Jízda při záběhu motoru

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Odpovědět
jiras
Příspěvky: 15
Registrován: pát úno 13, 2009 19:31
Bydliště: Brno-venkov

Jízda při záběhu motoru

Příspěvek od jiras »

Zdravím, mám Aveo 1.2 8V, sedan,koupený před pár dny. Mám dotaz k zajíždění vozu. V manuále k vozu je napsáno, že nemám motor při záběhu vytáčet do vyšších otáček, ale při koupi vozu mi bylo prodejcem řečeno, že nemám v manuálu věřit úplně všemu, a že naopak motor vytáčet mám. Klidně na ty 3000 až 4500 ot/min, výš už jít nemám. Až po záběhu prý mohu motor držet níž(2000-3000ot/min). "Samozřejmně počítám se zahřátým motorem, za studena nebudu motor vytáčet za žádných okolností." Tak teď nevím čemu věřit, že by manuál psali idioti, to snad ne...? Jestli máte někdo nějaké zkušenosti s tím jak Aveo dobře zajet, poraďte prosím !
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Jízda při záběhu motoru

Příspěvek od Richard »

Já doporučuju "zajíždět" úplně normální jízdou, motor klidně vytáčej, ale nedávej plnej plyn. Je lepší jezdit trochu "ostřeji" hlavně motor nepodtáčet u téhle 1,2 řadit na vyšší stupeň tak, aby se otáčky nedostaly pod 2500..... Opravdu víc škodí nízké otáčky tedy vše pod 2000.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Re: Jízda při záběhu motoru

Příspěvek od Hynek »

Richard má pravdu.Jezdi normálně a hlavně motor moc nešetři. Přetáčením se myslí otáčky nad 4 500 ot/min v režimu zajíždění. Jak ho naučíš, tak bude jezdit.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Jízda při záběhu motoru

Příspěvek od V.Brousek »

A já bych ještě dodal, než se zahřeje motor na provozní teplotu, nevytáčet motor. Jinak normální jízda. Motory jsou dnes již vyráběny s velkou přesností a tudíž není potřeba nějaké přehnané omezování otáček, vyjma studeného motoru.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda při záběhu motoru

Příspěvek od Krtek »

Jo a doporučuje se čatějš řadit, prostě nejezdit moc dlouho konstantní rychlostí třeba 100kou po dálnici přez půl republiky.
Jinak souhlas s ostatníma. Každý auto sem zajížděl vytáčenim od 2500 ot tak do 80% maximálních otáček. A zatim mi žádný nežralo olej ani motor neodešel tak sem snad zajížděl dobře.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
jiras
Příspěvky: 15
Registrován: pát úno 13, 2009 19:31
Bydliště: Brno-venkov

Re: Jízda při záběhu motoru

Příspěvek od jiras »

Díky za všechny rady, jen mi potvrdily to, co jsem slyšel všude okolo sebe. Zahřátý motor při záběhu rozhodně nešetřit, ale maximálně do těch 4500 ot. Po záběhu (700-1000 km) pak jezdit v ekonomických otáčkách (2000-3000).
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Motory“