Spojka - nevystavuje
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
- Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
- Kontaktovat uživatele:
Spojka - nevystavuje
Mám drobný problém. Podařilo se vyjet z garáže vyřadit nechat motor běžet v mezičease zavřít dveře garáže a vrátit se do auta a už nešlo nic zařadit. Po vypnutí motoru lze zařadit cokoliv. Auto jsem s potupou zatlačil do garáže a studuju co tomu je. V NEXA oddíle jsem se dočetl, že to může být prasklá přestavná páka. Po sešlápnutí pedálu páka změní polohu cca 1cm, ale nic se nestane - pedál se vrací sám není potřeba mu pomáhat. Dá se páka demontovat bez rozebírání spojky? (nějak vysunout či co) Dá se vyměnit spojka (kotouče) bez demontáže z motorového prostoru?
Díky Franta
Díky Franta
Naposledy upravil(a) Franta dne čtv pro 16, 2004 13:30, celkem upraveno 1 x.
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
- Reklama
Franto, spojku , myslíš asi lamelu, bez demontáže převodovky opravdu nevyměníš. Ale problém bych začal hledat jinde, píšeš, že se ti pohybuje ta páka na převodovce asi o 1 cm ? To je nějak málo, ne ? Neteče Ti spojkovej váleček ? Nemizí ti brzdovka, mají totiž společnou nádobku.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Franto, problém může být nejen u toho prasátka, co spojku vystavuje, ale i hlavního spojkového válce, kterým se tím prasátkem vlastně hejbá. Spíš bych to typoval na ten hlavní , tedy ten u pedálu. On totiž musí mít v sobě pružinu, nebo musí být nějak zajištěno, aby se mohl vrátit a znovu nabrat z nádržky kapalinu (je tam taková dírka ve válci a ta musí být v klidové poloze průchozí) tu pak zase sešlápnutím pedálu poslat do prasátka a to ti spojku vystaví. Možná se ti pístek nevrací za tu plnící dírku? A pak pracuje s menším množstvím kapaliny a proto prasátko má omezený zdvih. To co jsem ti teď napsal je všeobecně, co jsem pochytil z předchozích aut. Nubira mi chodí normálně a zatím jsem ovládání nerozebíral. Ještě dotaz, neměnil jsi brzdovou kapalinu? Mohlo se do tý dírky a do válce dostat nějaký svinstvo, a víc se tře a nevrací se do výchozí pozice.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv úno 26, 2004 13:12
Mal som ten isty problem. Bola to ta nestastna paka. Aj ked sa na prvy pohlad zda, ze je O.K.Zvar je prilis slaby. Poistny srob a paka musia zvierat 90St. uhol. Ak mas iny, a to je vidiet, vies na com si.Vymena je mozna len po demontazi prevodovky, sikovny mechanik to zvlada za doobedie. (ale musi si privstat... )Predpokladam, ze mas uz nieco"najeto", preto doporucujem vymenu loziska, lamely a vidlicky.Aj s pracou ma to vsetko stalo cca 5 000Skk.
Franto, jak jsem se dostal k autu, nafotil jsem ti mojí fugující (doufám, že ještě dlouho) spojku.
no a podle fotek bych řekl, že zdvih prasátka u mé spojky není taky o moc větší než 1 cm. A když se dívám na ten hlavní spojkový válec, podle umístění přívodu a odvodu kapaliny tam asi v pístu budou nějaké přepouštěcí ventilky tak jestli tam nemůže být nějaký problém, že třeba při zvýšeném tlaku trochu propouští a spojka nevystaví úplně. No to je asi vše co bych ti k tomu mohl říct, PertM bude vědět určitě víc. Zlom vaz
no a podle fotek bych řekl, že zdvih prasátka u mé spojky není taky o moc větší než 1 cm. A když se dívám na ten hlavní spojkový válec, podle umístění přívodu a odvodu kapaliny tam asi v pístu budou nějaké přepouštěcí ventilky tak jestli tam nemůže být nějaký problém, že třeba při zvýšeném tlaku trochu propouští a spojka nevystaví úplně. No to je asi vše co bych ti k tomu mohl říct, PertM bude vědět určitě víc. Zlom vaz
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Tak to teda koukám na ten krok tý páky , myslel jsem,že bude větší . Tak to asi ta chyba nebude.
Ještě nerozumím , co píše JaroslavSK. Kde je ten pojistný šroub , co má svírat ůhel 90° ? On má na mysli, že se ta páka jako protočí do skrutu, jako vada materiálu??? , To jsem ještě neslyšel.......
Ještě nerozumím , co píše JaroslavSK. Kde je ten pojistný šroub , co má svírat ůhel 90° ? On má na mysli, že se ta páka jako protočí do skrutu, jako vada materiálu??? , To jsem ještě neslyšel.......
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
- Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
- Kontaktovat uživatele:
V ovládacím pístku a pedálu to nebude, protože chodí krásně (vymontováno z úchytu) a pedálem to také není, při zatlačení na pístek se tekutina krásně vrací do nádržky. Tak to bude asi ta zkroucená (prasklá) páka, nebo něco ve spojce. Za světla provedu prohlídku. A poslední dotaz musí opravdu celý motor s převodovkou ven? (Nedá se to ošidit jak u Š 120 ? Jenom posunutím?)
Díky Franta
Díky Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
No Franto nevím, ale bojím se, když jsem na motor a převodovku odpoledne čučel, že alespoň převodovka bude muset ven. Motor snad ne. No každopádně bych se při té příležitosti mrkl na lamelu a spojkové ložisko. Nevím kolik máš najeto, a nemám s Daewem zkušenosti , ale u Le Mans je tuším spojka původní (cca 200000???) u Mitsubishi jsem měl najeto asi 150000 a spojku jsem nedělal, a u Feldy máme 80000 a spojku jsme se synem nechali vyměnit preventivně poté co jsme křachli spojkovým zvonem o přejezd před Petrovicema na Rakovnicku (bacha na něj!!!!) Kamarád, co mi to dával dokupy doporučil výměnu , tím, že by ještě vydržela tak 10-20 tis. km . Tak ještě jednou zlom vaz.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Franto, pokud jsi někdy něco na autě dělal, a nejsi vyloženě netechnický typ , provedeš to i sám. Je ale dobré mít možnost montážní jámy, nebo rampy. Na ulici bych se do toho nepouštěl .
První krok je položit zezhora mezi blatníky nějakej trámek, nebo fošínku a motor k tomu uvázat na lano zýa takový oko co tam je od výroby - na straně převodovky!!! Pečlivě!!!!
Ostatní práce jsou ze spodku ( teď jen orientačně , na Nubiře jsem to nedělal, ale na UNU ) .
Nejdřív se musíš zbavit poloos- jedna z možností je, že vyheveruješ jedno z předních kol( musí to být to s kratší poloosou-LEVÉ) a odrazíš spodní čep na rameni ( pochopitelně po povolení matice ). Blbý je , že u Nubiry nejde vypustit olej! Sundáš manžety poloos , u převodovky !
Zatlačíš na kolo zevnitř a měla by ti vyjet poloosa. Někam si jí ohni a připevni třeba drátem k podvozku, aby ti nepřekážela. Rovnou si teď připevni i tu druhou , ale s určitou vůlí , ta ti vyjede až už budeš mít převodovku v rukou.
Teď udělej všechno okolo , jako jsou táhla řazení , náhon k tacho , konektor na couvačky.
Ještě si radši celý motor podvaž pod vanou lanem a přitáhni k té příčce , co jsi si vyrobil nahoře .
Povol všechny šrouby kolem skříně ( frémy) spojky, ale nevyndavej je , jenom povol z nejhoršího!!
Teď teprve odšroubuj silentblok na převodovce , POZOR!!! trochu to hupne dolu , jak se napnou ty tvoje ůvazky!!
Postupně vyšroubuj všechny šrouby okolo frémy a převodovku vysuň. Zároveň se ti vysune ta poloosa , doufám, že jsi jí podvázal samostatně!!!
POZOR převodovka je celkem těžká, ale dá se vyndat v jednom.
Pokud jsi úspěšně došel až sem, tak spojka je přišroubovaná na setrvačníku ( na motoru ) pod spojkovým košem. Ložisko a páka ti zůstaly v prevodovce .
Pokud už to máš všechno venku , vyměň i lamelu i ložisko ať máš klid, s tou pákou nevím, uvidíš co zjistíš až jí uvidíš.
POZOR!!!! pokud nemáš dostatečné vybavení a prostory nebo zkušenosti , radši se do toho nepouštěj !!!!!!!
Počkal bych ještě , jak se k tomu postaví Petrm .
Zatím ahoj všem, a méně času pod autem, více v něm.
PS. : Teď jsem si vzpomněl na má léta ( stavěl jsem) se Škodou 1203 RAL. ( valníček) . Tam platilo pravidlo 100km na silnici = 10 hodin oprav.
První krok je položit zezhora mezi blatníky nějakej trámek, nebo fošínku a motor k tomu uvázat na lano zýa takový oko co tam je od výroby - na straně převodovky!!! Pečlivě!!!!
Ostatní práce jsou ze spodku ( teď jen orientačně , na Nubiře jsem to nedělal, ale na UNU ) .
Nejdřív se musíš zbavit poloos- jedna z možností je, že vyheveruješ jedno z předních kol( musí to být to s kratší poloosou-LEVÉ) a odrazíš spodní čep na rameni ( pochopitelně po povolení matice ). Blbý je , že u Nubiry nejde vypustit olej! Sundáš manžety poloos , u převodovky !
Zatlačíš na kolo zevnitř a měla by ti vyjet poloosa. Někam si jí ohni a připevni třeba drátem k podvozku, aby ti nepřekážela. Rovnou si teď připevni i tu druhou , ale s určitou vůlí , ta ti vyjede až už budeš mít převodovku v rukou.
Teď udělej všechno okolo , jako jsou táhla řazení , náhon k tacho , konektor na couvačky.
Ještě si radši celý motor podvaž pod vanou lanem a přitáhni k té příčce , co jsi si vyrobil nahoře .
Povol všechny šrouby kolem skříně ( frémy) spojky, ale nevyndavej je , jenom povol z nejhoršího!!
Teď teprve odšroubuj silentblok na převodovce , POZOR!!! trochu to hupne dolu , jak se napnou ty tvoje ůvazky!!
Postupně vyšroubuj všechny šrouby okolo frémy a převodovku vysuň. Zároveň se ti vysune ta poloosa , doufám, že jsi jí podvázal samostatně!!!
POZOR převodovka je celkem těžká, ale dá se vyndat v jednom.
Pokud jsi úspěšně došel až sem, tak spojka je přišroubovaná na setrvačníku ( na motoru ) pod spojkovým košem. Ložisko a páka ti zůstaly v prevodovce .
Pokud už to máš všechno venku , vyměň i lamelu i ložisko ať máš klid, s tou pákou nevím, uvidíš co zjistíš až jí uvidíš.
POZOR!!!! pokud nemáš dostatečné vybavení a prostory nebo zkušenosti , radši se do toho nepouštěj !!!!!!!
Počkal bych ještě , jak se k tomu postaví Petrm .
Zatím ahoj všem, a méně času pod autem, více v něm.
PS. : Teď jsem si vzpomněl na má léta ( stavěl jsem) se Škodou 1203 RAL. ( valníček) . Tam platilo pravidlo 100km na silnici = 10 hodin oprav.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
- Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
- Kontaktovat uživatele:
Po pár pokusech - odvzdušnění... - natlakování jem si všiml, že pístek který tlačí na páku spojky, je úplně na okraji válce a naráží na pojistnou závlačku. Tak jsem pístek zatlačil kousek dovnitř, a dal do vzniklé prostory podložku cca 7 mm tlustou. Krok sice zůstal stejný, ale při nastartovanám motoru a sešláplé spojce šla jakobi víc zasunou řadící páka na 1. r. stupeň řekl, bych že se podařilo zařadit . Při spátečce se ozval rachot zubů (auto na heveru- sundané kolo - příprava na demontáž převodovky). Tak jsem motor zhasnul a šel se podívat na páku spojky. Při mírném zabrání za páku mi zůstala v ruce. Klasika upadlo to ve sváru. Tak jsem plech znovu provrtal a chystám se ho přivařit (to až v So). Mám elektro svářečku a nějaké elektrody tak se to pokusím nějak přilepit (hodně dlouho jem nesvářel). Dotaz už to někdo vařil přímo na nerozebrané převodovce v autě?
Doufám, že to bude jenom ten svár - spojka se mi nechce rozebírat.
Soused ni taky říkal, pokud jsem doléval olej do motoru, a to jsem dělal, tak se občas stane, že proteče do spojky přes gufero a pak to dělá taky přesně to stejné, že nejde zařadit.
Díky Franta
Doufám, že to bude jenom ten svár - spojka se mi nechce rozebírat.
Soused ni taky říkal, pokud jsem doléval olej do motoru, a to jsem dělal, tak se občas stane, že proteče do spojky přes gufero a pak to dělá taky přesně to stejné, že nejde zařadit.
Díky Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
No Jak jsem na to včera čučel, ta páka co vystavuje spojku běhá v pouzdru u nějaké um. hmoty, tak bych vaření bez demontáže moc nedoporučoval. No a pokud ti nateče guferem do spojky olej z motoru tak spíš bude spojka klouzat a to hlavně na 4 a 5 , a nakonec ji spálíš. Aby nešlo řadit by se musel úplně zapéct. Ale asi by ve spojkovém "zvonu" měl být dole otvor a tím by olej tekl. Tedy nevím jak u Nubiry.Franta píše:Tak jsem plech znovu provrtal a chystám se ho přivařit (to až v So). Mám elektro svářečku a nějaké elektrody tak se to pokusím nějak přilepit (hodně dlouho jem nesvářel). Dotaz už to někdo vařil přímo na nerozebrané převodovce v autě?
Doufám, že to bude jenom ten svár - spojka se mi nechce rozebírat.
Soused ni taky říkal, pokud jsem doléval olej do motoru, a to jsem dělal, tak se občas stane, že proteče do spojky přes gufero a pak to dělá taky přesně to stejné, že nejde zařadit.
Díky Franta
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
- Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
- Kontaktovat uživatele:
Tak se do toho rozebírání asi pustím, ale mám normální garáž, hever a pár prken-trámků na podložení, nářadí a chuť už zase konečně jezdit. ND mají v autodíly Krč, ale musím to prvně rozebrat, protože se dělají dva průměry 200 a 215mm a to je potřeba změřit před nákupem.
Franta
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]