škube na plyn

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na plyn

Příspěvek od -peha- »

ppp čko žiaden problém máš tam sekvenčný vstrek a to klesanie a stúpanie bude pravde podobne krokáč alebo špinavá klapka len to nemusí byť to lebo v sekvenčnom LPG je filter plynového média a ten sa musí pravidelne meniť no a pokud sú vstreky (to červené) velmi hlučné (oni aj tak dosť hlasno cvrdlikajú) tak aj tie treba vyčistiť.Membránu ani vstreky pokud nie sú poškodené netreba meniť ale filter ano.Pokud ich chceš odpojiť tak žiaden problém lebo oni nemajú žiadnu pameť takže uplne normálne je môžeš odpojiť.Pokud budeš potrebovať nastaviť tak sa pokus zohnať presný typ aký máš (asi FAST ) no a my by sme mali mať na to softvér a kludne sa zastav.Jo keď to budeš odpájať tak len odpoj tie el.konektory,stiahni tu hrubšiu prívodnú hadicu a aj tie tenké čo idú na vstreky no a naspať v opačnom poradí :D
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: škube na plyn

Příspěvek od ppp »

Dik za odpoved, vstrekovacku lpg som videl nazivo prvy raz, takze som sa v tom za taku kratku dobu nezorientoval.
V krokaci alebo klapke to podla mna nebude (aj ked ktovie), kedze to pulzuje prilis rychlo ale zase je to pomalsie nez trhanie ako byva pri vynechavani zapalu svieckami. Navyse ono to robi pri tzv. volnom plyne, ked som tomu prisliapol a otazky stupli na cca 2.5t tak sa to ukludnilo, ale volnobeh pulzoval (aj to nie vzdy) a pri ustalenej jazde pri asi 2 az 2.5t otackach. Na benzin islo vsetko hladko preto si myslim, ze v skrtaku obtoku a klapke to nie je. Skor som myslel bud ten filter ak je zabity (po 70tkm by som sa nedivil) alebo membrane ak je svtrdnuta alebo zalepena (ten splynovac sa tiez odkaluje?). Vstreky cvakali hlasno, urcite hlasnejsie nez benzinove ale ked pises ze cvakaju aj tak dost silno tak to mozno bolo ok. Ved vlastene cvakaju nasucho, beniznove su tlmene trosku benzinom. No vsak pocitac ukaze co sa deje. Prave rozmyslam kam s tym potom pojdeme, ci do sulekova, vrablov alebo k vam do roznavy, akurat to posledne je dost zachadzka.
A mozno je to len zle naprogramovane.
Naposledy upravil(a) ppp dne pát kvě 01, 2009 21:34, celkem upraveno 1 x.
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na plyn

Příspěvek od -peha- »

Jo nechcem Ťa strašiť ale poslednú dobu (aj já som v tom ) tu je strašne vela Daewátok s pokazeným modulom a to čo popisuješ robí kamošova Lega má presne tie samé príznaky (tiež má sekvenc lebo já mám elektronic a mne to už na plyn vôbec nejazdilo) takže nám nepomohli ani výmeny káblov a sviečok jo a do našej partie patrý aj Simone s Nubkou -také isté syndrómy.No jedným z riešení je tu u nás šrotovné tam sa dá slušný modul zohnať,ale aj z PL alebo CZ je to ovela lacnejšie ako u nás no po ceste z Popradu máš v Liptovskom Mikuláši firmu TOSA tam som ju objednával já a majú tam dobré ceny :lol:

http://www.tosa.sk/

Jo jinak membrány by to fakt nemali byť ale filter sa mení po 60 000 takže asi aj tam je chybička no za výmenu vela nedáš a potom uvidíš :D
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: škube na plyn

Příspěvek od ppp »

pod modulom myslis elektroniku k lpg? kolko ta to stalo?
Ozaj este nieco som si spomenul, pocas jazdy ked bolo vsetko ok, som pocul po par sekundach vzdy nejake cvaknutie od laveho rohu celneho skla, tam kde je motorcek stieracov a umiestnena lpg jednotka (v hlinkikovej krabicke). Podla mna v nej nieco cvakalo, neviem presne interval ale proste raz za cca 10 az 15sekund som pocul cvaknutie ako ked cvakne mikrorele, alebo dobre utlmene autorele. Ale vtedy sa nedialo nic. Ked motor pulzoval tak som to nevnimal ale ked isiel dobre tak som si to uvedomoval. Je to pri tychto vstrekovackach normalne?
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na plyn

Příspěvek od -peha- »

Nie preboha modul zapalovania kolkokrát to tu mám popiusovať je to ta blbina čo od nej idú káble na sviečky veď to má aj Felda :twisted:

kukni tu .......

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=19&t=13729
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: škube na plyn

Příspěvek od ppp »

jaaaaaj :oops: , cize akoze pri naklone motora sa kontakt odkontakti, motor sa vrati a potom zase prikontakti, zase nasleduje naklon motora a tak ? Teoreticky by to aj mohlo byt, len mi to nepripadalo ako vynechavanie. Vynechavanie som zazil, ked som mal odpojeny VN kabel pohodeny 3cm od hlavy rozdelovaca, a auto vtedy nemalo vykon, kopalo ako vyplaseny kon, ale toto sa tak nechova, toto je pravidelna zmena vykonu ako keby niekto priskrcoval plyn. No vsak budeme mudrejsi po napichnuti na pocitac ;) .
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na plyn

Příspěvek od -peha- »

No na vine poškodenia modulu je bohužial LPG ale nie len tak je to nedôslednou údržbou lebo ak sa používajú 2 kontaktné sviečka je nutná skoršia výmena ako deklaruje výrobca a pri 1kontakte je velice nutné mať odtrh MAXIMÁLNE 0,6 a samo že pravidelná výmena a dôvod no prostý pri LPG je vetší opal kontaktov no a pri velkom odtrhu je napeťová špička velká a dochádza k odpálení koncového stupna modulu ktorý na benzin ješte pojede ale na LPG pri sekvenčnom to trhá a kolíše a pri elektroniku(to čo máš v Espere) tam je to horšie tam to neuveritelne strielá :lol: :lol: :lol: Problém je ten že diagnostika to to neodhalí ;)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: škube na plyn

Příspěvek od ppp »

Na mojom espere musela byt napatova spicka poriadna, pretoze 3cm medzeru musela iskra prekonat len pri aspon 30kV :) a nic sa nestalo. A jazdim s jednokontaktnymi svieckami s predpisanym 1.1mm odtrhom. Len sa mi nezda, zeby lpg mohlo mat vplyv na odpalenie koncoveho stupna, ale velmi sa v elektronike nevyznam tak netusim co vsetko a ako sa moze pokazit. Co je vlasten v tom module, ked jeho vymena pomoze? Su tam len sievky alebo je tam aj ten koncovy stupen? Ved odloz nejaky vadny, a ked sa niekedy zastavim tak Ti ho zabavim a rozpitvem, mozno sa bude dat prist na nejaky sposob sfunkcnenia.
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na plyn

Příspěvek od -peha- »

Je to neopravitelný kúsok ale to by Ti povedal Mirko lebo on meral aj môj ale na nič nedošel tedy až na to že bol zlý lebo na výstupe do 4 valca mal menší odpor ale oprava je nemožná lebo pokud ho roztopíš tak je koniec a aj najmenšia trhlinka je nedobrá lebo aj Simonemu ten kryt na sviečky prešúpol kábel a ani sebevetší izolácia nepomohla je to vlastne velmi vysoké napetie a tam sa s tým vela nedá robiť my sme už skúšali aj zlepiť hlavu rozdelovača ale máme v dielni asi 6 kúskou každý opravený inou technológiou a aj tak ani jeden sa nedá použiť lebo to iskrý všade :lol: :lol: :lol: Proste to je tak už sa u nás pokúšalo opravovať -klapky na Feldu...nedá sa,moduly na Feldu...nedá sa,váhy vzduchu od Fiatu,BMW až po Mercedes...nedá sa proste a jasne sú veci čo môžeš len vymeniť jo Miro sa pokúšal otvoriť teda rozrezať sviečku a mna málem šlehlo no však ho poznáš všetko čo je pokazené sa snaží opreviť alebo dôjsť na príčinu skazy -tak vlastne došel na tem modul :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
maros26
Příspěvky: 53
Registrován: ned úno 22, 2009 11:11

Re: škube na plyn

Příspěvek od maros26 »

nazdar peha, len tak nahodou som si otvoril temu o sklbani a docital som sa ze kontakty na svieckach ked mam LPG by nemaly mat vecsiu medzeru ako 0,6mm. ja som daval nove sviecky NGK menil my ich mechanik ale medzera zostala na 99% original. Je tam vecsia medzera ako 0,6mm? Ak hej je lepsie ich vymontovat a zmensit medzeru v ramci ochrany elektroniky? Na starych som si vsimol ze kontakty boli sklepavane.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: škube na plyn

Příspěvek od ppp »

original je 1.1mm, aj preto su origo ngk sviecky pre 1.6 (ak je tda rec o 1.6 a nie o 2litri o tom neviem nic) s dodatkom 11 co znamena odtrh 1.1mm
rolos2
Příspěvky: 70
Registrován: sob kvě 02, 2009 13:10
Bydliště: Svitavy

Re: škube na plyn

Příspěvek od rolos2 »

Zdar,koupil jsem Tacumu 2,0i která nejede na LPG,byl jsem u Fedora v Prostějově a ten mi řekl že mi odešli LPG vstřiky 2ks a jede mi to jen na 2 válce,prý je objedná ,ale dodací lhůta je 2-3 měsíce!!!! :( nemáte někdo vyhozený z auta systém Koltec-Necam tyhle vtřiky případně směšovač stejné značky????? koupím díky Standa
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: škube na plyn

Příspěvek od Richard »

Ahoj , nakonec bych se i já rád poradil ....... začla mi Nubi nějak blbnout..... pokusím se popsat jak:
- po cca 10 - 100km přestane táhnout, začne škubat střílí do sání, jede v rozsahu do 2000 otáček a pak tak od 3 - 3,5 tis. když se točí výš je to hodně neochotný silně škube a střílí do sání....... auto znatelně škube i při jízdě "bez plynu" při brzdění motorem. Pokud chcípne, nejde nastartovat občas při vypínání startéru jakoby blafne......
- dělá to jak na plyn tak na benzín, možná na benzín se to projevuje dokonce silněji než na LPG akorát na benzín nestřílí do sání
- svíčky obyčejné brisk ale 15 měly by být 17.... ale donedávna to jelo.... i s 15.....
- Kabely původní najeto 110k km
- zapalovací modul původní
- lambda původní najeto 110k km na Středočeském srazu měřena a OK
- auto nejvíc škube při "žudlání pedálu" když se přišlápne víc jede to pravidelně, jel jsem přes 100km po dálnici způsobem přidat a rozjet na 130 a nohu z pedálu..... ve 115 zas šlápnut na plyn (tak 1/3 - 1/2) a rozjet to na 130 a tak to opakovat potom to neškubalo (tolik) ani nestřílelo.....
- pokud chcípne, nejde nastarovat :roll: :roll: :roll: jen občas jakoby blafne při vypínání startéru..... :roll:
- pokud je auto studený jede normálně způsobně..... druhý den po odtahu domů (nemožnost natočit) normálně chytá a běží OK ......
- auto chytá i ve velkých mrazech na "škrt" v Harrachově bylo - 19 a na převalení šla hned..... bohužel po ohřátí obvyklá škubací zaležitost .... :-((((
- EGR nezaslepen
- CHECK svítí standartně při LPG ( používám ho jako kontrolku provozu na LPG :D ) i při tomhle škubání a skákání po přepnutí na benzín skoro ihned CHECK zhasne.... a dál nesvítí i když o plynulosti jízdy by se dalo pochybovat ......
Více méně jsem nahoře něco naznačil ( svíčky, modul, kabely, lambda), ale rád bych znal i vaše názory a zkušenosti ......
Opravdu to dělá jak na plyn tak na benzín, možná i nějaký "falešný vzduch" by to mohl dělat.....
Díky za odpovědi a přeju všem krásný a úspěšný rok 2011......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: škube na plyn

Příspěvek od ppp »

najprv tam supni spravne sviecky, on brisk robi dost sirokorozsahove sviecky, takze to mohlo ist, kym boli nove
a ked to bude blbnut nadalej tak neviem, kable skontrolovat za tmy, benzin neviem aky je stary ale ked pises ze to chyta na prvy pokus tak nebude stary,
a ani len netusime ake lpg to mas. Ale ak to skace aj an benzin tak na skakani sa asi nepodpisuje lpg. Ale na lambde asi ano. Nebude to lpg podtlakove? To by napodvedalo lambde.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: škube na plyn

Příspěvek od Richard »

Mám tam BRC jednobod s krokovým motorkem, takže takový trochu řízený podtlak...... to jsem zapoměl uvést
asi začnu tímhle směrem..... svíčky a až se trochu oteplí zkusím kouknout na celý sání ....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“