topení lacetti..

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Candris
Příspěvky: 11
Registrován: sob bře 20, 2010 18:31

topení lacetti..

Příspěvek od Candris »

Zdravým... mám takový problém s mým Chevroletem Lacetti, nefunguje mi správně topení. Auto topí akorát pokud je na volnoběhu, jakmile se vrhnu do jízdy jde i na maximální nastavenou teplotu chladný až studený vzduch s fukarů...

prosím o radu co s tím je??? docela jsem už zoufalej, z tohoto auta, před rokem jsem si ho koupil a po nejtých 7 000 km se mi přidřel motor a to i přes to, že tam byl volej a kontrolka oleje mi nic nesignalizovala. zaplatil jsem zato docela balíik a týden po opravě mi nefunguje topení.... :? :?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Richard »

No co říct, to že v motoru je olej neznamená, že se nemůže něco podělat....... se něco přicpalo, a nemazalo to všude... chtělo by to když máš motor opravený napsat co přesně se opravovalo....
K tomu topení, je možné, že při opravě motoru se uvolnila nějaká nečistota a přicpala radiator topení, nebo je chyba v ovládání klapek které otevírají vzduch jdoucí přes radiator. Asi bych ale nejspíš tipnul ten ucpanej radiator. dá se propláchnout.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Krtek »

A já už měl škodolibou radost, že je tu další komu zapomněli půlku topení do auta namontovat :lol:
Mně to podle popisu přijde jako něco s těma klapkama co usměrňujou vzduch. Vždyť kdyby radiátor netopil tak by netopil ani při volnoběhu, ne ?
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Candris
Příspěvky: 11
Registrován: sob bře 20, 2010 18:31

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Candris »

zdravím... dělali mi výbrus kliky, vyměnili jednu ojnici, vyměnily ojniční ložiska, šály a kompllet rozvody... zatím si po opravě nemohu na motor ztěžovat, jde krásně tiše a auto táhne lépe než před tím...

a korát to topení malinko nechápu??? před opravu fungovalo normálně...??? Taky si mylsím, že kdyby byl ucpanej radiátor tak by netopil vůbec, ale auto na volnoběh topí....

Kde najdu ty klapky a co tam s nima může být špatně????
díky za rady..
Uživatelský avatar
karstn
Příspěvky: 334
Registrován: pon lis 29, 2004 16:57

Re: topení lacetti..

Příspěvek od karstn »

Není špatné teplotni čidlo a pouští to vodu na velky okruh? Při jízdě voda vice vychladne a vzduch je pak chladnější. M2l jsem podobný problem v novém autě. Při jízdě mi klesala teploty vody na budíku a slabě to topilo.
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
Candris
Příspěvky: 11
Registrován: sob bře 20, 2010 18:31

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Candris »

zzdravím... stále se trápím s částečně nefunkčním topením..??? Prosím o radu jak se mám pokusit ovzdušnit topení..??? vůbec netuším jak na to....?? :| :| :| :| :|
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Richard »

mělo by se to odvzdušnit samo........ už žádné odvzdušňováky nikde nejsou.... no někdy pomohlo dát a to hodně čumákem do kopce, najet předkem na nějakou mez atd. a protůrovat motor
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Jura »

Navrhuju vyzkoušet funkci termostatu, je to to nejjednodušší, čím bych v tomhle případě začal.. Takhle to vypadá na to, že je vadný nebo zablokovaný svinstvem (pořád v poloze otevřeno).
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Candris
Příspěvky: 11
Registrován: sob bře 20, 2010 18:31

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Candris »

díky, vyzkouším... akorát mi prosím tě eště poraď kde ten termostat najdu... předem díky
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Jura »

Candris píše:díky, vyzkouším... akorát mi prosím tě eště poraď kde ten termostat najdu... předem díky
Ahoj.
Nevím, jaký máš motor, ale na mé 1.8 při pohledu zepředu na levé straně motoru je na bloku motoru takový kovový víceméně hranatý domeček a z něj vede ta nejtlustší gumová hadice směrem myslím k horní části chladiče. Termostat je vždycky na motoru tam, kde vede tahle hadice od horní části chladiče.
Test: studený motor je potřeba nastartovat a nechat běžet, topení klidně vypnuté. Tlustá hadice musí zůstat téměř chladná až do doby, než na teploměru na palubovce dosáhne "normální" teplotu, tedy rafička kousek před půlkou. Pak se hadice náhle hóóódně ohřeje, jak termostat otevře a do hadice chlejste horká voda z malého chladícího okruhu. Pokud je to takhle, je termostat orientačně OK. Pokud se hadice pomalu rovnoměrně ohřívá po celou dobu, a taky se nedaří udržet stálou teplotu kapaliny, potom je termostat furt otevřený a tedy KO.
To se teda projeví typicky nedosažením provozní teploty chladící kapaliny za jízdy, hlavně v chladném počasí a tím mizerným topením, vyšší spotřebou apod. Když zastavíš, proudící vzduch neochlazuje tolik vodu v chladiči a auto začne topit, dokud se zase nerozjedeš.
Dej vědět, jak test dopadl.
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Candris
Příspěvky: 11
Registrován: sob bře 20, 2010 18:31

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Candris »

zdravím... motor mám 1,8. ¨dnes jsem vyzkoušel ten test termostatu, po nastartování motoru byla tlustá hadice od termostatu teplá, po dosažení teploty těsně pod půl se náhle rozpálila, takže by měl být termostat teoreticky ok....???

prosím eště o nějakou radu, co stím..
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Jura »

Jo, tak termostat je teda snad v pořádku (i když, raději si ještě zkus všímat, jestli se po ohřátí motoru hlavně za jízdy drží ručička teloměru pořád těsně pod půlkou, třeba se termostat otevře a má problém se zase zavírat). Co by to mohlo být jiného, mě v tuhle chvíli nenapadá.
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: topení lacetti..

Příspěvek od palikx »

tak znova
kdy presne to netopi?
rekl jsi ze na volnobeh ano tedy pokud auto stoji.
zajima me pokud auto stoji ty podrzis motor v otackach tak to taky prestane topit?
nebo to netopi az kdyz se rozjedes.
a po tom co zastavis za jak dlouho to zacne topit?
kazdopadne to ze se ohreje hadice az po ohrati motoru neznamena ze je termostat dobry.on muze otevirat driv a pomalu zavirat a pak je na motoru treba jen 60 stupnu a to uz je studene.
a jeste jedna vec v dobe kdy to netopi si chce sahnout na hadice co vedou do topeni- v mototu jsou to jen 2 ktere vedou od motoru smerem do kabiny.jsou tesne vedle sebe.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Candris
Příspěvky: 11
Registrován: sob bře 20, 2010 18:31

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Candris »

auto když stojím tak topí i při vyžších otáčkách (sice ne úplně na plno, ale topí ), po ujetí cca 4 km se pozvolna s fukarů ochlazuje vzduch až začne foukat studený a to je teplota stále na stavena na plno... ( po jak dlouhé době po zastavení zase začne topit jsem zatím nezkoušel ).
A cose týče těch dvou hadic co jdou do kabiny??? s pohledu motoru je ta levá vařicí a pravá studená.Zkoušel jsem pravou odpojit, za účelem ovzdušnění a chlístala mi zní vařicí voda.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: topení lacetti..

Příspěvek od Richard »

Podle toho co jsi napsal bych tipoval na přicpaný radiator, ty hadice by sice měly mít rozdílnou teplotu, ale tak o 10 až 20C to fakt vypadá na ucpanej radiator :-( můžeš to zkusit propláchnout na ten teď studený přívod bych dal hadici s vodou a pustil, tu druhou hadici musíš taky odpojit, možná budeš překvapen jaký vetřelec vyběhne :D :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“