výměna oleje
Moderátor: Blue Lanos
výměna oleje
Ahoj,
první výměna oleje byla v 15tis a bylo mi servisem řečeno, že další výměna bude za 30tis km.
Mám najeto 28tis a rosvítila se kontrolka výměny oleje tj. po 14tis!!. Volal jsem do servisu a bylo mi řečeno že motor je tak inteligentní a pozná, že olej již nevyhovuje a je potřeba ho vyměnit. Prý také málo jezdím, tak nevím 35tis ročně asi je to málo dle srvisu. Ale máte někdo skušenost s takovým blábolem?, ještě jsem o tom nikdy neslyšel. Mám Captivu LT 2,0 150K. Servis je Kladenský.
Také prosím jestli někdo servisuje v Kladně, jak je spokojený? Osobně nejsem.
Díky.
první výměna oleje byla v 15tis a bylo mi servisem řečeno, že další výměna bude za 30tis km.
Mám najeto 28tis a rosvítila se kontrolka výměny oleje tj. po 14tis!!. Volal jsem do servisu a bylo mi řečeno že motor je tak inteligentní a pozná, že olej již nevyhovuje a je potřeba ho vyměnit. Prý také málo jezdím, tak nevím 35tis ročně asi je to málo dle srvisu. Ale máte někdo skušenost s takovým blábolem?, ještě jsem o tom nikdy neslyšel. Mám Captivu LT 2,0 150K. Servis je Kladenský.
Také prosím jestli někdo servisuje v Kladně, jak je spokojený? Osobně nejsem.
Díky.
- Reklama
Ahoj, s olejem u nafťáka je trochu problém. Píše se tuším výměna 30000 km ale....... jak se zde už několikrát psalo, je Captiva vybavena filtrem pev. částic. No a tam je problémem tzv. regenerace filtru. Každá byť jen začatá regenerace snižuje životnost oleje o 3% pokud je vše OK a jezdil bys jen dlouhé trasy všechny regenerace vždy proběhly napoprvé tak to vychází na těch cca 30000km Regenerace DPF jede tak jednou za 1000- 1500 km. To tedy odpovídá asi 30000 km. Ale.... ono to tak ideálně nikdy neprojde, tím že regenerace není nějak autem avízována, pokud si nevšimeš doprovodnch příznaků dá se celkem klidně měnit olej i po cca 10000 km z důvodu mnoha začatých ale nedokončených regenerací
Jinak k servisu v Kladně nemám nijak kladný vztah, ale pokud ti auto píše výměň olej žádný servis ti nepomůže od výměny
Jinak k servisu v Kladně nemám nijak kladný vztah, ale pokud ti auto píše výměň olej žádný servis ti nepomůže od výměny
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: výměna oleje
Tak kolega mi napsal tuto odpověď na SZ:
"" Ahoj, díky za info to mi servis neřekl. Zní to pochopitelně, ale moc nechápu ty krátké vzdálenosti. Jezdím denně z Prahy na Kladno do práce, čož nám cca 40km tam a 40 zpět. Něco najedu ještě okolo. Neberu jizdu po městě, ale jezdím po okruhu a dálnici, kde k regeneraci dochází.
No měl jsem pocit, že budu měnit v 45tis, ale asi je to všechno jinak.
Pak připadá nesmyslné tam lít plnou syntetiku. Díky, že někdo odpovídá. ""
Tedy v tomto způsobu využití co jsi Karle popsal vidím ihned problém ..... něco málo o regeneraci DPF ..... ta proběhne pokud jsou splněny následující podmínky:
- motor ohřátý na provozní teplotu
- jízda rychlostí aspoň 60 plynule
- regenerace probíhá asi 20 minut a nesmí se přerušit jinak se vlatně nic nepočítá
Takže když ty jedeš do práce 40 km tak asi 20 km trvá než se motor zahřeje (teď v zimě i déle) začne regenerace ta trvá asi 20minut ale to asi většinou dorazíš už do práce, vypneš motor a šlus 3% životnosti oleje jsou v háji a regenerace začne při nejbližší vhodné příležitosti znova protože se počítá jen regenerace ukončená Chevy neumí pokračovat tam co přestal Takže velmi snadno se stane že ŘJ hlásí výměnu oleje daleko dříve......
Jak poznáš že probíhá regenerace? Bohužel není signalizována žádnou kontrolkou Kontrolka filtru začne svítit až asi po cca 2000 km pokud se regenerace nepovede dodělat a pokud se ani potom na ni nereaguje přidá se i kontrolka CHECK.......
Probíhající regenerace se ale dá poznat z dalších příznaků, tedy ŘJ motoru se snaží motor co nejvíce zatížit, sama zapne topení zadního okna, zrcátek, ventilátory chladiče a spolu s přídavným vstřikem nafty po zážehu se snaží ve filtru zvýšit teplotu aby se vypálil...... dále se dá poznat na chodu motoru (když víš co poslouchat) a objeví se i vyšší kouřivost z výfuku
V žádném případě bych ale nedával do motoru nejakou břečku místo oleje, určitě tam dávej to co je pro motor předepsáno, dá se jen vybírat z různých značek s různou cenou...... Třeba oleje Shell a Castrol jsou 2x dražší než jiné se stejnými parametry a píšu záměrně značek, nekupuj olej někde v Lidlu
"" Ahoj, díky za info to mi servis neřekl. Zní to pochopitelně, ale moc nechápu ty krátké vzdálenosti. Jezdím denně z Prahy na Kladno do práce, čož nám cca 40km tam a 40 zpět. Něco najedu ještě okolo. Neberu jizdu po městě, ale jezdím po okruhu a dálnici, kde k regeneraci dochází.
No měl jsem pocit, že budu měnit v 45tis, ale asi je to všechno jinak.
Pak připadá nesmyslné tam lít plnou syntetiku. Díky, že někdo odpovídá. ""
Tedy v tomto způsobu využití co jsi Karle popsal vidím ihned problém ..... něco málo o regeneraci DPF ..... ta proběhne pokud jsou splněny následující podmínky:
- motor ohřátý na provozní teplotu
- jízda rychlostí aspoň 60 plynule
- regenerace probíhá asi 20 minut a nesmí se přerušit jinak se vlatně nic nepočítá
Takže když ty jedeš do práce 40 km tak asi 20 km trvá než se motor zahřeje (teď v zimě i déle) začne regenerace ta trvá asi 20minut ale to asi většinou dorazíš už do práce, vypneš motor a šlus 3% životnosti oleje jsou v háji a regenerace začne při nejbližší vhodné příležitosti znova protože se počítá jen regenerace ukončená Chevy neumí pokračovat tam co přestal Takže velmi snadno se stane že ŘJ hlásí výměnu oleje daleko dříve......
Jak poznáš že probíhá regenerace? Bohužel není signalizována žádnou kontrolkou Kontrolka filtru začne svítit až asi po cca 2000 km pokud se regenerace nepovede dodělat a pokud se ani potom na ni nereaguje přidá se i kontrolka CHECK.......
Probíhající regenerace se ale dá poznat z dalších příznaků, tedy ŘJ motoru se snaží motor co nejvíce zatížit, sama zapne topení zadního okna, zrcátek, ventilátory chladiče a spolu s přídavným vstřikem nafty po zážehu se snaží ve filtru zvýšit teplotu aby se vypálil...... dále se dá poznat na chodu motoru (když víš co poslouchat) a objeví se i vyšší kouřivost z výfuku
V žádném případě bych ale nedával do motoru nejakou břečku místo oleje, určitě tam dávej to co je pro motor předepsáno, dá se jen vybírat z různých značek s různou cenou...... Třeba oleje Shell a Castrol jsou 2x dražší než jiné se stejnými parametry a píšu záměrně značek, nekupuj olej někde v Lidlu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: výměna oleje
Ahoj,
Richarde díky.
Nikdy jsem do motoru nelil zadný srágory, vždy servisuju u odborníků.
Alespoň si tak říkaj .
Moc díky za info.
Karel
Richarde díky.
Nikdy jsem do motoru nelil zadný srágory, vždy servisuju u odborníků.
Alespoň si tak říkaj .
Moc díky za info.
Karel
Re: výměna oleje
Benzín to rieši...
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: výměna oleje
Pěkný den
Proč benzin? Má naftu tak má naftu ! Já mám taky benzin ale to neznamená,že si nepřečtu od někoho kdo ví o čem je řeč.Richard to napsal velice dobře !Dík!
Jinak hlavně ať nám jezdí a nezlobí
Proč benzin? Má naftu tak má naftu ! Já mám taky benzin ale to neznamená,že si nepřečtu od někoho kdo ví o čem je řeč.Richard to napsal velice dobře !Dík!
Jinak hlavně ať nám jezdí a nezlobí
Re: výměna oleje
Samozrejme aj ja som rad, ked tu niekto niekomu pomoze s problemom.
Len skoda, ze to cloveku takto podrobne nevysvetlia pri tom, ked to auto kupuje.
Aspon by vedel, do coho ide.
Napriklad moja Captiva denne najazdi 2x15km. Keby bola naftova,
asi by som jazdil stale v studenom aute a auto by trpelo v servise
prilis casto. Takze si myslim, ze predajca by mal poznat sposob,
akym bude auto pouzivane a poradit zakaznikovi, co je pre neho vhodne.
Problem je mozno aj v tom, ze ten clovek, co tie nove auta predava ho nema.
Len skoda, ze to cloveku takto podrobne nevysvetlia pri tom, ked to auto kupuje.
Aspon by vedel, do coho ide.
Napriklad moja Captiva denne najazdi 2x15km. Keby bola naftova,
asi by som jazdil stale v studenom aute a auto by trpelo v servise
prilis casto. Takze si myslim, ze predajca by mal poznat sposob,
akym bude auto pouzivane a poradit zakaznikovi, co je pre neho vhodne.
Problem je mozno aj v tom, ze ten clovek, co tie nove auta predava ho nema.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: výměna oleje
A este jednu vec k DPF.
Nezregerovany (nevypaleny) filter sa postupne upchava, co pri potrebe zvyseneho vykonu
moze viest az k priduseniu motora a prepnutiu riadiacej jednotky do dojazdoveho rezimu.
Takze napriklad pri nahlom stlaceni plynu po podlahu pri zisteni, ze nestihate plynulo predbehnut,
lebo sa vam objavilo pocas predbiehania v protismere auto, sa objavi "engine check", auto
prestane zrychlovat a mozte byt radi, ked sa nic nestane a stihnete sa vratit na svoju stranu cesty.
Stat sa to moze pri hociktorom modernom diesli s filtrom pevnych castic.
Samozrejme malo kto s tym bezi do servisu, lebo ta kontrolka po vypnuti a nastartovani motora zhasne,
cim sa zabezpeci opakovanie tohto javu (ak samozrejme medzitym neprebehne regeneracia).
Nezregerovany (nevypaleny) filter sa postupne upchava, co pri potrebe zvyseneho vykonu
moze viest az k priduseniu motora a prepnutiu riadiacej jednotky do dojazdoveho rezimu.
Takze napriklad pri nahlom stlaceni plynu po podlahu pri zisteni, ze nestihate plynulo predbehnut,
lebo sa vam objavilo pocas predbiehania v protismere auto, sa objavi "engine check", auto
prestane zrychlovat a mozte byt radi, ked sa nic nestane a stihnete sa vratit na svoju stranu cesty.
Stat sa to moze pri hociktorom modernom diesli s filtrom pevnych castic.
Samozrejme malo kto s tym bezi do servisu, lebo ta kontrolka po vypnuti a nastartovani motora zhasne,
cim sa zabezpeci opakovanie tohto javu (ak samozrejme medzitym neprebehne regeneracia).
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: výměna oleje
Ahoj MZPRX.
Chcem sa tak opýtať či sa to čo píšeš o tej kontrolke check nestalo aj mne. Takže vám napíšem čo sa mi stalo. Mám Captivu 2.0 diesel 150K, Počas cesty na lyžovačku z Prahy do Itálie sa niečo stalo teste pred Rozvadovom. Chcel som zapnut tempomat (mal som asi 130Km/h) a v tom mi spadli budíky otáčok a ukazovatela rýchlosti a ktomu sa mi rozvietili všetky kontrolky na palubke... (to ste mali vidiet, lebo bolo tma tak to svietilo na chvílu ako vianočný stromček), hned som vytlačil spojku a vyhodil rýchlost, naskočili budíky, ale ostali svietit budíky na trakčnú kontrolu a sjíždenie svahu spolu s kontorloukou motora. Za chvílu som teda zastavil na pumpe Rozvadov. Prekontroloval som poistky, dotankoval a štartol. Ostala svietit už iba kontrolka motora. Bolo ešte zaujímavé, že asi tak pred Plznou mi žačala ist spotreba neskutočne hore, z 9,5 cca na 13,6 L pričom som jazdil 120-130 (bola neskutočná snehová búrka). Po dotankovaní na Rozvadove bola spotreba už OK. No divil som sa až v Taliansku ráno, ked som to štartol tak zhasla aj kontrolka motora. Je tomu už 2 týž. a ešte som v servise nebol. Otázka mal by som tam zájsť????????? Čo mohlo byť príčinou? DPF???, vopred dík, poradte. Moja prvá myšlienka bola skrat (tempomat) potom som rozmýšlal nad filtrom pevných částic a RJ ktorá mi asi potom nastavila dáky štandard vstrekovania a tým mi klesla spotreba. No sú to len moje laické dohady.
PS: Z Alp do Prahy som mal spotrebu 9,2L (Pred Phahou skočila na 9,6L).
Chcem sa tak opýtať či sa to čo píšeš o tej kontrolke check nestalo aj mne. Takže vám napíšem čo sa mi stalo. Mám Captivu 2.0 diesel 150K, Počas cesty na lyžovačku z Prahy do Itálie sa niečo stalo teste pred Rozvadovom. Chcel som zapnut tempomat (mal som asi 130Km/h) a v tom mi spadli budíky otáčok a ukazovatela rýchlosti a ktomu sa mi rozvietili všetky kontrolky na palubke... (to ste mali vidiet, lebo bolo tma tak to svietilo na chvílu ako vianočný stromček), hned som vytlačil spojku a vyhodil rýchlost, naskočili budíky, ale ostali svietit budíky na trakčnú kontrolu a sjíždenie svahu spolu s kontorloukou motora. Za chvílu som teda zastavil na pumpe Rozvadov. Prekontroloval som poistky, dotankoval a štartol. Ostala svietit už iba kontrolka motora. Bolo ešte zaujímavé, že asi tak pred Plznou mi žačala ist spotreba neskutočne hore, z 9,5 cca na 13,6 L pričom som jazdil 120-130 (bola neskutočná snehová búrka). Po dotankovaní na Rozvadove bola spotreba už OK. No divil som sa až v Taliansku ráno, ked som to štartol tak zhasla aj kontrolka motora. Je tomu už 2 týž. a ešte som v servise nebol. Otázka mal by som tam zájsť????????? Čo mohlo byť príčinou? DPF???, vopred dík, poradte. Moja prvá myšlienka bola skrat (tempomat) potom som rozmýšlal nad filtrom pevných částic a RJ ktorá mi asi potom nastavila dáky štandard vstrekovania a tým mi klesla spotreba. No sú to len moje laické dohady.
PS: Z Alp do Prahy som mal spotrebu 9,2L (Pred Phahou skočila na 9,6L).
Re: výměna oleje
Ked ti svietil vianocny stromcek, to vyzera skor na problem elektroniky, pripadne to moze byt prejav resetu RJ osvetlenia.
Mozno si nasiel na Captive kombinaciu CTRL+ALT+DEL. (radio+tempomat+svetla...)
Chcelo by to ist na diagnostiku a precitat zavady.
Mozno si nasiel na Captive kombinaciu CTRL+ALT+DEL. (radio+tempomat+svetla...)
Chcelo by to ist na diagnostiku a precitat zavady.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: výměna oleje
Taky bych to viděl na jiný problém a ne DPF. Jak jsem psal, je tam přímo kontrolka DPF, která se rozsvítíasi tak po 2000 km pokud se nepovede v té době regeneraci udělat....... ale vánoční stromek to vypadá opravdu na nějaký jiný problém, jel bych do servisu a opravdu se mrknut na paměť závad
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
Re: výměna oleje
Neěco podobného se mi stalo taktéž. Vyřešil to servis v rámci záruky výměnou kabelů od stabilizace a ABSka. Je to cca 1/2 roku a už se to neopakovalo. (takže mám cca 1 1/4 roku ještě klid do opakování závady ).Captiva9 píše:Ahoj MZPRX.
Chcem sa tak opýtať či sa to čo píšeš o tej kontrolke check nestalo aj mne. Takže vám napíšem čo sa mi stalo. Mám Captivu 2.0 diesel 150K, Počas cesty na lyžovačku z Prahy do Itálie sa niečo stalo teste pred Rozvadovom. Chcel som zapnut tempomat (mal som asi 130Km/h) a v tom mi spadli budíky otáčok a ukazovatela rýchlosti a ktomu sa mi rozvietili všetky kontrolky na palubke... (to ste mali vidiet, lebo bolo tma tak to svietilo na chvílu ako vianočný stromček), hned som vytlačil spojku a vyhodil rýchlost, naskočili budíky, ale ostali svietit budíky na trakčnú kontrolu a sjíždenie svahu spolu s kontorloukou motora. Za chvílu som teda zastavil na pumpe Rozvadov. Prekontroloval som poistky, dotankoval a štartol. Ostala svietit už iba kontrolka motora. Bolo ešte zaujímavé, že asi tak pred Plznou mi žačala ist spotreba neskutočne hore, z 9,5 cca na 13,6 L pričom som jazdil 120-130 (bola neskutočná snehová búrka). Po dotankovaní na Rozvadove bola spotreba už OK. No divil som sa až v Taliansku ráno, ked som to štartol tak zhasla aj kontrolka motora. Je tomu už 2 týž. a ešte som v servise nebol. Otázka mal by som tam zájsť????????? Čo mohlo byť príčinou? DPF???, vopred dík, poradte. Moja prvá myšlienka bola skrat (tempomat) potom som rozmýšlal nad filtrom pevných částic a RJ ktorá mi asi potom nastavila dáky štandard vstrekovania a tým mi klesla spotreba. No sú to len moje laické dohady.
PS: Z Alp do Prahy som mal spotrebu 9,2L (Pred Phahou skočila na 9,6L).
Re: výměna oleje
Takže volal som do servisu a necham sa objednat na diagnostiku do SRBY na Řeporyje. Podĺa mojho líčenie príhody vravel technik, že mohlo dojst k vypnutiu motora, preto bol jav ako pri štarte. Ale že to je len polemika a je treba diagnostiku. takže cca 600Kč . No čo, ale aspon budem spokojneší.
Re: výměna oleje
Taky něco o filtru DPF, jedu po městě a rosvítila se kontrolka filtru, samozdřejmě červená na semaforu, otáčky stouply na 1100, zmáčknul jsem počítadlo a jedu ( věděl jsem že nesmím vypnout motor) po 4 kilometrech kontrolka zhasla a otáčky klesly, auto jede normálně, před měsícem mi nahrávali novej soft, předpokládám že to bylo to čištění...
Re: výměna oleje
Já vím, že vtipy patří jinam, ale nedá mi to jeden sem přihodím, protože mi to co se napsalo výše i tak připadá:guseppe píše:Taky něco o filtru DPF, jedu po městě a rosvítila se kontrolka filtru, samozdřejmě červená na semaforu, otáčky stouply na 1100, zmáčknul jsem počítadlo a jedu ( věděl jsem že nesmím vypnout motor) po 4 kilometrech kontrolka zhasla a otáčky klesly, auto jede normálně, před měsícem mi nahrávali novej soft, předpokládám že to bylo to čištění...
Dědek je s býkem na pastvě, už je večer a dědek tahá za provaz a bejk nic....... v tom jde okolo takovej výrostek (týnejdžr) a říká: Dědku nic mi do tebe není, ale vidím, že máš problém a pomůžu ti....... jde ke stromu uřízne pořádnej klacek.... no a dá bejkovi jednu přes koule.... bejk vyrazí a zmizí směrem k vesnici. No to jsi mi pomoh láteří dědek, jak ho teď doženu????
Klid dědku, pomoh jsem bejkovi pomůžu i tobě.... a přetáh dědka taky tím klackem přes....... Dědek vyrazil tryskem k vesnici, vlítnul do baráku a říká: stará, až se vrátí bejk, tak ho přivaž, já se jdu ještě trochu proběhnout
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502