prestalo ist..

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
mikikoti
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 07, 2009 13:09
Bydliště: Ludanice

Re: prestalo ist..

Příspěvek od mikikoti »

to Dark69: už máš asi 16v tak by som tie rozvody menil čím skôr. U môjho 8v vydržali 190tkm . Ale to sa nedá porovnávať. Dve vacky sú dve.
Nexia 1,5 8V GLE + Cruze 1,8 LT
mikikoti@azet.sk
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: prestalo ist..

Příspěvek od Dark69 »

mikikoti píše:to Dark69: už máš asi 16v tak by som tie rozvody menil čím skôr. U môjho 8v vydržali 190tkm . Ale to sa nedá porovnávať. Dve vacky sú dve.
Ja mam rozvody na mojom 16V uz davno vymenene... Len som chcel vediet pri kolko tisic km vam roztrhlo remen....Ako tak pozeram, najcastejsia pricina znicenia motora je roztrhnutie rozvodoveho remena..
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
OConnor
Příspěvky: 78
Registrován: pon led 29, 2007 20:11
Bydliště: Banská Bystrica

Re: prestalo ist..

Příspěvek od OConnor »

nevala sa vam niekomu jeden zbytocny nexiacko-esperacky motor 1.5 16V? :D:D :lol:
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
Uživatelský avatar
mikikoti
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 07, 2009 13:09
Bydliště: Ludanice

Re: prestalo ist..

Příspěvek od mikikoti »

Až jeden uvidím tak ti ho pošlem.
Nexia 1,5 8V GLE + Cruze 1,8 LT
mikikoti@azet.sk
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: prestalo ist..

Příspěvek od vladimir fodor »

Ked si vezmeme do úvahy že rozvod sa mení po 60000km tak vydržal dosť.
Uživatelský avatar
Claudius
Příspěvky: 16
Registrován: sob lis 26, 2005 19:40

Re: prestalo ist..

Příspěvek od Claudius »

Nevím, jestli tě to uklidní. Kdysi jsem se bavil s technikem v AutoSteiger a ten říkal, že u Nexie se ventily s písty nepotkávají, pokud není auto v extrémních otáčkách. Mám ale 8 ventil a nevím, jestli to platí i pro 16V. Zeptej se v servisu, musí to vědět. Pokud jsi neslyšel ránu, řekl bych, že se nepotkaly. Jednou jsem to slyšel u Escorta a byla to rána jak z kanónu. Zkusil bych vyměnit rozvoďák, není to složité a nechá se to udělat doma, stojí pár korun. Pokud by to bylo OK, rozhodně bych pak vyměnil i kladku.
Nexia 1.5 hatchback, Matiz Gold
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: prestalo ist..

Příspěvek od Serpico »

...já nevím ale začínaji mi imponovat motory s klasickým nezničitelným rozvodem řetězem a tuším, že se výrobci k tomuto řešení opět vrací viz. KIA, je to po čase " hlučnější " zato se ale nepřetrhne...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: prestalo ist..

Příspěvek od Dark69 »

To serpico: Ved to nevadi ked je motor hlucnejsi po case, aspon vies ze retaz je uz vytahana a treba ju vymenit ;) A potom bude zase tichoo :lol:
Osobne som za tento system, len neviem preco sa to v normale tak nerobiii, asi maju dovod nejaky na to.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
mikikoti
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 07, 2009 13:09
Bydliště: Ludanice

Re: prestalo ist..

Příspěvek od mikikoti »

Remeňovy spôsob rozvodu je lacnejší komfortnéjši a hlavne ked automobilka dá záruku 5 rokov alebo 100tkm tak ten remeň zväčša vydrží a rupne pri 110-150tkm a to už záruka neplatí. Čiže automobilky si naháňajú peniaze či už opravou alebo kúpou noveho auta. Oto im nejde že je trochu hlučnejsi ten reťazovi
Nexia 1,5 8V GLE + Cruze 1,8 LT
mikikoti@azet.sk
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: prestalo ist..

Příspěvek od ppp »

problem ani tak nie je v tom ze rozvod je z gumy ale ze sa nim zenie vodne cerpadlo. To je proste prasacina. Keby cerpadlo hnali drazkovym tak rozvody vydrzia niekolkonasobne dlhsie.
Uživatelský avatar
mikikoti
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 07, 2009 13:09
Bydliště: Ludanice

Re: prestalo ist..

Příspěvek od mikikoti »

To mi vysvetli že prečo nechceš aby rozvodak poháňal čerpadlo?ja som skôr za. Ked by sa ti roztrhol klímový tak by bola ohrozená teplota motora. No a ked budeme pravidelne meniť rozvodovy remeň poprípade kladku tak bude všetko ok.
Nexia 1,5 8V GLE + Cruze 1,8 LT
mikikoti@azet.sk
rolt
Příspěvky: 103
Registrován: čtv bře 05, 2009 17:31
Bydliště: Bytca

Re: prestalo ist..

Příspěvek od rolt »

Bolo by jednu kladku menej,ktora ide trochu tazsie. Ked mi praskne klinak tak mi odide riadenie,rozsvietia sa kontrolky,musim zastavit a motor sa neprehreje.Vymenim remen co vozim so sebou a idem dalej,u rozvodov to take jednoduche nie je.
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Re: prestalo ist..

Příspěvek od ferino28 »

Ani retaz na rozvodoch neni ziadna vyhra. Je tiez niekolko motorov s retazovym rozvodom a kde sa musi menit po 200.000 km. Na tom by nic tak strasne nebolo, keby sada nestala nehorazne peniaze a zrovna tak aj vymena :mrgreen:

A ze rozvodovy remen pohana vodnu pumpu je podla mna pekna blbost. Nejde ani tako to, ze je o nieco viac namahany, skor je problem tu pumpu skontrolovat, vymenit a este ked tam je termostat, tak je to uzasne.... Vymena termostatu za 20 eur, ale praca cez 100 e :mrgreen:
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: prestalo ist..

Příspěvek od ppp »

mikikoti píše:To mi vysvetli že prečo nechceš aby rozvodak poháňal čerpadlo?ja som skôr za. Ked by sa ti roztrhol klímový tak by bola ohrozená teplota motora. No a ked budeme pravidelne meniť rozvodovy remeň poprípade kladku tak bude všetko ok.
pretoze cerpadlo najviac namaha rozvodovy remen, je najviac haklive, najskor na nom odidu loziska a je najcastejsou pricinou roztrhnutia rozvodoveho remena (ano to je unava ale tu ma na svedomi najma vodne cerpadlo). Aj nejakky automechanik na youtube upustil z ust nadavku ked videl nejaku "modernu" ameriku, ktora mala cerpadlo hnane rozvodakom.
Co sa tyka ohrozenia teploty motora, to nie je nijak kriticke, chvila bez cerpadla motoru nijako neublizi (polminuty volnobehu a 100m do strmaku na skodovke bez remena nic nespravilo) a navyse si o roztrhnuti alternatoroveho (nie klimoveho, to nie je najdolezitejsia vec hnana remenom) remena okamzite informovany kontrolkou nabijania a nie je problem aby vyrobca dorobil aj zvukove upozorenie.
Ale roztrhnuty rozvodak jednak znamena ze stojis, nevymenis ho na ceste, a v pripade motorov s viac ventilmi a/alebo vyssou kompresiou znamena dost nakladnu opravu.
Takze vidim len kopec dovodov preco rozvodakom cerpadlo nehnat ale ani jeden preco ano.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: prestalo ist..

Příspěvek od Dark69 »

Retazovy rozvod, ak pises ze sa meni aj po 200 000 km, tak ho staci vymenit raz za zivotnost auta.... Je to sice drahe ale menis to len raz a nemusis sa bat ze si znicis motor nevymenenym remenom alebo prasklou kladkou..... Pri rozvode remenovom, ho menis za zivot auta tak 5 krat a vzdy sa strachuj aj tak, ci ti nahodou neroztrhne remen alebo nepraskne kladka..... Dnes chcu ludia komfort, proste kupit a jazdit a nic nesledovat... Preto viacerym praskne rozvodovy remen a do teraz nevedeli, ze take nieco je v aute a treba to menit!! Takze retaz je retaz.....
Paci sa mi s tymto rozvodom Favorit a Felicia......
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“