Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Moderátor: Blue Lanos
Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Cau,
chtel bych srovnat, jak na tom je moje tico, jestli jsou ty servisy, co jsem mel normal a nebo jestli mam vrak
Tico r.v. 96, Korea, modrá barva, najeto 87 000, 8 let na desti, 4 roky ve stodole, jezdi v zime i v lete.
Vymena obou kloubu, dvakrat novy vyfuk, jednou nadrz, jedno vyvareni prahu plus dveri. Jednou menene predni brzdy, trikrat valecky. Jednou rozvody paliva (shnily a zacalo to tect). Mam druhe zimni a treti letni gumy (debica a barum - ten uz je nevyrabi, takze ted optima). Shnily zadni sterac. Jedna praskla predni zarovka Jedna repase starteru, 3 baterky. Jednou nove svicky, dvakrat nove kabely (jednou teda sezraly mysi). Jednou urvane zrcatko, od lonska bez prednich mlhovek.
chtel bych srovnat, jak na tom je moje tico, jestli jsou ty servisy, co jsem mel normal a nebo jestli mam vrak
Tico r.v. 96, Korea, modrá barva, najeto 87 000, 8 let na desti, 4 roky ve stodole, jezdi v zime i v lete.
Vymena obou kloubu, dvakrat novy vyfuk, jednou nadrz, jedno vyvareni prahu plus dveri. Jednou menene predni brzdy, trikrat valecky. Jednou rozvody paliva (shnily a zacalo to tect). Mam druhe zimni a treti letni gumy (debica a barum - ten uz je nevyrabi, takze ted optima). Shnily zadni sterac. Jedna praskla predni zarovka Jedna repase starteru, 3 baterky. Jednou nove svicky, dvakrat nove kabely (jednou teda sezraly mysi). Jednou urvane zrcatko, od lonska bez prednich mlhovek.
Daewoo Tico r.v. 96 najeto 151000km, přezdívka Vražda, byla ve Švédsku za 63. rovnoběžkou!
- Reklama
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Mal som 70 000 s výmenou jedného homokinet.kĺbu po 43 000 km,inak absolutne bez problémov,po 64 000 menený rozvod remeň a kladka. Raz menený akumulátor 2x opravovaný výfuk,auto bolo pôvodne kupované v X/96.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
kupil som ho v juni tohto roku, takze zatial ziadne velke opravy robene neboli, ved je to vsetko prihrdzavene k sebe. Zhnity zadny stierac som mal aj ja. Meneny 1 homokineticky klb (predoslym majitelom), oprava hadicky zadneho ostrekovaca, oprava zhrdzavenych vypinacov na dverach, a potom tie pravidelne vymeny kadecoho + zacal som s udrzbou, lebo vsade bolo nahnojene, prihrdzavene atd. Mam tico r.v. 96, Korea, modra, 165000 km (z toho 2000 mnou), predosly majitel sa o to nestaral, nic to nepytalo, nic tomu nedaval, to auto ma za sebou 12 rokov poveternostnych vplyvov, je cele hrdzave.
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Naše Tico malo najazdené cca 87000 km. Mali sme ho od 1997 nové.
Za ten čas bežné servisné úkony a výmeny oleja, chladiacej a brzdovej kvapaliny a filtrov, pneumatiky, stierače, brzdové doštičky, rozvodový remeň + kladka, remeň pohonu alternátora, tesnenie pod kryt ventilov, štelovanie ventilov, výmena sviečok. Na STK sme s ním nikdy nemali problém. Emisie boli špičkové, všetko hlboko pod normu, napríklad HC 0,00 technik len čumel.
Asi v 60000 bol problém s prednými brzdami. Zhrdzaveli a zadierali, tak to chcelo nové piestiky s tesnením a strmeň riadne očistiť. Ale ak auto pravidelne jazdí, tak by sa to nemalo stávať, my sme moc často nejazdili, skôr tak nárazovo.
Výfuk sa menil raz, a aj to nedávno, zadná časť cca v 70000 a predná v 83000. Ten originál vydržal dosť dlho, že?
Na palubke odišli raz žiarovky na osvetlenie popolníka.
Pár krát som menil tzv. lôžko plata, čo je to málé nacvakávacie vzadu, do čoho sa nacvaknú čapy plata.
Zadné tlmiče odišli cca v 60000 a tie druhé teraz, v 85000. Však sa aj jazdilo po takých cestách a tak naložené, že nie je sa tomu čo diviť.
Za celý čas odišla len jedna poistka, ale zase tá dôležitá, nedalo sa naštartovať. Baterka je tam tretia.
Po čase sa poškodila hadička ostrekovania na zadné okno priamo v prechodke, tá pružinka čo zabraňuje stlačeniu hadičky zhrdzavela a predrala hadičku, takže malá oprava, ale dá sa kúpiť priamo nový diel. Myslím, že keby som tam v lete nemal len čistú vodu, nehrdzavelo by to.
Tiež sa po čase, zoxidovalo a prerušilo sa el. vedenie k osvetleniu ŠPZ priamo pri telese svetla na konektore, asi vďaka soli v zime.
No, a po rokoch samozrejme hrdza, postupne bodové mikro hrdzavenie na rôznych častiach karosérie, horšie to bolo na lemoch zadných blatníkov a spodok predných dverí.
Už sa pýtajú na výmenu brzdové kotúče, sú zvlnené (cca 80000). Určite im neprospelo zadŕhanie predných bŕzd, ale aj tak je to slušné, čo vydržali. Auto jazdilo naložené až až.
Raz netesnil chladiaci okruh, trochu to slzilo, stačilo hadicový spoj rozobrať očistiť zložiť a riadne dotiahnuť.
Raz bola krutá zima a namŕzali stierače, takže to dopadlo tak, že ľavý (šoférov) už ani necekol a pozeral som a riadil cez spolujazdcov výhľad. Potom doma som to mŕtve rameno riadne nasadil a dotiahol a zas je OK.
Tiež som opravoval relé sahary. Rozrezal som obal, očistil kontakty a fachčí to ďalej. Ale dá sa asi za 250 Kč kúpiť nové.
Ostatné výmeny boli vždy spôsobené vonkajším vplyvom, nie opotrebením - malý ťukanec na predok--> výmena, poškodené zadné dvere --> výmena, zadné sklo --> výmena.
Teraz už 3. mesiac autom jazdia svokrovci, tak sa dúfam tiež postarajú aby ešte dlho vydržalo. Celkovo sme boli s autom spokojní, úsporné, VEĽMI živé auto, spoľahlivé, fakt nás nikdy nenechalo stáť a nebol ani núdzový dojazd. A to sme ho teda nešetrili. Nedostatok priestoru sme dosť dlho kompenzovali strešným boxom (300 l). Auto viezlo pár krát aj bicykle na streche. Ale deti narástli a potrebovali viac priestoru, viac vecí sa vozí na dovolenky, jazdí sa na väčšie vzdialenosti a tak sme museli kúpiť väčšie auto. Tico je veľmi vhodné na denné dochádzanie do práce na kratšie vzdialenosti a na cestu v meste. Nie je problém s ním kdekoľvek zaparkovať, prešmyknúť sa. Je z neho výborný výhľad, perfektné presvetlenie interiéru.
Čo na Ticu nebolo tak dobré, je, že bolo na dlhšie cesty (250 km a viac) nepohodlné. Sedačky sú malé a sedáky krátke. Auto nemá klímu, ľahko sa prehreje interiér. Je dosť hlučné, hlavne keď sa za jazdy vetrá. Takže kvalitné audio do neho nemá zmysel. A samozrejme bezpečnosť. Aktívna je skoro žiadna, zostáva len pasívna.Treba teda jazdiť defenzívne, myslieť aj za druhých, predvídať, nemachrovať a nepodceňovať okolnosti a nepreceňovať schopnosti svoje a auta. Proste byť ten, čo sa radšej šikovne vyhne kolíznej situácii, než by do nej išiel s tým, že sa spolieha na neviem aké bezpečnostné prvky. Kvalitné zimné pneu sú v poriadnej zime nutnosť, auto je veľmi ľahké. V zatáčke je nedotáčavé aj pri brzdení aj pri zábere.
Čo sa rýchlosti týka, nemá zmysel jazdiť trvalo vyššie ako 120 - 130 km. Ide to dosť do spotreby a hladina hluku sa mimoriadne zvýši. Tým sa viac unavuje posádka, ktorá má práve pri týchto rýchlostiach byť obozretnejšia. Autom som išiel krátko maximálne asi 155 tachometrových, ale je to stres, nestojí to za to.
Tak vám prajem veľa kilometrov v zdraví a v pohode.
Marián
Za ten čas bežné servisné úkony a výmeny oleja, chladiacej a brzdovej kvapaliny a filtrov, pneumatiky, stierače, brzdové doštičky, rozvodový remeň + kladka, remeň pohonu alternátora, tesnenie pod kryt ventilov, štelovanie ventilov, výmena sviečok. Na STK sme s ním nikdy nemali problém. Emisie boli špičkové, všetko hlboko pod normu, napríklad HC 0,00 technik len čumel.
Asi v 60000 bol problém s prednými brzdami. Zhrdzaveli a zadierali, tak to chcelo nové piestiky s tesnením a strmeň riadne očistiť. Ale ak auto pravidelne jazdí, tak by sa to nemalo stávať, my sme moc často nejazdili, skôr tak nárazovo.
Výfuk sa menil raz, a aj to nedávno, zadná časť cca v 70000 a predná v 83000. Ten originál vydržal dosť dlho, že?
Na palubke odišli raz žiarovky na osvetlenie popolníka.
Pár krát som menil tzv. lôžko plata, čo je to málé nacvakávacie vzadu, do čoho sa nacvaknú čapy plata.
Zadné tlmiče odišli cca v 60000 a tie druhé teraz, v 85000. Však sa aj jazdilo po takých cestách a tak naložené, že nie je sa tomu čo diviť.
Za celý čas odišla len jedna poistka, ale zase tá dôležitá, nedalo sa naštartovať. Baterka je tam tretia.
Po čase sa poškodila hadička ostrekovania na zadné okno priamo v prechodke, tá pružinka čo zabraňuje stlačeniu hadičky zhrdzavela a predrala hadičku, takže malá oprava, ale dá sa kúpiť priamo nový diel. Myslím, že keby som tam v lete nemal len čistú vodu, nehrdzavelo by to.
Tiež sa po čase, zoxidovalo a prerušilo sa el. vedenie k osvetleniu ŠPZ priamo pri telese svetla na konektore, asi vďaka soli v zime.
No, a po rokoch samozrejme hrdza, postupne bodové mikro hrdzavenie na rôznych častiach karosérie, horšie to bolo na lemoch zadných blatníkov a spodok predných dverí.
Už sa pýtajú na výmenu brzdové kotúče, sú zvlnené (cca 80000). Určite im neprospelo zadŕhanie predných bŕzd, ale aj tak je to slušné, čo vydržali. Auto jazdilo naložené až až.
Raz netesnil chladiaci okruh, trochu to slzilo, stačilo hadicový spoj rozobrať očistiť zložiť a riadne dotiahnuť.
Raz bola krutá zima a namŕzali stierače, takže to dopadlo tak, že ľavý (šoférov) už ani necekol a pozeral som a riadil cez spolujazdcov výhľad. Potom doma som to mŕtve rameno riadne nasadil a dotiahol a zas je OK.
Tiež som opravoval relé sahary. Rozrezal som obal, očistil kontakty a fachčí to ďalej. Ale dá sa asi za 250 Kč kúpiť nové.
Ostatné výmeny boli vždy spôsobené vonkajším vplyvom, nie opotrebením - malý ťukanec na predok--> výmena, poškodené zadné dvere --> výmena, zadné sklo --> výmena.
Teraz už 3. mesiac autom jazdia svokrovci, tak sa dúfam tiež postarajú aby ešte dlho vydržalo. Celkovo sme boli s autom spokojní, úsporné, VEĽMI živé auto, spoľahlivé, fakt nás nikdy nenechalo stáť a nebol ani núdzový dojazd. A to sme ho teda nešetrili. Nedostatok priestoru sme dosť dlho kompenzovali strešným boxom (300 l). Auto viezlo pár krát aj bicykle na streche. Ale deti narástli a potrebovali viac priestoru, viac vecí sa vozí na dovolenky, jazdí sa na väčšie vzdialenosti a tak sme museli kúpiť väčšie auto. Tico je veľmi vhodné na denné dochádzanie do práce na kratšie vzdialenosti a na cestu v meste. Nie je problém s ním kdekoľvek zaparkovať, prešmyknúť sa. Je z neho výborný výhľad, perfektné presvetlenie interiéru.
Čo na Ticu nebolo tak dobré, je, že bolo na dlhšie cesty (250 km a viac) nepohodlné. Sedačky sú malé a sedáky krátke. Auto nemá klímu, ľahko sa prehreje interiér. Je dosť hlučné, hlavne keď sa za jazdy vetrá. Takže kvalitné audio do neho nemá zmysel. A samozrejme bezpečnosť. Aktívna je skoro žiadna, zostáva len pasívna.Treba teda jazdiť defenzívne, myslieť aj za druhých, predvídať, nemachrovať a nepodceňovať okolnosti a nepreceňovať schopnosti svoje a auta. Proste byť ten, čo sa radšej šikovne vyhne kolíznej situácii, než by do nej išiel s tým, že sa spolieha na neviem aké bezpečnostné prvky. Kvalitné zimné pneu sú v poriadnej zime nutnosť, auto je veľmi ľahké. V zatáčke je nedotáčavé aj pri brzdení aj pri zábere.
Čo sa rýchlosti týka, nemá zmysel jazdiť trvalo vyššie ako 120 - 130 km. Ide to dosť do spotreby a hladina hluku sa mimoriadne zvýši. Tým sa viac unavuje posádka, ktorá má práve pri týchto rýchlostiach byť obozretnejšia. Autom som išiel krátko maximálne asi 155 tachometrových, ale je to stres, nestojí to za to.
Tak vám prajem veľa kilometrov v zdraví a v pohode.
Marián
Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Daewoo Tico - r.v. 1996 zakoupené v 97
1.) Hřálo se přední kolo - Rozhýbání čelistí brzd
2.) Nespínala sahara - Špatné relé - výměna za Teslácké a na větší příkon
3.) Kolísal výkon motoru - upaléný kabel od rozdělovače
4.) Rezávějící ramena stěračů - obroušené a nastříkané
5.) Prasklá hadička ostřikovače zadního okna - nahražená nvou
6.) Při 60 000km 2.- brzdové destičky
7.) Pri 80 000km výměna rozvodového řemene a kladky
8.) Při 90 000km 2. brzdové pakny + všechny ložiska
9.) Při 95 000km měněné všechny manžety poloosy
+ výměny kapalin a filtrů
-------------------------------------------------------------------------
Nyní šetřím na nové tlumiče a baterii - stále původní - 12 let stará
Nejvyšší dosažená rychlost dle tachometru 160km/hod
Nejmenší dosašená spotřeba 3,7 l/100 km
Nejvyšší rychlosti na jednotlivé převodové stupně:
2. - 80km/hod
3. - 120km/hod
5. - 160km/hod
Ať slouží!
1.) Hřálo se přední kolo - Rozhýbání čelistí brzd
2.) Nespínala sahara - Špatné relé - výměna za Teslácké a na větší příkon
3.) Kolísal výkon motoru - upaléný kabel od rozdělovače
4.) Rezávějící ramena stěračů - obroušené a nastříkané
5.) Prasklá hadička ostřikovače zadního okna - nahražená nvou
6.) Při 60 000km 2.- brzdové destičky
7.) Pri 80 000km výměna rozvodového řemene a kladky
8.) Při 90 000km 2. brzdové pakny + všechny ložiska
9.) Při 95 000km měněné všechny manžety poloosy
+ výměny kapalin a filtrů
-------------------------------------------------------------------------
Nyní šetřím na nové tlumiče a baterii - stále původní - 12 let stará
Nejvyšší dosažená rychlost dle tachometru 160km/hod
Nejmenší dosašená spotřeba 3,7 l/100 km
Nejvyšší rychlosti na jednotlivé převodové stupně:
2. - 80km/hod
3. - 120km/hod
5. - 160km/hod
Ať slouží!
96. Kupovano jako bourane na zadek po trochu odflakle oprave. Cili zamaskovano na prodej. Najeto 85k. Ted ma 102k.
Od doby koupe 2x lehce tukle napredek. = nova svetla, blinkry.
Na parkovisti urvana antena, praskly cep na predni naprave, trosku zadreny pistek na PP brzde a vyfuk ktery se jednou za 2 roky zavari.
Udrzba tedy minimalni.
A vypada to ze v budoucnosti nas cekaj synchrony.
Od doby koupe 2x lehce tukle napredek. = nova svetla, blinkry.
Na parkovisti urvana antena, praskly cep na predni naprave, trosku zadreny pistek na PP brzde a vyfuk ktery se jednou za 2 roky zavari.
Udrzba tedy minimalni.
A vypada to ze v budoucnosti nas cekaj synchrony.
Intel E7200 @3,8ghz, DFI Blood Iron 2x 2GB OCZ Reaper 1066mhz, EVGA 8800GT 512mb, Hitachi T7K250 250gb, Seagate Barracuda 640gb, Creative SB Audigy, Leadtek Winfast DTV2000H, Logitech MX518, Logitech G25, Creative P5800, Creative Fatal1ty Gaming Headset
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
tak dnes som pokoril 155 555,5km
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Keď som ho kúpil malo 72000Km a teras má 89000Km. Jazdím každý deň a menil som predné a zadné tlmiče, ložiská v zadných kolesách, výfuk, štartér 2x (prvýkrát mi ho opravili a vydržal mesiac tak som zohnal druhý), tesnenie pod hlavou, rozvody a spotrebný materiál. Teras sa chystám na prednú nápravu: ramená a riadenie.
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Na Ticu r.v.1996 mám najeto 173689 km, zatím vše v pořádku, 2x výměna výfuku, teď zlobí pravý přední kulový čep a tlumič, olej meněn pri každých 15000 km, olej zatím neteče, motor je živej, jízda max do 120-130 km/h. Od novoti používam olej BP. Jezdím léto i zimu. Po zimě chci měnit přední i zadní ložiska. Od novoti dostal 2x nástřik spodku. Na emisích perfektní hodnoty, někdy až podezřele dobré.
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Vzhledem k tomu, ze se rika, ze ma mit zivotnost 180tis tak docela jo.
Intel E7200 @3,8ghz, DFI Blood Iron 2x 2GB OCZ Reaper 1066mhz, EVGA 8800GT 512mb, Hitachi T7K250 250gb, Seagate Barracuda 640gb, Creative SB Audigy, Leadtek Winfast DTV2000H, Logitech MX518, Logitech G25, Creative P5800, Creative Fatal1ty Gaming Headset
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
tak já mám na tacho 155000,ale jsem 3 majitel a stálo i v AAA takže už má možná i 200000km. Já jsem s ním najel 66000km a měnil jsem : zadní tlumiče,baterii,relé ventilátoru,zadní prase,2 kličky,trubku od brzd a pár žárovek,to vše asi za 5000kč. Neuvěřitelné auto!!! Mám ještě 2x tak velkou Mazdu v plné palbě za půl mega ale radši jezdím Ticoušem.Jen výměna čidla ABS na Mazdě stojí 5000kč.
Daewoo Tico 0.8 + Mazda Premacy 1.8 - supr auta!!!
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
Tic Tac ted prekrocil hranici 108 000.
A ted nas trosku pozlobily zadni brzdy.
Zadne nahradni dily nebyli potreba.
Jen zadrene pistky. A uz zase brzdi jak das.
Ted me ceka investice aspon do starsich zadnich tlumicu. To co tam je ted je na rozbite silnici peklo.
A ted nas trosku pozlobily zadni brzdy.
Zadne nahradni dily nebyli potreba.
Jen zadrene pistky. A uz zase brzdi jak das.
Ted me ceka investice aspon do starsich zadnich tlumicu. To co tam je ted je na rozbite silnici peklo.
Intel E7200 @3,8ghz, DFI Blood Iron 2x 2GB OCZ Reaper 1066mhz, EVGA 8800GT 512mb, Hitachi T7K250 250gb, Seagate Barracuda 640gb, Creative SB Audigy, Leadtek Winfast DTV2000H, Logitech MX518, Logitech G25, Creative P5800, Creative Fatal1ty Gaming Headset
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Re: Kolik mate najeto s Ticem a s jakymi problemy
soooc píše:Cau,
chtel bych srovnat, jak na tom je moje tico, jestli jsou ty servisy, co jsem mel normal a nebo jestli mam vrak
Tico r.v. 96, Korea, modrá barva, najeto 87 000, 8 let na desti, 4 roky ve stodole, jezdi v zime i v lete.
Vymena obou kloubu, dvakrat novy vyfuk, jednou nadrz, jedno vyvareni prahu plus dveri. Jednou menene predni brzdy, trikrat valecky. Jednou rozvody paliva (shnily a zacalo to tect). Mam druhe zimni a treti letni gumy (debica a barum - ten uz je nevyrabi, takze ted optima). Shnily zadni sterac. Jedna praskla predni zarovka Jedna repase starteru, 3 baterky. Jednou nove svicky, dvakrat nove kabely (jednou teda sezraly mysi). Jednou urvane zrcatko, od lonska bez prednich mlhovek.
kde ma Tico predne hlmlovky, inac mam najazdene 75000 menene brzdy, vyfuk, bateria, sviecky, na novo geometria, predne klby, 4zimne a 4letna pneu, sviecky, sterac a spetak(niekto mi ich pred bytovkou oddrbal)