Spotreba
Moderátor: Blue Lanos
Spotreba
Akú máte priemernú spotrebu Espera? Vítané sú predovšetkým skúsenosti s 1.5kou.
Svoju som si teraz meral systémom plná nádrž-plná nádrž, a to v dvoch módoch - "jazda-ako-prasa" a "jazda-na-spotrebu". Výsledky - 9.7 a 8.7 l/100km, čo nie je teda nič moc, na to, že pri druhom móde som sa fakt snažil.
Čo robíte, aby ste mali nižšiu spotrebu na Espere?
Svoju som si teraz meral systémom plná nádrž-plná nádrž, a to v dvoch módoch - "jazda-ako-prasa" a "jazda-na-spotrebu". Výsledky - 9.7 a 8.7 l/100km, čo nie je teda nič moc, na to, že pri druhom móde som sa fakt snažil.
Čo robíte, aby ste mali nižšiu spotrebu na Espere?
Espero 1.5 DOHC 16V
- Reklama
nemam espero ale so spotrebou to je jedno na akom aute jazdis. taku spotrebu (8.7) ja dosahujem pri jazde 100% len po meste cez zimu na kratke vzdialenosti a pritom nedavam pozor ako idem, ale ako prasa nejazdim. tiez mam 1.5 a po vymene sviecok pojde spotreba urcite dole o nejaky deciliter. ale neprezradil si ci si jazdil po meste alebo mimo mesta. skus pockat ako sa bude vyvijat spotreba teraz po oprave toho rozdelovaca.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Škoda Octavia 1.6
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
Mam Nexiu 1.5 16V,ten isty motor ako Espero. Espero je samozrejme tazsie a masivnejsie. Mam aj palubny pocitac a spotreba sa dost vyrazne odlisuje ani nie pri sposobe a style mojho soferovania,ale pri jazde obec/mimo obce/dialnica. Takze asi 9L/6,8L/8L. Tak ukazuje palubak a myslim ze je to jeden z najspolahlivejsich udajov,lebo meria spotrebu aj pri volnobehu v L/hod.,cize ziadne tabulky ani sposob od plnej do plnej nadrze nie je taky spolahlivy.
- T-PK
- Příspěvky: 501
- Registrován: úte srp 31, 2004 09:49
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
- Kontaktovat uživatele:
Jako,ja se ani moc nedivím,že se spotřeba pohybuje něco málo pod 10l... Mno,ja se snazim jezdit asi takto: zahrat motor,dojizdet na krizovatky se zarazenym rychlostnim stupnem, kontroluju pomerne casto spravny tlak v pneu, ale hlavne drzet rychlost okolo 90 pri 5. rychlosti (to ti potom zere tak cca 6,5l)..
mrk - no, to meranie som robil už po tej oprave, čiže s novými sviečkami. Jediné, čo mi ešte napadá, je skontrolovanie tlaku v pneu - už som dlho nekontroloval a zmeny teploty mohli spôsobiť nejaké zmeny tlaku.
No a ešte mám otázku: po meste v rýchlosti cca 65-70kmph, je lepšie točiť 2200 ot/min na štvorke, alebo 1800 ot/min na päťke? Myslím z hľadiska spotreby.
No a ešte mám otázku: po meste v rýchlosti cca 65-70kmph, je lepšie točiť 2200 ot/min na štvorke, alebo 1800 ot/min na päťke? Myslím z hľadiska spotreby.
Espero 1.5 DOHC 16V
ja teraz napisem len to co som cital a citam som to uz x-krat pri x recenziach na auta. spotreba pri rovnakej rychlosti je priblizne o liter nizsia ked preradis na vyssi stupen ale tiez zavisi asi aj od toho ci ides 100 na 4 a das 5 alebo ides 70 na 4 a das 5, ale ten liter tam bol rozdiel skoro vzdy. asi tak.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Škoda Octavia 1.6
suhlasim, ved aj keby to bola rovinka a ides 130 na 4 a zaradis 5, tak otacky klesnu povedzme o 2000 (len tak som strelil) ale ked pri nejakych 70km/h zaradis 5 tak klesnu ani nie o 500 otacok. a tych ani nie 500 otacok asi liter rozdiel neurobi, ale tych 2000 urcite.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Škoda Octavia 1.6
Už jsem psal, že jsem měl kdysi Pontiac Le Mans což je vlastně Racer, předchůdce Nexie. No a protože to bylo auto pro blbý Američany a mělo manuální pětistupňovou převodovku (nevím kdo to tam koupil) tak tam byla i kontrolka na řazení, ale jen nahoru. Tak, že jsi jel třeba po městě 55 a nic jsi od motoru nechtěl šup rozsvítila se kontrolka, že máš řadit až na 5. Ale předjížděl jsi na 3 tak se ti kontrolka rozsvítila až ve 110. Opravdu to makalo podle toho jakým způsobem jedeš. Nejdřív mi to vadilo, říkal jsem si co mi do řízení má kecat nějaký blbý auto, vyndám žárovku a hotovo. Ale asi po půl roce jsem zjistil, že mě kontolka ovlivnila docela dost a tak jsem pokládal ruku na šaltpáku a chtěl řadit a kontrolka se skoro ve stejný okamžik rozvěcovala! Je fakt, že jsem míval spotřebu okolo 6,2 lt venku. O tom se mi potom u Feldy jen zdálo! A to byla 1600cm. Asi záleží na motoru co snese a co má radši, motory 16V určitě mají radši vyšší otáčky než 8V .
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
Piaty prevodovy stupen by urcite nemal byt zaradeny pri rychlosti 65-70 km/h. Trpi tym hlavne 16V motor,ktory potrebuje tocit minimalne 3.000 ot/min. na vsetkych rychlostnych stupnoch samozrejme okrem jednotky. Aj spotreba v meste je nizsia pri zaradenej stvorke a rychlosti 70 km/h (udaje z palubneho pocitaca).
A co sa tyka uspory paliva pri dojazdoch - pred krizovatkou mozno ano,pomoze to,ale nie pri jazde z kopca a podobne. Pri MPI motoroch pri zaradenej stvorke alebo patke a pusteni plynoveho pedalu sa do urcitych nizsich otackach zastavi privod paliva a auto dobieha s "nulovou" spotrebou paliva (pocitac ukazuje 0,0 L/km spotrebu). Po stlaceni plynu sa dodavka paliva obnovi. Samozrejme so zaradenym prevodovym stupnom je kratsi dojazd vozidla ako s neutralom.
A co sa tyka uspory paliva pri dojazdoch - pred krizovatkou mozno ano,pomoze to,ale nie pri jazde z kopca a podobne. Pri MPI motoroch pri zaradenej stvorke alebo patke a pusteni plynoveho pedalu sa do urcitych nizsich otackach zastavi privod paliva a auto dobieha s "nulovou" spotrebou paliva (pocitac ukazuje 0,0 L/km spotrebu). Po stlaceni plynu sa dodavka paliva obnovi. Samozrejme so zaradenym prevodovym stupnom je kratsi dojazd vozidla ako s neutralom.
-
- Příspěvky: 174
- Registrován: pát kvě 07, 2004 11:07
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
spotreba
ja mam esperko 1.5 a jazdim obcas ako "prasa" ako vy tu hovorite a obcas je nalada na kludnu jazdu alebo ako sa kedy ponahlam.
podotykam ze moja jazda je mesto+mimo mesto tak 50/50.
spotrebu som meral niekolko krat vzdy plna nadrz/plna nadrz
a vzdy bola od 6,2 - 6,7 litra.
tot z mojej strany setko.
podotykam ze moja jazda je mesto+mimo mesto tak 50/50.
spotrebu som meral niekolko krat vzdy plna nadrz/plna nadrz
a vzdy bola od 6,2 - 6,7 litra.
tot z mojej strany setko.
PREDAM - Daewoo ESPERO 2,0 8V SOHC, r.v. 96, zelena metaliza, Green vlozka, ABS, AirBag,klima spotreba kombi 6 - 7 l/100km, cena 60k, treba vidiet. tech stav 95%, vizualny stav 70%
Renault Laguna 1.9 DCi Authentic combi, 79kW, r.v. 2002, naj.75tis. , ABS, 8x ABG, ..., man.klima, turbo,
Renault Laguna 1.9 DCi Authentic combi, 79kW, r.v. 2002, naj.75tis. , ABS, 8x ABG, ..., man.klima, turbo,
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
A este je dost vyrazny rozdiel v spotrebe pri jazde mimo mesta a v meste. Dnes som urobil 300 km prevazne po dialnici a mimo mesta (Poprad-Zilina),priemerna spotreba 6,5l/100 km,priemerna rychlost 89 km/h. Minuly tyzden som jazdil prevazne v meste,do prace a spat,priemerna spotreba 9,2l/100 km,priemerna rychlost 42 km/h. Asi radsej jazdit ako "prasa" mimo mesta,vytacat nad 4.000 ot/min. a prevetrat motor,ako to dusit za tu istu spotrebu a tie iste peniaze niekde v zapchach v meste.