prestalo ist..
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
prestalo ist..
Dneska si idem klasika domov, zaradeny 5. rychlostny stupen pri rychlosti 90km/h radio bezi. Kuknem namatkovo ako su na tom rucicky, v akych vyskach sa pohybuju, ked tu zrazu vidim ZLTA KONTROLKA engine check ci co to je, a otackomer na nule xD. Inak ostatne kontrolky nesvietili. Auto okamzite zacalo spomalovat, ledva som zasiel na kraj cesty. Uz som ho nenastartoval. Ked tocim klucom neni pocut ako pretaca motor iba take bzzzz od startra (asi) Co to je? Dufam nie rozvod xD Nepocul som ranu ani nic, keby nepozrem kontrolky ani neviem xD HELP
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
- Reklama
Re: prestalo ist..
Otackomer na nule by som tipoval na konektory na rodelovaci a/alebo snimaciu sievku v rozdelovaci, kedze to je jedine cidlo, kde nase starucke motory zistuju otacky motora.
Ale ten bzuciaci starte neviem ako by s tym mohol suvisiet. Ak bzuci, ale motor sa nehybe, tak sa starter sice toci ale nie je vystaveny do zaberu alebo mu umrel pastorok (tipujem skor to nevystavenie). Do zaberu vystavuje a zaroven zapina starter cievka co je na starteri. Na skodovke sa mi obcas stalo ze starter zoplo ale nevystavilo ale tam bolo jadro cievky dvojite, takze dokazalo zopnut starter ale neprituahnut kotvu. Na nexii netusim ako to je. Mozno len zly kontakt na starteri, najlepsie je ho zlozit ocistit kontakty aj ocka na kabloch k nemu a prirubu na prevodovke a namontovat nazad.
Alebo je problem s ukostrenim motora, co by urcite ovplyvnilo starter ale ci aj snimac otacok, to neviem. Neviem ci snimac otacok pouziva kostru auta ale asi ano.
Ale ten bzuciaci starte neviem ako by s tym mohol suvisiet. Ak bzuci, ale motor sa nehybe, tak sa starter sice toci ale nie je vystaveny do zaberu alebo mu umrel pastorok (tipujem skor to nevystavenie). Do zaberu vystavuje a zaroven zapina starter cievka co je na starteri. Na skodovke sa mi obcas stalo ze starter zoplo ale nevystavilo ale tam bolo jadro cievky dvojite, takze dokazalo zopnut starter ale neprituahnut kotvu. Na nexii netusim ako to je. Mozno len zly kontakt na starteri, najlepsie je ho zlozit ocistit kontakty aj ocka na kabloch k nemu a prirubu na prevodovke a namontovat nazad.
Alebo je problem s ukostrenim motora, co by urcite ovplyvnilo starter ale ci aj snimac otacok, to neviem. Neviem ci snimac otacok pouziva kostru auta ale asi ano.
Re: prestalo ist..
alebo je v keli rozvod, ak rozdrapilo remen. Ponicilo sacie ventily, ziadna kompresia, tak motor toci nalahko naprazdno, ale to by otackomer ukazoval. To skorej ked starter nejde potocit tak ma volnobezku nie? tak pastorok ked sa netoci ale starter sa kruti (ako ked by ste zacali startovat pocas toho co uz motor bezi) Moze to byt pricina? tie rozvody? stret piestov s ventilmi? Ako to vlastne vyzera, teda ako sa auto sprava pri zniceni remena?
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
Re: prestalo ist..
Neviem co ti robi starter ani aky ma zvuk ale ak sa toci al emotor nie, tak proste nevystavila volnobezka.
Ak roztrhlo remen to skontrolujes lahko. Na remen sa da kuknut bud po zlozeni krytu na boku motora alebo ho ani nemusis skladat, len trodhu odchylis hornu tesniacu gumu a uvidis ci je remen na ozubenych kolesach vaciek. Alebo ak mierne pootocis remenicou tak sa musi pootocit vacka pod otvorom na nalievanie oleja. Este mozes vybrat sviecky a baterkou sa pozriet na povrch valcov ci nie su na nich odtlacky ventilov .
Ak roztrhlo remen to skontrolujes lahko. Na remen sa da kuknut bud po zlozeni krytu na boku motora alebo ho ani nemusis skladat, len trodhu odchylis hornu tesniacu gumu a uvidis ci je remen na ozubenych kolesach vaciek. Alebo ak mierne pootocis remenicou tak sa musi pootocit vacka pod otvorom na nalievanie oleja. Este mozes vybrat sviecky a baterkou sa pozriet na povrch valcov ci nie su na nich odtlacky ventilov .
Re: prestalo ist..
Najlahsie riesenie je vyblikat chybovy kod! Prepoj v diagnostickej zasuvke A a B kontakt..Potom zapni zapalovanie a sleduj vyblikanie kodu na plaubovke, a hned zistis aku chybu ulozilo do pamäti...
Priklad:
Napr. chyba 37
Vyblika ju takto kontrolkou motora:
blik blik blik (potom dlhsia pauza a) blik blik blik blik blik blik blik
Napis nam aku chybu ti vyblikalo a mi ti podla knizky Ako na to povieme o co ide..Alebo ak mas knihu tak aj sam vycitas, ale aj niekde na fore uz to tu je napisane.....
Priklad:
Napr. chyba 37
Vyblika ju takto kontrolkou motora:
blik blik blik (potom dlhsia pauza a) blik blik blik blik blik blik blik
Napis nam aku chybu ti vyblikalo a mi ti podla knizky Ako na to povieme o co ide..Alebo ak mas knihu tak aj sam vycitas, ale aj niekde na fore uz to tu je napisane.....
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: prestalo ist..
no ja tipuju rozvody.
jelikoz se zastavila vacka tak se zatavily i otacky.
a proto to ted jen bzuci.
mas 16 v?tak je to spatne.
jelikoz se zastavila vacka tak se zatavily i otacky.
a proto to ted jen bzuci.
mas 16 v?tak je to spatne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: prestalo ist..
mam 16V a po odchyleni krytu som zistil ze spolu s krytom som odsunul aj remen z vacky xD A je to v kely xD Co teraz? co robit s motorom? je to opravitelne alebo by bola oprava drahsia ako kupenie ineho auta? Mate s tym niekto skusenosti? myslim ze JRD McLaren mal nejake take fotky aj z opravy..
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
Re: prestalo ist..
Určite by ťa vyšlo lacnejšie zohnať si iný motor z nejakej napr. búranej Nexie.
Nexia 1,5 8V GLE + Cruze 1,8 LT
mikikoti@azet.sk
mikikoti@azet.sk
Re: prestalo ist..
Ja by som sa ta chcel opytat ze kedy si mal menene rozvody... Chcel by som pre moju informaciu vediet, po akom dlhom case alebo kolko tisic km ti rupol remen.. Dikes
A radsej zozen druhy motor 16V, dnes ta vyjde okolo 150 Eur
A radsej zozen druhy motor 16V, dnes ta vyjde okolo 150 Eur
Naposledy upravil(a) Dark69 dne pát dub 02, 2010 11:57, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: prestalo ist..
je tesne pred 140 000km a este meneny nebol xD ktohovie precoDark69 píše: Ja by som sa ta chcel opytat ze kedy si mal menene rozvody... Chcem byl som pre moju informaciu vediet, po akom dlhom case alebo kolko tisic km ti rupol remen.. Dikes
A radsej zozen druhy motor 16V, dnes ta vyjde okolo 150 Eur
remen je namaderu vlasaty a ma dva konce
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
Re: prestalo ist..
a viem ze to je nelogicke, ale mohlo sa stat ze sa nestretli piesty s ventilmi? nepocul som rachot ani nic, keby sa nepozrem na otackomer ani neviem ze sa daco stalo xD ziadne trhanie nic xD
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte bře 23, 2010 14:37
Re: prestalo ist..
já jsem z toho mého motoru sundal hlavu a mám jen lehce tuklé ventily ale nezohlé a v pístech jen malou drážku na jednom válci. Ale kdoví kde byly zrovna ty tvoje
Re: prestalo ist..
a menil si nieco? ci si poskladal, vymenil kladky, pumpu, remen a slapal dalej? Neviem ako na tom som chystam sa to rozobrat..eugendunajovice píše:já jsem z toho mého motoru sundal hlavu a mám jen lehce tuklé ventily ale nezohlé a v pístech jen malou drážku na jednom válci. Ale kdoví kde byly zrovna ty tvoje
Daewoo Nexia GLX sedan 1.5 16V 66kW, r.v.1996, tmavozelená metalíza.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte bře 23, 2010 14:37
Re: prestalo ist..
no mě vyskočila ojnice ale rozvody zůstaly. ty ventily pro jistotu koupím nové aj ten píst a hodím to do bloku z 8ventilu
Re: prestalo ist..
rozeber a uvidis.
ja delal motor co se roztrhnul ve 120 km/h a byly vsecky ventily a i driky ventilu,oprava hlavy i s ventily vysla asi na 6500 plus rozvody tesneni prace celkem 12 tis.
a urcite se potkal je to 100 procentni.
ja delal motor co se roztrhnul ve 120 km/h a byly vsecky ventily a i driky ventilu,oprava hlavy i s ventily vysla asi na 6500 plus rozvody tesneni prace celkem 12 tis.
a urcite se potkal je to 100 procentni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil