Zapalovací soustava

Moderátor: Blue Lanos

massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Zapalovací soustava

Příspěvek od massic »

Znáte nějaký způsob jak otestovat vysokonapetovy transformátor?
má 4 vstupní dráty a na jedno sem naměříl 12V při vypnutém klíčku.
ty ostatní nic.ani zem.
Ví prosím někdo zapojení těch 4 kabelů?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od Dark69 »

Chces skontrolovat tie kable? alebo vlastne tu cievku vysokonapätovu (indukcnu) ako si pisal... Ta sa premerava voltmetrom, konkretne izolacny odpor, odpor primarneho vinutia a sekundarneho vinutia...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od massic »

1)co se tyce kabelů: mam podezreni ze je jeden nekde preruseny a nejde do civky(nebo spíš trafa) elektrika .
a proto bych potreboval vedet odkud ty kabely vedou.
2)pak je moznost ze spatny je to trafo(ty rikas civka). mam trochu dojem jestli si dobře rozumíme, NEmám na mysli tu cívku v rozdělovači-na tu sem videl schéma jak se má měřit. Pokud také máš na mysli to trafo tak bys mě prosím odkázal na nějaké schéma toho přeměření?

dík
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od blackjohn »

Primár má mít 1ohm(skoro zkrat) a sekundár asi 7-9kohmů. Zapalovací kabely podle délky tak 2-5kohmů.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od massic »

dik, a odkud vedou kabely? prece tam nebudu merit odpor kdyz tam je napeti ne? ;-) to by mi vypalilo multak


a prosim te koukam ze mas v podpisu ze te opustilo espero, co se s nim stalo? (kvuli ND)
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od blackjohn »

Měř to při vypnutém zapalování, samotnou zapalovací cívku a kabely, kdybys je sundaval ze svíček, občas se může utrhnout koncovka, teda pokud je už nikdo dlouho nesundaval.
A jaký máš problémy se zapalováním? Pokud má motor nepravidelný chod a někde je proraženej kabel, většinou stačí ve tmě nastartovat a podívat se, kde přeskakuje jiskra.
Jinak to moje Espero dojezdilo po bouračce(nevyplatilo se opravit), už ho dávno nemám, zbyla mi jen stará cívka a víčko rozdělovače.
A ještě mě napadlo, že svíčky se daj taky změřit, když jsem to zkoušel, měly tak 5-10kohmů. Ale to jen pro zajímavost, asi by taky chtěly zkontrolovat. Hlavně je pak moc neutahovat, zašroubovat rukou a pak s citem golou, aby sis nestrhnul závity.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od Dark69 »

to massic: Ano, myslel som tu zapalovaciu cievku pri blatniku co je, podla teba trafo.. A nie tu v rozdelovaci.. A fakt sa na nej mera odpor, ale pri vypnutom motore!
Spravne hodnoty su:
Izolačny odpor: nekonecno ohmov
Odpor primarneho vinutia: 0.35 - 0.45 Ohmu
Odpor sekundarneho vinutia: 7500 - 9500 Ohmu
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od massic »

no auto jakztakz jezdilo, na benzín divně, na plyn celkem ok.
pak jsem si řekl že to pročistím a tak sem cistil kontakty a dal jsem tam vsude WD40 a to jsem mozna nemel(i do rozdelovace a na civku v rozdelovaci ). Od te doby to nechce chytnout:-( . jiskry se mi zda ze to neháže...proto patram kde je chyba.zkousel jsem i dat svicku primo do toho hlavniho kabelu(trafo-rozdelovac) a zavit polozil na motor a to by prece melo jiskrit.ale nic ...
ta rada s merenim kabelu neni uplne presne to co jsem mel na mysli.
Radite merit trafo, ale me zajimalo odkud vedou ty kabely k te civce(trafu) . tzn ... ne problém cívky ale těch kabelů co k ní vedou. ne vysokonapěťové. ty klasícké, dole , konektor se čtyřma kabelama.
prilozen obrazek, ted uz snad je otazka naprosto presne polozena.



pri startovani motor se toci ale nechyta, ani neskyta.takze ze by to bylo spatnym benzinem se mi nezda.zkousel jsem takovej ten tip co nekde psal, že vyndat svicku a zkusit jestli smrdi benzinem, ale nic jsem necitil.ale nemam zadne srovnani...
Přílohy
civka.jpg
civka.jpg (25.35 KiB) Zobrazeno 5352 x
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od Dark69 »

Ak vyberes jednu sviecku vonku, prilozis ju o blok motora a neiskri, tak ti odisla cievka v rozdelovaci alebo ako mne uplne novy palec rozdelovaca! a nehladaj chybu v tych tenkych kablikoch od vysokonapätoveho trafa.... Neviem presne ale niektory kablik z neho pojde asi na baterku, dalsi do spinacej skrinky a mozno dalsi na otacky motora....Presne to vie asi palikx, on poradii
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od conpet »

Asi ti odešel modul, nebo ta cívka v rozdělovači, tu můžeš ale snadno změřit. Ten modul je napojenej taky nějak do toho 4konektoru.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od blackjohn »

Do těch konektorů by mělo jít + při zapnutém zapalování(asi bílo-červený drát). A pak výstup z toho zapalovacího modulu, co je v rozdělovači(bílý drát), měl by jít dál na otáčkoměr, takže tady by při startování měly být vidět osciloskopem impulsy, možná i ručkovým voltmetrem, pokud je tedy dobrý zapalovací modul.
A cívka tam nemusí být originál, kdysi jsem to zkoušel a jelo to normálně :)
Přílohy
skoro_original.jpg
skoro_original.jpg (65.7 KiB) Zobrazeno 5340 x
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od Dark69 »

to blackjohn: ejha co to vidim? si mal zapojenu inu indukcnu cievku? zo skody 120? :lol: Dobre vediet ze tam pasuje aj nieco ine heh
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od conpet »

Tak tohle by mě nenapadlo :lol: ale super inspirace k pokusům -i
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od blackjohn »

Vždyť ty auta jsou pořád stejný, jen tam přidali pár odpůrků a tranzistorů :)
Já to zkoušel, protože mi to při lehkém přidání plynu lehce škubalo, ale s touhle cívkou to jelo taky v pohodě, spíš taková nouzovka(a levná).
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Re: Zapalovací soustava

Příspěvek od massic »

dekuji vsem za rady. zkusim to postourat. a z jakeho auta byte doporucovali pripadne vyloupnout tu civku? aspon na zkousku...pac oni asi budou mit ruzná napětí ne?
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“