ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Moderátor: Blue Lanos
ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Espero 1,5 s klimatizaciou bez abs (r.v.1996)
uz 2. rok mam problemy s kurenim.
minuly rok bolo aj v servise -vymeny termostat (dokonca 2x - lebo prvy bol vadny ), vymenené tesnenie k motoru - kvapalina - mozno para unikala do motora.
Na konci leta odisla klima a na zaciatky zimy kurenie. Tak som si precital niektore navody na tomto fore na preplachnutie radiatora a pred mesiacom som to urobil - kurilo ale len zo Senice po Malacky a do Blavy sme sa viezli opat pekne v zime. masledujuci den som s tym este pohral a vybral dalsiu uvolnenu usadeninu. Potom kurilo obstojne - nie ako za casov predoslej slavy, ale dalo sa to povazovat za kurenie. BA - Vieden a nazad uplne OK. Dnes kurilo z Blavy az po Malacky -(zakliata loklalita) a do Senice opat zima. Nazad Senica-Kuty vlavne a cela zvysna cesta nic.
Potom som ho trocha testoval. Zda sa, ze kuri od okamihu, ked sa dostatocne zohreje az po okamih, ked sa zohreje tak, ze zopne ventilator - a potom uz ani skrt - len studeny vzduch. Ventilator zopina asi ked rucicka ukazovatela teploty prekracuje hranicu prveho a druheho segmentu.
Nazad Senica-Kuty iba vlazne a cela zvysna cesta zima.
Tak prosim o radu, co s tym?
(kedze som ho nechcel dat zosrotovat s argumentom, ze je este dobre - mame ho odnova)
icko
uz 2. rok mam problemy s kurenim.
minuly rok bolo aj v servise -vymeny termostat (dokonca 2x - lebo prvy bol vadny ), vymenené tesnenie k motoru - kvapalina - mozno para unikala do motora.
Na konci leta odisla klima a na zaciatky zimy kurenie. Tak som si precital niektore navody na tomto fore na preplachnutie radiatora a pred mesiacom som to urobil - kurilo ale len zo Senice po Malacky a do Blavy sme sa viezli opat pekne v zime. masledujuci den som s tym este pohral a vybral dalsiu uvolnenu usadeninu. Potom kurilo obstojne - nie ako za casov predoslej slavy, ale dalo sa to povazovat za kurenie. BA - Vieden a nazad uplne OK. Dnes kurilo z Blavy az po Malacky -(zakliata loklalita) a do Senice opat zima. Nazad Senica-Kuty vlavne a cela zvysna cesta nic.
Potom som ho trocha testoval. Zda sa, ze kuri od okamihu, ked sa dostatocne zohreje az po okamih, ked sa zohreje tak, ze zopne ventilator - a potom uz ani skrt - len studeny vzduch. Ventilator zopina asi ked rucicka ukazovatela teploty prekracuje hranicu prveho a druheho segmentu.
Nazad Senica-Kuty iba vlazne a cela zvysna cesta zima.
Tak prosim o radu, co s tym?
(kedze som ho nechcel dat zosrotovat s argumentom, ze je este dobre - mame ho odnova)
icko
- Reklama
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
To je divný, že Ti spíná větrák vepředu, má spínat někde kolem 96st.C, mě teda spínal jen v největších vedrech a v koloně. To vypadá, jako kdyby se to zase někde ucpalo, chtělo by to zkusit, jaký hadice jsou horký. Je i topení studený?
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
hadice boli dost horuce, "na omak" priblizne rovnako
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Jestli je horké topení,tak jedině, že by špatně přepínala klapka na horký/studený vzduch(vypadlé táhlo)?
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
to blackjohn : Ventilator spina pri 85 a 90 stupnov a druhy typ pri 87 a 92 stupnov.. Zalezi podla toho aky termospinac mas na chladici... Ten prvy je na letnu sezonu a ten druhy je na zimnu sezonu... Tak isto to plati aj pri termostatoch... aby som ich nemusel stale menit medzi zimou a letom tak pouzivam na radu palikxa temostat a termospinac na leto pocas celeho roka..
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
vdsaka za reakcie
tiez mi napadlo, ze by to mohla byt takato zrada
ale ako sa k tej klapke alebo tiahlu dostanem?
neviem vobec, kde by to mohlo byt - od motora alebo odpristrojovky?
dajte nejaky navod
vdaka vopred
i
tiez mi napadlo, ze by to mohla byt takato zrada
ale ako sa k tej klapke alebo tiahlu dostanem?
neviem vobec, kde by to mohlo byt - od motora alebo odpristrojovky?
dajte nejaky navod
vdaka vopred
i
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Sice je to navod stredovy panel- a vymena ziaroviek v nom.. Ale je tam pofotene aj to co treba tebe pozriet a aj ako to vybrat.
https://www.nexiaclub.com/jak-vymenit-z ... em-panelu/
https://www.nexiaclub.com/jak-vymenit-z ... em-panelu/
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
fajn, vdaka,
idem to rozobrat,
lebo to nedava zmysel, ked je vsetko horuce, aby fukalo studeny luft
dam vediet, "kde soudruzi z NDR udelali chybu"
i
idem to rozobrat,
lebo to nedava zmysel, ked je vsetko horuce, aby fukalo studeny luft
dam vediet, "kde soudruzi z NDR udelali chybu"
i
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Nevím jak u Nexie, ale u Espera jsem měl termostat, ten otvíral při 87st.C a podle snímače teploty chladící kapaliny spínal počítač větrák chladiče přes relé na nižší a vyšší stupeň(myslím při cca 96 a 102st.C)Dark69 píše:to blackjohn : Ventilator spina pri 85 a 90 stupnov a druhy typ pri 87 a 92 stupnov.. Zalezi podla toho aky termospinac mas na chladici... Ten prvy je na letnu sezonu a ten druhy je na zimnu sezonu... Tak isto to plati aj pri termostatoch... aby som ich nemusel stale menit medzi zimou a letom tak pouzivam na radu palikxa temostat a termospinac na leto pocas celeho roka..
Mám pocit, že to táhlo je pod nějakým plastovým krytem u topení, ale už nemám Espero, tak se nemůžu kouknout
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
1.
nemozem na 100% tvrdit, ze zopnutie ventilatora a ukoncenie kurenia je v ten isty moment..
Iba pri testoch na dvore to tak vyzeralo, za jazdy som to nevedel odsledovat.
2.
Skontroloval som tiahla, vyzera to, ze vsetky funguju korektne, aj klapky sa zatvaraju.
Tak dajte este nejaky hint
Uz hadam jedine preskumat ako to nasava vzduch - odkial taha teply vzduch?
za motorom je plastovy tunel k ventilatoru asi to bude tam niekde.
Nema niekto nejaky nakres ako to cele ma byt?
PS: Nemam k dispozicii jamu, aby som vliezol pod auto
i
nemozem na 100% tvrdit, ze zopnutie ventilatora a ukoncenie kurenia je v ten isty moment..
Iba pri testoch na dvore to tak vyzeralo, za jazdy som to nevedel odsledovat.
2.
Skontroloval som tiahla, vyzera to, ze vsetky funguju korektne, aj klapky sa zatvaraju.
Tak dajte este nejaky hint
Uz hadam jedine preskumat ako to nasava vzduch - odkial taha teply vzduch?
za motorom je plastovy tunel k ventilatoru asi to bude tam niekde.
Nema niekto nejaky nakres ako to cele ma byt?
PS: Nemam k dispozicii jamu, aby som vliezol pod auto
i
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Vody mas dost? Myslim vo vyrovnavacej nadobke, ak mas malo vody aj vtedy to slabsie kuri. Raz to pisal JRDa Mclaren, asi to mal odskusane a zistene..
Podla mna uz jedina moznost je zas a poriadne preplachnut radiator kurenia... A nielen cistou vodou ale aj nejakou prisadou, niekde bolo napisane ze cim. teraz neviem...
P.s - to iste caka aj mna, moja nessi tiez nekuri a preplach radiatora ma neminie Lenze kde?? Byvam v panelaku.
Podla mna uz jedina moznost je zas a poriadne preplachnut radiator kurenia... A nielen cistou vodou ale aj nejakou prisadou, niekde bolo napisane ze cim. teraz neviem...
P.s - to iste caka aj mna, moja nessi tiez nekuri a preplach radiatora ma neminie Lenze kde?? Byvam v panelaku.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
vody je dost a tiez byvam v panelaku, tak az ked pojdem na vidiek
alebo do servisu
alebo do servisu
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Ved pred preplachom staci otestovat ci je to upchate. Po zahraiti moora to trosku potocit (aspon 3t ale radsej 4t otacok) a ak to zacne kurit je to jasne. Alebo spinavsia metoda, po zahtaiti motora musi byt hadica k radiatoru aj od radiatora rovnako horuca.
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
pisal som, ze tie hadice su rovnako horuce a vytocenie na vysoke otacky som tiez skusal
ono to chvilu hreje a potom ...asi po dosiahnuti urcitej teploty odrazu vsetko prestane fungovat a uz nehreje.
zasa az po odstaveni auta, vychladnuti. (tiahla a klapky funguju, vcera som ich prezeral)
len mi stale nie je jasne ,co sposobuje ten obrat v spravani - ako som pisal - predtym 80km + 80km kurilo fajn a teraz 50km a dost.
i
ono to chvilu hreje a potom ...asi po dosiahnuti urcitej teploty odrazu vsetko prestane fungovat a uz nehreje.
zasa az po odstaveni auta, vychladnuti. (tiahla a klapky funguju, vcera som ich prezeral)
len mi stale nie je jasne ,co sposobuje ten obrat v spravani - ako som pisal - predtym 80km + 80km kurilo fajn a teraz 50km a dost.
i
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Ak máš hadice do kúrenia horúce obe,tak podla mňa je problém len v prepinaní klapiek,treba skontrolovať podtlakové hadičky či nie sú predraté a či otvára klapka teplého a studeného vzduchu aj vo vnútri v kúrení.Skus ešte prepnúť na vnútorný okruh,vyradíš prívod studeného vzduchu z von ale sa ti budú rosiť sklá pri dlhšom používaní.