Problém s řazením III. stupně !!!
Moderátor: Blue Lanos
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Prevodovka u matiza...to netreba moc riesit Vsetko tu popisovane robi aj moj. Vieme o tom obaja, je nam to jedno a nasu spolupracu to neobmedzuje. Proste pri sportovom radeni trocha nestiha, no.
- Reklama
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Hej hej. Ja som spociatku tomu skusal nakladat co to dalo, ale to radenie je proste take. K tomu este tie vysoke otacky....kym sa to skludni..... Tak som zacal jazdit s Matkom setrne, navyse som si uvedomil, ze je rozumne to auticko setrit, kym sa nechystam v blizkej dobe na nove auto.
No.....obcas ta dvojka isla trosku tazsie, ze som musel paku jemne tlacit asi sekundu-dve dlhsie, kym skocila, ale v poho. Asi som mal stastie, lebo som to nemusel riesit ani olejom do automatov....mal som tam len standardny co davalo Daewoo.
Pri tej sportovej jazde, ono sa mi ani tak nezdalo, ze stupne nejdu radit rychlo, ale prave tie otacky motora... proste ked som isiel na trojke povedzme 75-80, hodil som 4-rku a stlacil plyn na podlahu, tak to chvilu trvalo, kym sa to nejako "zosynchronizovalo" a auto zacalo tahat dalej.
Neviem ci som to celkom jasne popisal...
Ale ta sportova jazda, tam zacali trpiet velmi rychlo aj brzdy a jasne som citil, ze ked sa zohriali, fungovali o dost slabsie.
A tak som si zvykol Matka setrit a spravat sa k nemu slusne. Ved sa mi aj odmenil 10-rocnou sluzbou, kde sa prakticky nic zasadne s autom neudialo, akurat som musel vycistit rozdelovac a kupit nove VN kable, takze nulova investicia. A nestalo sa, ze by za celych 10 nenastartoval na prvy krat. Proste parada.
No.....obcas ta dvojka isla trosku tazsie, ze som musel paku jemne tlacit asi sekundu-dve dlhsie, kym skocila, ale v poho. Asi som mal stastie, lebo som to nemusel riesit ani olejom do automatov....mal som tam len standardny co davalo Daewoo.
Pri tej sportovej jazde, ono sa mi ani tak nezdalo, ze stupne nejdu radit rychlo, ale prave tie otacky motora... proste ked som isiel na trojke povedzme 75-80, hodil som 4-rku a stlacil plyn na podlahu, tak to chvilu trvalo, kym sa to nejako "zosynchronizovalo" a auto zacalo tahat dalej.
Neviem ci som to celkom jasne popisal...
Ale ta sportova jazda, tam zacali trpiet velmi rychlo aj brzdy a jasne som citil, ze ked sa zohriali, fungovali o dost slabsie.
A tak som si zvykol Matka setrit a spravat sa k nemu slusne. Ved sa mi aj odmenil 10-rocnou sluzbou, kde sa prakticky nic zasadne s autom neudialo, akurat som musel vycistit rozdelovac a kupit nove VN kable, takze nulova investicia. A nestalo sa, ze by za celych 10 nenastartoval na prvy krat. Proste parada.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Tá trojka tam nechce veľmi ísť najmä za studena,akonáhle sa zohreje,je to v pohode,ťažšie radenie jednotky a spiatočky som odstránil dotiahnutím spojkového lanka,nastavil som spokojkový pedál,aby začal zaberať cca v strede dráhy,ako kedysi na Š120 ,lebo čo mám skusenosti tak Vozy GM ako Daewrolety,tak aj ople mávajú dosť nizko bod záberu spojky,oproti iným vozom.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Tá trojka,veru, za tuhších mrazov tam veľmi nechce,ale prišiel som na fégeľ,ako ju tam dať bez počítanona zubov a pod. Než sa morotoe a olej v prevodovke a všetky mechanizmy zohrejú na pracovnú teplotu prí mínusových stupňoch a Trojka pri pokuse o jej zaradenie nemá voľu a chotu tám ísš,resp. radiaca páka do správnej polohy,za žoadnu cenu ju tam netlačiť,ale s vyšlaprnutou spojkou najprv "nasucho" zaradiť 5.prevodový stupeň a potom späť do trojky,ktrá si už potom "dá povedať. Ak nie je možné,resp je obtiažne po studenom štarte zaradiť jednotku,veľmi pomôže. Zaradiť ju pri vypnutom notore a štartovať potom cez spojku so zaradenou jednotkou. čuduj sa svete,po takom štarte,aj pri teplote hlboko pod nulou,idú aj ostatné rychlosti akosi ľahšie zaradiť
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Myslis to teda tak, ze sadnem za studena rano do auta, a bez stlacenia spojky proste pomixlujem pakou a narychlo tam hodin vsetky stupne? Proste ze ju rozhybat natvrdo a potom startovat?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Nie celkom tak,nasucho som myslel,že pri vyprnutom motore,ale s vyššliapnutou spojkou. T.j. beztak zväčša odstavuje so zaradenou jednotkou,takže len vyšliapnem spojku a začnem štartovať. Ak ja tam povedme zaradená spiatočka,tak vyšliapnem napjprv spojku,zaradiím jednotku a tak začnem štartovať,pravdaže s vyšliapnutou spojkou. A pri tej trojke,keď tam za jazdy nechce ísť,proste ju tam netlačiť nasilu,ale presunúť páku do polohy pre 5-ku,ovšem nepustím spojku,ale hneď vyradím a idem znovu do 3-ky,kam to už ide bez problémov.Osvedčilo sa mi to,aspoň na Matízkovi
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L