlia na ceste tak ford sierra bolo asi podobne pohodlne auto, akurat bolo na ceste o dost stabilnejsie a lahsie znasalo prejazd cez 15cm hlboky otvor kanalizacie.
Co sa tyka poruchovosti, tak katalyzator (70eur) a lambda (25eur) uz mozno pracovat nebudu a rozvody (120eur) fakt znesu len 60tkm a viac je to riziko, ktore za to absolutne nestoji, ale inak sa da na tom jazdit bez dalsej udrzby, pretoze ani po 200tkm nie je na tom aute nic take znicene aby si to vyzadovalo okamzitu vymenu. A motory mozno zeru viac oleja ale zase nan nie su narocne a napriek tomu nabehaju kopu km. 200tkm nie je v ziadnom pripade konecna. Ceny hadzem len tak po pamati, rozvody som pisal s cenami original dielov (cize v GM krabiciach).
Zadne operadla sklopit nejdu, aj ked ja sa chystam na ich prerabku, len nechcem znicit interier rezanim a zvaranim. Za operadlami je totiz vystuha braniaca presunu obsahu kufra do interieru, napriklad v pripade havarie.
A este na espere slusne hniju prahy a zadne lemy. Prahy klasika, kedze na to majitelia kaslu a o ML pripravkoch nepoculi tak je to normlane, tak ako na kazdom aute, snad len ze hniju aj zvonku kvoli obitiu od kamienkov, ale to nebyva skrz, zatial co zvnutra to byva uplne na prach. A zadne lemy kvoli zatekaniu do kufra. TO je asi neodstranitelne, ale staci obnovit alebo dorobit odtoky z kufra a prestane to. A este hniju spodne lemy dveri. Zvonku zase kvoli kamienkom ale to je len kozmeticka zalezitost, kvoli tvaru prahov a spodkov dveri, ale zvnutra kvoli technologicky nespravnemu rieseniu a to sa odstranit neda. Jedine flexou a zvarackou. Ale ked odhnije vnutorny plech tak voda zacne odtekat a vonkajsi to este chvilu prezije .
Co sa tyka poruchovosti, tak katalyzator (70eur) a lambda (25eur) uz mozno pracovat nebudu a rozvody (120eur) fakt znesu len 60tkm a viac je to riziko, ktore za to absolutne nestoji, ale inak sa da na tom jazdit bez dalsej udrzby, pretoze ani po 200tkm nie je na tom aute nic take znicene aby si to vyzadovalo okamzitu vymenu. A motory mozno zeru viac oleja ale zase nan nie su narocne a napriek tomu nabehaju kopu km. 200tkm nie je v ziadnom pripade konecna. Ceny hadzem len tak po pamati, rozvody som pisal s cenami original dielov (cize v GM krabiciach).
Zadne operadla sklopit nejdu, aj ked ja sa chystam na ich prerabku, len nechcem znicit interier rezanim a zvaranim. Za operadlami je totiz vystuha braniaca presunu obsahu kufra do interieru, napriklad v pripade havarie.
A este na espere slusne hniju prahy a zadne lemy. Prahy klasika, kedze na to majitelia kaslu a o ML pripravkoch nepoculi tak je to normlane, tak ako na kazdom aute, snad len ze hniju aj zvonku kvoli obitiu od kamienkov, ale to nebyva skrz, zatial co zvnutra to byva uplne na prach. A zadne lemy kvoli zatekaniu do kufra. TO je asi neodstranitelne, ale staci obnovit alebo dorobit odtoky z kufra a prestane to. A este hniju spodne lemy dveri. Zvonku zase kvoli kamienkom ale to je len kozmeticka zalezitost, kvoli tvaru prahov a spodkov dveri, ale zvnutra kvoli technologicky nespravnemu rieseniu a to sa odstranit neda. Jedine flexou a zvarackou. Ale ked odhnije vnutorny plech tak voda zacne odtekat a vonkajsi to este chvilu prezije .
Re: par otazok
ale veď ja som sa pýtal práve na pokojnú jazdu, niesom závodník, ani nechapem, načo to je...a to že rad chodim v zákrutách v trosku vyšších rýchlostiach ešte neznamená že lietam na aute ako prasa...ja som práveže dosť zodpovedný a pokojný vodič, maximalne povolené rýchlosti neprekračujem skoro nikdy...a taký "prasacky" štýl jazdy nemám moc rád...ďakujem za vyčerpávajúci popis...
Tommynno
Tommynno
Re: par otazok
mea culpa, ten prejazd zakrutami som si zle vysvetlil
Na 5rocnych michelinkach, letnych energy3 tusim, mi odbocka z dialnice na senec zacnu piskat pneu niekde medzi 65 az 75km/h, ale auto sa chova relativne pokojne, kedze je to len varovanie, trosku pretacave ako som pisal ale to je mozno len pocit.
Inac aby som zase len nehanil nove tlmice, tak napriklad na vacsich nerovnostiach v zakrutach som mal pocit na starych tlmicoch, ze asi opustim vozovku a bolo treba korigovat mierne smer zatial co na novych tlmicoch to len podskoci a nic korigovat nemusim.
A este som zabudol, ze na esperach rad odchadza chladic klimy, ale da sa okolo 60 az 80eur kupit novy, vymena sa da spravit aj pred panelakom, len treba pouzit nove tesniace gumicky. Ale s dobrym chladicom chladi perfektne, mozno az prilis, takze ak chladit dobre nebude, tak je zly chladnickar a treba to naplnit v slusnom servise.
A este ze zadne brzdy uz mozno brzdit nebudu, brzdove valceky pod bubnami na daewakoch rady odchadzaju. Predne brzdy by problem mat nemali, kym niekto nejazdil kotuce na ziletky a dosticky az na kov. Potom sa mohol piestik vysunut natolko ze sa pod manzetu dostane voda a piestik zhrdzavie. Diely su lacne, cenovo asi ako na feldu (zavisi od znackovosti a originality) akurat ak sa do oprav pustis tak bude toho treba dost povymienat, takze je lepsienemenit nic, len jazdit .
A ked sa mas rozhodnut ci espero alebo nexiu, tak:
1. espera lahsie zozenies s klimatizaciou.
2. ak obcas vozis niekoho vzadu, tak espera maju o 7cm vacsi razvor, takze aj miesta vo vnutri.
ale zase:
espera sa na rozdiel od nexxi nerobili ako hatchbaky, takze ak potrebujes obcas odviezt nieco rozmernejsie, tak nexia HB urobi lepsiu sluzbu ale dlhe tenke veci sa daju odviezt aj v espere. 2m rury alebo 3.5metrovu tyc na zaclony. Aj komplet vyfuk v kufri, staci pouzit vak a lyze a fantaziu .
Na 5rocnych michelinkach, letnych energy3 tusim, mi odbocka z dialnice na senec zacnu piskat pneu niekde medzi 65 az 75km/h, ale auto sa chova relativne pokojne, kedze je to len varovanie, trosku pretacave ako som pisal ale to je mozno len pocit.
Inac aby som zase len nehanil nove tlmice, tak napriklad na vacsich nerovnostiach v zakrutach som mal pocit na starych tlmicoch, ze asi opustim vozovku a bolo treba korigovat mierne smer zatial co na novych tlmicoch to len podskoci a nic korigovat nemusim.
A este som zabudol, ze na esperach rad odchadza chladic klimy, ale da sa okolo 60 az 80eur kupit novy, vymena sa da spravit aj pred panelakom, len treba pouzit nove tesniace gumicky. Ale s dobrym chladicom chladi perfektne, mozno az prilis, takze ak chladit dobre nebude, tak je zly chladnickar a treba to naplnit v slusnom servise.
A este ze zadne brzdy uz mozno brzdit nebudu, brzdove valceky pod bubnami na daewakoch rady odchadzaju. Predne brzdy by problem mat nemali, kym niekto nejazdil kotuce na ziletky a dosticky az na kov. Potom sa mohol piestik vysunut natolko ze sa pod manzetu dostane voda a piestik zhrdzavie. Diely su lacne, cenovo asi ako na feldu (zavisi od znackovosti a originality) akurat ak sa do oprav pustis tak bude toho treba dost povymienat, takze je lepsienemenit nic, len jazdit .
A ked sa mas rozhodnut ci espero alebo nexiu, tak:
1. espera lahsie zozenies s klimatizaciou.
2. ak obcas vozis niekoho vzadu, tak espera maju o 7cm vacsi razvor, takze aj miesta vo vnutri.
ale zase:
espera sa na rozdiel od nexxi nerobili ako hatchbaky, takze ak potrebujes obcas odviezt nieco rozmernejsie, tak nexia HB urobi lepsiu sluzbu ale dlhe tenke veci sa daju odviezt aj v espere. 2m rury alebo 3.5metrovu tyc na zaclony. Aj komplet vyfuk v kufri, staci pouzit vak a lyze a fantaziu .
Re: par otazok
Espero jsem měl 5 let, za tu dobu jsem měnil rozvody (jen řemen) - klasika po koupi, zadní díl výfuku, těsnění pod hlavou, chladič klimy, jednu zadní pružinu, zadní světlo - to jsem si ale rozbil sám , měl jsem 1.8 8V a totéž bych doporučil i tobě, určitě lepší než 1.5 16V
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová