Výměna manžety na poloose.
Moderátor: Blue Lanos
Výměna manžety na poloose.
Zdravím. Praskla mi manžeta na poloose na straně u kola.
Jelikož jsem takovou výměnu ještě nedělal tak vás prosím o radu jak na to.
Manžetu už mám koupenou takže předem děkuji za vaše rady a nebo případný pracovní postup.
Jelikož jsem takovou výměnu ještě nedělal tak vás prosím o radu jak na to.
Manžetu už mám koupenou takže předem děkuji za vaše rady a nebo případný pracovní postup.
- Reklama
Re: Výměna manžety na poloose.
No, pokud jsi nikdy nic podobného nedělal , tak se do toho nepouštěj , měl jsem to rozebraný na matizu, což je stejný , ale je to celkem časově náročné a na ulici na to zapoměň hned.
Postup : nejdřív je potřeba povolit středovou matici poloosy , takže klíč 30 velká páka , někdo v autě na brzdě a skákat na tom , dokud to nepovolí . závit je klasický . potom vyheverovat , kolo dolu , brzdič dolu, nechat viset někde v podběhu , ale ne na napnuté hadičce. potom stáhnout čep řízení , možná by to mohlo k vytažení poloosy z náboje stačit , ale nevím , protože já zároveň měnil i spodní ramena , tak jsem měl dole celý náboj i s kotoučem . pokud by to nestačilo odmontuj dva šrouby které drží tlumič a pak to půjde vyklonit. když vysuneš poloosu z náboje odstraň starou manžetu nožem a otři vazelínu ať je na to vidět . je tam další tisícihran - hřídel , která je pojištěná závlačkou , ta se musí roztáhnout , nevyndavat , zůstane tam a hřídel se tam zpět jen natlačí a ona zaklapne. teď už to jen důkladně propláchni naftou nebo petrolejem .......na hřídel nasaď novou manžetu nacpi tam vazelínu ( bývá součástí sady s manžetou) nasuň zpět kloub , zacvakne ti ta závlačka , pevně zmáčkni ty plechové esska pásky , aby byla manžetatěsná a vše ostatní v opačném pořadí. Určitě použij novou matici na poloosu !!!! Pořádně utáhnout a rozklepnout .
Postup : nejdřív je potřeba povolit středovou matici poloosy , takže klíč 30 velká páka , někdo v autě na brzdě a skákat na tom , dokud to nepovolí . závit je klasický . potom vyheverovat , kolo dolu , brzdič dolu, nechat viset někde v podběhu , ale ne na napnuté hadičce. potom stáhnout čep řízení , možná by to mohlo k vytažení poloosy z náboje stačit , ale nevím , protože já zároveň měnil i spodní ramena , tak jsem měl dole celý náboj i s kotoučem . pokud by to nestačilo odmontuj dva šrouby které drží tlumič a pak to půjde vyklonit. když vysuneš poloosu z náboje odstraň starou manžetu nožem a otři vazelínu ať je na to vidět . je tam další tisícihran - hřídel , která je pojištěná závlačkou , ta se musí roztáhnout , nevyndavat , zůstane tam a hřídel se tam zpět jen natlačí a ona zaklapne. teď už to jen důkladně propláchni naftou nebo petrolejem .......na hřídel nasaď novou manžetu nacpi tam vazelínu ( bývá součástí sady s manžetou) nasuň zpět kloub , zacvakne ti ta závlačka , pevně zmáčkni ty plechové esska pásky , aby byla manžetatěsná a vše ostatní v opačném pořadí. Určitě použij novou matici na poloosu !!!! Pořádně utáhnout a rozklepnout .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Výměna manžety na poloose.
Tomáš to má zmáknutý
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Výměna manžety na poloose.
Tomáši moc díky za podrobný popis výměny.
Myslím že to nebude problém vyměnit, dělám různé opravy u kámoše, který má doma zvedák na auto takže si myslím že to půjde.
Běžně dělám výměnu kotoučů nebo brzdových destiček nebo někdy i tlumiče atd.
Manžetu jsem už koupil a myslím že i nebyla špatná cena protože obsahovala jak vazelínu tak i sponky a také matici i s zajišťovacíma segerovkama viz přiložené foto.
Jen nevím naco jsou u manžety dvě zajišťovací segerovky, ale to asi uvidím až to rozdělám.
Zatím moc díky a Čauky.
Myslím že to nebude problém vyměnit, dělám různé opravy u kámoše, který má doma zvedák na auto takže si myslím že to půjde.
Běžně dělám výměnu kotoučů nebo brzdových destiček nebo někdy i tlumiče atd.
Manžetu jsem už koupil a myslím že i nebyla špatná cena protože obsahovala jak vazelínu tak i sponky a také matici i s zajišťovacíma segerovkama viz přiložené foto.
Jen nevím naco jsou u manžety dvě zajišťovací segerovky, ale to asi uvidím až to rozdělám.
Zatím moc díky a Čauky.
- Přílohy
-
- manžeta (Large).jpg (55.93 KiB) Zobrazeno 15037 x
Re: Výměna manžety na poloose.
Ta víc zavřená ségra je ta , kterou budeš roztahovat pro vyjmutí poloosy z kinetáku , ale já tam nechal původní , moje sada to neobsahovala ..... ta druhá bude na stranu k převodovce , tam ale dej pozor ať to moc nešponuješ ven , aby ti to nevyjelo , prípadně aby jsi neroztrh manžetu i zde.
Co tě to stálo , kde jsi kupoval ... na matize je to bez matice a segrovek , s vazelínou a eskapáskama za cca 150
Co tě to stálo , kde jsi kupoval ... na matize je to bez matice a segrovek , s vazelínou a eskapáskama za cca 150
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Výměna manžety na poloose.
Zdravím Tomáši.
Tak dneska jsem to měl rozdělané a zatím jse nepodařilo.
Ještě mám takový dotaz, jak jse dá sundat kotouč?
A jak tu segerovku povytáhneš já jsem ji ani nenašel.
A ještě mám problém, nejde mi vyndat čep řízení, jen jde povolit matka.
Tu manžetu jsem koupil u nás v autodíech za 270 kč.
Tak dneska jsem to měl rozdělané a zatím jse nepodařilo.
Ještě mám takový dotaz, jak jse dá sundat kotouč?
A jak tu segerovku povytáhneš já jsem ji ani nenašel.
A ještě mám problém, nejde mi vyndat čep řízení, jen jde povolit matka.
Tu manžetu jsem koupil u nás v autodíech za 270 kč.
Re: Výměna manžety na poloose.
Na čep potřebuješ stahovák , nemlať do toho zvrchu kladivem , to nepomůže , můžeš to zkusit odrazit tak , že přiložíš kladivo z boku na těleso - těhlici a druhým proti tomu praštíš, ale ne do čepu , tím nic nezískáš. Segrovka je v kloubu , zezadu a musíš si to otřít od vazelíny aby byla vidět. kotouč nemusíš sundavat , nevím ,jak je to na ticu , ale u matize jde dolu snad i s nábojem , nedělal jsem to , já to měl dole vcelku , sundal jsem to i na spodním čepu a odšrouboval od tlumiče.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Výměna manžety na poloose.
Ahoj Tome.
Tak to jsem už byl blízko jen jsem neviděl tu segerovku
Měl jsem to sundané i z tlumiče a i dole na kloubu jsem to vyndal.
Musím někde sehnat stahovák na čep řízení, nechci do něho mlátit a zničit ho.
Zatím díky moc. A dám vědět jak jsem pokročil.
Tak to jsem už byl blízko jen jsem neviděl tu segerovku
Měl jsem to sundané i z tlumiče a i dole na kloubu jsem to vyndal.
Musím někde sehnat stahovák na čep řízení, nechci do něho mlátit a zničit ho.
Zatím díky moc. A dám vědět jak jsem pokročil.
Re: Výměna manžety na poloose.
neni potreba to sendavat s cepu rizeni
staci spodni kulak vyklonit a pokud jsi na zvedaku je to sranda.jen roztahnout tu segrovku a vytahnout kloub.
neni to tak strasny kdyz to jde roztahnout-nekdy si s tim hraju treba 10 minut nez se povede
staci spodni kulak vyklonit a pokud jsi na zvedaku je to sranda.jen roztahnout tu segrovku a vytahnout kloub.
neni to tak strasny kdyz to jde roztahnout-nekdy si s tim hraju treba 10 minut nez se povede
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Výměna manžety na poloose.
Zdravím, tak dnes jsem vyměnil manžety na obou kolech a hned jsem si i vyčistil brzdy.
Trvalo mi to asi tak 4hodinky.
Ta matice na kole není potřeba vůbec povolovat.
Výměna probíhala asi takhle: sundal jsem kolo vyšrouboval a pověsil jsem na pružinu brzdový třmen a odšrouboval i držák třmenu. Pak jsem stahovákem vyndal čep řízení a vyvěsil jsem i kulový čep z nápravy a povolil tyč stabilizátoru.
Pak jsem si poolil dva šrouby na tlumiči a ten vrchní co je blíže kpružině jsem vyndal to, aby jse dalo s nábojem lépe naklánět.
Sundal jsem manžetu utřel vazelínu a vystrčil segerovku abych mohl vytáhnout poloosu z náboje.
Na jednom kole mi šla segerovka vystrčit zhruba po 10minutách a ta na druhém kole mě potrápila asi tak půl hodiny.
Pak jsem navlékl novou manžetu a nanesl opatrně na kloub a na poloosu novou vazelínu a opatrně nastrčil na náboj a utáhl páskama, viz foto.
Přikládám pár fotek z montáže manžety.
Trvalo mi to asi tak 4hodinky.
Ta matice na kole není potřeba vůbec povolovat.
Výměna probíhala asi takhle: sundal jsem kolo vyšrouboval a pověsil jsem na pružinu brzdový třmen a odšrouboval i držák třmenu. Pak jsem stahovákem vyndal čep řízení a vyvěsil jsem i kulový čep z nápravy a povolil tyč stabilizátoru.
Pak jsem si poolil dva šrouby na tlumiči a ten vrchní co je blíže kpružině jsem vyndal to, aby jse dalo s nábojem lépe naklánět.
Sundal jsem manžetu utřel vazelínu a vystrčil segerovku abych mohl vytáhnout poloosu z náboje.
Na jednom kole mi šla segerovka vystrčit zhruba po 10minutách a ta na druhém kole mě potrápila asi tak půl hodiny.
Pak jsem navlékl novou manžetu a nanesl opatrně na kloub a na poloosu novou vazelínu a opatrně nastrčil na náboj a utáhl páskama, viz foto.
Přikládám pár fotek z montáže manžety.
- Přílohy
-
- manžeta3 (Medium).jpg (73.22 KiB) Zobrazeno 14966 x
-
- manžeta1 (Medium).jpg (55.95 KiB) Zobrazeno 14966 x
-
- manžeta2 (Medium).jpg (73.64 KiB) Zobrazeno 14966 x
Re: Výměna manžety na poloose.
Ještě pár fotek.
- Přílohy
-
- manžeta5 (Medium).jpg (62.83 KiB) Zobrazeno 14966 x
-
- manžeta4 (Medium).jpg (38.16 KiB) Zobrazeno 14966 x
Re: Výměna manžety na poloose.
Další foto:
- Přílohy
-
- manžeta10 (Medium).jpg (64.84 KiB) Zobrazeno 14966 x
-
- manžeta9 (Medium).jpg (69.61 KiB) Zobrazeno 14966 x
-
- manžeta7 (Medium).jpg (59.74 KiB) Zobrazeno 14966 x
Re: Výměna manžety na poloose.
Když jsem měnil prachovku na poloose tak jsem jenom povolil venkovní matici, povolil a vyndal jsem šroub u kulovýho čepu spodní nápravy a nápravu jsem odtáhnul trubkou délka tak 120-140 cm.
Ta venkovní matice šla velice špatně povolit. Ideálně at ti jí někde povolej a ty si jí potom dotáheš podle sebe. Moment jsem dal u starý matice 340 nm.
Nová takovou sílu nevydrží.
Tu ségrovku na vnější poloose je potřeba při demontáži roztáhnout. Někdy je to dost náročné. Musí se roztáhnout na obě strany.
Nebo si kup na vrakovišti starou poloosu a vyzkoušej si to na ní.
Mě prachovka vydržela na autě tak 30000 km, stáří tak tři roky.
Ta venkovní matice šla velice špatně povolit. Ideálně at ti jí někde povolej a ty si jí potom dotáheš podle sebe. Moment jsem dal u starý matice 340 nm.
Nová takovou sílu nevydrží.
Tu ségrovku na vnější poloose je potřeba při demontáži roztáhnout. Někdy je to dost náročné. Musí se roztáhnout na obě strany.
Nebo si kup na vrakovišti starou poloosu a vyzkoušej si to na ní.
Mě prachovka vydržela na autě tak 30000 km, stáří tak tři roky.
Re: Výměna manžety na poloose.
Ještě jedna zkušenost - nevím, jestli je to stejné i na Ticu, ale na Leganze jsem chtěl ušetřit a koupil NEORIGINÁLNÍ manžetu.
Ty pak ruply po pár měsících (možná týdnech), byly od různých výrobců. Až jsem nakonec pořidil originální a ta už je pár let v pohodě.
Ty pak ruply po pár měsících (možná týdnech), byly od různých výrobců. Až jsem nakonec pořidil originální a ta už je pár let v pohodě.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)