Skusenosti s LPG
Moderátor: Blue Lanos
Skúsenosti S LPG
LPG mám namontované v Pezinku - skúsenosť celkom pozitívna. Na LPG najazdených viac ako 100.000 km. Jediným problémom je extrémna citlivosť na stav VN káblov zapaľovania - i pri ich najmenšom poškodení pri jazde na benzín nepozorovateľnom, dochádza pri jazde na LPG k detonáciám zmesi v sacom potrubí - hlavne alebo len pri rozjazde t.j. vtedy keď dochádza k vzniku chudobnej zmesi - v sacom potrubí sa na rozdiel od jazdy na benzín nachádza zmes vzduch - LPG. T.j. ak začne "strieľať do satia" utekám kupovať nový kábel (káble - niekedy ťažko zistiť ktorý to je).Inak žiaden problém - nič nom nemenil a ani nekontroloval - všetko podľa hesla : "keď to funguje tak sa do toho ....". Dá sa očakávať kratšia životnosť výfuku a mám už 3 palivové čerpadlo - 2. v poradí má úplne opotrebovaný komutátor - čerpadlo je pri jazde na LPG zapnuté. Príčinu neviem - nabehalo len cca 50.000 km - mám aj foto v prípade záujmu zašlem. Konzultoval som aj v servisoch ale nič rozumné mi nik nepovedal. Až má niekto názor, rád si ho prečítam. Juraj
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
LPG
Mam plyn ve 3. autě a neměnil bych za nic 1. byla 105ka ale ta chtěla občas benál aby nezarost karbec solí. Pak Felda 1.3, s tou jsem najel 100 tis na LPG a žádný membrány jsem neměnil. Jednou mi řachla do sání když jsem měl blbej odtrh na svíčce, na to bacha ! A ted Nubira, mam tam to SGI. Jede jako drak, žere jako ta Felda (8,6 LPG) ale zase potřebuje víc benzínu než starý systémy. Na startování a rozjezd mi to vychází asi 0,6L/100 km benzínu což je i dost ! Takže přestavba stála 36500 Kč a návratnost je asi po 50-55t km ! Ročně najedu přez 30 tak mně to tolik netrápí. S nubirou plánuju tak 300t až 0,5mil km. A já mam pocit že starý podtlakový systémy se už nedělaj ale jenom ty stříkačky.
Akorát kdybych moh tak už bych bral nádrž do kufru. Ta místo rezervy je na mě maláu (47L takže asi 40) tak jsem ob den u pumpy.
Akorát kdybych moh tak už bych bral nádrž do kufru. Ta místo rezervy je na mě maláu (47L takže asi 40) tak jsem ob den u pumpy.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: LPG
Vidím že máš trochu z plynem skušenosti. Vozidlo máme podobné. Jen mám slapší motor 1.4. Má do toho smysl cpát LPG? zmenší se výkon auta nebo ne?Krtek píše:Mam plyn ve 3. autě a neměnil bych za nic .......
Plyn opotřeboává více motor nebo má jiný vliv na udržbu auta? Když ho mam liznuté je problem z předělávkou? Jak je to ze zárukou jak nových části motoru a starších?..
dík Karstn
Re: LPG
Jestli ma smysl LPG zalezi na tom, jak moc jezdis. Do tehle motoru uz ani plynari nedoporucuji davat jinou prestavbu nez 4-bod vstrik. Sam mam v Nubire 1.6 sekvencni vstrik plynu. Cenu s toroidni nadrzi misto kola muzes pocitat tak asi 38 000Kc. Vykon prakticky neklesne (je tam dalsi ridici jednotka pro plyn, takze jde jen o to, jak si s ni dokazou pohrat, je mozne i to, ze vykon na LPG je pak vyssi nez na benzin). Udrzba se zmeni jen v tom, ze pri pohonu na LPG doporucuji vymenu svicek po 15 000km. Jednou za rok (nebo po 15 000km) musis na revizi plynu. Pokud mas auto na leasing, musis pozadat leasingovku o souhlas s prestavbou auta. Mela by byt i moznost, ze to zaplati leasingovka a navysi Ti splatky. Podle vyjadreni GM bys mel prijit o zaruku na motor.karstn píše:Vidím že máš trochu z plynem skušenosti. Vozidlo máme podobné. Jen mám slapší motor 1.4. Má do toho smysl cpát LPG? zmenší se výkon auta nebo ne?Krtek píše:Mam plyn ve 3. autě a neměnil bych za nic .......
Plyn opotřeboává více motor nebo má jiný vliv na udržbu auta? Když ho mam liznuté je problem z předělávkou? Jak je to ze zárukou jak nových části motoru a starších?..
dík Karstn
K diskuzi, měl jsem LPG na Feldě kombi. spotreba 9-10 lt LPG.
No a když se podívám na ekonomiku tak dnes ujedu s Feldou 100 km za 151 Kč (9,5 LPG za 15,9)no a s Nubirou 2,0CDX za 204,- Kč (8l benzinu za 25,5). Chtěl jsem jet na chalupu na otočku (260 km) no a když jsem se mrkl na kalkulačku, že ušetřím zhruba 130,- tak jsem jel Nubirou a alespoň jsem se svezl "pořádným autem" no a vzal jsem benzin u OMV a nějak to moc málo žralo najeto 285 km a benzínoměr ukazuje lehce pod 3/4! Tak jsem nakonec rád, že jsem do LPG nešel, protože návratnost za těchto podmínek je tak 50000 km a ví bůh co bude s cenou plynu za 2-3 roky.
No a když se podívám na ekonomiku tak dnes ujedu s Feldou 100 km za 151 Kč (9,5 LPG za 15,9)no a s Nubirou 2,0CDX za 204,- Kč (8l benzinu za 25,5). Chtěl jsem jet na chalupu na otočku (260 km) no a když jsem se mrkl na kalkulačku, že ušetřím zhruba 130,- tak jsem jel Nubirou a alespoň jsem se svezl "pořádným autem" no a vzal jsem benzin u OMV a nějak to moc málo žralo najeto 285 km a benzínoměr ukazuje lehce pod 3/4! Tak jsem nakonec rád, že jsem do LPG nešel, protože návratnost za těchto podmínek je tak 50000 km a ví bůh co bude s cenou plynu za 2-3 roky.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Výkon se fakt nezmění, maximálku mam na benál i LPG 210 km/h.
Já mam auto na leasing ale přestavbu zařizoval rovnou prodejce (prostě jsem měl podle požadavků přistavený nový auto rovnou s LPG) a prej bych o záruku neměl přijít. Ofic. dovozce zas řiká že jí nemam tak nevim a modlim se
Spotřebu mam dlouhodobě 8,7L LPG + je potřeba asi 0,5-0,7L benzínu na startování. Já jezdim hodně (po prvnim roce mam 33 500km). Návratnost LPG mam asi po 52 ti km, takže po vánocích
Údržba: prej každej rok nebo 15tis km revize. Když jsem chtěl revizi po půl roce ve 30tis tak řikali že to stačí až uplyne ten rok a budu mít 60tis. Svíčky by se měly měnit po 15 ti km (měnil jsem je tak ve Feldě a bylo to znát) ale ověřeno mam že stačí normálně podle plánu servisek po 30 tis km. Takže ty nový sekvenční vstřikovací systémy jsou asi spolehlivější a víc to vydrží. na Feldě mi měnili každejch 15tis km LPG filtr a tady ho nemam zatim měněnej a vypadaá to že vydrží min. 45tis km. Přestavba mně stála 36500 s toroidní nádrží místo rezervy 47L (nacpe se do ní asi 40L, po 400 km radši tankuju)
1.4ka je fakt asi slabá, musíš počítat i s tim že vozíš odhadem 100 kg v autě navíc. Kdysi jsem ve feldě hned po přestavbě probrzdil červenou na křižovatce, nepočítal jsem s tou váhou a bylo hotovo.
Já mam auto na leasing ale přestavbu zařizoval rovnou prodejce (prostě jsem měl podle požadavků přistavený nový auto rovnou s LPG) a prej bych o záruku neměl přijít. Ofic. dovozce zas řiká že jí nemam tak nevim a modlim se
Spotřebu mam dlouhodobě 8,7L LPG + je potřeba asi 0,5-0,7L benzínu na startování. Já jezdim hodně (po prvnim roce mam 33 500km). Návratnost LPG mam asi po 52 ti km, takže po vánocích
Údržba: prej každej rok nebo 15tis km revize. Když jsem chtěl revizi po půl roce ve 30tis tak řikali že to stačí až uplyne ten rok a budu mít 60tis. Svíčky by se měly měnit po 15 ti km (měnil jsem je tak ve Feldě a bylo to znát) ale ověřeno mam že stačí normálně podle plánu servisek po 30 tis km. Takže ty nový sekvenční vstřikovací systémy jsou asi spolehlivější a víc to vydrží. na Feldě mi měnili každejch 15tis km LPG filtr a tady ho nemam zatim měněnej a vypadaá to že vydrží min. 45tis km. Přestavba mně stála 36500 s toroidní nádrží místo rezervy 47L (nacpe se do ní asi 40L, po 400 km radši tankuju)
1.4ka je fakt asi slabá, musíš počítat i s tim že vozíš odhadem 100 kg v autě navíc. Kdysi jsem ve feldě hned po přestavbě probrzdil červenou na křižovatce, nepočítal jsem s tou váhou a bylo hotovo.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
- Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
- Kontaktovat uživatele:
Dále je nutno dávat pozor, zda servis do kterého jezdíš má vybavení na zjišťování úniku LPG. Může se ti stát, že ti auto nevozmou do opravy, protože nemají únikový čidla na dílně. Hledat servis, který je má , nebo si vše dělat sám .
Franta
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Tenhle problem nastesti nemam, protoze sem to mel podobne jako Krtek, nechal sem si v autosalonu priptavit auto na LPG (ale vzhledem k tomu, ze mam jeste starej model, tak to podle GM bylo jedno z poslednich aut prestavenych na LPG, ktery neprichazi o zaruku) a jezdim porad do toho stejneho salonu (na beznej servis, revize plynu jezdim do firmy, ktera pro autosalon tu prestavbu delala). Navratnost skutecne vychazi nekde kolem 55 000km, takze pro me to jsou necele 2 roky.Franta píše:Dále je nutno dávat pozor, zda servis do kterého jezdíš má vybavení na zjišťování úniku LPG. Může se ti stát, že ti auto nevozmou do opravy, protože nemají únikový čidla na dílně. Hledat servis, který je má , nebo si vše dělat sám .
Franta
Na revize jezdim kazdych 15 000km, za prvy to moc nestoji, prece jen zkontroluji, jestli nahodou plyn nekde neutika a navic mi pri revizi meni i svicky, protoze tam maji specialky pro LPG (ne ze by je bylo nutny pouzivat, i normalni svicky vydrzi vetsinou dyl nez tech 15 000km, jen jednou sem na Lanosu zazil, ze doslouzily uz asi po 12 000km, ale vzhledem k tomu, jak casto auto pouzivam, tak si radsi priplatim za vetsi jistotu).
K tem revizim: jde o to, kam konkretne pujdes jednou s autem na technickou (jestli si ho ovsem tak dlouho nechas, abys na ni musel jit ). Osobne sem zazil, se chlapik na technicky koukal kolik za tu dobu ma auto najeto a kolik prodelalo revizi, jestli to vychazi. Takze to je dalsi duvod, proc je radsi delam tak, jak mam napsano v technicaku.Krtek píše: Údržba: prej každej rok nebo 15tis km revize. Když jsem chtěl revizi po půl roce ve 30tis tak řikali že to stačí až uplyne ten rok a budu mít 60tis. Svíčky by se měly měnit po 15 ti km (měnil jsem je tak ve Feldě a bylo to znát) ale ověřeno mam že stačí normálně podle plánu servisek po 30 tis km. Takže ty nový sekvenční vstřikovací systémy jsou asi spolehlivější a víc to vydrží. na Feldě mi měnili každejch 15tis km LPG filtr a tady ho nemam zatim měněnej a vypadaá to že vydrží min. 45tis km.
A k tomu LPG filtru, me ho na 15 000km jen kontrolovali, na 30 000km uz menili, takze myslim, ze podobne to funguje i u Tebe, kdyz jeste nepotrebuje vymenu, tak proc ho menit.
Krtek : Já mam auto na leasing ale přestavbu zařizoval rovnou prodejce (prostě jsem měl podle požadavků přistavený nový auto rovnou s LPG) a prej bych o záruku neměl přijít. Ofic. dovozce zas řiká že jí nemam Confused tak nevim a modlim se Smile
Dneska sme v práci diskutovali o té tvé záruce asi když budeš mít problém s motorem tak ti to bohužel neuznají jedině že by to vzal servis na sebe a nějak to ukoulel s garancí ale bude to záležet jen na jejich ochotě vyjít ti vstříc . Bohužel Chevrolet hledá jakoukoliv skulinku aby nemusel platit garanci a tohle docela závažné i když ti to dělali jakoby autorizovaný a před předáním auta
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
To mi je jasný. Kuriozní je že od příštího roku by měl Chevy zase nabízet auta rovnou s LPG (ale za 2000 eur navíc, komu asi do kapsy ?). Prodejci jsou většinou zlatokopové co ti řeknou cokoliv aby prodali auto. nebejt nubira na plyn, tak bych o ní asi ani nezavadil.petrm píše:Krtek : Já mam auto na leasing ale přestavbu zařizoval rovnou prodejce (prostě jsem měl podle požadavků přistavený nový auto rovnou s LPG) a prej bych o záruku neměl přijít. Ofic. dovozce zas řiká že jí nemam Confused tak nevim a modlim se Smile
Dneska sme v práci diskutovali o té tvé záruce asi když budeš mít problém s motorem tak ti to bohužel neuznají jedině že by to vzal servis na sebe a nějak to ukoulel s garancí ale bude to záležet jen na jejich ochotě vyjít ti vstříc . Bohužel Chevrolet hledá jakoukoliv skulinku aby nemusel platit garanci a tohle docela závažné i když ti to dělali jakoby autorizovaný a před předáním auta
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram