loziska zadneho kola
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Re: loziska zadneho kola
já myslím, že je to tak dobře, jsou tam dvě kuželíkové ložiska stažené tou středovou matkou, dělá se to běžně tak, že se to utáhne (s citem) a pak povolí o 1/4 až 1/2 otáčky tak aby šla prostrčit závlačka na zajištění...... no samo zkontrolovat aby nebyla vůle a po ujetí cca 15 -20 km zkontrolovat jestli se ložisko nehřeje ......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Reklama
Re: loziska zadneho kola
Asi to budem musiet este trocha dotiahnut,bol som v meste a na parkovisku som vyskusal pomykat kolesom a ma to trocha volu.Ale myslim ze to bude v pohode
Kvety a bonboniery nepijem
Re: loziska zadneho kola
lepší je auto nadzvednout a s kolem zakývat v podélném směru a pokud cítíš nějakou vůli přitáhnout...... jinak pokud je ta vůle minimální, z vlastní zkušenosti vím že moc nevadí (utažené a bez vůle je to horší, ložiska se hřejou a udělají pá pá). Kontroluju ložiska vzadu takhle vždy když měním kola zima léto....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: loziska zadneho kola
Prave som bol sprdnuty svokrom.Ze mam dat tu grafitovu vazelinu okamzite odtial prec
Kvety a bonboniery nepijem
Re: loziska zadneho kola
Ci uz je to grafitka alebo sirnik molybdenu (obe su cierne) to je jedno, ani jedna nie je vhodna do rychlo otacajucich sa lozisk. Kedze obsahuju pevne castice, viac vymedzuju volu na loziskach a tie byu sa mali viac zahrievat. Tolko teoria. Prax ktovie. Pocul som o tom, ze do feldy dali pre istotu na dojazd po tom ako mykla volantom molybdenovy tuk a takto jazdila este niekolko stovak km nez isla na vymenu loziska aj to len preventivne. Do rychlych lozisk je vhodny litny tuk, nejaky s vyssou aspon 120stC teplotou stekania. Ale ak sa lozisko nehreje a tuk sa v nom drzi tak to nechaj tak, len ho obcas skontroluj. Mne tiez niekto do espera natlacil este u predosleho majitela do jedneho loziska vzadu nieco cierne a drzi to uz takmer 100tkm. Ale kedze zadne kolesa idu lahko a ticho a volu maju minimalnu, raz som ich dotiahol o jeden otvor pre zavlacku, na dalsom uz isli tazko, tak to neriesim. To u otcovej nubiry chrupu a sustia a vidno ako spomaluju a na ceste auto doslova brzdia. Ale ked to jemu nevadi tak ja sa mu nanucovat nebudem, vsetko ma uz prichystane, nakupene, uz len cakam na povolenie ze mu mozem rozobrat auto (brzdy, zadne loziska, riadenie, cidlo klepania, unik vody a oleja, ... ).
Re: loziska zadneho kola
Rozobral som to,vsetko pekne vyutieral,vyumyval a dal som tam vazelinu na loziska.Hotovo.Nabuduce druhu stranu
Kvety a bonboniery nepijem