Zapalování motoru
Moderátor: Blue Lanos
Zapalování motoru
Zdravim...mám takový problém...auto jezdilo roky a najednou přestalo z ničeho nic jet.Dal jsem ho opravit.Tvrdili že se jedná o zapalovací cívku.Dali novou,auto ujelo pár kilometrů a opět nejelo.Proto jsme koupili opět novou zapalovací cívku a stalo se to samé.Cívka začne popraskávat,vznikaji v ní trhlinky.auto cuká a po delší jízdě chcípne uplně.Já si osobně myslim ,že jde do cívky hodně proudu.Nejsem ,ale elektrikář.Prosím o radu děkuji..
- Reklama
Zapalování motoru
To je dost divný, cívka je samostatně napájená, tak ledaže by bylo špatné relé na alternátoru a a na napájecím kabelu cívky bylo přepětí, který ji zničí. Samotný rozdělovač ji asi nepoškodil, o tom pochybuju. Chtělo by to proměřit to napájení, kolik V tam je, ale to je jen můj názor, třeba někdo poradí lépe.
Tico - it's fun!
Re: Zapalování motoru
a kde bereš ten pocit že cívka musí bejt nutně na 12 volt už stará 120 měla cívku na 6 volt napájenou přes odpor pro lepší start navíc není tam ani klasickej rozdělovač tudíž zase alektronika a tam muže bejt něco vadné apouštět do toho více než je zdrávo a při vadném réle by odcházela nejen ta cívka ale prvně asi žárovky nebo by asi o poznání více svítily
Zapalování motoru
Jistotu neberu nikde, je to jen tip a pokus o radu. Ale to praskání by mohlo symbolizovat přepětí. Budu rád, když poradíš více. Proto tam také píšu "Třeba někdo poradí lépe." Mluvíš tady o elektronice, osobně by mě zajímalo, kde je daná "startovací elektronika" ukryta, ještě jsem na ní nenarazil. Kde se tedy daný "black box" nachází? ...
Tico - it's fun!
Re: Zapalování motoru
opravdu nevím jak to je tady dělané ale samotnej rozdělovač a vše co k němu patří má té elektroniky v sobě dost a nejspíš tam se při startování pouští větší napěti než při běžném provozu a navíc muže tam bejt spálená nějaká dioda nebo nevím co a je to stále potom naplno ale nejsem odbornik ale celkem jsem si jistej že nějakým spusobem je zajištěno aby i při ubytku napěti při startováni a to klesne hodně byla bohatá jiskra.A pokud by to bylo relé tak by to spíše poznal na motorku topení žárovkách a pod.Pepino_99 píše:Jistotu neberu nikde, je to jen tip a pokus o radu. Ale to praskání by mohlo symbolizovat přepětí. Budu rád, když poradíš více. Proto tam také píšu "Třeba někdo poradí lépe." Mluvíš tady o elektronice, osobně by mě zajímalo, kde je daná "startovací elektronika" ukryta, ještě jsem na ní nenarazil. Kde se tedy daný "black box" nachází? ...
Re: Zapalování motoru
Jediná elektronika v rozdeľovači je (podľa múdrej knihy Jak na to) cievka impulzného generátora + impulzný generátor. Mal by si skúsiť vymeniť aj tú keď budeš zase meniť indučku. Nič iné by tam nemalo byť. Keby si mal zlý alternátor tak by ti asi nedobíjal alebo v opačnom prípade odpaľoval žiarovky. Viac ti asi neporadím.
Re: Zapalování motoru
no právě podle té knihy to moc rozkreslené není přesto je tam nakreslenej i tranzistor a kde je tranzistor tam jsou i odpory diody a pod
Re: Zapalování motoru
Ten generátor impulzov je určite nezozoberateľný rakže ho aj tak musí vymeniť kus za kus. A cievku premeria ľahko či náhodou nieje prepálená.
Re: Zapalování motoru
Děkuju za rady vyměnil jsem celej rozdělovač...sehnal jsem na vrakáči za 1200 i s cívkou takže paráda....a šlape jak dřív..