Ubývání chladící kapaliny
Moderátor: Blue Lanos
Ubývání chladící kapaliny
Zdravim. Mám Cruze měsíc a půl a dnes sem kontroloval olej a při tom sem si všimnul, že chladící kapalina ubyla. Možná je to normální, ale jelikož je auto nový tak si myslim, že by se nemělo hejbat nic ne? Předtím sem jezdil vesměs starejma auťákama, kde ubývání všeho možnýho bylo normální. A jinak nevíte, kde u chladiče jsou rysky min a max? Bud sem slepej nebo nevim, ale nevidim je tam. Mám najeto 4000 km. Kdyžtak přidejte své zkušenosti. díky
nyní CHEVROLET CRUZE 1.6 LS+ modrošedá metalíza (aktuálně 73 800km), DAEWOO TICO / předtím OPEL OMEGA 2.5 TDI CARAVAN r.v.1996, FIAT CINQUECENTO 0.9
- Reklama
Re: Ubývání chladící kapaliny
Každopádně se může výše chladící kapaliny pohybovat mezi ryskami na té expanzce, ale nijak dramaticky by ubývat neměla, např. mě u Nubi ubylo kamsi asi 1cm v té nádobce za 5 let........
Kontroluj si to a vždy např. před odjezdem, kdy je to studený, tedy kapaliny je nejmíň, neměla by být pod tu spodní rysku ....
Kontroluj si to a vždy např. před odjezdem, kdy je to studený, tedy kapaliny je nejmíň, neměla by být pod tu spodní rysku ....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Ubývání chladící kapaliny
No ubyly tak 2 cm. Což se mi zdá docela dost za tak krátkou dobu. Ale hlavně u Cruze není žádná ryska, kde je min a max. Je tam spoustu rysek, ale vyznat se v tom teda nedokážu.No asi budu muset do servisu a doufám, že tam nebudu za blbce. Ale lepší být za blbce ted než když už bude požděRichard píše:Každopádně se může výše chladící kapaliny pohybovat mezi ryskami na té expanzce, ale nijak dramaticky by ubývat neměla, např. mě u Nubi ubylo kamsi asi 1cm v té nádobce za 5 let........
Kontroluj si to a vždy např. před odjezdem, kdy je to studený, tedy kapaliny je nejmíň, neměla by být pod tu spodní rysku ....
nyní CHEVROLET CRUZE 1.6 LS+ modrošedá metalíza (aktuálně 73 800km), DAEWOO TICO / předtím OPEL OMEGA 2.5 TDI CARAVAN r.v.1996, FIAT CINQUECENTO 0.9
Re: Ubývání chladící kapaliny
Aku chladiacu zmes davaju do novych aut....mam na zimu prichystat novu-nemrznucu alebo uz tam je? dik za odpoved!
Chevy CRUZE 1.6 LS/LT+ 2011 Velvet red, K&N air filter
Re: Ubývání chladící kapaliny
Cosi mi říkal prodejce, že co si budu akorát měnit sám je voda do ostřikovačů a chladici kapalina tam je jakási univerzální který vydrží do -40°C. To číslo nevím zda je přesně pravda, ale je to napsane i v manuálu ne? Nebo se pletu? Rači mě opravte aby mi to pak nezamrzlo
Moje: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Misty Lake, 17" origo chevy, K&N filtr
Tátovo: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ, Smoke Grey
Tátovo: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ, Smoke Grey
Re: Ubývání chladící kapaliny
Já mám najeto cca 3000 za půl měsíce a chladící kapalina se nehla. Olej mi ale ubil dost... Tuším, že v 5000 budu muset dolít...
Falled in love with Chevy Cruze 1.8 LTZ hatchback.
Re: Ubývání chladící kapaliny
Niceho bych se nebal:
1. smes je univerzalni, ani jsem na ni nesahl dva roky a problem neni.
2. urcite je tam cidlo jako na olej a pokud by kapalina ubyla a bylo ji malo, auto ti to oznami pomoci poruchoveho kodu. A urcite to je jen dobou kontroly, tzn kdyz je studena je ji mene, nicmene auto si to ohlida a pak ti rekne.
3. Predchozi usuzuju podle situace s olejem - pri 12000 mi auto sezralo litr oleje, bylo pod minimem a auto mi zapipalo. Ojel jsem po chvili koupil, dolil a od te doby neubyl. Ptal jsem se v servise, ze pry auto cele prohlidli (che che) a ze se to proste stava, kdyz se auto zajizdi, ten olej to najednou sezere a pak uz ne, je to ojedinele a je to chvilkove, ze pry to neni zadna zavada, od te doby v pohode.
1. smes je univerzalni, ani jsem na ni nesahl dva roky a problem neni.
2. urcite je tam cidlo jako na olej a pokud by kapalina ubyla a bylo ji malo, auto ti to oznami pomoci poruchoveho kodu. A urcite to je jen dobou kontroly, tzn kdyz je studena je ji mene, nicmene auto si to ohlida a pak ti rekne.
3. Predchozi usuzuju podle situace s olejem - pri 12000 mi auto sezralo litr oleje, bylo pod minimem a auto mi zapipalo. Ojel jsem po chvili koupil, dolil a od te doby neubyl. Ptal jsem se v servise, ze pry auto cele prohlidli (che che) a ze se to proste stava, kdyz se auto zajizdi, ten olej to najednou sezere a pak uz ne, je to ojedinele a je to chvilkove, ze pry to neni zadna zavada, od te doby v pohode.
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Re: Ubývání chladící kapaliny
Já olej půl roku nekontroloval, kdyby bylo asi málo, teď bude blikat určitě kontrolka. V lednu mě čeká 1. garančka, tak mi ho stejně budou měnit
Moje: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Misty Lake, 17" origo chevy, K&N filtr
Tátovo: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ, Smoke Grey
Tátovo: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ, Smoke Grey
Re: Ubývání chladící kapaliny
Včera som meral kapalinu hustomerom a vyslo mi za je do -30°C....tak fajn....a nic z nej neubudlo
Chevy CRUZE 1.6 LS/LT+ 2011 Velvet red, K&N air filter
Re: Ubývání chladící kapaliny
hustota na -30 je fajn, ale lepšie je ju trochu zriediť , idealne je tak na -20°CPantaleon píše:Včera som meral kapalinu hustomerom a vyslo mi za je do -30°C....tak fajn....a nic z nej neubudlo
jednak v naších zemepisnych šírkach takato zima nebýva a chladiaca kvapalina nikdy nezmrzne na kosť ako voda ,len zhrudkovatie ak by bolo trebars -40
a ten najpodstatnejší dovod. chladiaca kvapalina namiešaná na priliš veĺký mráz /-40°C a viac/ sposobuje zhoršenie chladenia motora a tiež spomaĺuje nabeh kurenia pretože sa ohrieva pomalšie ako čistá voda,resp. zmes nariedená na nižší stupeň
čo sa týka ubudania chladiacej zmesi pri novom motore je to možné,pretože nie všetky tesnenia a guferá musia na 100% tesniť a pri zábehu sa tento stav postupne zlepší
ja som to tiež pozoroval,že počas prvých cca 8000 km trocha ubudalo z chladiacej zmesi asi tak 1,5 dcl na 3000 km, riešil som to tak,že som original chladiacu kvapalinu /ružovú/ nariedil s obyčajnou vodou a tým som dolieval system, obyčajná voda obsahuje totíž minerály,kým destilovaná voda je uplne demineralizovaná,
nedoporučuje sa chladiaci systém nového motora plniť obyčajnou tzv.surovou vodou,z dovodu toho,že po čase by sa v systeme vytvoril vodný kameń, ktorý by sa usadil v tenkých trubkách chladiča a spoosbil zhoršenie chladenia motora
avšak nejaká 1/10 objemu chladiacej kvapaliny obyčajná voda ,pomože utesniť drobné uniky na tesneniach,je to vždy lepšie ako nasilu doťahovať nejaké priruby a utrhnuť napr. hlinikové časti bloku alebo hlavy motora.