Tak to je na nej voltmeter? Na tom obrazku to nebolo mozne rozoznat . To je u tychto lacnych nabijaciek normalne a dalo by sa povedat ze aj v poriadku, ze koncia na napati 14.5V, aspon nimi neinformovany uzivatel akumulator neznici. A ked ma uvedene 6Amp, tak by mohol pri 12voltoch na akumulatore do neho moze tlacit mozno aj 4ampere, cize aku ozivi skor.Serpico píše:...no ppp něco takovýho mám asi taky, na konci nabíjení klesá amp. ručička tařka k nule a já končím pokud nabíjecí proud je okolo 14,5 V ( na začátku začíná asi na 12,5 V a stoupá až ...) to si měřím voltmetrem no nou problema, no nejsem zrovna elektrikář...
Mějte se fajn
Ja som si robil nabijacku sam podla navodu z knizky od koppu (taky serialik o elektronike a ejden diel bol o nabiackach), a podarilo sa mi ukoristit trafo zo spalenej ups 380VA cize zvlada este aj pri 16V tlacit vyse 10A bohuzial som pouzil smejdovy orientacny ampermeter a ten sa pri takomto purde rozpadne, prehreje sa mu boznik a odpadne a tym sa nabijacka pokazi . A to nehovorim o krabici aku som tomu spravil, proste zbuchane az strach, ale funguje .
Nieco predavaju obcas v lidli, je to asi impulzne, takze male, pisu na tom 3.6A a tiez to konci na 14.5V, ale co to tlaci tesne pred dobitim akumulatoru som nemeral. Ale asi nic moc, pretoze to ma dost tenke kabliky.
Dark69 -> tych 600A EN je maximalny startovaci prud merany podla nejakej europskej normy(?) , cize plne nabita baterka by mala dokazat po neviem kolkych startoch pri -18stC zvladat dodat starteru prud 600A pricom na nej neklesne napatie pod nejaku hranicu, a to startoanie moze trvat nejak dlhu dobu. Treba to brat ako orientacne cislo, cim vyssie tym je baterka lepsia do mrazov a vobec. Na baterku so startovacim prudom 600A bude starter tocit veselsie nez na 400A. Cize rychlejsie nastartuje motor a teda ju menej vybije. navyse tym baterka menej trpi a pri nabijani sa moze rychlejsie nabijat a tiez menej trpi. Cize cim vyssi maximalny startovaci prud ma baterka tym sa pri startovani menej vybije, menej poskodi, viac vydrzi, rychlejsie alternatorom dobije a menej jej ublizi (alternator nema problem do vymlatenej baterky hned po starte tlacit desiatky amperov, takze o nejake nestihanie dbijania sa netreba bat). Vacsina elektrickeho naboja z akumulatora, ktora sa spotrebuje na start, sa dobije behom prvej minuty, ak teda nestartujete dlhsie nez minutu . Ked nie e motor stuhnuty tak moze starter papat takych 100 az 150 amper napriklad, neviem ako je merany prikon (vykon?) nasich 1.4kW starterov, ale pri rozbehu ked musi prekonat stuhnuty olej a zotrvacnost motora si moze kludne cucnut niekolko sto amper. Vtedy sa kazda rezerva ktoru ma baterka zide. To ze baterka nezvlade dostatocne nakrmit starter je len na skodu, rpetoze lahsie a skor nastartujete ked sa bude motor vrtiet pocas startu nez ked sa bude lenivo odvalovat a budete musiet tocit pol minuty nez nespaleny benzin nevyrazi prvym vybuchom sadze z vyfuku . A ked bude startet papat 150A 2 sekundy az to chytne, tak z 12V baterky vybije z nej menej elektrickeho nabioja nez ked bude pri 80A odbere mumlat s motorom pol minuty aj ked napatie na baterke bude len dajme tomu 10V alebo aj menej a potom popytate suseda o roztlacenie .