Nesviety mi kontrolka baterie.
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned led 18, 2009 13:10
Nesviety mi kontrolka baterie.
Nazdar.Ked idem startovat tak mi nesvieti kontrolka baterie a dokonca som zistil ze do baterie mi nejde stava {ked ide motor}.Bud mi odisiel
alternator alebo mi poradte ci daco ine.Ked dajte typ ako to zistim.Este jedna vec,aku bateriu mi odporucate ci bez udrzbovu alebo udrzbovu.Proste podla vasich skusenosti lebo bateria je vcudu a to mam BOSCH Silver 12V 55Ah
alternator alebo mi poradte ci daco ine.Ked dajte typ ako to zistim.Este jedna vec,aku bateriu mi odporucate ci bez udrzbovu alebo udrzbovu.Proste podla vasich skusenosti lebo bateria je vcudu a to mam BOSCH Silver 12V 55Ah
- Reklama
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
takze odesel alternator takze ho nech spravit-diodovy blok a regulator cca 1500 kc
a baterku ja kupuju ty nejlevnejsi.vetsinou vydrzi 4-5 let kazda a tak je to skoro jedno
jedina spatna zkusenost je s bateriemi starline-2 roky a konec.
a baterku ja kupuju ty nejlevnejsi.vetsinou vydrzi 4-5 let kazda a tak je to skoro jedno
jedina spatna zkusenost je s bateriemi starline-2 roky a konec.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned led 18, 2009 13:10
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Ok to mi je jasne ale ked to spravim tak mi bude svietit kontrolka baterie?Lebo som cital v navode ze ked su problemy s alternatorom alebo bateriou tak ma svietit aj pocacis jazdy.Ani mi vtedy nesvieti ked otocim klucom zapalovania.To az tak da
alternator vediet ze nefunguje?Nemohlo este odist dajaky senzor alebo niaky skrat?
alternator vediet ze nefunguje?Nemohlo este odist dajaky senzor alebo niaky skrat?
Naposledy upravil(a) Alexnext65 dne stř kvě 12, 2010 19:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
skus najprv ci nemas vypalenu kontrolku a ked na nom jazdis to znamena ze alternator dobija na alternatore mas regulator prudu s bateriovym vypinacom to aby sa ti nevybijala baterka ked nemas nastartovane daj si skontrolovat uhliky s diodovym blokom v tom bloku uz bi mal bit aj ten regulator nech ti to vymenia
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
V prípade, že by ti stále svietila kontrolka alternátora, jednoznačne máš spálený mostík alternátora, kde sú sustredené všetky snímače a diódy. Ja som mal ten istý problém že mi začala stále svietiť kontrolka batérie, našiel som chlpy od mačky v časti motora nad alternátorom a ten zo dňa na deň nešiel. Asi si tá mačka uľavila počas pobytu v mojej Nexinke a jednoducho zoskratovala mostík alternátora.
Ak ti táto kontrolka nesvieti vôbec ani pri otočení kľúčika a ani po naštartovaní, hľadaj závadu v napájaní kontrolky, prípadne je kontrolka vypálená.
Ak ti táto kontrolka nesvieti vôbec ani pri otočení kľúčika a ani po naštartovaní, hľadaj závadu v napájaní kontrolky, prípadne je kontrolka vypálená.
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned led 18, 2009 13:10
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Ked som pozeral na budik tak prve co ma napadlo je ze posla ziarovka ale nie je to tak.Aj objimky som prehadzoval.Ked chcem demontovat budik tak musim demontovat celu palubovku?Chcem to vyriesit cim skor.
Ked som ohmataval zadnu cast budika tak som citil dva kable {konektory} a jednu hadicku {asi lanko od kylometrika}.
Viete my povedat ako demontujem to lanko alebo tu hadicku?Otocit,vytiahnut alebo ako?
Ked som ohmataval zadnu cast budika tak som citil dva kable {konektory} a jednu hadicku {asi lanko od kylometrika}.
Viete my povedat ako demontujem to lanko alebo tu hadicku?Otocit,vytiahnut alebo ako?
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
To lanko teda bowdenovy nahon tachometru sa demontuje odskrutkovanim tusim plastovej skrutky, ktoru je pripevneny k tachometru a potom len vytiahnutim. A konektory su naozaj len dva. Ale ako si urcite zistil tak sa daju objimky so ziarovkami vytiahnut aj bez vybratia pristrojovky von. Podla mna je to jednoduchsie nez potom strkat nazad nahon tachometru. Posvietenim baterkou zozadu sa da overit ktora ziarovka je vonku.
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned led 18, 2009 13:10
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Bol som servise,Povedal som aka je vada a povedal mi ze odisiel alternator.Zobral kablik,isiel ku alternatoru,odpojil mi tam konektor alebo kabel {bolo pocut cvakanie}.Prilozil kabel na konektor a druhy koniec neviem {asi na kostru vozidla}.Poslal ma za volantom otocil som klucom {tak aby mi svietily kontrolky} a co sa stalo, zacalo mi svietit kontrolka baterie.Bol som rad ale potom mi klesol usmev ked mi povedal co stoji demontaz,montaz alternatora {20€} a oprava plus suciastky.Pytal som ho tu najhorsiu moznost vady tak do 100€ alebo do 50€ zalezi aka je vada v alternatore.
Budem to riesit vlastorucne {ked to budem zvladat}.
Inac ked mi nesvieti kontrolka baterie tak je problem alternatorom alebo nedobija bateriu.
Budem to riesit vlastorucne {ked to budem zvladat}.
Inac ked mi nesvieti kontrolka baterie tak je problem alternatorom alebo nedobija bateriu.
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned led 18, 2009 13:10
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Tak problem je vyrieseny.Bol to Diodovy mostik a regler.Cena 50€ plus loziska vymenene a pekne ocisteny alternator.
Samozrejme ze som to nerobil a neviem co bude stat robota ale pojde to.
Samozrejme ze som to nerobil a neviem co bude stat robota ale pojde to.
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Takze uz aj ja som v klube tych co maju/mali v haji alternator.
Za studeneho motoru namieriam na akumulatore 13.8V, potom to klesa a po 36km uz som nameral len 12.5V, cize uz nedobijal.
Zatial som objednal z polska repasovany (asi, podla ceny to musi byt repasovany), pretoze najradsej opravujem vymenou a potom pekne v teple opravujem pokazenu vec. Som zvedavy co sa s nim stalo.
Povodne som si myslel ze umrela baterka, ale to len bola prilis vybita. Napriek tomu som do auta napchal 7rocnu nahradnu 28cm dlhu baterku po miernej a "nenasilnej" uprave kasliku kladivom, takze nez mi novy alternator pride nejako vydrzim s kazdodennym dobijanim nabijackou.
Za studeneho motoru namieriam na akumulatore 13.8V, potom to klesa a po 36km uz som nameral len 12.5V, cize uz nedobijal.
Zatial som objednal z polska repasovany (asi, podla ceny to musi byt repasovany), pretoze najradsej opravujem vymenou a potom pekne v teple opravujem pokazenu vec. Som zvedavy co sa s nim stalo.
Povodne som si myslel ze umrela baterka, ale to len bola prilis vybita. Napriek tomu som do auta napchal 7rocnu nahradnu 28cm dlhu baterku po miernej a "nenasilnej" uprave kasliku kladivom, takze nez mi novy alternator pride nejako vydrzim s kazdodennym dobijanim nabijackou.
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Takze alternator bol skutocne novy a nie repasovany. Aspon sa mi nezda zeby to co prislo bolo repasovane. Akurat bol len 75A, povodny vraj 85A, ale nikde som udaj o maximalnom prude na starom nenasiel. Mozno po ocisteni nieco najdem. Ten novy je tiez delco remy, takze ziadna cina ale kanada alebo kde to ti kanadania vyrabaju. Po vymene pretestovane kolko tlaci a tu su vysledky:
1. naprazdno, zvyseny volnobeh (studeny motor a tak) 14.8V
2. stretavacei svetla 14.6V
3. stretavacie svetla a ventilator na 4. stupi 14.5V
4. stretavacie svetla, ventilator na 4 stupni, vyhrievanie spatnych zrkadiel a zadneho okna, pustene radio a vystrazne smerovky 14.1 az 14.2V podla smeroviek.
5. zahriaty motor aj s alternatorom bez svetiel 14.1V, so svetlami 13.8V cie tak ako volakedy stary alternator ked bol este v poriadku.
Takze sa nebojim, zeby mi to nedobijalo .
Uz len rozobrat ten stary a pozriet co s nim je.
Mimochodom nema niekto zvysny vnutorny torx? Alebakosatovola. Novy mal normalne krizove skrutky s polgulatou hlavou, len ten stary ma 6alebokokocipu hviezdu JRCko tusim pisal ze je to torx. Snad ho bude dostat.
1. naprazdno, zvyseny volnobeh (studeny motor a tak) 14.8V
2. stretavacei svetla 14.6V
3. stretavacie svetla a ventilator na 4. stupi 14.5V
4. stretavacie svetla, ventilator na 4 stupni, vyhrievanie spatnych zrkadiel a zadneho okna, pustene radio a vystrazne smerovky 14.1 az 14.2V podla smeroviek.
5. zahriaty motor aj s alternatorom bez svetiel 14.1V, so svetlami 13.8V cie tak ako volakedy stary alternator ked bol este v poriadku.
Takze sa nebojim, zeby mi to nedobijalo .
Uz len rozobrat ten stary a pozriet co s nim je.
Mimochodom nema niekto zvysny vnutorny torx? Alebakosatovola. Novy mal normalne krizove skrutky s polgulatou hlavou, len ten stary ma 6alebokokocipu hviezdu JRCko tusim pisal ze je to torx. Snad ho bude dostat.
Naposledy upravil(a) ppp dne pon pro 13, 2010 16:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Takze stary alternator umrel na kruzky. Kruzok pri vinuti bol este celkom ok, asi pol mm zbruseny, ale kruzok pri lozisku bol takmer na plast, do obluka a este len na 2/3 sirky uhlika, kedze uhlik pri lozisku sa rozlomil a jazdil po kruzku len so zvysnymi 2/3. Mozno sa to cele udialo vdaka zadnemu lozisku, ktore bolo davno po smrti. Nechapem preco umiera skor ako vnutorne, ked to je viac namahane. Zeby ten rozdiel vo velkostiach mal az taky vplyv?
Teraz co s kruzkami? Netusim ako ich nedestruktivne zlozit. pod nimi je plastovy ventilator, takze nemozem ani pacit a stahovak nema kam zapriet, mozno keby som mal dvojrameny, tak pod pasiky veduce z kruzkov. Vinutie som uz od kruzkov oddelil.
A zatial neviem kde zozeniem nove, skusim poliakov ak nic tak carmax alebo tunajsie autodiely, ktore predavaju repasovane alternatory.
Teraz co s kruzkami? Netusim ako ich nedestruktivne zlozit. pod nimi je plastovy ventilator, takze nemozem ani pacit a stahovak nema kam zapriet, mozno keby som mal dvojrameny, tak pod pasiky veduce z kruzkov. Vinutie som uz od kruzkov oddelil.
A zatial neviem kde zozeniem nove, skusim poliakov ak nic tak carmax alebo tunajsie autodiely, ktore predavaju repasovane alternatory.
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
nove kurzky su uz objednane, trosku gogle a par mailov a tu je zoznam, kam som rano posielal emaily:
obchod@startpp.sk - najrychlejsia odozva, na poziadanie poslal aj obrazok z katalogu
startex@startex.sk - maju skladom
rmteam@rmteam.sk - maju, ponukli aj repas za 120e, ale novy ma stal 75e
repas@temax.sk - maju skladom (uhliky 3e+dph, kruzky 4e+dph)
servis@sae.sk - zatial bez odozvy
obchod@interlink.sk - zatial bez odozvy
moto-mont@moto-mont.sk - tu mi stckovy server vrati email ako nedorucitelny, mozno preto, lebo som mu prilepil obrazky alternatoru a uhlikov tak ako ostatnym
Uz mam aj objednane z toho startpp, uvadzam ceny aby ste vedeli porovant ci mate lacnejsi zdroj:
Loziska 6000 2RS = 0,9 € bez DPH= výrobca PFI
Loziska 6000 2RS = 2,5 € bez DPH= výrobca NTN
Lozisko 6203 2RS = 1,7€ bez DPH = výrobca PFI
Sada uhlíkov: 2,6 € bez DPH
Zberný krúžok: 5,1€ bez DPH
Doprava DPD: 3,0 € bez DPH
A este na upresnenei dodavam, ze by malo ist o alternator oznacovany aj ako CS121 a CS130 pripadne Delco Opel RX103F, je to ten z vrtulou vonku.
obchod@startpp.sk - najrychlejsia odozva, na poziadanie poslal aj obrazok z katalogu
startex@startex.sk - maju skladom
rmteam@rmteam.sk - maju, ponukli aj repas za 120e, ale novy ma stal 75e
repas@temax.sk - maju skladom (uhliky 3e+dph, kruzky 4e+dph)
servis@sae.sk - zatial bez odozvy
obchod@interlink.sk - zatial bez odozvy
moto-mont@moto-mont.sk - tu mi stckovy server vrati email ako nedorucitelny, mozno preto, lebo som mu prilepil obrazky alternatoru a uhlikov tak ako ostatnym
Uz mam aj objednane z toho startpp, uvadzam ceny aby ste vedeli porovant ci mate lacnejsi zdroj:
Loziska 6000 2RS = 0,9 € bez DPH= výrobca PFI
Loziska 6000 2RS = 2,5 € bez DPH= výrobca NTN
Lozisko 6203 2RS = 1,7€ bez DPH = výrobca PFI
Sada uhlíkov: 2,6 € bez DPH
Zberný krúžok: 5,1€ bez DPH
Doprava DPD: 3,0 € bez DPH
A este na upresnenei dodavam, ze by malo ist o alternator oznacovany aj ako CS121 a CS130 pripadne Delco Opel RX103F, je to ten z vrtulou vonku.
Naposledy upravil(a) ppp dne pon pro 13, 2010 19:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
Takto vyzera ten novy alternator, z polskeho allegra, vysie ma komplet aj s postovnym na 75e. Vzhlad je rovnaky ako povodny, len nema napis made in korea a ma na jednej z vacsich hlinikovych ploch vyrazene ihlickovou raznicou ledva citatelne 75A a kopu dalsich necitatelnych cisiela pismen. Na starom som nic take nenasiel. Ziaden udaj o maximalnom prude, dokonca ani o napati, len dve cisla na zadnom dekli (tusim, uz si nepamatam) 6030 a 0591.
- Přílohy
-
- Alternator 3.jpg (21.19 KiB) Zobrazeno 4717 x
-
- Alternator 2.jpg (20.67 KiB) Zobrazeno 4717 x
-
- Alternator 1.jpg (14.7 KiB) Zobrazeno 4717 x
Re: Nesviety mi kontrolka baterie.
A tu su uhliky a kruzky:
- Přílohy
-
- Uhliky.jpg (17.85 KiB) Zobrazeno 4717 x
-
- Kruzky.jpg (19.2 KiB) Zobrazeno 4717 x