Alvi nie to nebola najrýchlejšia Škodovka ,no mal síce origoš motor ale rýchlejšie boli tieto potvory
bohužial nemá ani dáke špecifické označenie a asi ani už neexistuje ale bol to super šport
Srdce vozu tvoří pětilitrový Chevrolet V8 o výkonu 425 k při 7500 ot/min doplněný pětistupňovou převodovkou Hewland DG 300 s brzdovými kotouči po stranách rozvodovky. Řazení je umístěno nezvykle na šikmé tyči ukotvené v přístrojové desce. Hmotnost bez paliva 865 kg. Přední pneu široké 12", zadní 16". Maximální rychlost 280 km/h.
Pepo,ja som myslel na voz s origoš škodováckym motorom a na tie 70.roky
To:Ciernygepard :
nemohol,by si prosím,ten článok a s fotkami naskenovať a dať sem? Isto by to zaujalo aj viacerých.Môj archív motočasopisov padol za obeť sťahovaniu v r.2006
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
-peha- píše:ale myslel som tohle lebo tento motor tu máme... Zdvihový objem 2479 ccm
Ptal ses ale "aký najveší obsah motoru sa montoval do Škodoviek" a opravdu Ti přijde "upocených" 2,5L jako větší objem než uvedených 6,7L (navíc u sériového silničního modelu a ne u závodního homemade speciálu, který existuje celkem v jediném exempláři)? Vždyť i aktuální Superb má větší motůrek (3,6L V6) a Superb I z let 1939-40 měl i 4L V8. Tomu já říkám MOTORY a ne nějaké podvýživě resuscitované turbem...
Zo Superbu som práve vystúpil lebo bol na výmenu motora ale bohužial VW takže já som zastancom Škodovky a volal som majitelovy toho čo tam máme tak je to z 5 kusovej série 2 takže fešák čo vyzerá ako skoro normálný Škodováčik jo a turbo je tam KKK a ekvivalent bol Holset ale malo menší výkon.Ono od toho 5litrového bol v jednej placke 7,2 ale taky nebol Škoda a já so bol a som zamylovaný do tohto modelu ale jedine replika nič iné sa nedá
Toto vozidlo bohužel zůstalo jen v jednom prototypovém exempláři, i když se s jeho výrobou zcela určitě počítalo.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
alvin píše:
nemohol,by si prosím,ten článok a s fotkami naskenovať a dať sem? Isto by to zaujalo aj viacerých.Môj archív motočasopisov padol za obeť sťahovaniu v r.2006
Pokusim sa ale chvilku to potrva, som mimo domova, no uz sa konecne chystam na navrat tak v priebehu par dni...
Škodovky sbírá kdekdo (a nejen u nás), Aukro je toho plné, ale co třeba taková unikátní sbírka prospektů korejských aut?
Jasne je to zaujímave,zaváňa to aj exotikou,tie škodovky to je u mňa nostalgia,ako keď si teraz rás vypočujem skladbu zo 70.rokov,ktorú som vtedy nemusel,nie že by sa mi páčila aj teraz,ale ožívaju pri nej vo mne príjemne spomienky,tak je to u mňa aj so škodovkami,žigulákmi,či moskvičmi.Doma by som to rozhodne nechcel,ale keď vidím zachovalý v pôvodnom stave,poteším sa a teším sa aj dobovým prospektom,ešte viac ako perfektne zreštaurovanému veteránu na fotke,lebo to je ako strý oldie hit v pôvodnej nahrávke na originál nosiči
ale moje srcové prospekty sú napr. tu http://www.hartmut-wosch.de/DKW-Auto/Pr ... pekte.html http://www.die-besten.de/wartburg/prospekt/353/353.htm http://www.die-besten.de/wartburg/prosp ... rabant.htm
atď
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
...to alvin, tak jsem se potěšil taky - díky je to nostalgie ale taky prostě historie a ta je krásná a bez ní vlastně nic není...
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Išlo o akčný model odvodený z prototypu Opel Insignia,tento mal mať superluxusnú výbavu, 5,7 litrový motor a elektronocké otváranie dverí,ja som však povedal,presne pred rokom,keď kolovali po NETe tieto fotky,že by akurát eurobili svojim spôsobom hanbu menu wartburg,lebo oni nikdy nemali s pod tou značkou "kardana" t.j. motor vpredu a pohon zadnej nápravy,prvý motorový vozík s názvom wartburg vyrobený v Eisenachu v r.1896 mal motor vzadu a vozy vyrábané od r.1955 s rovnakým názvom mali zas pohon predných kolies,vôbec konštrukcia bola odvodená od automobilov DKW,ktorej,dá sa povedať jedna divízia ostala na Východe,po rozdelení Nemecka a z nej vyšli trabanty a wartburgy.. Závod v Eisenachu sa stal súčasťou automobilky Opel v r.1991. http://auto.sme.sk/c/3020871/Novy-Wartburg.html
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L