problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu) strana 4.
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu) strana 4.
pekny vecer vsetkym,
jedna sa o Nubiru II r.v. 2000 1,6 16V 78kW (nvm preco ale v technicaku je 77kW) kod motora A16DMS najazdene 137 260km
mam s tymto autickom zopar problemov...
minuly rok v zime sa to zacalo, bezdovodne zacal pipat alarm jedine co pomohlo bolo ho odpojit od baterky... a od minulej zimy sa zacal problem s vysokymi otackami volnobehu, drzali sa od 1500- 3000rpm (pulzujuco od 2500-3000).... v marci tohto roku sa menila cela spojka + rozvody (stav bol 128tisic km) a ako sa vymenila spojka a rozvody tak otacky volnobehu sa normalne napravili na 900(alebo kolko malo byt - jednoducho neni to nad 1000).. dalsi problem bol s olejom, bolo prasknute volake tesnenie nad hlavou (teda neviem kde presne, ale viem ze ked som dal dole ten plastovy kryt co je navrchu tak tam som to mal zaliate olejom), mame znameho automechanika, namiesto tesnenia tam dal silikon, olej uz netecie... v auguste tohto roku sa menili komplet predne brzdy (kotuce+platnicky) zadne brzdy este cakaju na vymenu... tolko k minulosti
teraz prisla zima, a stym nasledujuce problemy :
1. vysoke otacky volnobehu, niekedy je to 1500, inokedy pulzuje od 2400- nad 3000, a tak stale dokola... sprava sa to aj ked je zaradena rychlost, tj na prvom a druhom prevodovom stupni to pridava (ale len do vysky tych otacok, tusim ze do 2800 potom sa to drzi) na tretom a stvrtom prevodovom stupni to udrzuje rychlost (na trojke to drzi tesne nad 40km/h a na stvorke to drzi okolo 60km/h) coz nieje moc prijemne v meste, ked musim brzdit a auto si same pridava :-/ a nechcem hned po roku menit brzdy za to ze teraz musim brzdit ked si auto same pridava
- ako a zbavit tohto problemu navzdy??? minuly rok bolo auto na diagnostike a vsetko bolo v poriadku, akurat mi v servise za pomoci pocitacu znizili otacky ale po par dnoch to zase bolo take iste...
- automechanik mi povedal ze to treba vycistit motor, ale ze to mam dat radsej do chevrolet servisu lebo tam to spravia aj so zarukou, a on sam nevedel ci by to vedel tak vycistit aby to bolo bezproblemov vsetko. kolko stoji taketo vycistenie motora v autorizovanom servise ?? (snad si niekto uz daval cistit motor do servisu)
2. pred dvoma tyzdnami sa mi stalo ze pri nastartovani auta, mi nesli el. ovladanie okien (mam na vsetkych 4 dverach el. ovladanie), musel som vypnut motor, znova nastartovat a potom to uz islo.... tento tyzden vo stvrtok (tj. 19.11.2009) uz je to horsie el.ovladanie okien nejde vobec, a este sa do toho pridalo servo - ked otocim volantom ci doprava ci do lava o 90stupnov tak servo ide tazko, ked spravim pol otacky tak zase ide normalne... servo kvapaliny je dost...
dnes som siel autom, a servo ide normalne, len stale tie okna nefunguju ! pozeral som poistky, ale nic som nezbadal (neviem rozoznat odpalenu od normalnej)
a toto mi tiez nic nepovedalo :
- v com je problem ? je to nejaka poistka ? alebo nieco ine ? ak hej tak co to je ? kde je problem ? co bude stat oprava ????
automechanik mi povedal ked menil spojku a rozvody ze po lete treba spravit generalku motora. chcem sa spytat, co to je GO (generalna oprava) ? myslim co to obnasa, cely motor rozobrat komplet, alebo len cast alebo ako to je ? popripade co to stoji ( momentalne nieje vela financii nazvys ) on sam povedal ze motor je v dobrom stave, ale ze treba spravit tu generalku, popripade zarovnat hlavu, atd atd... a este taka otazka, ci nechat spravit GO chevrolet servisu (kde to bude drahsie o par tisic) alebo u znameho ktory opravuje auta niekolko rokov, ktory mi menil brzdy,spojku, rozvody,kvapaliny,atd... ??
myslim ze som napisal vsetko co som potreboval, ak ma nieco napadne este tak to sem dopisem...
dakujem vam za odpovede,rady a napady...
jedna sa o Nubiru II r.v. 2000 1,6 16V 78kW (nvm preco ale v technicaku je 77kW) kod motora A16DMS najazdene 137 260km
mam s tymto autickom zopar problemov...
minuly rok v zime sa to zacalo, bezdovodne zacal pipat alarm jedine co pomohlo bolo ho odpojit od baterky... a od minulej zimy sa zacal problem s vysokymi otackami volnobehu, drzali sa od 1500- 3000rpm (pulzujuco od 2500-3000).... v marci tohto roku sa menila cela spojka + rozvody (stav bol 128tisic km) a ako sa vymenila spojka a rozvody tak otacky volnobehu sa normalne napravili na 900(alebo kolko malo byt - jednoducho neni to nad 1000).. dalsi problem bol s olejom, bolo prasknute volake tesnenie nad hlavou (teda neviem kde presne, ale viem ze ked som dal dole ten plastovy kryt co je navrchu tak tam som to mal zaliate olejom), mame znameho automechanika, namiesto tesnenia tam dal silikon, olej uz netecie... v auguste tohto roku sa menili komplet predne brzdy (kotuce+platnicky) zadne brzdy este cakaju na vymenu... tolko k minulosti
teraz prisla zima, a stym nasledujuce problemy :
1. vysoke otacky volnobehu, niekedy je to 1500, inokedy pulzuje od 2400- nad 3000, a tak stale dokola... sprava sa to aj ked je zaradena rychlost, tj na prvom a druhom prevodovom stupni to pridava (ale len do vysky tych otacok, tusim ze do 2800 potom sa to drzi) na tretom a stvrtom prevodovom stupni to udrzuje rychlost (na trojke to drzi tesne nad 40km/h a na stvorke to drzi okolo 60km/h) coz nieje moc prijemne v meste, ked musim brzdit a auto si same pridava :-/ a nechcem hned po roku menit brzdy za to ze teraz musim brzdit ked si auto same pridava
- ako a zbavit tohto problemu navzdy??? minuly rok bolo auto na diagnostike a vsetko bolo v poriadku, akurat mi v servise za pomoci pocitacu znizili otacky ale po par dnoch to zase bolo take iste...
- automechanik mi povedal ze to treba vycistit motor, ale ze to mam dat radsej do chevrolet servisu lebo tam to spravia aj so zarukou, a on sam nevedel ci by to vedel tak vycistit aby to bolo bezproblemov vsetko. kolko stoji taketo vycistenie motora v autorizovanom servise ?? (snad si niekto uz daval cistit motor do servisu)
2. pred dvoma tyzdnami sa mi stalo ze pri nastartovani auta, mi nesli el. ovladanie okien (mam na vsetkych 4 dverach el. ovladanie), musel som vypnut motor, znova nastartovat a potom to uz islo.... tento tyzden vo stvrtok (tj. 19.11.2009) uz je to horsie el.ovladanie okien nejde vobec, a este sa do toho pridalo servo - ked otocim volantom ci doprava ci do lava o 90stupnov tak servo ide tazko, ked spravim pol otacky tak zase ide normalne... servo kvapaliny je dost...
dnes som siel autom, a servo ide normalne, len stale tie okna nefunguju ! pozeral som poistky, ale nic som nezbadal (neviem rozoznat odpalenu od normalnej)
a toto mi tiez nic nepovedalo :
- v com je problem ? je to nejaka poistka ? alebo nieco ine ? ak hej tak co to je ? kde je problem ? co bude stat oprava ????
automechanik mi povedal ked menil spojku a rozvody ze po lete treba spravit generalku motora. chcem sa spytat, co to je GO (generalna oprava) ? myslim co to obnasa, cely motor rozobrat komplet, alebo len cast alebo ako to je ? popripade co to stoji ( momentalne nieje vela financii nazvys ) on sam povedal ze motor je v dobrom stave, ale ze treba spravit tu generalku, popripade zarovnat hlavu, atd atd... a este taka otazka, ci nechat spravit GO chevrolet servisu (kde to bude drahsie o par tisic) alebo u znameho ktory opravuje auta niekolko rokov, ktory mi menil brzdy,spojku, rozvody,kvapaliny,atd... ??
myslim ze som napisal vsetko co som potreboval, ak ma nieco napadne este tak to sem dopisem...
dakujem vam za odpovede,rady a napady...
Naposledy upravil(a) Matusak dne čtv črc 01, 2010 15:27, celkem upraveno 3 x.
- Reklama
- koniQ
- Příspěvky: 309
- Registrován: stř led 14, 2009 17:42
- Bydliště: Most pri Bratislave, okr. Senec (4km do BA, 17 km do SC) pakáreň
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
na tie otačky ti skusim poradit, skus vycistit krokovy motorček, dost to pomaha na ukludnenie otačak, alebo škrtaciu klapku, mozno to tam mas cele "zadrbane" , a s tymi oknami no nevjem, mozno su dake nahnite kable, nezateka ti do dveri od vodica?
Chevrolet Orlando white 1.8 LTZ, ALU 225/50R17, nove od 9/2011, kúpene 11/14 pri 69 000 km, od 72 000 km LPG Tartarini, 54 L nadrz, 3/17 125 000 km
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
hej, to som sa docital aj tu na fore, len teda ako ho vycistit a ako vyzera ten krokovy motorcek a kde sa nachadza vlastne ??? treba ho odpojit a vytiahnut z auta ? alebo ako ? ja sa do tohto vobec nevyznam, a nerad by som nieco pokazil...
ako zistim ci mi zateka do dveri vodica ??? treba ich rozobrat? ale nemam taky pocit zeby tam zatekalo... a s tymi nahnitym kablami, no to neviem ako zistim.... teda co vsetko treba rozobrat aby som sa k tym nejakym kablom dostal...
EDIT : co stoji novy krokovy motorcek??
ako zistim ci mi zateka do dveri vodica ??? treba ich rozobrat? ale nemam taky pocit zeby tam zatekalo... a s tymi nahnitym kablami, no to neviem ako zistim.... teda co vsetko treba rozobrat aby som sa k tym nejakym kablom dostal...
EDIT : co stoji novy krokovy motorcek??
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
zdravim
krokovy motorek necisti ale vymen.vycisti jen celou klapku.
motorek se da poridit za cca 1800 kc.
el okna bych tipoval na zlomeny kabel v pruchodce mezi kabinou a dvermi.
kdyz je otevres je tam gumova pruchodka a v ni je kabelaz ktera muze byt zlomena.
dej to elektrikarovi pokud tomu nerozumis.
a motorek je na motoru na klapce v zadu (misto kam je vedeno lanko plynu)je tam 4 dratovy konektor a 2 sroubky na hvezdicku nebo krizovy sroubovak.
jo a generalku motoru?ve 130 tis km je blbost
pokud to spatne startuje nebo spatne jede nebo tece voda nekam a podobne tak asi jo.ale jinak nesmysl
krokovy motorek necisti ale vymen.vycisti jen celou klapku.
motorek se da poridit za cca 1800 kc.
el okna bych tipoval na zlomeny kabel v pruchodce mezi kabinou a dvermi.
kdyz je otevres je tam gumova pruchodka a v ni je kabelaz ktera muze byt zlomena.
dej to elektrikarovi pokud tomu nerozumis.
a motorek je na motoru na klapce v zadu (misto kam je vedeno lanko plynu)je tam 4 dratovy konektor a 2 sroubky na hvezdicku nebo krizovy sroubovak.
jo a generalku motoru?ve 130 tis km je blbost
pokud to spatne startuje nebo spatne jede nebo tece voda nekam a podobne tak asi jo.ale jinak nesmysl
Naposledy upravil(a) palikx dne ned lis 22, 2009 18:11, celkem upraveno 1 x.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- koniQ
- Příspěvky: 309
- Registrován: stř led 14, 2009 17:42
- Bydliště: Most pri Bratislave, okr. Senec (4km do BA, 17 km do SC) pakáreň
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
šrktiaca klapka je ružová šípka, samozrejme za hadicou nasavania od zvduchováho filtra a krokový motorček zelená šípka dakde tam odzadu liepsiu foto nemám, a čitiť napríklad čističom brzd, dačo co odmastnuje, nastriekat ku skrtiacej klapke a vyčistit ten bordel handrou, bacha na ostre hrany, a ten krokový motorček, zozadu odšrobovat 2 šrobky, odpojit, vybrat, vycistit, nastriekat donutra a bordel aj sam vyteče, ked ho zapojiš naspat, tak 3x daj kluč do polohy, ked sa ti rozsvieta kontrolky, aby sa nastavil, vzdy ked mi zacnu blbnut takto otacky tak to vycistim a je rok pokoj a co sa týka tych dveri tak asi len rozobrat tapacir na dverach a kuknut dnu
- Přílohy
-
- krok-mot.jpg (2.13 KiB) Zobrazeno 5034 x
-
- 02052009034 (Small).jpg (47.33 KiB) Zobrazeno 5034 x
Chevrolet Orlando white 1.8 LTZ, ALU 225/50R17, nove od 9/2011, kúpene 11/14 pri 69 000 km, od 72 000 km LPG Tartarini, 54 L nadrz, 3/17 125 000 km
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
- koniQ
- Příspěvky: 309
- Registrován: stř led 14, 2009 17:42
- Bydliště: Most pri Bratislave, okr. Senec (4km do BA, 17 km do SC) pakáreň
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
odborna rada od palikxa prisla skor ako amaterska od koniQa
Chevrolet Orlando white 1.8 LTZ, ALU 225/50R17, nove od 9/2011, kúpene 11/14 pri 69 000 km, od 72 000 km LPG Tartarini, 54 L nadrz, 3/17 125 000 km
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
palikx : no dam to pozriet nejakemu elektrikarovi, lebo mne by to asi moc nepovedalo kebyze tam vidim volake kabliky cize v poistkach to neni ?? a vlastne ma napadlo, staci pozriet len dvere u vodica hej ? lebo mne nejde ziadne okno (ani ked skusam z vodicovej strany ovladat, a ani kazde zvlast)
k tej generalke, nemam pocit zeby auto slapalo zle... slape ako hodinky az na tychto zopar zavad s otackami a oknami... a teda neviem ci nahodou nespominal mensiu GO teda vravel ze treba vycistit motor zvonka, bo je zaspineny od oleja co vytekal, a ze aspon vymenit vsetky olejove tesnenia alebo teda tesnenia motora... uz si vazne nepamatam...
koniQ : tu skrtiacu klapku staci vycistit nejakou handrou ci treba na to aj nejaky odmastnovac ? ked nebude prsat alebo mrholit tak sa na to skusim pozriet, na ten motorcek a pokusit sa ho vycistit
kazdopadne dakujem za rady zatial
k tej generalke, nemam pocit zeby auto slapalo zle... slape ako hodinky az na tychto zopar zavad s otackami a oknami... a teda neviem ci nahodou nespominal mensiu GO teda vravel ze treba vycistit motor zvonka, bo je zaspineny od oleja co vytekal, a ze aspon vymenit vsetky olejove tesnenia alebo teda tesnenia motora... uz si vazne nepamatam...
koniQ : tu skrtiacu klapku staci vycistit nejakou handrou ci treba na to aj nejaky odmastnovac ? ked nebude prsat alebo mrholit tak sa na to skusim pozriet, na ten motorcek a pokusit sa ho vycistit
kazdopadne dakujem za rady zatial
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
no teoreticky muze byt pojistka ale pokud jsi je prohlizel a nic nenasel tak spis napajeni do ovladacu a to je v ridicovych dverich a z nej take rozvedeno do celeho auta
klapku idealne vycistit sprejem na cisteni karburatoru.stoji 150 kc a je nejlepsi.
klapku idealne vycistit sprejem na cisteni karburatoru.stoji 150 kc a je nejlepsi.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
zajtra sa chystam vycistit ten motorcek a tu klapku, ale ma tak napadlo ci netreba ten motorcek niecim namazat potom ??? popripade tu klapku ??
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
Mozno trocha OT, ale v autorizovanom servise mi mechanik povedal, ze na zvysene otacky krokovy motorcek nema ZIADNY vplyv.. vyznajte sa v tom
ex Leganza ´98
predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
nema vliv pri zvysenych otackach ktere drzis plynem tedy otevrenou klapkou.
krokac drzi volnobeh a pokud ma motor vysoky volnobeh muze za to nejcasteji krokac a pripadne dira v sani apod.
krokac drzi volnobeh a pokud ma motor vysoky volnobeh muze za to nejcasteji krokac a pripadne dira v sani apod.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koniec nubiry ? (predat ci nepredat?)
cize ked mam trebars odpojeny vzduchovy filter tak sa automaticky zvysia otacky??? alebo ak medzi filtrom a tou sacou klapkou je nejaka diera tak sa zvysia otacky???
k tomu motorceku, ked ho vycistim tak ho treba niecim namazat???
k tomu motorceku, ked ho vycistim tak ho treba niecim namazat???
- koniQ
- Příspěvky: 309
- Registrován: stř led 14, 2009 17:42
- Bydliště: Most pri Bratislave, okr. Senec (4km do BA, 17 km do SC) pakáreň
Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)
no by si sa divil, ten obal na vduchovy filter drzia pokope 4 svorky, ja som tam mal od predchadzajuceho majitela len 2, lebo mu to strelilo s LPG do sania, ja som tomu neprikladal velku dolezitost, ale tak po case som kupil a vymenil nebola to velka investicia a cuduj sa svete zas kusok klesli otacky, vzdy kazda malickost s dacim suvisi
Chevrolet Orlando white 1.8 LTZ, ALU 225/50R17, nove od 9/2011, kúpene 11/14 pri 69 000 km, od 72 000 km LPG Tartarini, 54 L nadrz, 3/17 125 000 km
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)
ono ja tam nemam ten klasicky filter, ale ked na tom jazdieval este brat tak tam kupil sportovy filter...
motorcek vycisteny, ale bohuzial to nic nepomohlo otacky su rovnako stale vysoke...
co sa tyka okien, tak ze asi mam odpalenu tu riadiacu jednotku v tych dverach u sofera... zajtra mam prist k znamemu a ten sa mi na to pozrie... len neviem lebo kebyze jet o odpalene tak by to ani nesvietilo ta diodka nie ? teda ono ked som to skusil tak to zhaslo, a tak vseliak slabo to svietilo, raz svietilo raz nie...
nema niekto predstavu co moze stat ta riadiaca jednotka do tych dveri ??
motorcek vycisteny, ale bohuzial to nic nepomohlo otacky su rovnako stale vysoke...
co sa tyka okien, tak ze asi mam odpalenu tu riadiacu jednotku v tych dverach u sofera... zajtra mam prist k znamemu a ten sa mi na to pozrie... len neviem lebo kebyze jet o odpalene tak by to ani nesvietilo ta diodka nie ? teda ono ked som to skusil tak to zhaslo, a tak vseliak slabo to svietilo, raz svietilo raz nie...
nema niekto predstavu co moze stat ta riadiaca jednotka do tych dveri ??
Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)
Nemyslim ze od cias espera nieco zmenili a tak vo dverach su akurat prepinace a par ziaroviek. Ziarovky su napajane extra vodicom, ktory je zivy (pod napatim) len pri zapnutych svetlach, navyse je tensi a teda teoreticky ohybnejsi a nemusel by sa zlamat. Ja som mal v prechodkach na troch dverach polamanane nejake kable a par predratych az na zivy vodic. Presne zapojenie si nepamatam ale odporucam si stiahnut schemu co sa tu niekde povaluje a zaniest elektrikarovi, dost mu to ulahci zivot .
Co sa tyka zvysenych otacok, moze a nemusi to byt krokovym motorcekom v sani. Okrem krokacu a diery v sani to este moze byt bordel v elektrickej instalacii. RJ ma aj ine dovody preco dviha otacky. Nizke napatie v sustave, nizka teplota motora a co ja viem co este. V servisnom manuali je to popisane, ale uz si nepamatam ako je to pre espero a pre nubiru to asi velmi nezmenili. Mne napriklad teraz zacal motor tiez dvihat otacky pri jazde, ale len niekedy a po zastani auta ich spusti na volnobeznych cca 850. Ale az kym uplne nezastanem tak si ich niekedy drzi aj na 2t/min. Bohuzial to neviem prinutit robit ked potrebujem takze neviem ako zistit preco to Rj robi.
Co sa tyka zvysenych otacok, moze a nemusi to byt krokovym motorcekom v sani. Okrem krokacu a diery v sani to este moze byt bordel v elektrickej instalacii. RJ ma aj ine dovody preco dviha otacky. Nizke napatie v sustave, nizka teplota motora a co ja viem co este. V servisnom manuali je to popisane, ale uz si nepamatam ako je to pre espero a pre nubiru to asi velmi nezmenili. Mne napriklad teraz zacal motor tiez dvihat otacky pri jazde, ale len niekedy a po zastani auta ich spusti na volnobeznych cca 850. Ale az kym uplne nezastanem tak si ich niekedy drzi aj na 2t/min. Bohuzial to neviem prinutit robit ked potrebujem takze neviem ako zistit preco to Rj robi.