Kapalina posilovače

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Dante
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 23, 2009 13:51

Kapalina posilovače

Příspěvek od Dante »

Zdravím vás všechny,

dneska jsem koukal že moje Leganza má už docela dost pod ryskou hladinu kapaliny na posilovač řízení. Nevíte tady náhodou někdo co do toho můžu dolejt? Nejsem v tomhle moc zběhlej, abych neudělal nějakou blbost.

Díky za pomoc
Reklama
 

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od -peha- »

To čo tam je sa volá....ATF Dextrom :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od Slam »

-peha- píše:To čo tam je sa volá....ATF Dextrom :lol: :lol: :lol:
A není to spíš DEXTRON (II nebo III)? ;) Jinak SHELL doporučuje přímo do Leganzy DONAX TX (Premium) nebo DONAX TA (Standard)...

Jinak se to píše taky jako DEXRON, přímo v servisním manuálu k Leganze stojí "always use DEXRONR–IID or III" (DONAX TX je ekvivalent k III).
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od palikx »

jo ale to ATF je taky dobre.vse je stejna kapalina jen od ruznych vyrobcu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
peter27
Příspěvky: 67
Registrován: úte dub 21, 2009 10:31
Bydliště: bratislava - presov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od peter27 »

ja som dosiel na benziku a popital som si hydraulicky olej oni mi ponukli 2 typi cerveny a hnedy pozrel som sa pod kapotu vydim cerveny kupil som cerveny a zatial v poho :-)
vraj su iba 2 druhy neviem co natom pravdy
mal som vselico od TATRA 613 po momentalnu Leganzu
feejay
Příspěvky: 227
Registrován: stř úno 04, 2009 13:40
Bydliště: NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od feejay »

No ja som sa dnes vybral do Zvolena a cestou som zistil, ze nejako sa mi horsie toci volantom.. viem ze mam uz isty cas dost pod ryskou kvapalinu, tak som zastavil na benzinke, kupil som nejake to ATF, neviem teraz konkretne ake, dolial som po MAX, ale volantom sa toci stale zle.. ku koncu cesty som si pripadal ze soferujem tatru 815 a nie leganzu :? Kamos mi poradil, aby som po doplneni vytocil parkrat volant zlava doprava a naspak, aby sa pripadne posilovac odvzdusnil.. no nepomohlo.. tak neviem co teraz ak sa to nejak neutrasie samo 8)
ex Leganza ´98

predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
santuco
Příspěvky: 21
Registrován: úte říj 06, 2009 20:57

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od santuco »

no taky isty problem mam aj ja,volant ide tazsie a este k tomu citim v urcitom mieste take ako keby mierne seknutie volantom
feejay
Příspěvky: 227
Registrován: stř úno 04, 2009 13:40
Bydliště: NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od feejay »

Nazdar. Presne toto som mal aj ja, obcas mi tam ako keby tak prasklo alebo co... ked uz som fakt nevedel co, siel som do servisu, kde vlastne skonstatovali, ze cerpadlo posilovaca je OK, tak nevedia.. ze jedine rozobrat.. tak som sa nastval, kupil som si WD40 sprej a polovicu som ho minul na kriz riadenia plus na vsetky otacave casti od volantu az po kolesa, ktore sa mi dali nastriekat.. a cuduj sa svete, su tomu uz asi dva mesiace a volantom sa kruti lepsie ako kedykolvek predtym.. a problem sa uz nevratil. Hoci nikdy by som nebol povedal, ze taketo nieco pomoze.
ex Leganza ´98

predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
santuco
Příspěvky: 21
Registrován: úte říj 06, 2009 20:57

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od santuco »

no musim to teda aj ja vyskusat,ved mi ani nic ine neostava
feejay
Příspěvky: 227
Registrován: stř úno 04, 2009 13:40
Bydliště: NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od feejay »

No.. potom pripadne napis ako to dopadlo :) Ale ked som vysiel prvykrat z garaze po tom nastriekani, zdalo sa mi, ze soferujem ine auto :lol: Jak po masle.. myslim ze nikomu neuskodi raz za cas taketo nieco urobit :)
ex Leganza ´98

predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
Dante
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 23, 2009 13:51

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od Dante »

Tak já dneska zjistil, že mi tahle kapalina zdrhá, a to tak že asi pekelně rychle... Upozořnovali mě na to před vánocema v servisu. Že to prý nějak dočasně vyřešili, ale že se může stát že tam něco odejde a to něco že pak stojí asi 20000 Kč, z čehož teda radost nemám
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od Richard »

Takový to zadrhávání a lupání při točení volantem je způsobeno takovým kloubem na tyči řízení, který najdeš v místě průchodu sloupku volantu podlahou (předpokládám, že u Legy to bude podobné jako u Nubiry), je nutné ho přádně promazat a rozhýbat.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
feejay
Příspěvky: 227
Registrován: stř úno 04, 2009 13:40
Bydliště: NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od feejay »

Za 20 tisic kupis novy motor.. to mi pride trochu prehnane.. ja mam leganzu vyse roka a pol, menil som uz vselico, od imobilizera, cez cerpadlo atd atd a nic nestalo viac ako 100 eur :D Samozrejme v neautorizovanom. :PP:

/ to premazanie mi pomohlo, ako som uz vyssie pisal
ex Leganza ´98

predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kapalina posilovače

Příspěvek od Slam »

Richard píše:Takový to zadrhávání a lupání při točení volantem je způsobeno takovým kloubem na tyči řízení, který najdeš v místě průchodu sloupku volantu podlahou (předpokládám, že u Legy to bude podobné jako u Nubiry), je nutné ho přádně promazat a rozhýbat.
Anebo jsou to vyrezlá ložiska, jejich promazání pomůže jen dočasně (většinou do prvního většího deště).
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“