Technická kontrola
Moderátor: Blue Lanos
Technická kontrola
Ahoj matizáci,právě jsem přijel z emisí a z technické kontroly.Verdikt technika zní-schopen provozu bez závad,takže na dva roky pokoj a já mám radost a jdu na pivko. (nebo na tři).Čau,Happy.
- Reklama
-
- Příspěvky: 252
- Registrován: úte led 02, 2007 18:32
- Bydliště: Huddersfield
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Gratulujem, nas to caka koncom aprila.. Viem ze mame zle brzdove kotuce, uz mam kupene aj s loziskami, buduci tyzden vymena a dufam ze iny problem nebude
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Mňa to čaká do 11.6. na servisnú prehliadku chcem ísť tesne predtým,dám to popozerať,vymeniť brzdovku a popr.čo ešte bude treba
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
-
- Příspěvky: 252
- Registrován: úte led 02, 2007 18:32
- Bydliště: Huddersfield
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Taaaaaak, brzdove kotuce, dosticky a predne loziska vymenene .
-
- Příspěvky: 252
- Registrován: úte led 02, 2007 18:32
- Bydliště: Huddersfield
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Trosku ozivim info... kedze nas z poslednej prehliadky poslali domov, tak sme dali matizka do servisu a dnes nam ho vratili . Matisek dostal novy vyfuk, predne tlmice, brzdove valceky, nove gumy a v sobotu ideme na prehliadku. kedze tu je druha prehliadka po vyhodeni zdarma a podla listu zavad sme odstranili vsetko, tak to bude iba rychla zastavka a zas bude vsetko ok
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Ako som spomínal v Olšovci,pomaly sa aj chystám na STK a zároveň prehliadku po 60 000 km,dnes som nakúpil,rozvodový remeň,kladku,vodnú pumpu,3l oleja + filter všetko dokopy za rovných 100 e.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- LikeableBoy
- Příspěvky: 31
- Registrován: čtv bře 26, 2009 23:04
- Bydliště: Telnice (severní čechy)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Vím, že to sem asi moc nepatří, ale trochu jo a nechce se mi zakládat další vlákno
Chtěl bych se zeptat jak to máte vy ostatní u matýzka. Přijde mi, že brzdový pedál je dost měký a že brzda začíná brzdit až někde v půlce chodu (subjektivní pocit z Corolly kde už po 2-3 cm brzdí solidně). A ještě by mě zajímala ruční brzda, která při zatažení je dost zvednutá. Sice cca na 8 zubu je zatažená, že se auto nehne, ale je to takové nezvyklé.
Chtěl bych se zeptat jak to máte vy ostatní u matýzka. Přijde mi, že brzdový pedál je dost měký a že brzda začíná brzdit až někde v půlce chodu (subjektivní pocit z Corolly kde už po 2-3 cm brzdí solidně). A ještě by mě zajímala ruční brzda, která při zatažení je dost zvednutá. Sice cca na 8 zubu je zatažená, že se auto nehne, ale je to takové nezvyklé.
Toyota Corolla E11 Liftback 10/2001 1,4VVTi/71kW - servo, 1xA-Bag, klima, CZ s dálkou a alarmem (400 tis. km)
Daewoo Matiz SE 2000 0,8/37kW - ABS, servo, 2xA-Bag, 2x elektr.okna, (116 tis. km)
Daewoo Matiz SE 2000 0,8/37kW - ABS, servo, 2xA-Bag, 2x elektr.okna, (116 tis. km)
Re: Technická kontrola
Ohledně záběru nožní brzdy v půlce chodu - pravděpodobně bude v systému vzduch. Pedál musí být tvrdý. Co se týče zdvihu ruční brzdy, je nutno sundat zadní brzdové bubny a nastavit rozpínací tyčky čelistí. Po seřízení se musí brzd. bubny točit lehce.
Po seřízení zadních čelistí se zlepší i chod pedálu nožní brzdy a bude zabírat v horní polovině chodu pedálu.
Po seřízení zadních čelistí se zlepší i chod pedálu nožní brzdy a bude zabírat v horní polovině chodu pedálu.
Naposledy upravil(a) V.Brousek dne čtv kvě 21, 2009 05:56, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Technická kontrola
Dovolim si poopravit.Ručka se seřizuje pod plastovým deklíkem hned za pákou na tunelu uvnitř vozu.
Vůle čelistí by se měla vymezovat samočinně,tedy pokud nejsou zatuhlé samostavy.
Jinak u mě měly prodloužený chod brzd. pedálu na svědomí rozlepené destičky .Stalo se mi to už 2x a to byly pokaždé od jiného výrobce .
Ale to odvzdušnění je asi na prvním místě
Vůle čelistí by se měla vymezovat samočinně,tedy pokud nejsou zatuhlé samostavy.
Jinak u mě měly prodloužený chod brzd. pedálu na svědomí rozlepené destičky .Stalo se mi to už 2x a to byly pokaždé od jiného výrobce .
Ale to odvzdušnění je asi na prvním místě
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Re: Technická kontrola
Zdravím Mikeš,ano máš pravdu, tuto možnost seřízení jsem opomněl. Ale právě že má pedál dost nízko, je možné, že má samostavy špatně nastavené. Pokud dotáhneš lanka ruční brzdy a jsou špatně nastavené samostavy ( nefunkční ), visí nastavení na lankách.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Technická kontrola
No, v tomto by som sa Vaclavom moc neprel Sam som sa od <Teba Vaclave > priucil preciznosti v praci, hlavne co sa brzdoveho systemu tykalo, kde som mal velke problemy (nakoniec mi prepustalo jedno zadne prasiatko, neskor povolilo aj druhe). Sice som riesil aj zaber rucnej, ale tymi matkami sa jednalo o jemnejsi stelung +- 2 zuby. Ispekciooo zadnych bubnov je nutna volba.
Off topic - ked som kupoval MeganeII, na skusobnej jazde som skoro preletel cez predne sklo - hamba jak svet. To auto proste brzdi neskutocne silno! A ja - zvyknuty po Matizkovi, kde som mal prasknuty ten zadny brzdovy valcek, pedal zaberal niekde dole a to som musel fest tlacit nohou.... No ale dal som ho dokopy, aby som nepredal nieco, na com sa dalsi majitel cestou domov zabije Aj baba co predavala ojazdene Megany sa v Matizku previezla, a ked sa vratila, tak sa usmievala a podotkla, ze Megane je brzdami proste inde (to ked na Matizka musela tak dupnut, ze skoro vyletela mimo vyjazd autoservisu, lebo bola zvyknuta na silu Megane brzd)
Ale fakt - ked som bol pred cca 6 rokmi v servise s Matizkom, aby mi skontrolovali brzdovy system, vymenili dosticky atd... tak ked som si nim esiel domov zo servisu, tiez som skoro preletel cez okno, ako paradne to brzdilo. Matizek ma aj dalsiu vyhodu, ze je relativne lahky, takze ucinok tych brz (ak su dobre spravene) je paradny.
Off topic - ked som kupoval MeganeII, na skusobnej jazde som skoro preletel cez predne sklo - hamba jak svet. To auto proste brzdi neskutocne silno! A ja - zvyknuty po Matizkovi, kde som mal prasknuty ten zadny brzdovy valcek, pedal zaberal niekde dole a to som musel fest tlacit nohou.... No ale dal som ho dokopy, aby som nepredal nieco, na com sa dalsi majitel cestou domov zabije Aj baba co predavala ojazdene Megany sa v Matizku previezla, a ked sa vratila, tak sa usmievala a podotkla, ze Megane je brzdami proste inde (to ked na Matizka musela tak dupnut, ze skoro vyletela mimo vyjazd autoservisu, lebo bola zvyknuta na silu Megane brzd)
Ale fakt - ked som bol pred cca 6 rokmi v servise s Matizkom, aby mi skontrolovali brzdovy system, vymenili dosticky atd... tak ked som si nim esiel domov zo servisu, tiez som skoro preletel cez okno, ako paradne to brzdilo. Matizek ma aj dalsiu vyhodu, ze je relativne lahky, takze ucinok tych brz (ak su dobre spravene) je paradny.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Možno banálna otázočka,ale idem budúci týždeň s matizkom na STK, a kto má skusenosti,môže sa na 2-kovom bez rizika umyť motor wapkou ?
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: Technická kontrola
Když chceš mít problém, tak klidně.alvin píše:Možno banálna otázočka,ale idem budúci týždeň s matizkom na STK, a kto má skusenosti,môže sa na 2-kovom bez rizika umyť motor wapkou ?
Já bych to ale neriskoval, bez důkladného zakrytí všech elektrických součástí.
Osobně bych wapkou nikdy motor nemyl. Určitě ho nemáš tak špinavý, aby neprošel technickou. Aspoň můj motor nikdy myt nebyl a je celkem čistý, pouze hadrem otřu prach s rozdělovače a z míst kam se dostanu.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická kontrola
Vďaka za radu nebudem ani ja riskovať,lebo káblik od lambda sondy sa mi vidí veľmi zraniteľný,asi fakt ho otrem handrou,nanajvýš ofúkam vzduchom od prachu,hoci majster v servise mi vravel,že môžem kľudne,ale viem,čo to sparvilo s Ibizou,kbe motor naskočil len na 3 valce,aj Tikadlo nie veľmi ochotne štartovalo po umytí motora. Holt,to už nie sú škodovky 100 -130 ,ktoré mali zasratý motor od oleja v popise práce
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L