Ahojte, stal som sa novym majitelom Matizka (rok 99), hadam bude dobre sluzit. Mam otazku ohlade teploty motora (presiel som forum a nenasiel som to). Kedze nemam od matizka ziadnu technicku prirucku, chcel by som vediet, kedy je spravna prevadzkova teplota motora. Ukazovatel teploty na palubovke totizto nema ciselne hodnoty a teda neviem, kedy je presne 90 stupnov. Je tam "C", potom tri palicky (stvrt, pol, tristvrte) a "H". Moja rucicka vybehne na nieco tesne nad stvrt.
Znamena to spatny termostat, alebo je to v pohode?
Dik za rady
termostat
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: termostat
No u mě se taky dostane ani ne do poloviny pole a to už mám matize asi šestým rokem,takže bych v tomhle problém rozhodně nevyděl.Pokud se nepřehřívá,nedrží zbytečně dlouho vysoké otačky a po ránu kdy je ještě zima v pohodě topí,tak bych řekl že je vše OK.
Zlatý Matízek SE,r.v.99,ofuky oken,kouřové blinkry,kšilt a palubka v laku,výfuk ulter sport,Al.kola ALESSIO a dálší cipárny
Re: termostat
Jo jo. Ak sa motor sprava OK, tak je to v pohode. "Nahon" rucicky teploty je rieseny samostatnym cidlom, a informacne cidlo teploty chlad. kvap. pre RJ je hned vedla cidla pre rucicku. Tu na fore je inak dost toho o termostate a problemoch kurenia, aj navod ako lahko zistis, ci Ti termostat otvara
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
je to v pohode netreba riešiť,ja mám tiež radšej farebné polia než čísla,zykol som si to ešte z wartburga,bolo to veľmi praktické a jednoznačný,s tým rozdielom,že tam bola pimálna teplota kvapaliny 84-87 °C pri tej teplote otváral termostatk, kdežto napr. pri IBIZE začínal až pri 92°C,tieto nové vozy sú konstruované na vyššie teploty,ale ako pri wartburgu,tak pri ibize a všetkých kórejcoch je ručička teploty viacmenej do počtu,nikdy neboli problémy,na wartburgu sa prehrial jedinký raz,čo po presne 20 rokoch prevádzky zalepil terostat,vymenil som ho a bol pokoj,kým na škode 120 som musel mať stále oči na ručičke teplomera. Aaj chladiaci systém kým mal wartburg prežil do dnes,má ho napr. Hyundai GETZ s tzv.dvojstupňovým plnením a čiastočným termosifonom,majú ho tuším aj niektoré talianske vozy,je neuročný nenáročný,len trošku dlhšie plnenie pri výmene náplne. A keď sme pri tom plnení, na Matizku je veľmi dôležité pri akejkoľlvek práci s hadicami,odpájenie,výmena spon a pod VŽDY najprv povoliť viečko vyrovnávacej nádržky ak nechcem dostať fontánu z chladiacej kvapaliny na ruky,alebo tvár.
Ale vrátim sa ešte k pôvodbńemu dotazu : Poloha ručičiky tepolmera pri jazde,? v prevej polovici ako prilepená.A je jedno, idem v zime po meste,alebo v horúcom lete hore Čertovicou
Ale vrátim sa ešte k pôvodbńemu dotazu : Poloha ručičiky tepolmera pri jazde,? v prevej polovici ako prilepená.A je jedno, idem v zime po meste,alebo v horúcom lete hore Čertovicou
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: termostat
Vdaka za odpovede, takze nemusim to riesit teda. Len nerozumiem, preco nie je nic napisane ani v manuali na matiza (medzicasom sa mi podarilo stiahnut polsku verziu) - len poznamocka ze ked je v cervenom tak zastavit )))