Narazil jsem na jednom cizím aveo fóru na návod, jak se má správně zajet auto. Přikládám
Ideální podmínky zajetí auta – pohyb ustálenou rychlostí bez přetěžování motoru a převodovky. Nejdůležitější jsou prvních 500 km. Vyplatí se věnovat tomu celý den, vstát brzo ráno, nejlépe o víkendu, odjet z města a vyrazit někam na 250 km výlet. Nedoporučuje se prvních 500 km trápit motor popojížděním v zácpách.
Zde je uveden doporučený postup zajetí auta nejen pro prvních 500 km. Malé odchylky od doporučených rychlostí nevadí.
1. Prvních 500km je dobré rozčlenit na etapy: prvních 50km = na trojce, průměrnou rychlostí 40 – 50 km/h. Dalších 100 – 150km na čtyřce rychlostí 60 - 70km/h. Dále po každých 100km zvyšovat rychlost o 10km/h. Vyvarujte se prudké akcelerace, při jízdě do kopce podřazujte a snižte rychlost o 20%. Plynulý pohyb vytváří dobré podmínky pro zajetí motoru. Zde jsou uvedeny maximální doporučené rychlosti pro každý převodový stupeň během prvních 500 km. Tyto rychlosti odpovídají zhruba 2500 otáčkám.
2. 1. = 20
2. = 40
3. = 60
4. = 80 - 90
3. Během následujících 500km se již může používat pátý převodový stupeň, počínaje rychlostí 100km/h, max. do rychlosti 120km/h, pouze na rovných úsecích a při pohybu z kopce. Doporučuje se točit motor do 3000 otáček.
4. 1.= 25
2.= 45
3.= 70
4.= 95
5.= 110 - 120
5. Během následujících 500км se doporučuje vytáčet motor do 3500 otáček. Nedoporučuje se jet do kopce na pátém převodovém stupni.
1.= 30
2.= 55
3.= 75
4.= 110
5.= 130 - 140
6. Posledních 500км zajíždění již lze jet na 5. do kopce při min. rychlosti 110km/h. a na rovinkách rychlostí kolem 90km/h.
1.= 35
2.= 60
3.= 90
4.= 125
5.= 155 - 160
Čas od času se doporučuje rychlost 145 - 155km/h. Prospěje to nejen motoru, ale zároveň poznáte, jak se auto v těchto rychlostech chová a zda je vše OK.
Prvních 2000 km s novým autem
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
- Reklama
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Já osobně bych to tak složitě neviděl, doba kdy se auta speciálně zajížděla jsou ty tam. Zajížděl bych auto spíš svižně, na všech rychl stupních, do nějakých 1500 km nedávat plný plyn (max. tak 3/4) a včas řadit tak , aby otáčky neklesly pod cca 2500. Dále pak už více méně normální jízda. Motor je potřeba občas pořádně prohnat - vyhnat pavouky. Při tvém popisu zajíždění bych typoval na velmi rychlé svícení CHECK ....... Daleko víc než vyšší otáčky, škodí trápit motor při výjezdu z vesnice z 50 km na pětku
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Richrd suhlas, je to kravina jak hrom ... Tych 100-150km pri 60-70km je uchylnost najhrubsieho zrna
Jasne ze prvych 1000-2000km sa to netoci do omezovaca a na plny plyn, ale toto je kravina ... omnoho dolezitejsi je kvalitny olej a jeho pravidelna vymena
Jasne ze prvych 1000-2000km sa to netoci do omezovaca a na plny plyn, ale toto je kravina ... omnoho dolezitejsi je kvalitny olej a jeho pravidelna vymena
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Díky pánové za názory, podobné reakce jsem čekal. Nevím, jak na to "soudruzi" přišli, ale taky nechápu, proč bych během prvních 500 km nemohl jezdit na pětku.
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Přesto kdyby se tu našel zastánce této teorie, byl bych rád, kdyby se vyjádřil
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Smutne je najma to, ze vsetky tieto rady su "z druhej ruky"... Vyrobca udajne na zabehnutie auta ziadne pokyny nedava, v predajni mi povedali, ze mam jazdit "normalne", kamarat automechanik zase tvrdi, ze auto treba prvych 5.000 km vytacat a pri jazde drzat okolo 2.500-3.000 otacok, dalsi, ze prave pod otackami by mal byt motor, aby sa nenamahal... tak komu verit...
1.4 SEDAN KOMFORT, r.v. 2008, KOVA BB (4/2009)
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Zajížděl sem 3 funglovky a pokaždý tak že sem netočil prvních 1500 km víc jak cca 4000 ot (maximum maj všechny na 6500 ot). Taky v návodech všude psali že nejblbější je ject dlouhý trasy plynule na jednu rychlost. Novej motor chce prostě střídat režimy a často řadit. Asi by byla kravina zajíždět to třeba dálkovou cestou po dálnici na 5ku 130 km/h
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: Prvních 2000 km s novým autem
Zdravím, ja so mal 4 funglovky a všetky som do 500 km zabehával normálnou plynulou jazdou a potom som jazdil ako keby mali nabehaných 50 000 čiže tvrdá drezúra. Ani na jednom aute som potom nemal problém so spotrebou. Pohyboval som sa okolo tabuľkovej hodnoty a niekedy aj pod ňou. Napríklad na Fóbii 1,2 HTP som jazdil okolo 5,3 l / 100 km.
Červené Chevrolet Aveo 1,2 Hatchback 5 dv 62,6 kW, 16 ventil,
Komfort, rok výroby 2009 Doplnky - Šálka s nálepkou Aveofanclubu
člen AVEO Fanclubu
Komfort, rok výroby 2009 Doplnky - Šálka s nálepkou Aveofanclubu
člen AVEO Fanclubu