Vytékání nafty
Moderátor: Blue Lanos
Vytékání nafty
Zdravím majitele Captiv. Mám Captivu Sport 2,0 VCDI AT pouhé 2 měsíce a najeto 3000 km. Po natankování "plné" nádrže (t.j. do automatického vypnutí pistole) mně v zatáčkách z palivového hrdla (spíše z ovzdušnění) vytéká na blatník nafta. Vznesl jsem dortaz ve třech servisech zda je to závada vozu, či charakteristická vlastnost modelu Captiva. Obdržel jsem tyto odpovědi:
1) dělají to všechny, nesmíte plnit nádrž úplně plnou
2) je to závada, je třeba s tím přijet do servisu s plnou nádrží aby to technik mohl prověřit
3) dělají to pouze některé kusy
Prosím o sdělení vašich zkušeností.
Jinak pár prvních postřehů. Captiva je právě moje dvacáté auto (bohužel nikoli proto, že bych byl takový fanda, nýbrž proto, že už jsem pořádně starý) ale první SUV. Poslední auto jsem měl Mazdu RX 8, což je absolutní protiklad, vzhledem k tomu, že ta má lehký malý motor Wankel, nízké těžiště, malý kroutící moment a jede až od 5000 n/min do 9000. A jízdní pocit jak v motokáře. A to je ten problém, že se s tím skoro nedá jezdit bez bodů, tak při osmi bodech sem se rozhodl pro relativně slabé (resp. přiměřené SUV).
Nyní po dvou měsících musím říci, že jsem velmi spokojený a vůz plní vše co jsem si představoval. Slušné jízdní vlastnosti, které však mírným nakláněním v zatáčkách dají včas vědět o rychlosti (na letních osmnáctkách to bude předpokládám mírnější), pěkný rozhled a prima pocit z klidné jízdy při které z nadhledu člověk sleduje pachtící se "závodníky". Proto ani nevadí malé stranové vedení sedadel, umocněné jinak ve Sportce velmi pěknou kombinovanou červenočernou (spíše tedy tmavošedou) hladkou kůží. Vytápění sedadel je milé, škoda jen, že se mi zdá, že sedák oproti opěradlu hřeje až příliš.
Jezdím převážně po Praze a tak spotřeba je cca 11 l/100km. Což na naftu není málo, ale dělá to patrně dost ten automat s hydrodynamickým měničem (i v normované spotřebě je rozdíl značný). Venku při klidné jízdě cca 9 l. RX 8 brala 15, - 16, ve městě i mimo a tak to neřeším.
Čtyřkolka v letošní zimě již také ukázala své přednosti, automatické připojení zadních kol funguje excelentně a jízda na zasněžené silnici oproti dvoukolkám je super.
V neposlední řadě se mně auto líbí a myslím si že při rozumných rozměrech působí velmi robustním dojmem. To že přiměřené rozměry (i hmotnost) jsou důležité si uvědomuji zejména kdy zajíždím do výtahu garáží, kde parkuji. Již např. SantaFé se do výtahu nevejde (o Muranu, MB ML, GL atd. nemluvě).
Shrnuto vidím zatím Captivu jako pěkný, praktický a přátelský vůz, který svému uživateli udělá radost při bezpečné a pohodlné jízdě.
1) dělají to všechny, nesmíte plnit nádrž úplně plnou
2) je to závada, je třeba s tím přijet do servisu s plnou nádrží aby to technik mohl prověřit
3) dělají to pouze některé kusy
Prosím o sdělení vašich zkušeností.
Jinak pár prvních postřehů. Captiva je právě moje dvacáté auto (bohužel nikoli proto, že bych byl takový fanda, nýbrž proto, že už jsem pořádně starý) ale první SUV. Poslední auto jsem měl Mazdu RX 8, což je absolutní protiklad, vzhledem k tomu, že ta má lehký malý motor Wankel, nízké těžiště, malý kroutící moment a jede až od 5000 n/min do 9000. A jízdní pocit jak v motokáře. A to je ten problém, že se s tím skoro nedá jezdit bez bodů, tak při osmi bodech sem se rozhodl pro relativně slabé (resp. přiměřené SUV).
Nyní po dvou měsících musím říci, že jsem velmi spokojený a vůz plní vše co jsem si představoval. Slušné jízdní vlastnosti, které však mírným nakláněním v zatáčkách dají včas vědět o rychlosti (na letních osmnáctkách to bude předpokládám mírnější), pěkný rozhled a prima pocit z klidné jízdy při které z nadhledu člověk sleduje pachtící se "závodníky". Proto ani nevadí malé stranové vedení sedadel, umocněné jinak ve Sportce velmi pěknou kombinovanou červenočernou (spíše tedy tmavošedou) hladkou kůží. Vytápění sedadel je milé, škoda jen, že se mi zdá, že sedák oproti opěradlu hřeje až příliš.
Jezdím převážně po Praze a tak spotřeba je cca 11 l/100km. Což na naftu není málo, ale dělá to patrně dost ten automat s hydrodynamickým měničem (i v normované spotřebě je rozdíl značný). Venku při klidné jízdě cca 9 l. RX 8 brala 15, - 16, ve městě i mimo a tak to neřeším.
Čtyřkolka v letošní zimě již také ukázala své přednosti, automatické připojení zadních kol funguje excelentně a jízda na zasněžené silnici oproti dvoukolkám je super.
V neposlední řadě se mně auto líbí a myslím si že při rozumných rozměrech působí velmi robustním dojmem. To že přiměřené rozměry (i hmotnost) jsou důležité si uvědomuji zejména kdy zajíždím do výtahu garáží, kde parkuji. Již např. SantaFé se do výtahu nevejde (o Muranu, MB ML, GL atd. nemluvě).
Shrnuto vidím zatím Captivu jako pěkný, praktický a přátelský vůz, který svému uživateli udělá radost při bezpečné a pohodlné jízdě.
- Reklama
Re: Vytékání nafty
Pekne napísane len ten začiatok škoda tej chyby ale určite sa to nieako vyrieši. Prajem hodne šťastných kilometrov
Škoda Roomster TSI
Re: Vytékání nafty
zdavím, mám taky automat a vcelku taky spokojenost. s tím vytékáním nafty to asi nebude samozřejmost. já tankuju úplně po hrdlo, abych měl lepší pocit z většího dojezdu, po prvním vypnutí pistole se tam ještě vejde cca 6 litrů, ale nafta samovolně nevytéká. samozřejmě, že tím jak tam leju maximum, tak u pumpy to občas vyhrkne lehce ven, takže blatník je od nafty, ale při jízdě nic neteče.
Re: Vytékání nafty
Díky za odpověď. Tak se s tím pokusím opravdu něco udělat.
Jo co se týče jízdních dojmů, ještě jsem zapomněl zmínit řízení. Je pravda, že posilovač je na rozdíl od většiny jiných vozů přeposilovaný (i když u Sportky je s degresivním účinkem), řízení málo strmé a průměr volantu nezykle velký (a všichni testující to kritizují). Ale k celkovému jízdnímu projevu to nakonec docela sedí, a zvykl jsem si na to. Nejprve jsem trochu klel, že do pravoúhlých zatáček se nedá jet rychle, protože to včas člověk neutočí. Teď ale když přesednu do synovy Mazdy 6, tak se mi zdá, že jsem o 45 let mladší a řídím Škodu 1000 MB, kde rejdové čepy zarezly ať je člově mazal sebečastěji.
Jo co se týče jízdních dojmů, ještě jsem zapomněl zmínit řízení. Je pravda, že posilovač je na rozdíl od většiny jiných vozů přeposilovaný (i když u Sportky je s degresivním účinkem), řízení málo strmé a průměr volantu nezykle velký (a všichni testující to kritizují). Ale k celkovému jízdnímu projevu to nakonec docela sedí, a zvykl jsem si na to. Nejprve jsem trochu klel, že do pravoúhlých zatáček se nedá jet rychle, protože to včas člověk neutočí. Teď ale když přesednu do synovy Mazdy 6, tak se mi zdá, že jsem o 45 let mladší a řídím Škodu 1000 MB, kde rejdové čepy zarezly ať je člově mazal sebečastěji.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Vytékání nafty
Mohu potvrdit to co pagi - navíc se mi tam vejde cca 7 litrů - to je hladina po okraj. Nějaké vytékání jsem nepozoroval. Na druhou stranu po hrdlo větinou tankuju na dálnici kde to vyjedu a tuíž většinou ve městě již mám bv hrdle max 3 litry (odhad ze spotřeby a km od pumpy).
Jinak s Captivou v zásadě spokojenost, jenom jsem čekal větší torzní tuhost. Dost často parkuju v městské divočině (Bratislava okolo Apolo business centra) a tam se najdou od stavby pěkné díry ve kterých je pak zkroucení při zavírání kufru cítit.
Jinak s Captivou v zásadě spokojenost, jenom jsem čekal větší torzní tuhost. Dost často parkuju v městské divočině (Bratislava okolo Apolo business centra) a tam se najdou od stavby pěkné díry ve kterých je pak zkroucení při zavírání kufru cítit.
Re: Vytékání nafty
kdyz to tak ctu tak je bud nezapojena hadicka na odvzdusneni nebo poskozeny uzaver nadrze.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Vytékání nafty
Nepřipojenou odvzdušňovací hadičkou to asi nebude - to by to vytékalo u nádrže, nebo tam, kde by ta hadička končila. Spíše, že nedělá tu správnou smyčku. Ale musím se přiznat, že jsem to pořádně nezkoumal (po té první odpovědi v servisu, že je to normální - i když se mi to nezdálo) proto děkuji za odpovědi, které mě utvrdily v tom, že s tím něco udělám.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Vytékání nafty
Milosi,
mozná jedna prosbička - vzhledem k tomu, že v Praze jsou 3 servisy, docela by mě zajímalo rozklíčování ke kterému paří v úvodu zmíňené odpovědi na definici problému.
Předem díky
mozná jedna prosbička - vzhledem k tomu, že v Praze jsou 3 servisy, docela by mě zajímalo rozklíčování ke kterému paří v úvodu zmíňené odpovědi na definici problému.
Předem díky
Re: Vytékání nafty
1) Auto Steiger Koněvova
2) Fair Auto Ústí/Labem
3) Srba servis Modřany (ale zde druhý technik odpověděl to co ve Fair Auto - že je to závada; já tam byl se Sparkem své dcery a tak jsem dotaz opakoval).
Ale k celému problému; dnes jsem vyčistil těsnění zátky, nabral jsem plnou a s autem jsem udělal několik prudkých obratů (zejména do prava) a zatím to vypadá, že je to již v pořádku. Na těsnění byla jakási "napečená" hrudka.
2) Fair Auto Ústí/Labem
3) Srba servis Modřany (ale zde druhý technik odpověděl to co ve Fair Auto - že je to závada; já tam byl se Sparkem své dcery a tak jsem dotaz opakoval).
Ale k celému problému; dnes jsem vyčistil těsnění zátky, nabral jsem plnou a s autem jsem udělal několik prudkých obratů (zejména do prava) a zatím to vypadá, že je to již v pořádku. Na těsnění byla jakási "napečená" hrudka.
Re: Vytékání nafty
no oni ty odvzdusnovaci hadicky konci nahore v hrdle nadrze tesne u uzaveru.
ale pokud pises ze se zda byti vyreseno bordelem ve vicku tak slava.
ale pokud pises ze se zda byti vyreseno bordelem ve vicku tak slava.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Vytékání nafty
Milosi,
dík za odpověď a gratuluji k opravě.
Hezký den
dík za odpověď a gratuluji k opravě.
Hezký den
Re: Vytékání nafty
Ahoj,
mám také Captivu a nafta vytéká při plné nádrži. Hold to má některé nedostatky.
Vadí mi to, ale dle servisu je to v pořádku. Neplnit plnou nádrž. Jezdím docela dost a plnou beru vždy. Moc mě takové odpovědi nebaví. Kde servisujete?
Karel
mám také Captivu a nafta vytéká při plné nádrži. Hold to má některé nedostatky.
Vadí mi to, ale dle servisu je to v pořádku. Neplnit plnou nádrž. Jezdím docela dost a plnou beru vždy. Moc mě takové odpovědi nebaví. Kde servisujete?
Karel
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Vytékání nafty
Zatím pořád u Steigera - ale na Černokostelecké je technik, který je rozumný.naxkar píše:Ahoj,
mám také Captivu a nafta vytéká při plné nádrži. Hold to má některé nedostatky.
Vadí mi to, ale dle servisu je to v pořádku. Neplnit plnou nádrž. Jezdím docela dost a plnou beru vždy. Moc mě takové odpovědi nebaví. Kde servisujete?
Karel