Problem s prevodvkou
Moderátor: Blue Lanos
Problem s prevodvkou
Nazdar,
mam problem a chcem sa spytat ci sa niekto s tym uz nestretol.
Ide o to, ze pri podradovani z 4 na 3 v rychlosti 45 km/h a viac mi to v prevodovke niekedy tak zaskripe az mi vlasy dupkom vstanu. Zaujimave je to, ze to robi len pri tych popisanych podmienkach. AK idem okolo 40 km/h bez problemov podradim. Vyzera to na problem synchronizacie, ale neviem. Ten zvuk je asi taky, ako ked preradujete a mate slabo vytlacenu spojku.
Matizka som mal na prehliadke po 70 000 km asi pred 2 mesiacmi. Vsetko islo OK, akurat sa mi zdalo, ze sa tazsie preraduje z 1 na 2. Tak som im povedal, ze nech sa na to pozru ci tam nie je nejaky problem. Tak sa na to pozreli, z 1 na 2 ide trosku lepsie, ale odvtedy mam take problemy s tym 4->3, ze som mal asi radsej drzat hubu.
Tak keby ste niekto vedel kde je pes zakopany tak sa potesim. ALebo by ste vedeli o dobrom servise v okoli Bratislavy mohli na to pozriet budem vdacny. V kazdom pripade do servisu Fancar, kde mi to poriesili pri tej prehliadke nemam chut ist. Akurat keby sa ukazalo, ze to maju na svedomi oni, tak im to tam pojdem reklamovat.
Dik moc.
Maros
mam problem a chcem sa spytat ci sa niekto s tym uz nestretol.
Ide o to, ze pri podradovani z 4 na 3 v rychlosti 45 km/h a viac mi to v prevodovke niekedy tak zaskripe az mi vlasy dupkom vstanu. Zaujimave je to, ze to robi len pri tych popisanych podmienkach. AK idem okolo 40 km/h bez problemov podradim. Vyzera to na problem synchronizacie, ale neviem. Ten zvuk je asi taky, ako ked preradujete a mate slabo vytlacenu spojku.
Matizka som mal na prehliadke po 70 000 km asi pred 2 mesiacmi. Vsetko islo OK, akurat sa mi zdalo, ze sa tazsie preraduje z 1 na 2. Tak som im povedal, ze nech sa na to pozru ci tam nie je nejaky problem. Tak sa na to pozreli, z 1 na 2 ide trosku lepsie, ale odvtedy mam take problemy s tym 4->3, ze som mal asi radsej drzat hubu.
Tak keby ste niekto vedel kde je pes zakopany tak sa potesim. ALebo by ste vedeli o dobrom servise v okoli Bratislavy mohli na to pozriet budem vdacny. V kazdom pripade do servisu Fancar, kde mi to poriesili pri tej prehliadke nemam chut ist. Akurat keby sa ukazalo, ze to maju na svedomi oni, tak im to tam pojdem reklamovat.
Dik moc.
Maros
- Reklama
No , nevím , jestli se to nesnažili doladit lanovody. Mám pocit, že když sundáš ten plastovej tunel u řadící páky, jsou tam na lankách šrouby , kterými se dá nastavit krok řadičky. No , asi bych se do toho moc nehrabal, ale dalo by se poznat, jetli s tím něco nedělali.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
No, uz ma strasili, ze by to mohol byt nejaky problematicky kruzok pre synchro v prevodovke. To by znamenalo rozobrat prevodovku, co je, ako som sa dozvedel je, operacia tak riskantna na uspesne zlozenie, ze je lepsie zohnat novu.
Po tejto info mi pride vymena lanovodov/lan ako izy riesenie. Teda pre servisakov, to by som asi sam nerobil
Po tejto info mi pride vymena lanovodov/lan ako izy riesenie. Teda pre servisakov, to by som asi sam nerobil
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Já bych doporučil pro začátek vyzkoušet výměnu oleje za ten pro automatické převodovky. Když mi to v 90tkm udělali, byla to obrovská změna k lepšímu. Teď při 105tkm to omylem udělali znovu, ale vůbec to nevadí, už po 15tkm je cítit (trochu) rozdíl nový / starý olej.
Co se týče nastavování lanovodů na kulise páky, tam tam se toho dá IMHO zkazit / vylepšit velice málo. Nastavuje se tím vlastně poloha páky, kterou zaujme při jednotlivých zařazených stupních. Kvalty jsou fixovány v převodovce, nikoli na kulise. Na starně převodovky se lanovody seřizovat nedají.
Co se týče nastavování lanovodů na kulise páky, tam tam se toho dá IMHO zkazit / vylepšit velice málo. Nastavuje se tím vlastně poloha páky, kterou zaujme při jednotlivých zařazených stupních. Kvalty jsou fixovány v převodovce, nikoli na kulise. Na starně převodovky se lanovody seřizovat nedají.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Kde tě tím proboha strašili rozebrat převodovku v Matízkovi je jednoduchý a je to jedna z nejjednodušších převodovek jakou sem viděl škodovka 120 ji má složitější na všemožný seřizování a nastavování . Skus nechat vyměnit olej a jdi si na to stěžovat rozhodně bych to reklamoval jestli to předtím nedělalomaros píše:No, uz ma strasili, ze by to mohol byt nejaky problematicky kruzok pre synchro v prevodovke. To by znamenalo rozobrat prevodovku, co je, ako som sa dozvedel je, operacia tak riskantna na uspesne zlozenie, ze je lepsie zohnat novu.
Po tejto info mi pride vymena lanovodov/lan ako izy riesenie. Teda pre servisakov, to by som asi sam nerobil
tak som bol v servise
Tak som s tym problemom bol v servise. Mali ho cely den a ked mi ho vratili, , hovorili ze mali rozobratu prevodovku a zistili ze su tam opotrebovane synchrony a preto mi to robi problemy pri podradovani. Mozu mi objednat nove, akurat stoja 3500 Sk. Pytal som sa ci mozem poskodit nieco, ak mi to nevymenia sem tam mi to tam zakrkoce, ale technik povedal, ze vlastne ani nie. Takze to asi necham tak. Nemate niekto informacie, ci je ta cena realna, alebo sa to da niekde zohnat za vyrazne menej penazi? Neviem presne co vsetko by tam bolo treba vymenit, ale ked mi to technik povedal takto (synchrony) tak asi vsetko co s tym suvisi ...
<br><br>
Za tu kontrolu ani nechceli odo mna peniaze za pracu, takze som spokojny. Este mi chlapik hovoil, ze mi to tam zatial trochu postelovali a mozno to pojde lepsie. Teraz mam pocit ze to preradovanie je trochu tuhsie, ale zatial som nepozoroval ten problem pri podradovani. (urobil som asi 50 km). Takze ak by to bolo o nastelovani nejakych casti v prevodovke a vydrzalo to, tak pre BA a okolie odporucam servis MaH (ja som bol v Perzalke) a neodporucam uz spominany Fancar, kde mi to pravdepodobne zvrtali.
<br><br>
Za tu kontrolu ani nechceli odo mna peniaze za pracu, takze som spokojny. Este mi chlapik hovoil, ze mi to tam zatial trochu postelovali a mozno to pojde lepsie. Teraz mam pocit ze to preradovanie je trochu tuhsie, ale zatial som nepozoroval ten problem pri podradovani. (urobil som asi 50 km). Takze ak by to bolo o nastelovani nejakych casti v prevodovke a vydrzalo to, tak pre BA a okolie odporucam servis MaH (ja som bol v Perzalke) a neodporucam uz spominany Fancar, kde mi to pravdepodobne zvrtali.
Matiz SE 0.8 1998
Tak sem se ptal šéfa na cenu opravy převodovky podle našeho způsobu . Při odkazu na internet by cena u nás včetně toho lepšího oleje byla 6 500 komplet a termín po domluvě tak dva až tři dny (nezáleží to jen na nás ale i na naprosto nezávyslé strojní dílně ) . Samozřejmě kdyby se měnily jen ty části o kterých víme , ale je možné že by používáním a při více najetých kilometrech bylo možná nutné vyměnit ještě něco navíc tak to by pak navýšilo konečnou cenu . Takže v případě zájmu telefon je 283840970
Dik za informacie. Myslim, ze zatial to menit nebudem. Odvtedy co mi to v tom posledom servise nastelovali som najazdil okolo 1000 km a ten problem sa vyskytol asi 3 krat, co povazujem za znesitelne oproti niekolkym tisicom za opravu na stav dokonaly. Keby sa to zhorsovalo urcite o tom budem uvazovat. Tak este raz, dik.
Matiz SE 0.8 1998
použivejte do převodovky jen kvalitní olej,opravdu jen kvalitní a spoustu problémům se předejde.Když je problém s řazením,určitě bych měnil nejdříve lanovody,když jsi nejste jisti,jak se zacházelo s řazením před Vámi.Má to pouze jednu vadu na kráse,že jsou poměrně drahé a když by se tím problém nevyřešil je to vzteku,že se vyhodilo tolik peněz zbytečně.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
No už jsem to tu psal v " Jaký olej nejvíc chutná " , nebudu ti radit , ale já tam mám ten černej motorák od TITANU- Fuchs. Je to nesrovnatelně lepší a jako převodový ho přímo doporučujou. Projdi starší forum a uvidíš...
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e